Poslao: 30 Jul 2005 08:16
|
offline
- idekius
- Ugledni građanin
- Pridružio: 26 Sep 2003
- Poruke: 464
- Gde živiš: Nis
|
Haaah Ova rasprava jos traje?
Neverovatno... To je isto kao da trazimo najlepsu zenu...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 31 Jul 2005 10:15
|
offline
- Pridružio: 25 Nov 2004
- Poruke: 2297
- Gde živiš: Kragujevac
|
Aaa, da, Dejvid Gilmor! Vidim ja nešto fali u diskusiji.
|
|
|
|
Poslao: 01 Avg 2005 16:15
|
offline
- Pridružio: 29 Dec 2004
- Poruke: 159
- Gde živiš: Bgd
|
Ma ljudi ne sviraju Steve Vai i Satriani brzo zato sto nemaju feelinga nego zato sto mogu da sviraju brzo. Ipak mi se pre cini da bi Satriani ili Vai lakse odsvirali i skinuli Claptona nego obratno. Ne verujem da bi Clapton mogao da odsvira ni 20 posto onoga sto oni sviraju , sto ga ne cini manje vrednim. Ipak je u pitanju jaz generacija, al mislim da covek koji je prvi probio zid "penzionerske svirke" ipak Eddie Van Halen, od njega je sve pocelo. Sto se Hendrixa tice on je tata, ali ipak nije najbolji ( bar po meni). Hendriks je mozda prvi provalio neke stvari , recimo cak je lupao i flazolete i pravio dive-bombs zvukove na onom primitivnom fenderovom tremolu kao da mu je falio Floyd Rose da odvsira sve sto moze, i imao je mnogo dobar zvuk za to vreme i tehnoloski nivo pojacala i instrumenata iz tog doba, i naravno dobre pesme. Ja recimo iskreno nikada nisam voleo Tocka, sta znam jednostavno od domacih gitarista mi se malo ko dopadao. Duda Bezuha je ok kad je blues u pitanju, covek stvarno opasno svira. Slazem se da brzina nije merilo kvaliteta sviraca, ali opet po meni ako mozes da zasvirash brzo i ludo zasto da ne, pa sta fali Paul Gilbertu ili Nuno Betencourtu, ljudi su jednostavno mnogo dobri.
|
|
|
|
Poslao: 01 Avg 2005 22:39
|
offline
- RIA
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 20 Feb 2005
- Poruke: 2841
- Gde živiš: Around Belgrade
|
pa ako je brzina u pitanju tu je malmsteen,ali nije sve u skalama i brzini,zar ne ?
|
|
|
|
Poslao: 01 Avg 2005 22:59
|
offline
- Pridružio: 29 Dec 2004
- Poruke: 159
- Gde živiš: Bgd
|
Pa nisam primetio da je Malmsteen brzi od Vaia ili Satriania, mada on svira klasicne skale i fura legato i staccato i onda ti se cini da je ultrabrz, posto non stop prosipa arpedja. Neznam dal si nekad slusao Chris Impeliterija, Malmsteen u odnosu na njega zvuci kao "slowhand", ili Michale Di Angela iz Nitro. Ono sto sam ja hteo da kazem je da brzina ne znaci samo tehnika, i da svirati brzo ne znaci sviranje bez feelinga. By the way ja sviram gitaru vec 18 godina, i kao klinac sam skidao dosta od gore spomenutih gitarista i prosao kroz razne faze lozenja i stilova. I zato mi je smesno kad neki priuceni lik pocne da se kune u Tocka , a jos vise popizdim kad me pita u stilu " A sta sviras solaricu ili ritam gitaru" (znas na kakav tip ljudi mislim).
Najbolje nadji negde od Satriania stvar "Power Cosmic", to mu je stara stvar i oslusni ono sto se cuje, jer sve sto se cuje odsvirao je samo levom rukom na maramicom zadenfovanom vratu. Mislim da ces shvatiti onda sve sto pricam ovde.
|
|
|
|
Poslao: 02 Avg 2005 00:03
|
offline
- RIA
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 20 Feb 2005
- Poruke: 2841
- Gde živiš: Around Belgrade
|
pa covek se prosto trka koja ce mu pesma biti brza,a i u njegovoj svirci izgleda kao da drzi cas.samo vrti po skalama,i to bas brzo.
nisam slusao Chris-a.
