offline
- Pridružio: 18 Nov 2005
- Poruke: 79
- Gde živiš: NBG
|
Sto se potrosnje tice,ako hoces,dovescu ti GSX-R600,pa ga ti spusti na 4l.OK?I on je 4T masina...Ne moze se o potrosnji govoriti tako.I XJ600 Diversion je 4T,a trosi oko 5l,i Ducati 749 je 4T,pa trosi ~18l.Znaci,o potrosnji 4T motora se ne moze govoriti u globalu,vec pojedninacno,po modelima.A za cvaje se predpostavlja da su 50-125ccm,eventualno 250,pa je tu izbor malo manji.Kad 2T motor trosi 4-5l,on i ne ide,jer su to veoma niski obrtaji za koje on nije konstruisan.Ako nisam bio dovoljno jasan,2T motor izvlaci snagu iz obrtaja,dok kod 4T veliku ulogu igra tzv. obrtni moment,a pogotovu kod V i single motora,dok i kod 4T redni cetvorocilindricni izvlace snagu iz obrtaja.A davno je izrecena jedna pametna recenica "Konjske snage prodaju motore,obrtni moment pobedjuje u trci",pa se onda treba malo zapitati o tome kako je Ducati 1098 sa ~140KS i V2 (odnosno kod Ducatija horizontalno postavljenog L2 motora)bolji na stazi od Yamahe YZF-R1 sa ~180KS (4 cilindra u redu,5 ventila po cilindru)?Moze 125ccm cvaja i da prebaci 10l,ali to bi vec trebala biti zestoka voznja...Inace,to da explozija snage krece na 5-6k rpm,to nije tacno.U sustini zavisi od motora,ali ja do sada nisam naisao ni na jedan da vuce lepo od 3-7k rpm,samo preko...Cak je i 4T Yamaha R1,hipersportski motor mrtav na tako niskim obrtajima.Na tim obrtajima lepo povlaci jedino Ducati sa L2,Honda VTR,Suzuki TL1000R,Honda VFR,endurci,jednocilindrasi,boxeri,chopperi.A sto se EXUP-a tice,on kad je ispravan (a na dobrom delu motora nije,jer cvaje uglavnom voze samo klinci kojima je bitno da im se ortaci dive i da ih vide tamo neke klinkice,i koji ni ne znaju sta je EXUP),mnogo pomaze,i ne slazem se sa tim da ga treba skidati.Treba povaditi sve blokade iz auspuha,a EXUP ne dirati.Za one koji ne znaju,objansio sam sta je,a ko ima na motoru,treba da cuje tiho zujanje 2-3 sec. kad da kontakt (kao zujanje injection pumpe za gorivo u kolima),i sa strane sa koje mu je auspuh da vidi sajlicu koja se prvo zategne i zategne plastisni tockic na auspuhu,a zatim i otpusti,kad prestaje i zujanje (tako EXUP dijagnostikuje ispravnost).Inace,ja na takve stvari ovako gledam-da je to nepotrebno,ne bi ga ni stavljali,a tamo neki masinski genije ima sigurno vise pameti od mene buduceg advokata za te stvari,a mi smo samo amateri...
Pozdrav!
|