Poslao: 22 Feb 2013 18:05
|
offline
- crazymina
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 22 Feb 2013
- Poruke: 4
|
Pozdrav! Potrebna mi je pomoc oko ovog programa jer se prvi put susrecem sa njim,a mislim da ce mi biti neohodan oko obrade podataka u mom istrazivanju za diplomski rad. Nadam se da mi mozete odgovoriti. Ovako,studiram pedagogiju i tema diplomskog rada mi je "Rad sa darovitim ucenicima u dodatnoj nastavi",a cilj istrazivanja mi je "Utvrditi povezanost između primene razlicitih strategija rada sa darovitim ucenicima u dodatnoj nastavi i stepena njihovog napredovanja u oblasti matematike". Sprovela sam istrazivanje medju uciteljima osnovnih skola na teritoriji mog grada,ukupno ih je 100. Ono sto mene muci u startu je da li je ovaj program pogodan za obradu podataka iz moje ankete - ona se sastoji iz 19 pitanja zatvorenog tipa (gde se od ispitanika moli da zaokruze 1 ili vise ponudjenih odgovora) i 6 pitanja otvorenog tipa gde se od njih trazi da sami formulisu odgovore na pitanja. Profesor je insistirao na takvoj strukturi upitnika,a mene sad muci obrada i analiza,jer mi je statisticko znanje skroz povrsno... hvala unapred
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 23 Feb 2013 06:10
|
offline
- Pridružio: 19 Feb 2013
- Poruke: 13
|
NoOneEver Dreams, hvala puno! Osjecam kao da sam dobila na bingu! To je ono sto sam trazila. Preksinoc sam pregledala tutorijale na youtube, pa sam ponesto i nasla, ali ne i ovo. Nadam se da nisam "ispucala" pravo da jos pitam jer imam jos pitanja. Mozda je i statisticki, a i SPSS-ovski problem. Treba da ispitam da li postoji povezanost između nivoa samopoimanja kod djece, naprimjer, na subskali skolske kompetencije i njihovog skolskog uspjeha. Da li izdvojim u nove varijable djecu sa visokim nivoom samopoimanja i one sa niskim uz pomoc "compute" i pomocu cega ustvrditi znacajnost?
|
|
|
|
Poslao: 23 Feb 2013 12:09
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
@ CrazyMina
Citat:i 6 pitanja otvorenog tipa gde se od njih trazi da sami formulisu odgovore na pitanja.
Sačekaj NoOneEver Dreams-a, za više informacija mada sam prilično siguran da se sva otvorena pitanja moraju prebaciti u neki kvantitativni oblik da bi bila statistički obradiva.
----
Takođe, ovde sam postavio indeks korisnih saveta:
http://www.mycity.rs/Obrazovanje/Upotreba-programa.....l#p1498709
Videću sa NOED-om da lepo organizujemo ove "bitne poruke" (da se tako izrazim) da ova tema bude što korisnija svima koji su zainteresovani za statističku obradu u ovom softverskom paketu
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2013 20:07
|
offline
- NoOneEver Dreams
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 16 Apr 2008
- Poruke: 1159
- Gde živiš: Ank-Morpork
|
Izvinjavam se što me nije bilo, tokom vikenda nisam imao stalan pristup internetu.
crazymina ::Pozdrav! Potrebna mi je pomoc oko ovog programa jer se prvi put susrecem sa njim,a mislim da ce mi biti neohodan oko obrade podataka u mom istrazivanju za diplomski rad. Nadam se da mi mozete odgovoriti. Ovako,studiram pedagogiju i tema diplomskog rada mi je "Rad sa darovitim ucenicima u dodatnoj nastavi",a cilj istrazivanja mi je "Utvrditi povezanost između primene razlicitih strategija rada sa darovitim ucenicima u dodatnoj nastavi i stepena njihovog napredovanja u oblasti matematike". Sprovela sam istrazivanje medju uciteljima osnovnih skola na teritoriji mog grada,ukupno ih je 100. Ono sto mene muci u startu je da li je ovaj program pogodan za obradu podataka iz moje ankete - ona se sastoji iz 19 pitanja zatvorenog tipa (gde se od ispitanika moli da zaokruze 1 ili vise ponudjenih odgovora) i 6 pitanja otvorenog tipa gde se od njih trazi da sami formulisu odgovore na pitanja. Profesor je insistirao na takvoj strukturi upitnika,a mene sad muci obrada i analiza,jer mi je statisticko znanje skroz povrsno... hvala unapredPozdrav, crazymina.
SPSSom je moguće obrađivati pitanja u kojima je moguće zaokružiti više odgovora, ali zaista nisam nikada radio sa time.
Što se tiče otvorenih pitanja tiče, ThePhilosopher je u pravu. Takva pitanja ne možeš statistički obraditi u "sirovom" obliku. Predlažem ti da odgovore na ta pitanja grupišeš po nekom kriterijumu koji ćeš sama da ustanoviš, najprostije prema sličnosti. Onda prilikom interpretacije tih odgovora možeš poći od toga koje grupe odgovora su koliko zastupljene, a onda da kažeš i nešto o tome zašto se ti odgovori poklapaju ili ne poklapaju sa tvojim očekivanjima.
