Citat:ZAŠTO JE GANGNAM STYLE POPULARAN:
Evo konačno odgovora na najčešće pitanje
"Kako je moguće da ova glupost ima ovoliko pregleda".
Pre svega: Ceo spot je PARODIJA iz Koreje. "Gangnam" je distrikt u Seulu, u Južnoj Koreji, specifičan po tome što u njemu žive "fenseri" - ljudi koji se trude da se prikažu svetu kao trendi, oblače se u skupe brendove, rade neke "cool" poslove, koriste folirantske izraze i tako dalje. "Gangnam style" je fraza koja je u korejskom slengu postojala i pre ove pesme, i koja pejorativno označava ove ljude.
Prevedeno u lokalni diskurs, ovo bi bilo kao kad bi neko napravio spot pod nazivom "Fenseri iz Strahinjića bana", obukao se prenaglašeno u neke urbane brendove, i pevao refren "Ja sam baja iz Strahinjića bana, moja riba je fashion blogerka" i tako dalje.
E sad.
Pesma je postala popularna pre svega u Aziji. Tamo je korejska muzika već odavno jako popularna, i zove se K-pop. Cela Azija ima skoro 4 milijarde ljudi. Ljudi iz Azije su u ovoj pesmi odmah identifikovali svoje "fensere iz kraja", jer cela Azija je prepuna novokomponovanih bogataša koji furaju sličan stajling i svima idu na živce svojim foliranjem. Dakle, svih tih 4 milijarde ljudi u toj pesmi vide ono što mi ovde ne vidimo.
Tako da - muzika u spotu možda jeste priglupa, ali to nije ni bitno. Iz ove priče je jasno da bi cela stvar doživela sličan uspeh kakva god da je muzika i raspored tonova.
mcrule ::Citat:ZAŠTO JE GANGNAM STYLE POPULARAN:
Evo konačno odgovora na najčešće pitanje
"Kako je moguće da ova glupost ima ovoliko pregleda".
Pre svega: Ceo spot je PARODIJA iz Koreje. "Gangnam" je distrikt u Seulu, u Južnoj Koreji, specifičan po tome što u njemu žive "fenseri" - ljudi koji se trude da se prikažu svetu kao trendi, oblače se u skupe brendove, rade neke "cool" poslove, koriste folirantske izraze i tako dalje. "Gangnam style" je fraza koja je u korejskom slengu postojala i pre ove pesme, i koja pejorativno označava ove ljude.
Prevedeno u lokalni diskurs, ovo bi bilo kao kad bi neko napravio spot pod nazivom "Fenseri iz Strahinjića bana", obukao se prenaglašeno u neke urbane brendove, i pevao refren "Ja sam baja iz Strahinjića bana, moja riba je fashion blogerka" i tako dalje.
E sad.
Pesma je postala popularna pre svega u Aziji. Tamo je korejska muzika već odavno jako popularna, i zove se K-pop. Cela Azija ima skoro 4 milijarde ljudi. Ljudi iz Azije su u ovoj pesmi odmah identifikovali svoje "fensere iz kraja", jer cela Azija je prepuna novokomponovanih bogataša koji furaju sličan stajling i svima idu na živce svojim foliranjem. Dakle, svih tih 4 milijarde ljudi u toj pesmi vide ono što mi ovde ne vidimo.
Tako da - muzika u spotu možda jeste priglupa, ali to nije ni bitno. Iz ove priče je jasno da bi cela stvar doživela sličan uspeh kakva god da je muzika i raspored tonova.
Pa,to je tacno... Gledala sam neki video u kome su preveli pesmu na srpski.
^ Da međutim to ne objašnjava ogroman udeo onih koji ne razumeju pesmu a opet im se sviđa.
Imo nas je privukla muzika, spot i dobar ritam/zvuk iako ga ne razumemo, mada muzika ima glavnu ulogu (bar u mom slučaju, ritam).
Zamislite, docekas novu godinu u nekoj zadimljenoj kafancini sa drustvom otkinut od rakije, pun gasova od lose prsute, sa milozvukom u usima teskog kica i sunda devojaka obucenih po poslednjoj modi iz Private produkcije, a sledecu novu godinu docekujes na tajms skveru, kao najveca muzicka zvezda na svetu ...