Poslao: 19 Sep 2013 00:31
|
offline
- Recoba20
- Stručni saradnik
Umrežavanje
- Pridružio: 19 Apr 2003
- Poruke: 2711
- Gde živiš: Beograd
|
@klodovik
Vozim Renault Clio 2 1.5dCi vec 3 godine i pricam iz mog iskustva. Set kvacila, diskovi, silen blokovi (pre 2 godine) su me izasli skoro 500€ sa ugradnjom i to kod majstora po preporuci. Zvanicni servis mi je trazio 100€ vise. Prosle godine kad sam imao udes (ja kriv ) su mi za haubu, prednji branik i farove trazili 1100€. (Vise od polovine vrednosti auta.) Srecom nisam kupio u ovlascenom jer sam saznao da su to kineski delovi koje oni naplacuju po ceni originalnih. Delovi za veliki servis pre 3 godine me izasli oko 350€ (vodena pumpa, kaisevi, spaneri i sta sve vec ide tu...). Jesenas, za gume i lezajeve prednjih amortizera mi trazise 120€ za originalne delove sa ugradnjom. Sa kopijama delova je izaslo oko 50ak€.
Ne znam, ali za autic star 9 godina, mislim da su cene malo visoke.
Najtuznije od svega je, kad iskesiras 200€ za Valeo "originalne" farove i na prvoj kisi krenu da "placu", a mogao sam za 70€ uzeti iste takve kopije Depo ili TYC. Naravno, Hela farovi su totalna nepoznanica za sirbistanske trgovce delovima.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 08:23
|
offline
- ivance95
- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Napisano: 19 Sep 2013 8:21
Da, znam čoveku kome su za pumpu za gorivo tražili 350E u servisu, dok pumpa košta od 70-100e... Megan je u pitanju bio.
Dopuna: 19 Sep 2013 8:23
klodovik ::Recoba20 ::klodovik ::Ja vozim Francuza - Pežo, moj brat takođe, auta su veoma pouzdana i daleko od toga da su skupi za održavanje. Mislim da je to samo crv nepoverenja među narodom. To se gledalo možda ranije nekad, dok je Golf 2 bio glavni na ulici, dok nije bilo ovoliko kuća koje se bave prodajom delova, i dok nije bilo toliko VW kola po ulici.... sada su skoro iste cene održavanja za automobile iz istog segmenta... I ovo se naravno odnosi na delove koji su potrošni materijal, dok za neke specifične stvari francuska auta su smešna za poređenje i uopšte ih ne treba svrstavati u skupocena održavanja. Ima kola koja poseduju papreno skupe delove...
Ne bih se bas slozio sa konstatacijom da su francuzi jeftini za odrzavanje, naravno ukoliko govorimo o originalnim delovima. Mada, svako ima drugacije poimanje jeftinog.
Ko ugrađuje recimo set kvačila u Pežo? Da li znaš koliko košta taj set kod nas za moj auto? Hoću da kažem da je to jedan od najskupljih "redovnih" kvarova kod polovnjaka, neću sad da tražim neki specifičan kvar, budimo realni. Potrošne stvari uopšte nisu skupe, niti nešto abnormalno skuplje od auta iz istog segmenta.
Potrošne stvari su generalno skupe za sva vozila, ne samo za njih, ako u obzir uzmemo naše standarde.
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 09:01
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4093
- Gde živiš: Bg
|
2 Ivanče,
Može i tako da se kaže
Ko ide još u ovlašćeni servis sa polovnjakom od 10-ak godina? Uvek je tu garaža majstor koji je dosta jeftiniji, ali ima jedan problem. Uzeću opet za primer set kvačila.
Ne daj bože da nešto nije u redu sa zamenom navedenog (pišti druk lager, smrdi lamela, itd...) svaka iole ozbiljna kuća gde je set kupljen, će zameniti taj isti set uz objašnjenje servisa (na memorandumu) koji je radio zamenu kvačila i zašto je potrebna zamena za novo. Ovo se obično radi ako je mala km u pitanju posle zamene odreženog dela, i uvažava se od strane veleprodajnih kuća.
Gore navedena cena za set kvačila, diskove i silen blokove, je prevelika. Ne znam gde i ko je to radio, ali je očigledno naplatio papreno, bar 100 € preko neke normalne cene.
