|
|
Poslao: 05 Sep 2012 21:53
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
Zorge da li znas mozda koje ulje se nalazi u prednjim amortizerima? Mislim na gradaciju.
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2012 16:36
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Знам, неки кинески бућкуриш, ужегло уље из ресторана.
Ако га будеш мењао, видећеш да нисам претерао са описом.
Ја сам у зимус, у фаузи склапања мог култиватора помислио да то уље заменим уљем за виљушку вискозитета 15, али сам после скапирао да је и амортизер позади (који нема никакву регулацију) мек, тако да ми се чини да је вискозитет 10 права ствар за штапове. Е сад, да ме питаш колико уља иде у сваки штап - не знам. Вероватно је то разлог због кога се нисам дохватио тог посла.
Ако семеринзи нису пропали и уље истицало напоље, онда просто измериш колико си источио и исто толико сипаш. Мада, код Кинеза није ни то сигурно, нити можеш нађеш препоруку која је то права количина за тај модел штапова. Вероватно је то негде око 150-200 мл по штапу, али заиста не знам ни која је препорука, ни добар начин да сам одредим која је потребна количина.
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2012 19:22
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
A Zorge,sta mislis za ovo:
Da li se isplati ugradjivati? Nasao sam coveka, prodaje za 800din nove.
|
|
|
|
Poslao: 06 Sep 2012 20:52
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Кој' ће ти?
Само ћеш да чујеш гласније шиштање усиса у карб и да ти, сваки пут када те ухвати киша у путу, моторче почне да трокира јер је филтер незаштићен, па попије воде. Имаш и такве са пластичном капицом, па се мање заливају водом.
Ја бих ипак задржао то масно сунђерче које стоји у кутијици или нашао неки ербокс са пар литара запремине и папирним филтером. Оба ова типа боље филтрирају ваздух од тог.... "спортског". Можда су добри они K&N, али верујем да су скупљи од 800 динара.
Мислим да сличне новце кошта и неки филтер са све сунђером, мрежицом и ербоксом из новосадског "Мото Бајк Шопа", који на сајту стоји у одељку за "Спринт Крос", али је у ствари за неке "кабове" са истим мотором. Јесте да би требало мало посла око постављања и упасивања, али бих паре, ако бих морао да бирам, ипак рађе дао за њега.
Успут, код истих новосађана може да се нађе и "Ипоне" уље за предњу виљушку.
|
|
|
|
Poslao: 13 Sep 2012 18:22
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
Zorge, sezona je prosla pa je vreme da se stvaraju nove ideje i da rasturamo motor ove zime.
Vratio sam se nesto na ideju da narucim celu masinu iz Soluna.
Nasao sam neke ljude na forumu koji mogu to da naruce. A moze i preko njihovog sajta,pise da salju po celom svetu. Moze da se plati PayPalom ,Western Union i jos nekoliko nacina.
Zanimaju me nekoliko stvari.
Koliko ce carina i postarina da me kostaju ako je masina npr. 200e ?
Koliko je ta masina veca u odnosu na ovu sadasnju? Da li mogu plavci da provale da je recimo 110 a ne 50ccm?
Sta je obavezno potrebno da se prepravi za ubacivanje masine od 110 ili 125ccm?
Sta bi trebalo da se prepravi ali nije obavezno?
Da li moze isti karburator da ostane,izduvna grana,kuciste filtera vazduha? Kocnice? Gume? Instalacija? CDI? Akumulator? Lancanici? Mozda nesto drugo?
Predlozi neki model konkretno sa ove liste a da bude oko 200e:
http://mototrade.gr/osCommerce/index.php?manufacturers_id=15
I sta znaci "without starter" ? Bez kurble?
|
|
|
|
Poslao: 13 Sep 2012 19:53
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Ма шта прошла сезона? Док се не спусти температуру испод десет степени, не силазим.
Борко-убица-комбија је продао свој моторин и пише да је тај који га је пазарио, добио баш 110-ку из Грчке. Ваљда ће нам дати још информација о томе - одакле, пошто и како.
Око трошкова је друга прича. Нисам се интересовао за могуће варијанте доставе или одласка лично, али ја бих то ипак добро проверио. Ено код Грка на сајту пише да је калкулација за доставу робе тешке око 20 кила око 100 евра. Царина је ваљда око 20 % и чак не знам да ли урачунавају у њу и те транспортне трошкове.
Кол'ко је воз до Солуна и назад? Или бус? Ако није скупље од доставе поштом или како већ, па и да је исто, барем бих отишао да процуњам један дан по Солуну и докопам се мотора без посредника.
