offline
- L A Z A R
- Ugledni građanin
- Pridružio: 21 Avg 2007
- Poruke: 365
- Gde živiš: Gde cveta limun zut
|
Mercedes predstavio ulepšani CLS
Nemački proizvođač automobila kompanija Mercedes objavila je prve zvanične fotografije i detalje novog, restilizovanog, modela CLS.
Ono što kod redizajniranog model CLS odmah upada u oči je novi gril hladnjaka, izmene na zadnjem delu, nova signalna grupa u LED tehnologiji i trapezoidni završeci izduvnih cevi.
Novi bočni retrovizori dobili su pokazivače pravca strelastog oblika, takođe u LED tehnologiji.
Restilizovani alu naplaci dostupni su u dimenzijama od 17 inča za CLS 280, 320 CDI i 350 CGI, 18 inča za CLS 500 i 19 inča za CLS 63 AMG.
Paleta motora je obogaćena tako da je novi „bazni“ model CLS 280 koga pokreće V6 sa 231 KS. Perjanica je naravno CLS 63 AMG pogonjen 6,3 litarskim V8 sa 514 KS.
Između ovog dvojca su mesto našli CLS 320 CDI V6 dizel sa 224 KS, CLS 350 CGI V6 sa 292 KS i CLS 500 V8 sa 388 KS.
Motori svih modela upareni su sa standardnim 7G-Tronic sedmostepenim menjačem, izuzev CLS 63 AMG-a koji upotrebljava AMG Speedshift Plus 7G-Tronic.
Kada je reč o enterijeru, instrumentacija je restilizovana, nov je i upravljač obložen kožom sa tri paoka i elementi trima od kestenovog drveta.
Cene kreću od 55 700 evra za CLS 280 do 106 630 evra za CLS 63
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=281528
Dopuna: 24 Jan 2008 21:50
U Srbiju stigli Škoda Fabia Combi II i nova Mazda6
Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a od sada je dostupna i kupcima u Srbiji. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguarciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (u verzijama sa 44kW/60KS i 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša su na raspolaganju 1,4 TDI u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS i veći 1,9 TDI sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski uparaju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju. Fabia Combi II se inače nudi sa tri paketa opreme : Classic, Ambiente i Elegance. Classic podrazumeva (između ostalog) servo volan podesiv u dve ose, točkove od 14 inča, branike u boji karoserije, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, kodiran ključ – imobilajzer, vazdušni jastuk za vozača, priprema za radio sa 4 zvučnika i radio antenom, Ambiente paket na sve nabrojano dodaje još i vazdušni jastuk za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluatomatskom regulacijom, putni kompjuter, el. podizače prednjih stakala, el. podesive spoljašnje retrovizore sa grejačima, deljivu zadnju klupu u odnosu 1/3:2/3, vozačevo sedište podesivo po visini, kutiju za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu, dok najbogatiji paket Elegance ima i digitalni klima uređaj, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem, aluminijumske felne od 14 inča, dodatna 4 zvučnika, kutiju za odlaganje ispod vozačevog sedišta, prednji naslon za ruku i halogene farove sa DE modulom. Cena za osnovnu Fabiju Combi II sa benzincem od 60 konja i opremom Classic u Srbiji iznosi 11.316 evra (sa carinom i PDV-om), za najjeftiniji dizelaš (1,4 TDI sa 70KS i Classic paketom opreme) treba izdvojiti 14.514 evra (bazni 1,4 TDI od 80KS staje 15.116 evra, a 1,9 TDI sa 105KS 16.308 evra). Najskuplji benzinac je Fabia Combi II 1,6 sa automatskim menjačem i opremom Elegance, koga treba platiti 17.228 evra, a najskuplji dizelaš je 1,9 TDI Elegance sa cenom od 19.069 evra. Uvoznik ovih čeških automobila za našu zemlju je firma Autočačak d.o.o., Konjevići bb, Čačak, tel. 032/303-525, internet : www.autocacak. co.rs (u Beogradu PJ AutoČačak Novi Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.rs, u Zemunu AK Vidovdan, Glavna 11-13, tel. 011/219-7496, internet : www.vidovdan.com).
