Poslao: 30 Mar 2013 20:20
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Napisano: 30 Mar 2013 20:13
Lonely Eagle ::Pa vise od pola teme se pise o tome sto ti pitas ,da si procitao znao bi.
Motor sam prodao tako da...manje ce da se vidjamo ovde
Ал' се виђамо на БЈБ, где ти људи пишу оно исто што сам ти ја писао - Купи ГС 500 или ГПЗ 500, ал' ти зап'о за ЗЗР-а - ил' да те не буде.
2 dubravich
Пише у старијим постовима у теми да и ја имам једна сличан мото-култиватор са тим хоризонталним мотором, па могу да напишем нешто из сезоне конкретног искуства са, кажем више него сличног "прометала", а и пар година интересовања за те мале моторе са хоризонталним цилиндром по Хондиној технологији.
Да почнем од оног последњег што си питао - кључа за свећице. То је цевасти кључ 16, а ја мислим да и гро кинеских 4Т скутера користи кључ тих димензија или да потражиш по продавницама. Може да ти се догоди да је дужина кључа већа него што би требало, па мораш да га скраћујеш и забушиш две рупе на потребном месту. И буди пажљив са одвијањем и завијањем свећице - стоји укосо, па у почетку не можеш да потрефиш потребан угао и тако зезнеш навој у глави, која је алуминијумска. То значи да нема одвијања и завијања када је мотор врућ и да свакако мораш да имаш "лаку руку" када то радиш.
Ону понуду да ти за 250 ојра дигну запремину на 70 (тачније 72) кубика, да сам на твом месту, глатко бих одбио. За те паре, којегде (осим, наравно код нас) можеш да пазариш такав тзв. "small bore" мотор од 107 кубика који даје 7-7,5 коња. Искрено, одрекао бих се и те њихове гаранције, где ће на сваку примедбу да ти слеже рамена из реченицу "Јеби га, ово је Кинез...". То повећање радне запремине што ти они нуде, своди се на замену клипа, цилиндра, припадајућих дихтунга и главе са "изнутрицама" (првенствено већи вентили, его - већа промаја у мотору), што све укупно кошта 7-8 'иљада. И пос'о мож' и сам да урадиш.
Ако будеш скидао цилиндар, приметићеш да има сувише "меса" и као да је прављен за већи пречник цилиндра од тих 39 мм, који су на 50-ки. Мени се чини да је мотор пројектован за та 72 кубика или више, а да је 50 кубика изнуђено решење, због закона у многим земљама. Од таквих око 3 коња из 50 кубика спакованих у моторин са око 105 кила суве масе, поприличним точковима и са возачем грађе какави смо ми Балканци, тешко да можеш да очекујеш нешто више од перформанси "по ПС-у" за оно што се зове "бицикл са помоћним мотором". Такав мотор лепо ради пос'о у мопеду са 30 кила мање од овог кога имаш и са ситним Азијатом, али са овим ендуром физику не мож' да победиш.
А некако као да доживљавам deja-vu, имам утисак да сам све ово већ писао...
Не знам која ти је комбинација ланчаника, претпостављам да је финални пренос баш кратак. Јефтиније ти је и лакше да нађеш предњи ланчаник за пар зуба већи од овог са којим је дошао. И опет ти је референца за потрагу нека од малих Хонди са тим хоризонталцем.
За гуму - јеб' га, баксуз. Ко би и гледао да ли је монтирана како треба?
Готово сви "малокалибарски" Кинези имају осовине са баш ситним навојем, па ниси једини коме се он покварио. Ако ништа друго, на'ватај неког стругара да ти направи нову осовину са крупнијим навојем, узми две самосигуравајуће матице, обрати пажљу да правилно поставиш оне дистанцијале и терај даље.
Они "електрични" проблеми могу да буду и због тога што на расклопљеном и спакованом мотору, читав гувернал виси к'о поцепане гаће на читавом снопу каблова, па ми није тешко да поверујем да лабаве клеме и контакти имају слаб контакт, па повремено нешто од струје "умре". Доста тога излечиш комбиниркама, када редом све те клеме стиснеш. Моја сирена је имала неки свој хороскоп и радила кад јој је прохте, док нисам "уштинуо" клеме на њој. Пошто сам свој мото-култиватор сам састављао из кутије, прекидаче и њихове контакте сам испрскао неким силиконским спрејем, па немам проблема са њима, иако изгледају поприлично јефтино.
Ако није неки други квар у мењачу, типа искривљене виљушке бирача, или чега другог, можда је проблем са избацивањем из 1. брзине неподешено квачило ("Јеби га, ово јер Кинез... па квачило мора да се подеси.") или просто мењач није разрађен. Додуше, ако си у мировању, немој да те чуди што некада не можеш да шалташ - то је исто и на АТХ-у.
