Poslao: 19 Dec 2012 20:36
|
offline
- Pridružio: 25 Maj 2010
- Poruke: 1597
|
Na danasnji dan pre 161 godinu, preminuo je Dzozef Malord Vilijam Tarner
J. M. W. Turner - Poslednja plovidba Temerera
Citat:Džozef Malord Vilijam Tarner (engl. J. M. W. Turner; London, 23. april 1775— 19. decembar 1851) je bio engleski slikar i crtač epohe romantizma. Najznačajniji su njegovi prikazi pejzaža i morskih prizora koje karakteriše slobodan odnos prema boji i slobodno kretanje kičice. Njegov speficični izraz cenili su kasniji slikari, pre svih impresionisti.
Rano stvaralaštvo
Još kao dete istakao se svojim crtežima i akvarelnim pejzažima. Već sa 14 godina studirao je na Royal academy u Londonu gde se intenzivno bavio slikanjem akvarela. Prvi put je sa uljanim bojama radio 1795. godine. Mnogo je putovao po Evropi i na ovim putovanjima je sakupljao u blokovima za skiciranje (samo na prvom putovanju 17 blokova) motive koji će mu kasnije poslužiti za izradu serije akvarela velikog formata i za serije bakroreza (Evropske reke, od 1817. godine). Bavio se i teorijom umetnosti. Počev od 1807. izdavao je opsežan spis Liber studiorum, jednu vrstu traktata o slikanju pejzaža. Bio je aktivan i kao pesnik. Postao je profesor učenja o perspektivi na Kraljevskoj akademiji 1807. godine.
Njegova rana dela deluju pomalo kruto, nedinamično i u maniru veduta njegovi prikazi pejzaža od 1790-ih pokazuju veliku živost i odlikuju se lirski harmonizovanim tonom. Njegovi aranžmani slika se uprkos produhovljenim stafažima odlikuju preciznim opažanjem prirodnih pojava, naročito vremenskih prilika. Uticaj na njegovo stvaralaštvo izvršila su dela Nikole Pusena i Kloda Lorena kao i holandsko slikarstvo pejzaža i marina. Bio je poznat i cenjen pejzažista. Najviše je slikao engleske predele (Dvorac Vindzor, 1805) ali i motivi sa evropskog kontinenta bili su inspiracija za neka od njegovih dela. Upečatljiva slika prirodne stihije je njegova slika Lavina koja se survava u Graubindenu iz 1810. na kojoj je prikazana lavina u Alpima.
Zrela faza stvaralaštva
U fazi stvaralaštva između 1810. i 1830. odriče se preciznosti prikazivanja zarad isticanja ukupnog atmosferskog efekta. Posebno je u slikarstvu akvarela dospeo do slobodnog odnosa prema boji što se vidi na slici Stenoviti zaton sa figurama iz 1830. godine na kojoj se figure ljudi stapaju sa pejzažem obale. Mnoge od njegovih slika iz ovog perioda nastale su u Petvortu u Saseksu gde je boravio na imanju vojvode od Egremona.
Poznih 1830-ih u potpunosti je razvio svoj zreli stil i tada uspeva da principe slikanja razvijene akvarelom prenese na slike u ulju. Iz ovog perioda stvaralaštva su slike Snežna oluja, Kiša, para i brzina i poslednja plovidba Temerera. Kod njih je primetno ograničavanje na mali broj gotovo u potpunosti rastočenih motiva. Ove slike utemeljile su njegovu slavu kao umetnika koji je anticipirao impresionizam. Tarnerovi savremenici nisu u početku imali mnogo afiniteta prema slikama koje na apstraktni način prikazuju fenomene. Među malobrojnima koji us u početku shvatili značajn Tarnerovog poznog stvaralaštva bio je Džon Raskin. Iako prikazuje fenomene industrijalizacije Tarnerova dela ne treba svrstavati u grupu modernističkih ispovesti već u romantičarsko shvatanje prirode.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 04 Jan 2013 20:28
|
offline
- Boki X
- Ugledni građanin
- Pridružio: 29 Nov 2012
- Poruke: 370
|
Napisano: 20 Dec 2012 0:57
Setih se Direrovog dela "Vitez,đavo i smrt"...Tu sam sliku prvi put video na zidnom kalendaru za 1989.godinu.Doneo ga moj otac iz preduzeća, u ono bolje vreme dok je postojala ta firma.Kalendar je štampan povodom 6 vekova od bitke na Kosovu,na njemu su bili Direrovi radovi...ali ovaj mi je ostao u sećanju, pa sam godinama crtao neke svoje verzije na ovu sliku...nešto postoji, nešto neobjašnjivo, ipak privlači i daje inspiraciju da se pokrenem.
Dopuna: 04 Jan 2013 20:28
Oduševljavaju me i umetničke instalacije na koje ranije nisam toliko obraćao pažnju, a danas i sam, kada mi uslovi dozvole, nešto i sam pokušavam.
Ovo je jedna od instalacija Kornelije Parker, britanske umetnice.
Hladna, mračna materija - eksplodirani pogled, iz 1990-1991.godine.
Nastala je vešanjem komada drveta između podova i tavanice. Sa adekvatnom upotrebom veštačkog osvetljenja dobija se fenomenalna igra svetlosti,oblika i senke.
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2013 16:31
|
offline
- Pridružio: 25 Maj 2010
- Poruke: 1597
|
Rafael (Raffaello Sanzio da Urbino) - (1483 - 1520)
Citat:Veruje se da su dva panela "Vitezov san" i "Tri Gracije" činila diptih kojim je bio predstavljen Scipione di Tommaso Borghese na dan njegovog rođendana 1493.godine. Vrlo je moguće da je tema ovih predstava zapravo ilustracija poeme "Punica" od Siliusa Italicusa, koji je bio čuven u antičko doba, a koga je humanistička kultura XV veka ponovo otkrila i proslavila.
Na prvom panelu, Scipio, uspavani vitez, mora da izabere izmedju Venere (zadovoljstva) i Minerve (vrline, odnosno cednosti).
Na drugom, Gracije nagrađuju njegov izbor - vrline - sa zlatnim jabukama Hesperida.
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2013 16:38
|
offline
- Boki X
- Ugledni građanin
- Pridružio: 29 Nov 2012
- Poruke: 370
|
"Siroče na majčinom grobu" 1888.
Nisam nikada ostao ravnodušan pred ovom slikom, ali zanemeo jesam.
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2013 16:43
|
offline
- Pridružio: 25 Maj 2010
- Poruke: 1597
|
Bojan Marjanovic ::"Siroče na majčinom grobu" 1888.
Nisam nikada ostao ravnodušan pred ovom slikom, ali zanemeo jesam.
Strasna i uzasno potresna slika. Dodje ti da pustis suzu.
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2013 18:11
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Tema se super razvija i uzitak je citati ovo,samo ne zaboravite da ako odnekle kopirate tekst,postavite izvor
|
|
|
|
|
|
Poslao: 06 Jan 2013 18:59
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Kad kazem izvor,mislim da stavis link
(Na primer,ako je sa Wikipedie,samo stavis link ispod citata)
|
|
|
|
|