Ja znam da odsviram par stvari na gitari,ali znam kako se teorijski sta dobija,kad je komplikovanije u pitanju.Dimebag darrel je bio zakon za dobru svirku.
tako da neko ne moze da mi neko drndanje,da uvali kao sjajnu svirku.
Tocak i dzinzer su genijalci.
samo sto se to kod tocka nije toliko videlo."vizantijsko plavo" je cudo od albuma.
imam neke satch-ove albume,ali bi mi pomoglo da mi das naziv albuma sa koga je ta pesma.
|
|
|
|
Poslao: 02 Avg 2005 00:48
|
offline
- Pridružio: 21 Jul 2005
- Poruke: 156
- Gde živiš: Beograd
|
Tocak vec godinama radi na nekim jazz stvarima, i ako se ikada odluci da to objavi, bice to "outer space"!
Sto se brzine tice, cisto da spomenem - mislim da bi malo ko mogao da se trka sa Pepe Romerom, Segovijom ili De Luciom. Ali flamenco i klasicna koncertna muzika ponekad traze ogromnu brzinu... Ali ne i samo brzinu.
Svaka cast na osamnaest godina svirke, Whiskeytown! Ne sviram toliko dugo, ali ponesto sam u "zabavnjacima" vec stigao da zamrzim - narocito studijske trikove, kojih su moderni snimci puni... Ne pricam samo o ubrzavanju trake, ili u koriscenju pedala koje sempluju & ponavljaju odsviranu deonicu - nego i u cinjenici da se na dvadeset sekundi "gotovog proizvoda" potrose dve nedelje studijskog rada, i sve se to overdubbuje... Tu i nema virtuoziteta u smislu koncerata klasicne muzike: "krecem sad, pa sta mi Bog da". A svako ko ima makar malo iskustvo sa gitarom zna koliko je RnR koncert u stvari tezak ako se ne krijes iza buke: svaki cas ti note nisu definisane, svaki cas treba da reagujes k'o Flash, a kad dodje do sola, cesto bude drz-ne-daj i ono "auh, a sta cu sad?"
Zato je u listama najboljih zivih albuma uvek "Live Dates" od Wishbone Ash, i bar jedan live album Weather Reporta - u studiju ti ni ne moras da sviras, to moze da uradi studijski muzicar, ali na koncertu je mnogo teze "shmirati". Tu dolazi do izrazaja jazz i samo jazz, tj sve sto je jazz uneo u modernu muziku: improvizacija, reagovanje prema trenutku, i iznad svega - NE biti dosadan i repetitivan...
Gde za mene - ali samo za mene! - padaju svi "brzinci" od Edija Van Halena naovamo. I ne samo zato sto uglavnom (uglavnom!) ponavljaju svoje ploce. Prvih tri minuta je jos i zanimljivo, ali posle - uvo mi se prosto umori, brate. Mislim, odvrnuo si ceo zid pojacala do daske, prasis sto nota u sekundi, i sta? Shvatio sam, al gde je tu razvoj, gde je tu "svirati gitaru kao da pricas sa publikom", kako kaze BB King? Ono sto Brzi Gonzalesi pricaju, cini mi se, jeste "gledajte me gledajte me gledajte me kako sam ja mocan baja jel' da da sam ja mocan baja jesam ja sam mnogo mocan baja..." I onda tako jos tri sata.
Jer, gde je tu mozak, gde je tu ideja, gde je tu "aha, kapiram, brate, pricas mi pricu i ja shvatam, otkrivas mi neek nove misli"? MiliJon bih puta radije slusao Djanga Rajnharta, mada je cova imao samo tri prsta na desnoj ruci, nego da mi shredderi, kako kaze Rambo Car, "stalno tu nesto rominjaju".
A i sto kaze Junior Wattson, gitara je sexati publiku, polako, boogie, feeling, a ne "smrtno ozbiljne gitarske masturbacije". "Sto brze sviras, manje je zena u publici." Al' to ti je moje misljenje...
|
|
|
|
Poslao: 02 Avg 2005 08:09
|
offline
- Pridružio: 29 Dec 2004
- Poruke: 159
- Gde živiš: Bgd
|
"Power Cosmic" je singl kolko se secam i izashao je ja mislim izmedju prvog i drugog Satrianiovog albuma, koliko se secam.
Guitar Slinger, ako u Edie Van Halenu vidish samo kako ti kazes "brzinca" onda verovatno nisi pazljivo slusao albume Van Halen niti si razumeo fazon na koji covek svira al nema veze, meni se cini da je ovde problem u gitarskom "mentalitetu" kod tebe. A porediti klasicne gitariste sa rock gitaristima je smesno i bezveze.
