Poslao: 02 Okt 2003 06:02
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
Neo i Skomi ukoliko jos postoji vase interesovanje (s obzirom da je tema stara) iskeniracu nekoliko (bitnih) strana skripte iz vremena
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 02 Okt 2003 06:03
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
GRESKA ! Poslao sam prije nego sam zavrsio. Po toj skripti sam studirao slikanje, pa ako vas interesuje javite se.
|
|
|
|
|
Poslao: 07 Okt 2003 13:10
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
OK poslacu samo da pronadjem i iskeniram, koji dan i poslacu.
|
|
|
|
Poslao: 08 Okt 2003 08:40
|
offline
- Pridružio: 29 Apr 2003
- Poruke: 111
- Gde živiš: u sengrupu
|
Hajde konacno da definisemo pojmove:
REPRODUKCIJA je fotografija umetnicke slike odstampana nekom od stamparskih tehnika kao poster ili samostalni list u formatu originala, ali i u umanjenim ili uvecanim formatima. Pod reprodukcijom podrazumevamo i sve one slicice u knjigama koje se bave likovnom umetnoscu i katalozima.
KOPIJA umetnicke slike je pokusaj da se imitira originalni rad majstora. Tom prilikom podrazava se sve: format, tehnika i tehnologija slikanja, uz maksimalan napor i trud da kopija izgleda sto vernije originalu. Treba napomenuti da se kopije rade iz edukativnih pobuda ali i iz necasnih pobuda (namera da se obmane potencijalni kupac).
Ako govorimo o REPRODUKCIJI uljanih slika, fotograf profesionalac se prvo suocava sa analizom umetnicke slike i tehnikom slikanja u ulju. Neki slikari rade pastuozno - reljefno (sto predstavlja veci problem za fotografa), a neki slikaju u ravni, nanoseci tanke slojeve boje. Naravno, ovo su samo osnovni primeri koje treba uociti da bi se odabrao pravi nacin osvetljavanja slike prilikom fotografisanja. Profi fotograf ce definisati ne samo izbor bliceva i reflektora vec i vrstu filma (Kodak, Agfa...) jer svaki brand unosi svoj ton u fotografiju. Nakon izrade dobre fotografije sve ide u stampu, gde je duboka stampa jos uvek jedna od najboljih stamparskih tehnika za stampanje reprodukcija. U ovoj tehnici stampe Italijani su najjaci. U nas najbolji kvalitet stampe garantuju stamparija Publikum (Rakovica) i stamparija Stojkov (Novi Sad).
|
|
|
|
Poslao: 08 Okt 2003 08:45
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
Duboka stampa jedina i omogucava dobar ugodjaj kad su u pitanju reprodukcije, drugim tehnikama tu nema sta da se trazi.
Decko se ne bavi time (ni stampom, ni slikanjem) pa nije najbolje definisao to sto ga interesuje. Skontali smo sta je htio reci.
|
|
|
|
Poslao: 08 Okt 2003 09:13
|
offline
- Pridružio: 29 Apr 2003
- Poruke: 111
- Gde živiš: u sengrupu
|
Ako, ipak, govorimo o tehnici i tehnologiji uljanog slikarstva (pomoc neiskusnom, a talentovanom slikaru), to je sasvim druga prica. Tehnologiju slikanja uljem treba izucavati temeljito: od izbora materijala i pripremanje podloge (platna, lesonita ili drveta), upotrebe lanenog ulja, terpentina, firnisa, vernira i drugih komponenata slikarske tehnologije, do primene tehnike slikanja (cetkicama, spahtlom ...) i tehnika lazurnog slikanja, pastuoznog ... da bi na kraju, nakon adekvatnog susenja slike dosli do ne tako beznacajnog postupka - uramljivanja gotovog dela.
Kao los primer primene tehnologije uljanog slikarstva navescu najveceg slikara svih vremena: Leonarda Davincija. Njegova Monaliza izaziva traume i nocne more kod konzervatora koji su zaduzeni za njeno odrzavanje u zivotu. Leonardo je toliko zanemarivao tehnologiju slikarstva da se vecina njegovih slika vec poodavno osapunjava, raspada, menja ton... Leonardovo eksperimentisanje sa enkaustikom (slikanje voskom), koje je trebalo da zameni fresko slikanje, nikada nije uspevalo i zato jedan deo njegovih velikih formata zauvek je nestao. Najbolji slikari u tehnoloskom smislu su Flamanci. Van Dajk i drugi "Vanovi" su do te mere savesno postovali slikarsku tehnologiju da su njihove slike, slikane u srednjem veku, do danas sacuvale svezinu i originalnost kao da su juce slikane.
U nasim krajevima ule nije bila dominantna tehnika. Fresko slikarstvo (fresco al primo - slikanje na svezem malteru) je najtrajnija slikarska tehnika preuzeta od italijanskih majstora i primenjivana u oslikavanju manastira. Do danas je sacuvan veliki broj fresaka koje su ponos naseg srednjevokovnog slikarstva.
Akril i slikanje vestackim smolama je mlada slikarska tehnologija. Omogucava brz rad, efektne rezultate (priblizno ulju), ali o dugovecnosti ove tehnologije potrebno je jos jedno stotinak godina da bi mogli da je uporedimo sa drugim tehnologijama.
|
|
|
|
Poslao: 09 Okt 2003 13:36
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
Da li ce neko slikati lazurno ili pastuozno njegova je stvar, do koje ce doci iskustvom. Temeljito izucavanje je mitska stvar. Ako ne pocnes da slikas i kroz rad da ucis mozes procitati sve knjige ovog svijeta i da nista ne naucis sto ces prakticno primjeniti.
Nemoj da zbunjujes ovde ljude i pravis famu od toga. Posto sam se bavio slikarstvom znam sta pricam.
|
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2003 01:39
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
Ma nista. Mogao sam i jos neke strane ubaciti (slikanje akrilom, gvašom, itd.), ali kad je akril u pitanju može se preparirati i bojama za krecenje ili fasakrilom, a sve se (i preparatura i boje) razrijedjuje vodom.
Nije lose probati i to, jer mogucnosti su gotovo iste, a ekonomicnije je i jednostavnije, jer podloga moze biti karton.
Kod ulja treba dosta razlicitih materijala koji su kod nas uglavnom skupi.
Jos ti savjetujem kad budes kupovao boje, uzmi gotove fabricke u tubi, jer tesko ces postici zadovoljavajuci kvalitet ako se odlucis da ih sam pravis od pigmenta.
|
|
|
|