Потрошња мог мото-култиватора, када пељам 40 на том цајгеру који да л' лаже или не, код мене је чак и мања од два литра на 100 км. Два литра са пар деци плу-минус, то је разултати кога постижу и други људи по свету са хоризонталцима 50-кубикашима. Ако моторче срче око 3 литре, или нешто ту баш није у раду или му цедиш маст.
За цеђење масти - пракса је показала да ако не будеш максимално пажљив при разради, коју су одредили барем 1500-2000 километара, то се моментално манифестује на рад мотора и трајност. Јесте, смара максимално такав режим разраде, чак сам прошлог лета хтео са собом да у вожњу понесем и укрштене речи, да имам чиме да се занимам када "крстарим" 30-35 на сат, али шта се може.
Мора да се обрати пажња и на зазор између вентила и клацкалица, јер пречесто дођу претегнути из фабрике. То често буде разлог да "угроби" мотор новог власника.
Мислим да сам и ово писао раније...
И тако....
Dopuna: 30 Mar 2013 20:20
gile960 ::ono što serviser treba da uradi u redovnom servisu je da ti promeni ulje, očisti uljni i vazdušni filter, pregleda kočnice i svetlosnu signalizaciju, kao i još nekoliko stvari koje zavise od toga da li zna šta treba da gleda.
Уљни филтер као такав, на "small bore" хоризонталцима, не постоји. Оно што постоји јесте решеткица на усису уљне пумпе и центрифугални филтер са таложником. То се не гледа првих неколико година.
Свећица јесте фи 10 мм, дужина навоја 12,5 мм, дакле (за наше услове) NGK C7HSA и друге исте топлотне вредности. И оне са којима долазе, кинеске, сасвим лепо раде посао.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 30 Mar 2013 21:06
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
@Zorge
Ma oni pisu nesto sto ih ne pitam
Ne mogu da se raspravljam tamo sa njima ali u praksi ti motori (GS500 i GPZ500)ne trose ispod 5l prosek.
Jednostavno ne treba mi tolika snaga i potrosnja ,posao mi zavrsava i 125ccm ali kad vec kupujem neka udje u izbor i 250ccm.
Taj ZZR jedni pljuju a drugi hvale kako je dobar i kako vec 20 godina proizvodjac ne menja masinu vec samo one oklope,konstrukciju.
A "uhvatio sam se" za taj motor iz razloga sto ispunjava apsolutno svaki uslov koji trazim za sledeci motor:
-Ekonomican
-Pristojne performanse
-Lak
-Masivan sportski izgled
-Kvalitetan
Nebitno,da ne ispadnem tvrdoglav postavicu za par dana oglas za kupovinu motora pa videcemo sta ce biti u ponudi.
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 07:09
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Па што гњавиш себе и друге са питањима, ако теби потпуно одговара? Купи, јер га купујеш због себе, а не за друге.
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 08:47
|
offline
- gile960
- Građanin
- Pridružio: 30 Sep 2012
- Poruke: 128
|
Zorge ::
Уљни филтер као такав, на "small bore" хоризонталцима, не постоји. Оно што постоји јесте решеткица на усису уљне пумпе и центрифугални филтер са таложником. То се не гледа првих неколико година.
postoji filter, nisam ulazio u to da li je klasičan ili rešetka ali se zove: filter ulja GY6 50ccm 4t
a to da se ne gleda i po nekoliko godina je debela zabluda, imao sam prilike da vidim već na prvom servisu, na 100 km, toliko začepljen filter nekim dlačicama i koječime da je protok ulja bio uvelike otežan. verovatno u toku montaže nešto upadne a ljudi rade na normu, pa....
hvala što si me ispravio, zorge, ključ za svećicu jeste cevasti 16, nisam primetio da sam napisao pogrešno.
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 10:23
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Гиле, на овом моторчићу не постоји такав филтер каквог помињеш, такав као напрстак, већ правоугаони пластични оквир са металном мрежицом. Да би се дошло до њега, треба да се скине десна декла мотора и дихтунг.
Види се на горњој сличици, испод ламеле, то проширење плавог дихтунга - ту је та мрежица
Она изгледа овако:
Ово је место за ту мрежицу, напосредно изнад чепа за испуштање уља:
Оно што сам ја извукао као закључак јесте да, ако су ти мотори склапани у фабрици која их произведе, филтер, тј. та мрежица буде чиста, а ако нека фабрика склапа те моторе од делова купљених са стране, коју су били умотани у "масну 'артију" или на неки начин упаковани и чак провели неко време тако, та мрежица за кратко време покупи тај браонкасти муљ, који је у ствари тај папир, картон (или чак и прашину), чији се делови залепе и тару са металним деловима. Иста фора је и када сам радиш ремонт нпр. мењача, радилице или чега већ. Појави се тај муљ од те целулозе и уља. Има ту утицај и лоше изведен иберлауф из мотора, уље, али то је већ ширење теме.
