Citat:Nobert Šulce, kompozitor, pravi je đavolji šegrt muzike, koji na tonskoj lestvici za sve ima rešenje i takav će biti celog života. Taj dvadesetosmogodišnji kompozitor i kapelmajstor neverovatno je uspešan. Njegova opera Crni Petar (premijera 1936.), sa preko stotinu izvođenja u sezoni, najčešće je igrana nemačka opera kasnih tridesetih godina. U to breme je Šluce počeo saradnju sa ministarstvom propagande i Gebelsom lično.
Tekst je pronašao u zbirci pesama Hansa Lajpa Pesma vojnika na straži, koja se pojavila 1937. Pesnik je napisao tekst još 1915. i ispričao neverovatnu priču o nastanku pesme: on, Hans Lajp, bio je na početku Prvog svetskog rata veoma zaljubljen, i to u dve devojke, u Lili i Marlen, baš u aprilu 2015. kada je dobio prekomandu na ruski front. Poslednje večeri pred odlazak, na straži je ispred kasarne njegove streljačke garde u berlinskoj Keselštrase, u bolu zbog rastanka napisao je stihove koji će postati svetski poznati i večni:
Pred kasarnom
pred velikom kapijom
stoji ulična svetinjka
i eno je tamo još uvek...
I tu, pred njegovim očima, obe devojke su se pojavile u jednom liku, u liku Lili Marlen.
Pesma, koju niko tog dana u studiju nije voleo, jedva da je bilaprimećena i na tržištu ploča: sveukupno, do 191, prodalo se samo sedamsto primeraka. Za vreme rata je vojni predajnik Radio Beograda uzeo melodiju pesme kao svoj signal za raspoznavanje, a od 1941. Lili Marlen je dospela do ušiju miliona muškaraca na svim frontovima, nemačkom, engleskom, francuskom, i pogodila barem jedan mali sentimentalni kutak u njihovim srcima.
I tamo ćemo se opet videti
i pod svetiljkom opet stajati...
Kasnije je pesmu pevala Marlen Ditrih, pevali su je vojnički horovi, pevala se svuda u svetu i posle rata, u desetinama verzija i na četrdeset osam jezika.
Odlomak iz knjige ,,Leto trideset devete" Verner Birmana.