Melisa Joldic Curtovic ::NoOneEver Dreams, hvala puno! Osjecam kao da sam dobila na bingu! To je ono sto sam trazila. Preksinoc sam pregledala tutorijale na youtube, pa sam ponesto i nasla, ali ne i ovo. Nadam se da nisam "ispucala" pravo da jos pitam jer imam jos pitanja. Mozda je i statisticki, a i SPSS-ovski problem. Treba da ispitam da li postoji povezanost između nivoa samopoimanja kod djece, naprimjer, na subskali skolske kompetencije i njihovog skolskog uspjeha. Da li izdvojim u nove varijable djecu sa visokim nivoom samopoimanja i one sa niskim uz pomoc "compute" i pomocu cega ustvrditi znacajnost?Naravno da nisi ispucala to pravo.
Jačina veze između dve varijable intervalnog tipa (više o tipovima varijabli ovde) meri se koeficijentom korelacije. Ovaj koeficijent se koristi za merenje linearne zavisnosti dve varijable i kreće se između -1 i +1 (minus označava da se jedna varijabla smanjuje sa povećanjem druge, a plus znači da se i druga varijabla povećava kada se povećava i druga; negativna i pozitivna povezanost).
Evo kako do toga doći:
Analyze - Regression - Linear. Ako želiš da vidiš kako se u zavisnosti od stava menja uspeh ispitanika, onda varijablu uspeha stavi u polje Dependent, a varijablu školske kompetencije (koju si dobila sabiranjem onih varijabli) stavi u polje Independent, pa OK.
Dobićeš četiri tabele u Output prozoru. Vrednost koeficijenta korelacije ćeš naći u drugoj tabeli u koloni R. Napiši nam koju vrednost si dobila.
P.S.
Što se značajnosti tiče, nju određuje istraživač i ta vrednost je najćešće 5% tj. 0,05.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2013 20:15
|
offline
- crazymina
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 22 Feb 2013
- Poruke: 4
|
NoOneEver Dreams hvala na odgovoru! Tek pocinjem sa radom sa ovim programom, pa mi je dosta stvari nejasno. Mislim da cu ipak morati da potrazim i neku usmenu pomoc, bas zbog ovakvog tipa ankete. Inace, blog je odlican, pogotovo za nas sa minimalnim statistickim znanjem Sve pohvale.
|
|
|
|
|
|
Poslao: 26 Mar 2013 18:18
|
offline
- Mina84
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 26 Mar 2013
- Poruke: 1
|
Pozdrav svima! Ovde još jedan početnik u SPSS-u. Moj problem je što ja uopšte ne znam da li moj diplomski rad i treba da se sređuje u ovom programu...navodno bi trebalo da se odradi ANOVA, ali ja ne dobijam ništa ovom metodom..ne znam da li je u pitanju to što imam malo uzoraka (5) ili zato što imam više varijansi..pročitala sam svu tematiku do sada, ali pošto se baš razlikuje od moje nisam ništa skontala
Problem je sledeći...treba dokazati da li ulje (4 vrste ulja) imaju uticaj na kvalitet mesa (postoji 5 parametara kvaliteta mesa) i svaki parametar je ispitivan na 5 uzoraka...ima još nekih uticaja a o tome kasnije
Jel ima kakvih ideja? Par njih mi je predlozilo MANOVU...ali nisam sigurna...
|
|
|
|
Poslao: 08 Maj 2013 19:33
|
offline
- zutikisobran
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 08 Maj 2013
- Poruke: 1
|
Da li mi neko moze objasniti kako se radi Kvalitativna analiza u spss? Studiram psihologiju, zadatak mi je da obradim kvalitativnom analizom odgovore ispitanika. Ispitanici dopune recenice, a ja tumacim odgovore. Moze li mi neko reci kako se to radi?
|
|
|
|
Poslao: 02 Jun 2013 18:18
|
offline
- helen1
- Anti Malware Fighter
Rank 2
- Pridružio: 27 Avg 2005
- Poruke: 8620
- Gde živiš: Novi Beograd
|
Ajde da i ja ovde postavim pitanje, mozda neko i zna odgovor.
Imamo pol, godine (9,10,11 godina), imamo rezultate iz dva merenja, jedno od prosle godine, jedno iz ove godine.
Potrebno je da se uradi sledece: da dobijemo npr. aritmeticku sredinu merenja za zenski pol od 9 godina, pa za decake i sve tako.
Kako to da unesemo u SPSS, te rezultate uz te varijable. Ja prosto ne znam ni sam kako to se i zove, a kamoli da imam predstavu sta gde.
No, koliko sam shvatio, ide nesto ovako:
Name: Pol
Type: Numeric 1,0 -> OK
Label: Pol ispitanika
Values: Value 1 Label: muski -> ADD -> OK
Value 2 Label: zenski -> ADD -> OK
Colones: 5
Messures: Nominal
I tako pravim jos za godine, gde pod label idu Values 9, 10, 11.
A sta cu sa rezultatima istrazivanja, kako to da ubacim posle?
Mislim da sam donekle uspeo, znaci napravio sam te varijable i uneo podatke.
Kako sada da program izracuna npr. sve ucenike od 9 godina muskog pola, aritmeticka sredina, devijacija, min i max. Nasao sam gde biram te opcije za aritm. sredinu..., ali ne znam kako programu da kazem da hocu samo one sa 9 godina muske, a posle 9 godina zenske...
|
|
|
|