offline
- L A Z A R
- Ugledni građanin
- Pridružio: 21 Avg 2007
- Poruke: 365
- Gde živiš: Gde cveta limun zut
|
Ferrari California
Pojava svakog modela marke Ferrari je poseban događaj u automobilskom svetu. Stoga nije ni čudo što je najnoviji model, pod imenom California privukao veoma mnogo pažnje u kratkom roku, pogotovo kad se zna da bi ovaj automobil trebao da bude ”jeftin i dostupan” Ferrari...
Poslednjih godina, Ferrari je suvereno na vrhu sveta sportskih automobila. Ne samo da je line up modela odličan i da prodaja izvrsno ide, imidž marke prate i uspesi u automobilskom sportu, koji su uvek bili veoma bitni svim pravim Tifozima. Liste čekanja za sve modele duže su nego ikada, a basnoslovne cene sa lakoćom se isplaćuju samo da bi se dobio komad crvene legende i ulaznica za elitno društvo.
Ipak, kritičari marke Ferrari sve su glasniji i svoje ”argumente” baziraju na tome da je nekada slavna fabrika, rezervisana za kraljevske porodice, filmske zvezde i prebogate naslednike, postala bliža preplaćenim fudbalerima, instant poznatim ličnostima i kojekakvim tajkunima... Ako se nekada Ferrari mogao videti u Nici ili Kanu, i to u vreme čuvenog filmskog festivala, danas će te ga daleko lakše ”uloviti” ispred stadiona (npr. Manchester Uniteda) ili na nekom od glavnih moskovskih bulevara. Iako ovo možda zvuči malo preoštro, moraćemo se složiti sa tim da je Ferrari sve manje iskonska egzotika, a sve više neophodan pratilac bogatih širom sveta i kao takav polako gubi svoj smisao.
Verovatno su toga svesni i ljudi u Maranellu, ali ovakav status kompanije donosi ogroman profit, pa je teško razmišljati o suštini i iskrenosti kada se milioni dolara ili evra svakodnevno slivaju u kasu. Međutim, želja za stvaranjem pravog automobila Ferrari, modela koji bi spojio tradiciju i budućnost, kao i napravio malu revoluciju u ponudi, nikada nije napustila konstruktore i stručnjake ove kuće. Špijunske fotografije i inside informacije koje su proteklih godina dolazile do javnosti samo su potvrđivale da će iz Maranella stići nešto novo i interesantno, ali i da će taj automobil biti pristupačniji i malo komforniji nego F430 koji je do sada bio osnovni model.
Sve nezvanične najave i glasine dobile su svoju potvrdu 13. maja ove godine, kada je Ferrari predstavio svoj novi model pod imenom California. Nekoliko nedelja ranije, fabrika je postavila i poseban veb site posvećen ovom modelu, na kome se mogao samo čuti zvuk motora i videti konture automobila. Danas već znamo kako automobil zaista izgleda, a i koje su mu okvirne karakteristike i performanse, mada se zvanična premijera očekuje na Salonu automobila u Parizu, septembra ove godine.
Napustivši uobičajenu praksu numeričkih oznaka svojih automobila, Ferrari je svom novom pulenu dao veoma moćno i nimalo naivno ime, California. Ne samo da je reč o jednoj američkoj saveznoj državi, koja uz to ima i najviše automobila marke Ferrari po glavi stanovnika, nego je i sinonim lepog vremena, lakog života i bogatstva. Osim te direktne asocijacije, pravim poznavaocima California označava seriju prelepih kabrioleta, serije 250 GT, napravljenu početkom 60-ih godina, koja je i dan danas cenjena kao jedan od najlepših automobila na svetu.
Marketinški, veza sa istorijom ostvarena je imenom koje ne samo da asocira na slavan period marke sa propetim crnim konjem u grbu, nego i predviđa gde će se ovaj automobil najviše i voziti. Dizajnerski i koncepcijski, napušten je stil koji je bio evidentan na F430 i Caliofornia je bliža 599 Fiorano nego bilo kom drugom modelu. Time se prvenstveno misli na položaj motora (napred) i klinasti oblik karoserije.
