Poslao: 13 Mar 2012 19:43
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Знаш ти колико може да се прича о хоризонталцима?
Кад пишем издувна грана, мислим на ону изувијану цев од главе мотора до издувног лонца. Пишем ово да не испадне да се нисмо разумели.
У стандарду, од главе мотора, па наредних двадесетак сантима иде цев спољног пречника 22 мм или 7/8 цола, што је, пази фору, исти пречник као пречник цеви од којих је направљен гувернал. После тога, пречник цеви је, ако се не варам, 28 мм. Такав иде до краја гране.
Е сад, можеш да имаш нешто "рециклаторско" у себи и нађеш у неком буџаку стари рам бицикла. Лако моће да се потрефи да су цеви баш око 30 мм. Онда ти неко ко зна од два парчета савије две кривине - ону доњу, која ид главе иде десно и на горе, а од другог парчета ону која од доле креће горе и назад. Потом се те све цеви упасују на моторче, па се заварују једна за другу и ето ти нове гране. Једино ти преостаје да преуредиш начин фиксирања гране за главу и то је то.
А сад нешто као "дисклејмер": не дознајем се у цеви и њихове спецификације, па можда оне од рама бицикла из неког разлога нису за такав посао, крте, тешко се савијају или слично. Можда ће неко ко зна са цевима рећи да те две кривине могу да се направе од једне цеви, без накнадног заваривања, ал' поново кажем - не дознајем се у цеви и њихову обраду.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 15 Mar 2012 16:42
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
Bio sam dobre volje pa sam malo popricao sa serviserom iz Temerina za ovaj motor.
Tj,ne za ovaj vec Sky Offroad.Ali to je isto. Kod njih ima kit i traze 100e za njega a obican kineski.
Godisnje ih ugradi od 30-40 i rade bez problema.
Rekao mi je takodje za diznu da se promeni i da je ova 0,68 ili 0,72.
I da treba usis vazduha posle da nastelujem.
Za izduvnu granu sam ga pitao i rekao mi je da isecem tj promenim samo pocetak od glave sto ide i da stavim siru cev.
Posle zamene svega ovoga obavezno da se motor prvih 500km vozi pod manjim gasom i duze zagreva kad se upali hladan.
|
|
|
|
|
Poslao: 18 Mar 2012 21:01
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
Pa probaj kod ovih u Temerinu
+381 21 846510,
065 846 51 00
Samo kazi da imas Sky OffRoad. To su isti motori.
A oni imaju rezervne delove i servis za te motore.
|
|
|
|
Poslao: 19 Mar 2012 06:58
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Ако ови "Скај Тимови" бројеви не раде, можете да позовете и Далибора, који такође ради у истој фирми, на 064/138-68-83.
Орлушино-самотњаче, када замениш ту стандардну дизну и ако ти не треба, не бацај је у неки буџак - мени ће требати.
|
|
|
|
Poslao: 19 Mar 2012 11:10
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
To je taj serviser koga sam spomenuo gore.
Nije problem Zorge,dobijas diznu samo da namestim ja ovo kad stigne...
Ako ne lazu sutra mi salju...
|
|
|
|
Poslao: 19 Mar 2012 19:22
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Када будеш мењао све те делове, сачувај оне гумене прстенчиће који дихтују уљне магистрале. Неретко видим да људи пишу да су им неки нови које су поставили, набубрили за пар дана и почело је да им цурка уље.
Јеси ли решио шта ћеш са тим првим, ужим делом издувне гране?
|
|
|
|
|
Poslao: 23 Mar 2012 14:01
|
offline
- ivance95
- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Napisano: 23 Mar 2012 13:56
Zazor ventila 0,05mm.
Dopuna: 23 Mar 2012 14:00
Da li je svećica bila suva, ili je imalo ulja na njoj? Ako je bila suva i crna, ne znači ništa posebno, osim da si trebao da je očistiš, a ako je bila masna, onda nija imala dobro sagorevanje. Svećica je mogla biti uzrok pucanja, tj. zazor je bio premali ili prevelik.
Dopuna: 23 Mar 2012 14:01
Ulje si trebao neko gušće, npr 15-50, manje će se grejati. Normalno je da je stigla nova glava, moraju veći ventili, ipak je to dosta veća kubikaža.
|
|
|
|
Poslao: 23 Mar 2012 20:40
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Црна свећица значи да је смеша била пребогата, а на карбу PZ, какакв је код тебе, смеша се осиромашује "ОДВИЈАЊЕМ" шрафића са леве стране карба који нема опругицу. Циљ је да се добије смеђ или бордо гареж на свећици после вожње у нормалном режиму. Типујем да је то разлог за "враћање кусура" када кочиш мотором.
Ако будеш имао проблема са гушењем на високим обртајима и са новом дизном, пробај да подигнеш иглицу карба за једна урез више. Ово не мора да значи да је то прави лек. Моћда остану исти симптоми, а само се повећа потрошња. Наравно, треба преконтролисати и зазор између електрода свећице.
Да ти није стигла и глава са већим вентилима, написао бих ти "зезнули те мангупи...". У њима и јесте главна фора. Само, јесте ли ти и мајстор проверили како дихтују? Оно када на главу са постављеним вентилима сипкате бензин у усисни и издувни канал у глави и гледате да ли ће после неког времена да прође кроз сицеве вентила или не... Треба да обратиш пажњу и на моменте затезања главе - 8-12 Nm
Кинези знају да у комплетима делова не упасују вентиле са главом, па то остаје на власнику да накнадно уради. Мало финије пасте за шлајфовање, парче тањег гуменог цревца и брзо направиш прстен на седишту вентила од ширине 1 до 1,3 милиметра.
Саће катализатора налази се у издувној грани, а оно на старој глави твог моторића ми је и даље енигма. Гледао сам фотке како то изгледа на Кросу, али нисам скапирао шта су све те цевчице и цревца. На мом моторићу ту је квадратни отвор који води кроз главу, до оног прореза испред свећице. То је све - није везано ни са чим.
Када будеш мењао грану, узми у обзир како ћеш да је фиксираш за главу, да се прерано не порадујеш како имаш цев од три сантима, а да не можеш да смислиш начин како да је поставиш.
Зазор за вентила је 0,05 за усисни и 0.08 за издувни вентил (он се више греје и због тога се више продужује). Ја бих ти препоручио да после првих пар подешавања зазора курблаш "на празно" десетак пута и поново провериш зазоре јер могу да "побегну" и буду другачује мере.
По овом времену, док није упекло, држи се препоручене градације уља, а неко гушће можеш да користиш током јула и августа.
И на крају: разрађуј барем 500 км те нове делове као кад си разрађивао моторче док је био нов, а после мењај уље, провери зазоре вентила и престегни главу.
И почни да штекаш за хладњак за уље....
|
|
|
|