[Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici] - ovde je moguć super zum slike.
Jedan od naziva slike je "Sveti Eligije i ljubavnici". Zanimljiv detalj je konveksno ogledalo na pultu radnje. U njemu se ogledaju dva posmatrača, od kojih jedan na ruci drži sokola. Ova slika se među ostalima, upravo zbog tog ogledala, spominje u romanu "Pnin".
Citat:The convex mirror at the right, which reflects the market square beyond the counter, is an even bolder illusionistic device linking the pictorial space to that of the viewer. Seen in the mirror are two dandified male figures, one of whom holds a falcon.
Njegov posve osoban slikarski način dolazi do izražaja u prikazivanju likova u krajnje jednostavnom interijeru, posebice likova žena u različitim aktivnostima: "Djevojka čita pisma","Čipkarica","Slikar u ateljeu", i druge. On je u severnonjemački realističku tradiciju uneo intimnu lirsku atmosferu.
Pored Rembranta, drugi veliki holandski slikar 17. veka. Rembrantovo delo je obimno, dok je samo 35 autentičnih njegovih slika došlo do nas. Malo je bio poznat u svom vremenu, a njegove prozracne slike pune kontrasta svetla i tame ostale su nezapažene sve do pocetka 20. veka.
Medju onima koji su tada ponovo otkrili njegove vrline bio je i veliki francuski pisac Marsel Prust.
Johannes Vermeer van Delft ili Jan Vermeer ili Johannes van der Meer
1657-1659.
Vermerove scene sadrže veliku dozu privatnosti. Posmatrač se često oseća kao saučesnik kome je dozvoljeno da učestvuje u intimnim trenucima života ljudi u njihovim domovima.
Malo se zna o Vermerovom zivotu i karijeri.S druge strane,imamo detaljne podatke o materijalnom stanju njegove porodice i njegovih roditelja.To je vec suvise poznata prica o teskim okolnostima,neplacenim dugovima,prekrsenim obecanjima,povjeriocima,sudjenjima i propalim poslovnim poduhvatima.
Jan Vermer rodjen je u Delftu 1632.godine.Njegov otac bio je tekstilni radnik,krcmar,i povremeno,trgovac umjetnickim djelima.Njegov sin nastavio je da vodi krcmu i preprodaje slike,ali bez mnogo uspjeha.Nista ne znamo o tome kako je naucio da slika,mada je u 21. godini vec bio clan slikarske gilde.Jan se 1653.ozenio Katarinom Bolnes,djevojkom iz katolicke porodice koja je na drustvenoj ljestvici bila iznad njega.
Bio je malo poznat u svom vremenu,a njegove hladne,prozracne prizore pune tih napetosti strucnjaci nisu primjecivali sve do pocetka 20. vijeka.Medju onima koji su tada ponovo otkrili Vermerove vrline bio je Marsel Prust.
.
Moja omiljena je "Devojka sa bisernom naušnicom"
[Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Ova slikarka je jedna od najinteresantnijih ličnosti umetničke Evrope između dva rata.
Rim, Pariz i London... izlagala je sa evropskom umetničkom elitom, poput Žana Koktoa i Andrea Bretona.
Сидни Гудман је један од најзначајнијих америчких фигуративног сликара после Другог светског рата, Гудмен види његов рад као грљење два главна концепта: "Један је о нијансама двосмислености и јасноће други је о богатству светлости и боје.. Физичким и духовним сферама људског искуства кроз обједињавање образаца светлости и таме. Смислу континуитета од младости до старости се огледа заокупљеност са глобалним догађајима истовремено. "
Професор је на Пенсилванија Академије ликовних умјетности (ПАФА).
Vidi, ima o Gudmenu i na srpskom. Ja se potrudih, ali je sve na engleskom:
[Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici] [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Citat:Perhaps no other work encapsulates the Eros-Thanatos theme as neatly as Night Vision (above, from 1992-1994), which pairs figures of love and death on the page as closely as in life. As curator Julien Robson points out in his essay, Night Vision and other works display Goodman’s exploration of the theme of the classical sculpture of Laocoön and His Sons, in which serpents sent by the gods strangle a priest and his sons for sniffing out the ruse of the Trojan Horse. “Illuminated in the flash of the artist’s imagination,” Robson continues, “the combination of material drawn from observation and memory is synthesized into a form that has a dream-like discontinuity that co-mingles the real with the imaginary.” A teacher at the PAFA since 1979, Goodman teaches us art history with a twist by throwing the classical, baroque, symbolist, and figurative traditions, along with many others, into the blender of his vision. Looking at Night Vision, you recognize Fuseli, Blake, Goya, and others, but you never lose sight of Goodman.
Ovo je sa onog Bobovog bloga, lidzaja mi ukrala link. Sada "za kaznu" postavlja novo pitanje.