Ispod lima, dileme nije bilo i srce novog sportiste je V8 motor iz F430 sa 460 KS pri 7500 obrtaja u minuti. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko sedmostepenog poluautomatskog menjača sa dvostrukim kvačilom, a iako maksimalna brzina nije objavljena, zna se da je ubrzanje od 0 do 100 km/h moguće za manje od 4 sekunde. Dakle, automobil sasvim u rangu svoje starije i skuplje braće.
Poznavaoce je prilično iznenadilo to da je automobil predstavljen samo u kabrio formi, a da su iz fabrike stigla čvrsta uverenja da će krov biti metalni i automatski sklopiv (CC koncepcija). Osim toga, Ferrari radi i na 2+2 varijanti Californie što znači da će osim vozača i suvozača još (uslovno) dve osobe moći da uživaju u čarima novog automobila. Sve ovo navodi na pomisao da je novi model prvenstveno namenjen opuštenom krstarenju, a ne agresivnoj vožnji na ivici zakona fizike.
Na kraju dolazimo i do pitanja cene novog modela marke Ferrari. Iako tačan iznos još uvek nije određen (biće poznat do Salona u Parizu), već sada se spekuliše sa okvirnim iznosima. Iako sada ne bi iznosili nikakve konkretne cifre, recimo samo da će California koštati u rangu Mercedes SL 55 AMG, BMW M6 ili snažnijeg Porschea 911, što je apsolutno prihvatljivo, imajući u vidu kvalitete i ime koje se time dobija. Jedina stvar koja Italijanima ne ide na ruku je to, što će sasvim sigurno fabrika biti zatrpana narudžbinama i što će posla biti, bukvalno, preko glave...
Sa naše strane, možemo očekivati da će neki od naših situiranih ljubitelja dobrih automobila odlučiti da deo Californie prenese i u našu zemlju i time kvalitetno obogati vozni park, ali i na sebe navuče zavist ostalih učesnika u saobraćaju...
Ferrari 250 GT California
Iako je serija 250 GT predstavljena 1955. godine, Ferrari je konstantno usavršavao modele i izbacivao nove verzije. Vođen željom da napravi luksuzan, a veoma brz kabriolet, namenjen prvenstveno kupcima sa američkog tržišta, godine 1960. nastao je California Spider. Reč je bila o standardnom 250 GT Pininfarina kabrioletu, ali sa novom i modifikovanom karoserijom i snažnijim motorom koji je bio derivat trkačkih agregata.
Čuveni trolitarski V12 je kod modela California postizao 277 KS i lansirao prelepi kabriolet čak do 240 km/h. I pored ogromne cene, California Spider je postala popularna (napravljen je 51 primerak) i to prvenstveno među filmskim zvezdama tog perioda. Godine 1963, kada je proizvodnja ugašena, lista vlasnika je podsećala na prvi red Kanskog festivala, a zahvaljujući tome, California ostala je cenjena i do današnjih dana... Čak i precenjena, pa se cene od 5-10 miliona dolara koje su dostignute na poslednjim aukcijama, smatraju preteranim, ali se svi slažu da je šarm ovog automobila neprocenljiv!
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=305909
Dopuna: 18 Jul 2008 16:35
Nemci se okreću ekološkim vozilima
Svi nemački veliki proizvođači kola, Volkswagen, Daimler i BMW, najavili su da će posebnu pažnju posvetiti izradi električnih automobila, u okviru nastojanja da se smanji potrošnja goriva i emisija štetnih gasova, a kako bi "uhvatile korak sa rivalskim kompanijama".
BMW X6 Hybrid Concept
BMW X6 Hybrid Concept
Nemačke korporacije stekle su reputaciju proizvođača pouzdanih i izuzetnih automobila koji, međutim, važe za velike potrošače goriva, a time i velike zagađivače životne sredine.
Te robne marke automobila i njihova prodaja, međutim, dovedeni su u pitanje nakon talasa poskupljenja goriva i pooštravanja ekoloških standarda zbog straha od globalnog zagrevanja, smatraju analitičari.