Какогод, ако се dubravich дохвати самосталног одржавања моторића (за шта му "држим фиге") и не мрзи га да скида курблу и деклу, може да провери да нема тог муља на мрежици.
Да поменем и ово, када већ помињемо самосталне интервенције на мотору, скидање декли. Куповина Т кључа 8 (или 10; разликује се од произвођача до произвођача ) је под обавезно, јер без њега јако тешко може да се приђе вијцима декли мотора и још обави пос'о "без губитака".
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 12:28
|
offline
- tubravich
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 19 Feb 2013
- Poruke: 9
|
Prvi motor sam kupio pre 10 godina (tada sam ja imao 38) i to APN-4. Kupio sam ga da bih smanjio troškove hobija, odnosno tada sam se zainteresovao za voćatstvo i postao vikend voćar. Nekoliko godina kasnije, kako to red nalaže, sam se zainteresovao za vozikanje po okolnim planinama. Do sada sam imao 2x APN-4, 1x neki automatik i 1x ATX. Svi ti motorčići su morali da ispune sledeće uslove:
1. da krene kad ja hoću
2. da ide kud ja hoću
3. da stane kad ja hoću
4. da troši minimalno
Gorenavedeno važi i za automobile.
Godišnje prelazim 5-7000 km, a od toga je 2500-3000km na relaciji stan-plantaža-stan i cela deonica je asfaltirana tako da nemam gde da iskaljam točkove. Ta deonica do plantaže je 26.5 km i savladava se oko 350m visinske razlike. Na putu do plantaže postoje 2 uspona i to 1. od 3.5 i 2. od 1.5 km koje su ti motorčići lako savladavali u 2. brzini sa 25-26 km/h (na većem gasu bučniji pa me nerviralo da slušam duku zarad uštede jednog minuta vramena). Oba APN-a i ATX su trošili od 1.8 da 2.1 l/100km u zavisnosti od režima vožnje i sa njima sam do plantažice stizao za 43-45 min. s tim što za izlazak iz grada (2.5 km) treba 7 minutica.
Kinez tu deonicu pređe za oko 49 minuta s tim štu uspone može da savlada samo u 1. brzini i to sa oko 17km/h da se ne dernja i namešta živce i troši skoro 3l/100km.
Šta sam očekivao da ću dobiti kupovinom kineza?
1. Da će moći da me izvuče uz svaku asfaltiranu gradsku ulicu što on sada ne može
2. Da ću moći po ravni da koristim i 4. brzinu - može nekako da drži, ali ne i da primi gas
3. Potrošnja je u skladu sa onim što sam očekivao jer "to je kinez j* ga"
4. Malo ozbiljniju servisnu podršku jer slabi vid i poboljevaju leđa, a i još nisam provalio gde se mogu brzo nabaviti delovi
Izlaz iz ove situacije vidim ovako:
- Prednji lančanik mi je 12 a zadnji 50 zuba. Da bih dobio na snazi ide ili prednji manji ili zadnji veći. Pošto nigde nisam našao prednji manji od 12 zuba jedino je rešenje naći zadnji veći samo je pitanje GDE.
- Dići motor na 70(72)ccm što bih rađe izbegao, ali sila Boga ne moli
- Prodati motor i za te pare kupiti drndavog jugića kome krov i patos ne prokišnjavaju i još ostane i za benzin. Skuter i polaganje za A ne dolaze u obzir.
Stvarno ljudi može li se nekako nabaviti veći zadnji lančanik?
Možda nekoga zainteresuje:
youtube.com/watch?NR=1&v=ZGRiK_DNDzo&feature=endscreen
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 14:02
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Можеш да нађеш и задњи већи ланчаник, који је вероватно од неке Хонде из '70-их или '80-их. Није ми био неопходан, па га нисам ни тражио, али сигурно да Кинези нису имали авантуристичког духа, да наново пројектују ланчаник, када имају готове узоре за подражавање. Просто скини мере са тог који имаш, па лагано лопатај сајт нпр. JT Sprockets и наћићеш га. Нуде их са различитим бројем зубаца. За предњи је лако - потражиш на том истом сајту нпр. Хонду Ц-70, па одабареш број зубаца. Има неколико фирми које код нас продају ланчанике те марке.
Само колико ја видим, ти и овако имаш доста кратак пренос, а оно што треби треба је снажнији мотор за то "планинарење". Немаш потребе да се устручаваш од повећања запремине мотора, јер тиме не радиш ништа друго до конвертовање стандардног 50-кубикаша у стандардни 70-кубикаша или ако нађеш "краткоходни" кит који има цилиндар пречника 50 мм, какав је помињан у овој теми, онда и у стандардни 80 кубикаш. Опет наглашавам није то буџење, већ конвертовање у стандардне моторе тих запремина, какви се производе и продају.