A sto se Tocka tice, znam da cu iznervirati mnoge, do sada sam probao da budem uzdrzan ali su me dva teksta iznad mene iznervirala kolicinom pristrasnosti, Tocak je za mene primer "seljackog gitariste" a Smak "seljackog rock and rolla" koji nikad nisam mogao da slusam.
|
|
|
|
Poslao: 02 Avg 2005 13:14
|
offline
- Pridružio: 21 Jul 2005
- Poruke: 156
- Gde živiš: Beograd
|
No prob, Whiskeytown, imas svakog prava na svetu da msilis tako o Tocku... Nije kao da je muzika "objektivna istina", pa da je necije misljenje presudno.
Bas zato sto je Smak cesto vrlo "primitivan" (ali ne uvek) ja i jedva cekam da Tocak izbaci konacno neku dzezijanu... Covek stari i menja se s godinama, najbolje kada je to promena na bolje.
EVH-a stvarno nisam pazljivo slusao, ali on je tapping bas i ukrao od klasicnog gitariste Pepe Romera (ma koliko on tvrdio da je to on izmislio, tapping na klasicnoj gitari postoji i pre Romera, samo sto je Romero najpoznatiji u svetu klasicne muzike po tome). Cak i taj trik sa "maramicom pokrivenim vratom" na prvim pragovima, kako bi tapping zvucao jos bolje i bez preteranih harmonika, jeste izum klasicnih gitarista, koji u tu svrhu najcesce koriste tanak papir, sto blize cigaret papiru, ali jakom - ili rolnu papira ispod zica, nesto kao cigareta ispod prvog praga (ko je rekao Aerosmith feat. Run DMC?)
Osim toga i Malmsteen je poceo kao klasicni gitarista, bio je prodigy, zato i tolika zloupotreba arpedja kod njega. Steve Vai cesto svira klasicne stvari (mada se meni cini da to radi zato sto hoce da bude cool, a ne zato sto je "izginuo " za klasikom) i sve mi to govori koliko klasicna gitara ucestvuje u sviranju elektricne.
Na primer, onaj film "Crossroads", u kome Steve Vai i Ry Cooder sviraju sve gitare - taj nosi lepu poruku. Willie Brown kaze malom Eugeneu (Ralphu Macchiou) da "ima izvesnu lakocu, ali da te sissy harmonies nisu bluz". Hoce da kaze kako brzina, sama po sebi, jos nije muzika.
I nikada nece ni biti. Inace shredding ne bi bio danas samo jedan poprilicno prosli pravac, i Malmsteen bi imao vecu publiku. Moze da se kaze i ovako: muzika, jer je umetnost, ne moze da bude ravna i "sve jedno te isto", nego mora da "izneverava ocekivanje" i donosi "chiaroscuro", promene u tempu... Ono sto se zove sinkopa. Lepo su Kraftwerk govorili: "Sa kompjuterom mozemo da sviramo brze od Rubinstajna, cemu se onda trkati u brzini?" Ali ono sto kompjuter ne moze, to je da pravi fine nijanse u ritmu i da bude inspirisan. A ako muzika zvuci ravno, stalno ponavlja jedan motiv, jednu boju zvuka, onda bas i nije muzika, nego masinska presa, ili bulo koji drugi sum.
Znam da na sve ovo moze da se odgovori - niti su Kraftwerk hidraulicna presa, niti je tehno sranje, niti je Malmsteen samo "trista na sat u krivinu, obozavam tu brzinu".
Al' prvo mora da se razmisli o ovome sto sam kompilirao od pametnijih... Prvo Leadbelly, onda Nick Drake, pa tek onda mozda mozemo da shvatimo sta hoce Satch i ekipa. "Walk Don't Run", sto bi rekao Zawinul.
|
|
|
|
Poslao: 02 Avg 2005 13:59
|
offline
- Pridružio: 25 Maj 2005
- Poruke: 1308
- Gde živiš: u rovu na prvoj liniji
|
najbolji gitarista.....
e ovako
Les Paul on je izmislio e gitaru
Jeff Bach
Louis Bertignac
Pat Martino
jel ih zna netko uopste?
e ovi ljudi znaju da sviraju,mogu da pricaju sa tobom preko gitare a to nemoze svako
|
|
|
|