Само, има и у Аустрији нека фирма коју сам видео да продаје којешта на немачком И-беју, неки "Сохар". У понудиимају и комплетне моторе. Знам да им је писало да имају 125-цу и 140-ку. 125-це, по правилу, имају генератор струје и за потрошаче (светла, жмигавци и сл.) док веће запремине фабрички имају генератор само за ЦДИ, па треба још која десетина евра за нови магнет и анкер плочу са калемовима и за ЦДИ и за потрошаче.
А повратна до Аустрије бусом, из мојих крајева кошта око 40 евра (барем је пре годину дана мој другар путовао по тој цени). Још ако тамо имаш неког од родбине или познаника да ти поједностави пос'о...
Имаш и људе који допремају робу са И-беја и којекаквих продавница по Европи. Тамо неретко са мотором добијеш и карб и ЦДИ.
Углавном, сам прави калкулације.
А 110 мотор се од 50-тице или као твоје 72-ке, у основи, разликује само по неколико делова са фотке испод:
Ту је за сантим шира глава са вентилима какви су на твојој 72-ци, са само мало дужом брегастом (иако људи возе и 110-ке са главама 72-ки), цилиндар са клипом пречника 52,4 мм који је мало дужи од 50-ке и 72-ке, јер је са новом радилицом и ход клипа већи. Због дужег цилиндра, одмах иду и мало дужи брезони и за две карике дужи ланац развода вентила. Иду и одговарајући дихтунзи и то је све. Да мало боље стојимо са деловима код нас, било би довољно да купиш те делове и за једно поподне урадиш замену.
Није баш најбољи угао, али ево ти фотка 50-тице постављене поред 110-ке. Можеш да видиш цилиндар са мало више израженијим ребрима за хлађење и мало ширу главу.
110-ке могу, али не морају, да имају мало другачији преносни однос примарне трансмисије од 50-ки и 72-ки, пар зупчаника мање или више, али није толико битно за читаву причу.
Прераде нису потребне - све иде шраф на шраф. Може (али не мора) да се догоди да је напајање ЦДИ-ја код једног мотора од генератора, а код другог од акумулатора, што је за електричара лако решив проблем. Обично ти са мотром дају и одговарајући ЦДИ, па не мораш да се зезаш.
Ја бих мало ојачао носаче мотора, али и то је лак посао за бравара из комшилука.
Карбуратор може да остане, али иде већа дизна. Идеално би било да имаш неки исти такав, али са пречником дифузора од 19 до 22 мм, мада и тај са 16 мм коректно ради посао. Не добијаш пуну снагу која би могло да се добије, али мотор нормално ради. Онда остаје и филтер за ваздух
Кочнице су сасвим ОК и за мотор са више од 15 коња. Квалитетан ланац и ланчаници у истој мери - 420, радили би посао, али не би сметало ни да се све пребаци на 428 ланац.
И то ти је то.
А "without starter" значи да нема алнасер.
Да не заборавим и ово: пази да се не зезнеш ако наручујеш, да се не поновиш мотором са полуаутоматским квачилом, које није ништа мање заступљено од мотора са мануелним квачилом.
|
|
|
|
|
Poslao: 14 Sep 2012 08:09
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Диск замени. Није препоручљиво да се зезаш за тако танким диском, а нешто и нема мајстора који имају машине за такав диск.
Издувна грана ће да ради посао, само ће мало за око сантиметра мање бити завучена у други део гране који се наставља на лонац. Разлог је дужи/виши цилиндар.
Максимална брзина ће порасти за око 20 на сат у односу на ово што имаш сада (колико год ја мислио да је то сада око 65 на сат, а ти прерачунавао лагање цајгера и сматрао да је то 80 на сат). 110-кама је декларисана снага од 5,2 киловата. што је малице више од 7 коња, па погледај колико догурају моторићи те снаге. Ако ставиш 110-ку, биће ти под обавезно да се зезаш са другим зупчаницима, да ти се мотор не врти у празно.
Моторче није конструисано за 50 кубика, већ за 125-150-200 кубика до 16-17 коња, па је било јефтиније да се угради мала 50-тица, него да се конструише нови модел и израђују нови делови. Постоји много кинеских знаних и незнаних фабрика које производе управо такве ендуро моториће, са истим амортизерима и кочницама, рамовима, пластиком - http://www.youtube.com/watch?v=KG-YsMCvm-Y
А у кривинама се "обара" сјајно, као уосталом и сви ендуро мотори.
|
|
|
|