То ти је све без цепања мотора на пола и замене радилице, већ само заменом цилиндра и главе, што је и теби два сата посла са одмором за вопи. Једноставнијег и ефикаснијег (па и јефтинијег) решења просто нема.
Али и ово што си написао, да моторић иде слабије него пре редовног "сервиса", мени каже да нешто ту поприлично није у реду. Та машиница, како се разрађује, све боље и глаткије ради. То могу да потврдим и из личног искуства. Стварно не знам шта су то радили и урадили, да лошије ради. И опет пишем - ако не разрадиш по ПС-у, та машиница има да те зеза само тако.
Делова обично има на стању у "Масатехнику", а и код "Мото бајка" и обоје шаљу курирским службама. Код ових других треба знати шта се тражи, али видим да имају делове за машину.
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 16:00
|
offline
- Lonely Eagle
- Elitni građanin
- Pridružio: 07 Maj 2004
- Poruke: 1527
|
tubravich ::
Šta sam očekivao da ću dobiti kupovinom kineza?
1. Da će moći da me izvuče uz svaku asfaltiranu gradsku ulicu što on sada ne može
2. Da ću moći po ravni da koristim i 4. brzinu - može nekako da drži, ali ne i da primi gas
3. Potrošnja je u skladu sa onim što sam očekivao jer "to je kinez j* ga"
4. Malo ozbiljniju servisnu podršku jer slabi vid i poboljevaju leđa, a i još nisam provalio gde se mogu brzo nabaviti delovi
Izlaz iz ove situacije vidim ovako:
- Prednji lančanik mi je 12 a zadnji 50 zuba. Da bih dobio na snazi ide ili prednji manji ili zadnji veći. Pošto nigde nisam našao prednji manji od 12 zuba jedino je rešenje naći zadnji veći samo je pitanje GDE.
- Dići motor na 70(72)ccm što bih rađe izbegao, ali sila Boga ne moli
- Prodati motor i za te pare kupiti drndavog jugića kome krov i patos ne prokišnjavaju i još ostane i za benzin. Skuter i polaganje za A ne dolaze u obzir.
1.Moci ce da te izvuce uz svaku ulicu i brdo tek kad ga pojacas kao sto sam ja uradio. Gde sam se posle peo sa njim tu ne mozes peske da izadjes. A sa klasicnih 50ccm je neupotrebljiv, negde mogu i traktori i bicikle da te preteknu.
2.Posle pojacanja 4. brzina dobija funkciju a ne samo da odrzava brzinu.
3.Potrosnja sa pojacanjem je 2,5l u proseku a na otvoren put samo 2,0l. Kad je sve lepo podeseno.
4.Delove mozes da narucis u Sprintovoj prodavnici (Novi Sad) a verovatno ima i preko Sky sajta.
@Zorge
Ocekivao sam jos neki dobar predlog ,mozda bolji od ZZR-a. Kao sto su mi rekli za Hondu Varadero,samo sto je ona malo skuplja.
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 16:43
|
offline
- tubravich
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 19 Feb 2013
- Poruke: 9
|
Hvala ljudi, mnogo mi znači savet i lično iskustvo. Naručujem kit i nadam se da će do polovine aprila biti i ugrađen.
|
|
|
|
Poslao: 31 Mar 2013 19:39
|
offline
- Zorge
- Ugledni građanin
- Pridružio: 07 Nov 2007
- Poruke: 359
- Gde živiš: Ravni Banat
|
Чек' стани - питај овог момка, који је написао пар реченица ту изнад, за контакт телефон људи код којих се интересовао, где су му нудили кит са цилиндром пречника 50 мм (за 80 кубика), јер кад је бал - нек' је бал. Разлика у цени између кита са цилиндром 47 мм (за 70 кубика) не би требало да је значајна, а корист од коњића више, можеш да осетиш.
И излопатај ову тему од почетка, да избегнеш "подводно камење" са том операцијом замене термичке групе.
2 Орлушина.
Искрено, мислим да би ти се у пракси више допао неки ГС или било који други базни Јапанац (или BMW R-45 ако би нашао) са два цилиндра и 500 кубика, него "чучавац" (ЗЗР од 1/4 литре) и да би те одржавање мање коштало, поготово што си натегао буџет за њега.
Добар је и то баш-баш, "мали" (по мотору, а остало је баш за одрасле) Варадеро, али је ипак то 125-ца са 15 коња и чак 150 кила. Има га један клинац у мом месту и све је ОК, али мислим да би те сморио за једну сезону и да би тражио више снаге. А да ти не причам да поприлично добро држе цену.
|
|
|
|