Написао сам нешто у теми о "Ладином Пројекту Ц", па нисам издржао да не напишем нешто и о "Сајберу".
Момчило, модер форума, је написао да му је мало чудно што Руси склапају амерички ауто. Па и није. Једноставно су Руси, којима је сада директор један Швеђанин; за мало пара купили и лиценцу за недавно пензионисан модел "Крајслер Себринг"/"Доџ Стратус" и читаву ефективу фабрике која га је производила. Цена је било око 180.000.000 долара, што је, обзиром шта добијају, више него фер цена. Фабрика ГАЗ је '99. године представила сопствену разраду, модел 3111, за кога су користили и склопове већ постојећих модела. Ауто фантастично изгледа, чак и лепо иде, али због више фактора није успео на тржишту. Тај експеримент је фабрику коштао 300.000.000 долара. Упоредите те две цифре и све недоумице ће бити решене.
Да се разумемо: "Сајбер" је намењен за тржиште Русије и ми га нећемо ни видети, не што је канта, већ што фабрика нема извозних амбиција. Мислим да је штета јер је цена ОК, а и сам ауто је, ако бих судио по "Себринзима" које сам виђао и чуо прилчео њима, више него пристојан. Тај ауто, са својих 4,8 метара дужине и 1,5 тоном масе и није за моторе мање од тог дволитарског. Поред промене дизајна, повишења клиренса и чвршћег ослањања, ауто је добио и нови, различит од модела донора, ентеријер. На жалост, до тих фотографија нисам дошао. Оно што сам покупио којекуде, је то да осим контроле и обуке радника фабрике од стране "Крајслера", и све компоненте ће бити увожене од добављача који су их испоручивали док се ауто производио у Америци.
И о том, и о осталим ГАЗ-овима има још тога на http://www.lada-klub.com .
|