Set kvačila: Sax, Luk, Valeo su do 15 k max, ruke za to su max oko 70 €, diskovi nisu preko 4 k RSD, silen blokovi su plafon 1000-1500. Ne znam u kom brendu, ali ne mora da bude ni original. Recimo TRW, ATE, TEXTAR, izuzetni kočioni brendovi (a i ostale sklopove, TRW pravi extremne viljuške) koji ne važe za original delove, ali ubijaju iste sa kvalitetom, naravno određenih mehaničkih sklopova.
Ako treba mogu da prosledim kontakt ka kući koja ima sve ove delove i može se proveriti.
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 09:18
|
offline
- ivance95
- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Citat:Set kvačila: Sax, Luk, Valeo su do 15 k max
Kod klasičnih možda, plivajuća kvačila su 2-3 puta skuplja.
Poznato je da "deru" u ovlašćenim servisima, ništa čudno...
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 09:18
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18555
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Ауди ''јаје'' (тзв ''мали Ауди''). Према свим могућим параметрима, он најређе свраћа код механичара.
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 09:32
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4093
- Gde živiš: Bg
|
ivance95 ::Citat:Set kvačila: Sax, Luk, Valeo su do 15 k max
Kod klasičnih možda, plivajuća kvačila su 2-3 puta skuplja.
Poznato je da "deru" u ovlašćenim servisima, ništa čudno...
U pravu si, plivajući zamajac sam zaboravio (ja ga nemam pa i ne razmišljam u tom smeru), ali ni gore pomenuti Clio ga nema i to je ta cena....
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 10:11
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Nemam pojma, mislim da su Fiati za naše uslove vrlo pristupačna auta + nisu zahtevna za održavanje.
Ja imam Punta, benzinca, već 3 godine i pored servisa, skoro nikakva ulaganja nisam imao.
* Na 45 000 pređenih kilometara su mu promenjene svećice (originalne Bosch, 25 evra paket).
* Jedino ulje stavljam malo češće, na pređenih 7000 km (iako je Selenia propisala na 15 000 km, u priručniku)
* Kupio sam 4 zimske gume, Sava (78 KM komad)
* I sijalice kada crknu, možda na 4 ili 6 meseci (kratka svetla).
I to je to. Sipaj i vozi
~
Drugar ima Fiat Stilo, dizelaš, takođe bez nekih posebnih ulaganja, odličan auto (i vuče k'o lud )
~
PS tetak ima Pežoa i stalno ima problema sa filterima, navodno je kod nas nafta jako prljava. Svako malo je u servisu.
Dok kod starih auta može i lož ulje da se natoči i ide kao zmaj (i danas ovde sipaju u Mercedese 123, Golfa keca i dvojku).
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 10:18
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Kao što rekoh, jedine dve stvari koje se vide na Zemlji sa Meseca su:
- kineski zid, i
- Reno-ov otpad.
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 12:54
|
offline
- Recoba20
- Stručni saradnik
Umrežavanje
- Pridružio: 19 Apr 2003
- Poruke: 2711
- Gde živiš: Beograd
|
@klodovik
U ovlasceni idem jer me kod majstora izadje "skuplje", a i cale se zna sa gazdom ovlascenog. Trudim se da uzimam originalne delove, jer me kineske kopije izadju "skuplje". Ponovo osetio po dzepu jesenas sa gumama i lezajevima amortizera. Izgleda cu opet morati da ih menjam.
Iako ne vozim FIAT-a, delim misljenje da su najpovoljniji za odrzavanje kod nas.
|
|
|
|
Poslao: 19 Sep 2013 13:07
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4093
- Gde živiš: Bg
|
Recoba20 ::@klodovik
U ovlasceni idem jer me kod majstora izadje "skuplje", a i cale se zna sa gazdom ovlascenog. Trudim se da uzimam originalne delove, jer me kineske kopije izadju "skuplje".
Verujem ti. I mene izađe skuplje garaža majstor, ali to sve pripisujem godinama auta. Menjam sve što je loše, a dug je spisak, nije to više novo auto.....
I od mene 1 like 4 FIAT
|
|
|
|