http://auto.blog.rs/
Dugoočekivana nova generacija Mazde6 je konačno i zvanično stigla u Srbiju, a osnovni model (limuzinska verzija sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i CE opremom) košta 21.600 evra sa PDV-om, dok za bazni dizelaš (2,0 litarski motor sa 140KS) treba platiti 24.400 evra. Japanci su ovu, potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili sredinom septembra 2007. godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, a kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm, a visina za 10 mm (1490 mm). Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički se nova Mazdina limuzina srednje klase (D segment) oslanja na nedavno predstavljeni Ford Mondeo, što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ipak, Mazda6 je manja i lakša od pomenutog Mondea (dugačak 4,78 metra), a nešto je i lakša od svoje prethodnice (do 35 kg). To će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima Cd vrednost 0,27, karavan 0,2, unapređene bezbednosti (ABS, EBD, DSC, TCS, BA sistemi, prednji i bočni vazdušni jastuci su standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Cene za osnovne verzije Mazde6 sa 1,8 litarskim benzincem od 120KS i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS smo već pomenuli na početku teksta, a da dodamo da bazni 2,0 litarski benzinac sa 147KS košta 23.900 evra, a osnovna verzija Mazde6 sa najjačim motorom od 2,5 litra i 170KS košta 27.200 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/2628 200), internet : www.mazda-profil.rs
http://auto.blog.rs/
Dopuna: 26 Jan 2008 14:25
Proizvedena 10-milionita Opel Corsa
24. januara ove godine sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Ajzenahu sišla je jubilarna, desetomilionita Opel Corsa. Jubilarni model je Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI, čija je glavna karakteristika mala emisija CO2 od samo 119 grama po kilometru. Opelova fabrika u Ajzenahu je počela sa radom 1992. godine, a u njoj se aktuelna Corsa proizvodi od avgusta 2006. (posle ulaganja od 150 miliona evra u novu proizvodnu liniju). Do sada je zajedno sa modelima proizvedenim u španskoj Saragosi prodato ukupno 550.000 primeraka Corse najnovije generacije, koja je sa 79.000 plasiranih primeraka bila najuspešniji supermini u Nemačkoj tokom 2007. godine. Četvrta generacija Corse je od svoje promocije 2006. godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskavu titulu Automobila godine, koja joj je dodeljena u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope). Proizvodnja Corse prve generacije je inače počela još 1982. godine u General Motorsovoj španskoj fabrici u gradu Figuereuelas.
http://auto.blog.rs/
Dopuna: 26 Jan 2008 14:29
Nova Škoda Superb : novi detalji i prva slika unutrašnjosti
Škoda je objavila još nekoliko zvaničnih fotografija (uključujući i prvu sliku unutrašnjosti), kao i detalje o pogonskim agregatima, koji će pokretati novu generaciju Škode Superb, inače najvećeg modela u ponudi ove češke marke (oficijelna svetska premijera će biti održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi). Prvo podaci o dimenzijama : novi Superb je dugačak 4838 mm, širok 1817 mm, visok 1462 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je 35 mm duži, 52 mm širi i niži za 7 mm od istoimenog prethodnika (i međuosovinsko rastojanje je kraće za 42 mm). Za razliku od dosadašnje generacije Superba koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i viši nivo završne obrade, a kako je već ranije najavljeno, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Prostran je i prtljažnik, jer njegova zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa oborenim zadnjim sedištim raste na svih 1670 litara. Novi Superb će pokretati paleta od tri benzinska i tri dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Kod benzinskih motora najmanji je 1,4 TSI, koji ima snagu od 92kW/125KS i 200Nm (postiže 201 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i troši 6,6 litara na 100 km), Superb 1,8 TSI ima 118kW/160KS i 250Nm (222 km/h, ubrzanje 8,6 sekundi, potrošnja 7,6 litara), dok najjači model 3,6 V6 FSI 4Motion raspolaže sa 191kW/260KS i 350Nm (može do 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i troši 10 litara na 100 km). Kod dizelaša najslabiji je Superb 1,9 TDI, koji razvija 77kW/105KS i 250Nm (postiže 190 km/h, ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, troši 5,7 litara dizela na 100 km), a u ponudi će biti i Superb 2,0 TDI u verzijama sa 140 i 170KS. Slabija varijanta ima 103kW/140KS i 320Nm (može do 207 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,2 sekunde, potrošnja 5,9 litara), a snažnija raspolaže sa 125kW/170KS i 350Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 222 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6 litara na 100 km. Novi Superb će se inače proizvoditi u Škodinoj fabrici u češkom mestu Kvasiny.
http://auto.blog.rs/
Dopuna: 31 Jan 2008 12:25
Dopuna: 31 Jan 2008 12:26
Opel razvija turbo motore male zapremine
General Motors je najavio da će uskoro predstaviti svoj 1,4 litreni turbo benzinac. Novi agregat će se ugrađivani prvo u Astre, pa zatim i u modele Corsa i Vectra. Osnova projekta je Twinport Ecotec zapremine od 1,4 litre, a najavljuju da će imati snagu od 140 KS, odnosno obrtni moment od oko 220 Nm. Po procenama ovi podaci su dovoljni da Astru sa troja vrata do stotke ubrza za 10 sekundi i da ima snage do 210 km/h.
http://www.vrelegume.rs/dnevnevesti.php?dv=1255
|