Poslao: 19 Maj 2009 17:03
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Odma' stiže!
Daleko bilo da smeta! Ukazujem na vlastitu zaboravnost, i nesnalaženje...
Čest motiv na platnima. Ovog puta - skulptura. Naziv dela, i vajar?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 19 Maj 2009 17:39
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Đovani Bolonja, Otmica Sabinjanki, 1579-83.
John Pope-Hennessy, Italian High Renaissance & Baroque Sculpture ::In Raffaello Borghini's Riposo, piblished in 1584, there is a famous account of how the group came to be made. Giovanni Bologna, we learn, wished to prove that he could carve not only ordinary marble figures, but groups comprising a number of figures in the most difficult poses that could be devised. So, soley to show his skill, he carved a proud youth seizing a girl of great beauty from a weak old man. When the group was almost finished, the Grand Duke decided to install it in the Loggia dei Lanzi, opposite Cellini's Perseus, in the place then occupied by Donathello's Judith. In 1583 no statue could be exhibited without a title, and Giovanni Bologna therefore sought for an invention that could be attached to it. At first it was suggested that the subject should be assimilated to the Perseus statue, but this reasoning was rejected, and the title the Rape of the Sabines was chosen instead.
Pope-Hennessy dalje objašnjava kako ovo nije dokaz l'art pour l'art stanovišta, već obratno, da je Bolonja pitanje sadržaja veoma ozbiljno shvatao. Nije tačno da skulptura nije imala sadržaj, već je predstavljala "the highest common factor in a number of alternative scenes". Značenje je odmah očigledno, jedino kontekst nije bio od početka određen. Uostalom, takve skulpture, jasnog sadržaja ali ne i teme bile su uobičajene u 16. veku, ali su sve bile antičke.
|
|
|
|
Poslao: 19 Maj 2009 17:41
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Svaka čast!
Zanimljivost vezana za ovu kompoziciju: "Gledljiva" je iz bilo kog ugla. Đovani Bolonja (iliti Đambolonja) je baš bio majstor! Čini mi se da sam čitao nešto o tome da skulptura počinje da trpi oštećenja, te da se preduzimaju mere za njeno premeštanje sa trga u muzej. Ali, mrzi me da guglam...
Brzopotezna Jelkice, izvoli!!!
|
|
|
|
Poslao: 19 Maj 2009 18:00
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Fala, fala.
To gledanje iz svih uglova je zanimljiva tema, karakteristično je za manerističku skulpturu, ali mene mrzi da sada kucam. Biće prilike i za to Evo sledećeg:
Manirizam, firentinski slikar.
|
|
|
|
Poslao: 19 Maj 2009 18:18
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Roso Fiorentino, "Crveni Florentinac".
E sad - na engleskom se delo naziva "Deposition", na italijanskom "Deposizione dalla Croce", pa bi na našem trebalo da bude "Skidanje sa krsta".
|
|
|
|
Poslao: 19 Maj 2009 19:40
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Tačno, Il Rosso, Skidanje s krsta, ili oltar iz Voltere, 1521.
S. J. Freedberg, Painting in Italy 1500-1600 ::The tragedy has been described with an admixture in it of evasive irony, as if it there were some ambivalence in Rosso towards the human and religious meaning that the theme traditionally bears. Yet thereby it becomes all the more evident how very personally the content of the image is conceived, and how the private individuality of the painter is involved in it, regardless of the measure of ortodoxy - or otherwise - of his belief.
Tuzor, postavljaš sledeće pitanje
|
|
|
|
Poslao: 19 Maj 2009 21:39
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Evo sledećeg:
Osećanjem teskobe nalivena su platna ovog slikara, i to osećanje pretače se u posmatrača.
|
|
|
|
|
|
|