Posle Daimlera i Volkswagena, koji nastoje da proizvedu električne modele u 2010. godini, BMW je saopštio da će započeti da testira nekoliko stotina električnih modela u njegovom brendu Mini.
BMW, međutim, nije naveo kada planira da počne da prodaje takva vozila, niti je najavio da li će, takođe, masovnije proizvoditi električne autmobile.
"To ostaje potpuno otvoreno," izjavio je predstavnik BMW-a.
Kao hibridna kola koja koriste kombinaciju tradicionalnog benzinskog i motora na električni pogon, automobili BMW-a trebalo bi da stignu na tržiste do kraja 2009. godine, kazao je portparol kompanije.
Među zagovornicima proizvodnje ekoloških vozila je i šef Volkswagena Martin Vinterkorn koji uporno ponavlja da "budućnost pripada električnim automobilima."
Na pitanje da li je takva izjava znak da je veliki proizvođač kola spreman za ozbiljne promene u strategiji, nemački ekspert Ferdinand Dudenhofer kaže da je taj stav izuzetno značajan, ali da sadrži "i malo marketinga."
"Što se hibrida tiče, oni procenjuju da to nije najbolji sistem, sa dva motora, jedan na baterije, a drugi na gorivo," smatra Dudenhofer.
BMW je ulagao u istraživanja vodoničnog sistema "gorivih ćelija", ali infrastruktura još ne postoji", pre svega, nema servisnih stanica za dopunu baterija.
Dudehofer smatra da će do 2025. godine sva kola koja se prodaju u Evropi biti, ili hibridna ili električna.
Imajući u vidu da će ulaganja u hibrina i električna vozila biti profitabilna, sve auto kompanije nastoje da što pre uđu u taj posao, ukazao je taj nemački stučnjak za automobilsku industriju.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=308428
Dopuna: 27 Jul 2008 16:44
NANO DIZEL!
Indijski automobilski „deminutiv“, Tata Nano koji u standardnoj verziji dolazi sa 30 KS, koje dobija iz benzinskog agregata zapremine 0,624 l, će po svemu sudeći dobiti i dizel verziju, koju je uostalom predsednik kompanije Ratan Tata i najavio. Čini se da se nije šalio, a reč je o motoru zapremine 0,8 l sa common-rail sistemom ubrizgavanja i turbo punjačem. Planirani dvocilindarski dizel agregat razvijaju u kooperaciji nemački specijalisti za motore, FEV, Bosch i Honeywell. Za sada nema bližih informacija oko cene, snage i potrošnje, ali sigurno je da će nova pogonska jedinica u svim segmentima nadmašiti benzinca bez ugrožavanja titule „najjeftinijeg automobila na svetu“.
http://www.vrelegume.rs/dnevnevesti.php?dv=1852
Dopuna: 29 Jul 2008 13:11
BMW GINA Light Visionary koncept
Od koje marke bi se moglo očekivati stvaranje nečeg sasvim novog, a da to ne bude tek puki larpurlarizam? Naravno, reč je o BMW-u. Bavarski proizvođač otkrio je u kom smeru bi se mogla kretati njegova buduća filozofija, a svoju viziju predstavio je kroz radikalni concept pod imenom GINA Light Visionary Model. Za kratko vreme BMW-u je uspelo da privuče pažnju mnogih, a o čemu je zapravo reč?
Novi koncept bazira se na GINA principu, a kako BMW objašnjava, radi se o umeću da se razmišlja na drugi način i sa drugog aspekta, kao i da se primene inovativne ideje bez ograničenja koje nosi savremeni dizajn automobila.
Prvo otelotvorenje GINA filozofije demonstrirano je kreiranjem Light Visionary Model koncepta, a ono što će ljubiteljima četvorotočkaša biti realističnije je osmocilindarski motor koji pokreće ovaj roadster. Konstrukcija šasije napravljena je od aluminijuma, zadnji deo krase dvostruki završeci izduvnih cevi, a naplaci su razmere 20 cola.
