Poslao: 26 Jun 2013 19:04
|
offline
- SlobaBgd
- Mod u pemziji
- Pridružio: 10 Okt 2005
- Poruke: 13526
- Gde živiš: Beograd
|
rapha ::
Po mom mišljenju, testove treba ukinuti a treba rangirati učenike samo po uspehu u školi. Ako je neko vredno radio pet ili osam godina, dobio dobre ocene, glupo je da ne bude nagrađen.
Jeste, kad bi ocenjivanje u svim osnovnim školama bilo isto. Ali, ono što je u jednoj školi znanje za trojku, u drugoj je za peticu. Na taj način izjednačavaju se deca koja imaju znanje sa onom decom koja imaju blage nastavnike. Složićemo se da to nije uredu.
Zato je testiranje na ovaj način, kako se sada radi, najneutralnije moguće. Odgovor je ili A ili B ili C. Takođe, kad je rezultat 250, nema mesta "vađenju" da se učenik zbunio pa napisao 240.
Možda deluje nehumano i surovo (i moj klinac je svojevremeno polagao maturu na taj način), ali ovako se izbegavaju pristrasna i proizvoljna tumačenja rezultata.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 26 Jun 2013 19:16
|
offline
- higuy
- Legendarni građanin
- penzionisani tabijatlija
- crni hronicar
- Pridružio: 21 Apr 2010
- Poruke: 8565
- Gde živiš: Dubocica
|
Trijaza dece se ne vrsi samo na prijemnim ispitima, vec tokom celog skolovanja. Od obdanista do doktorata. Ceo sistem obrazovanja nam je naopak. Znanje , upornost, istrajnost se u njemu ne forsiraju, vec neke druge vrednosti.
|
|
|
|
Poslao: 26 Jun 2013 19:19
|
offline
- SlobaBgd
- Mod u pemziji
- Pridružio: 10 Okt 2005
- Poruke: 13526
- Gde živiš: Beograd
|
Zato osnovci osim bodova sa prijemnog nose i bodove dobijene na osnovu uspeha od šestog do osmog razreda.
Na taj način vrednuje se i uspeh u redovnom školovanju, ne samo na polaganju mature.
|
|
|
|
Poslao: 26 Jun 2013 19:27
|
offline
- m4rk0
- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
Napisano: 26 Jun 2013 19:23
Ranije je bilo "hrani sina pa ga salji u vojsku", a sad "plati sinu spremanje pa ga salji na prijemni".
Dopuna: 26 Jun 2013 19:27
Medju starim udzbenicima nadjem sestrine zbirke iz matematike i srpskog za prijemni (sestra '81 godiste). Sto se tice resenja, ona su bila na jednom listu a prikazani su samo konacni rezultati. Cak su neki od rezultata bili netacni. Sada su zadaci neuporedivo laksi, em imas kompletan postupak resavanja zadatka, em imas internet..
|
|
|
|
Poslao: 26 Jun 2013 19:59
|
offline
- higuy
- Legendarni građanin
- penzionisani tabijatlija
- crni hronicar
- Pridružio: 21 Apr 2010
- Poruke: 8565
- Gde živiš: Dubocica
|
SlobaBgd ::uspeha od šestog do osmog razreda.
Premalo i prekratko , jednom recju nedovoljno/neadekvatno/nedomisljato.
|
|
|
|
Poslao: 27 Jun 2013 09:00
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Tačno je to Slobo ali u ovakvom "sistemu" ne vidim drugi način. Ti učenici što imaju blage nastavnike su svakako u prednosti nad ovim što nemaju jer imaju više bodova u startu zbog "uspeha" u školi.
Kada imaš loš i naopak sistem, loše i korumpirane ljude, svako rešenje je loše. Možeš predložiti i sprovoditi šta želiš, uvek će biti problema.
|
|
|
|
Poslao: 27 Jun 2013 11:40
|
offline
- iCho
- Elitni građanin
- Pridružio: 03 Maj 2011
- Poruke: 1808
- Gde živiš: Mos Eisley
|
Lako je oceniti učenika na testovima, kontrolnim vežbama, pismenim zadacima. Ali usmeni odgovor je veoma teško oceniti, jer tu ocena postaje subjektivna.
Evo kod mene u odeljenju, drug je OŠ bio Vukovac (sam kaže da su mu ispoklanjali ocene u 7. i 8. razredu), a sada umalo da polaže matematiku. A ja nisam tako lako došao do Vukove diplome (još su hteli da me sabotiraju da bi bivše direktorke ćerka bila sama đak generacije, ali im nije uspelo).
|
|
|
|
Poslao: 27 Jun 2013 23:09
|
offline
- Markobg
- Elitni građanin
- Pridružio: 24 Dec 2007
- Poruke: 1592
- Gde živiš: Beograd
|
Dosli smo do tog stadijuma,da ocena nije merilo znanja....zalosno
|
|
|
|