Poslao: 19 Jul 2009 21:52
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Hvala.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 19 Jul 2009 23:15
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Tačno, ali da pomenemo i gravera, Markantonio Rajmondi.
Izvoli tuzor
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2009 07:10
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Mislim da će biti lako...
Prilikom objašnjavanja "pozadine", odnosno inspiracije za kompoziciju i figure na čuvenoj slici slikara koji je predstavljao "glavni prelaz" od realizma ka impresionizmu, u vezi pitanja na kvizu "Ogledalo kulture", čini mi se da je ispušteno ovo delo.
Uz odgovor, bilo bi poželjno navesti i "zamešateljstvo" oko autorstva.
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2009 13:41
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Ticijan, Fête champêtre, oko 1509.
Ovo je jedan od radova mladog Ticijana, i odaje sličnosti sa Đorđoneovim slikama, te je u prošlosti slika pripisivana njemu. Ali, nasuprot očiglednoj sličnosti sa Đorđoneom, u vidu arkadijske teme i načina obrade pejzaža, ova veza ostaje spoljašnja. Slika poseduje kvalitet koji je Đorđoneu bio sasvim stran, naime ona je ispunjena unutrašnjom, senzualnom energijom, karakterističnom za Ticijana.
http://www.louvre.fr/llv/activite/detail_parcours......mLocale=en
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2009 14:03
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Ponadah se da će voda poteći na Đorđoneovu vodenicu, kad ono - ništa... Ako je tačan podatak da je slika "Pastoralni koncert" nastala oko 1509. godine, a znamo da je već naredne Đorđone ispustio plemenitu dušu, postoji li mogućnost da je delo dovršio Ticijan, unoseći u likove tu "senzualnu energiju"?
Ne treba smetnuti sa uma da su stručnjaci skloni da prethodno zadaju parametre i definišu tipove, pa da onda u zadate kalupe smeštaju umetnike i njihova dela. Baš laički: Ne bih baš tako "presekao" (poput eksperata koje Luvr angažuje), i Đorđoneu oduzeo "unutrašnju senzualnu energiju".
Ali, struku poštujem, i cenim njenu reč.
Jelkice, izvoli!
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2009 19:58
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Napisano: 20 Jul 2009 15:24
Da, namerno sam postavila link Luvra, jer se slika tamo čuva i oni valjda najbolje znaju ko je autor. No redovi koje sam otkucala su zasnovani na tekstu "Đorđone i Ticijan", autor Terisio Pignatti, i može se naći u impozantnom katalogu izložbe "Titian - prince of painters" iz 1990. godine, mislim. Kao i na odeljku Fridbergove knjige o italijanskom slikarstvu 16. veka koji se odnosi na ovu sliku.
Ne bih se složila da je baš grubo presečeno. Ako imamo u vidu da postoji čitav niz đorđonista, umetnika iz oblasti Veneta koji su kopirali Đorđoneov manir slikanja i karakterističnu tematiku, zašto bi bilo čudno da je i Ticijan naslikao nekoliko (?) takvih dela. Nisam upućena u detalje, i zaista ne znam kakve su sve analize eksperti vršili, ali ako na zvaničnom sajtu Luvra nema ni Đ od Đorđonea, ... onda poštujem i ja.
Fer je da ukažem i na to da Panovski ovu sliku prilikom pisanja knjige "Problems in Titian, Mostly Iconographic" nije pomenuo, te je verovatno smatrao da je Đođone autor. No, to je bilo šezdesetih godina prošlog veka. Nije isključeno da će jednog dana isplivati dokazi koji upućuju na drugačiju atribuciju, ali dotle je Ticijan autor.
Meni se zaista čini (mada ništa od ovoga nisam uživo videla) da je Ticijan ovde uneo senzualnost, koja nikako nije deo Đorđoneovih slika. Ženske figure možemo uporediti sa Usnulom venerom, koja je nedavno postavljena na kvizu, ili sa Juditom, i primetićemo da je Đorđone skloniji idealizaciji lika. Usled toga nejgove figure izgledaju kao prekrivene nekom iznaglicom, senzualne, ali lišene svakog nagoveštaja strasti i erotike. Kod Ticijana je slučaj drugačiji.
Pitanje:
Ovaj umetnik najpre je bio pod uticajem Đorđonea, a zatim je ubrzo prešao na Ticijana kao uzora. U pitanju je jedna od slika koje su između portreta i alegorije, za koje se Ticijan specijalizovao. Ovaj umetnik je minimalizovao alegorijski sadržaj i skoncenrisao se na senzualnu lepotu modela.
Postoje dva venecijanska umetnika sličnog imena, mlađi i stariji, ovaj je stariji
Dopuna: 20 Jul 2009 19:58
Slika je nekada smatrana Ticijanovim delom, zbog sličnosti sa likovima na slici Sveta i profana ljubav.
Danas se zna da je taj što nije il Giovane, nego il ... (ne smem više da pomažem ) njen autor.
Nalazi se u ovom muzeju: http://www.museothyssen.org//THYSSEN/home
|
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2009 23:36
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Zapetljala sam se skroz. Tačno
"There had come to be a market in Venice for an art of which the burden was an overt sensuality" zaključuje Fridberg. Raspisala bih se još, ali ima načisto da ugušim kviz.
Tuzor, daj sledeće.
|
|
|
|
Poslao: 21 Jul 2009 06:42
|
offline
- tuzor
- Legendarni građanin
- Pridružio: 03 Sep 2007
- Poruke: 4115
- Gde živiš: U Kraljevstvu duha
|
Napisano: 20 Jul 2009 23:49
Stiže!
Često je bila slikana kao Madona, što svedoči o velikoj ljubavi njenog muža, "bezgrešnog", odnosno "besprekornog".
Dopuna: 21 Jul 2009 6:42
Ako neko "iskopa" umetnika Florentinca i njegovo delo, i pri tom navede odgovarajući link, neka postavi i novo pitanje, pošto danas neću biti u mogućnosti da potvrdim odgovor.
|
|
|
|