Ono što se može nazvati ”efemernim” svakako je karoserija koncepta, ako se ona uopšte može i nazvati karoserijom. Automobil je presvučen fleksibilnim materijalom iz četiri dela koji se može istezati i skupljati zahvaljujući brojnim podstrukturama, koje se mogu kretati putem električnih i elektrohidrauličnih kontrolnih sistema.
”Kožu” koncepta čine četiri glavna dela. Najveća komponenta počinje na frontalnom delu vozila i širi se sve do početka vetrobrana, zatim nastavlja dole preko vrata, završavajući se na zadnjoj ivici.
Sledeća dva dela počinju na prednjim donjim panelima, i protežu se preko zadnjih lukova do zadnjeg dela. Poslednji deo ”mozaika” čini srednji deo pozadine. Kada se ”makazasta” vrata koncepta otvore, ”koža” se vidljivo nabora u jasno definisanoj formi, i vraća se u svoje savršeno ”glatko” stanje kada se vrata zatvore.
Tkanina koja prekriva telo koncepta bazirana je na nepromočivom mrežnom tkanju otpornom na ekstremne temperature, i podržana je fleksibilnim metalom koji je u vidu žičane strukture da bi se zadržala zategnutost i glatkoća. Oko nekoliko zona gde su naglašene zakrivljenosti površine, dodata su karbonska ”rebra” da bi se dobilo na boljoj fleksibilnosti uz zadržavanje oblih formi.
Light Visionary Model je šokantan, ne samo zbog svoje ”kože” u vidu tkanine, već i zbog forme koju prati funkcionalnost. Fleksibilna površina omogućava sakrivanje prednje svetlosne grupe, odnosno njeno otkrivanje kada je to potrebno.
Bočni markeri koji signaliziraju promenu vozne trake nisu vidljivi spolja, sve dok nisu aktivirani za upotrebu. Njihova svetlost sija kroz poluprovidan zastor. Tok vazduha oko automobila može biti regulisan tako što se ”koža” zatvara, otvara ili isteže po potrebi. Donji prednji panel može biti podešavan u cilju ostvarivanja bolje aerodinamike. S obzirom da je zadnji deo pokriven jednim komadom tkanine, spojler može biti kompletno sakriven kada nije u upotrebi.
A šta na sve ovo kaže kontroverzni Chris Bangle, šef dizajna BMW Grupe? On je izjavio da će lični zahtevi kupaca proširiti kontekst u kome se trenutno nalazi BMW-ova gama i promeniti suštinu vrednosti koje definišu aktuelnu proizvodnju. Iz tog razloga bavarska je marka fokusirana na osvajanje novih teritorija i pronalaženja inovativnih dizajnerskih rešenja.
Sam pogled na GINA Light Visionary Model dovoljan je da se uvidi da je BMW u prvim redovima kada je reč o ingenioznom automobilskom dizajnu.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2008&mm=07&nav_id=310141
Dopuna: 16 Avg 2008 23:35
Opoziv 200 000 BMW-a
BMW povlači 200 000 vozila serije 3, serije 5 i X3 da bi se ispravila potencijalna greška na senzorima za aktiviranje vazdušnih jastuka.
Američka nacionalna saobraćajna administracija je objavila da je opoziv pokriva seriju 5 2004-2006, X3 2004-2006 i seriju 3 2006, ali samo modele opremljene sportskim sedištima. Naime, problem sa senzorima je u vezi sa sportskim sedištem suvozača čija obloga vremenom puca.
Senzor vazdušnog jastuka ispod obloge može na taj način biti oštećen tako da se ne registruje težina putnika. To znači da vazdušni jastuk za suvozača u slučaju nezgode može ostati deaktiviran.
BMW je hitro reagovao, bez obira što nije registrovan nijedan incident u vezi sa tim problemom. Dodatno, po Američkoj nacionalnoj saobraćajnoj administraciji, kompanija će proširiti garancije nekoliko BMW-ovih modela i to pokrivajući 10 godina bez ograničenja pređene kilometraže.
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2008&mm=08&nav_id=313664
|