Poslao: 30 Okt 2013 14:32
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
U mom uputstvu za auto piše da ne sme da se pali na guranje (benzinac).
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 30 Okt 2013 14:42
|
offline
- Acid_Burn
- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
ThePhilosopher ::U mom uputstvu za auto piše da ne sme da se pali na guranje (benzinac).
Piše i za moj benzinac da isto ne sme da se pali na gurku nego kablovima ali ja sam ga 2x tako palio kada je me je akumulator zezao a kod dizelaša valjda ne sme zbog boch pumpe da se pali na gurku....
|
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2013 14:55
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4092
- Gde živiš: Bg
|
Dizel se isto može startovati gurkom, ali mora da ima bar malo struje da bi izvršio pregrevanje za uspešno startovanje. Naravno, zbog samog sklopa motora, njega je i teže gurati i to se preporučuje veoma retko.
Auta koja imaju lanac unutar motora nema šta da brinu, takođe, neka kola nemaju problema sa "stizanjem klipa i ventila", recimo Opel kadet OHC motor (imao sam ga 95 god.), i da pukne kaiš, ništa se ne bi desilo sa motorom, desilo mi se.
Automobili sa katalizatorom ili automatskim menjačem se ne bi smeli startovati guranjem ili vučom. Ali opet...
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2013 17:35
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13409
- Gde živiš: Z-moon
|
klodovik ::Dizel se isto može startovati gurkom, ali mora da ima bar malo struje da bi izvršio pregrevanje za uspešno startovanje.
Dizel motoru je struja potrebna za startovanje, ali ne zbog predgrevanja.
Starijim motorima elektromagnetni ventil je omogućavao protok goriva do pumpe visokog pritiska. Isti ovaj ventil je i gasio motor, prostim zaustavljanjem dotoka goriva u pumpu. Ukoliko nema struje - nema goriva, pa je "gurka" besmislena.
Novijim dizel motorima struja omogućava rad kompjutera. Nema struje - nema goriva.
Slična situacija je i sa benzinskim motorima.
Dakle: Motor je moguće startovati sa gotovo praznim ili polu-ispravnim akumulatorom. Startovanje motora bez akumulatora- nije moguće.
klodovik ::
Automobili sa katalizatorom ili automatskim menjačem se ne bi smeli startovati guranjem ili vučom. Ali opet...
Automobil sa automatskim menjačem nije moguće upaliti šlepovanjem ili gurkom, a ovo za katalizator nisam čuo ranije.
Acid_Burn ::
Beše dizelaši ne smeju da se pale na gurku da ne prezupče?
Dizel motor stvara pritisak u cilindru od 20-ak bara, što je duplo više nego kod benzinskog motora.
Dakle, otpor motora je snažan (ovo mogu posvedočiti svi koji su gurali dizele, kad se pusti kvačilo)što može dovesti do preskakanje jednog ili više zuba.
E sad, to samo po sebi i nije neki prevelik problem. Problem je što sam momenat "prezupčenja" prilikom šlepovanja ili gurke nije moguće primetiti, pa se obično šlepovanje nastavlja do iznemoglosti, što može dovesti do većih havarija nego što je samo preskakanje jednog zuba.
Ako posle šlepovanja ili gurke startujete motor, i on radi uobičajeno - nije problem.
Ako se motor često gasi, loše, bučnije ili neravnomerno radi - to je znak da auto odmah ugasite i pozovete stručno lice.
|
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2013 23:23
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4092
- Gde živiš: Bg
|
_Sale ::
Dizel motoru je struja potrebna za startovanje, ali ne zbog predgrevanja.
Pali grejače pre toga i olakšava paljenje. To je osnova dizel motora. Sve dalje što si napisao stoji.
Inače čitam manual od Opel Astre H i preneću jedan mali deo o šlepanju.
+ Šlepanje automobila sa automatskim menjačemVozila sa automatskim menjaèem
3
bi trebalo
da se vuku samo prema napred i brzinom ne
veæom od 80 km/h ili ne dalje od 100 km.
Ako je menjaè u kvaru, ili ako dolazi do
prekoraèenja brzine ili razdaljine, prednju
osovinu treba podiæi od zemlje.
Kod vozila sa automatizovanim ruènim
menjaèem
3
, ako je automatsko kvaèilo
otpušteno ruèno nakon prekida napajanja
strujom, vuèa nije moguæa
3
174. U tom
sluèaju odmah se obratite za pomoæ
ovlašæenom Opel dileru.
Ipak je moguće?!
|
|
|
|
Poslao: 31 Okt 2013 08:46
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13409
- Gde živiš: Z-moon
|
Citat:Pali grejače pre toga i olakšava paljenje.
Nisam ja to osporio, ali je to pomoć a ne uslov.
Citat:Moglo bi da padne neko objašnjenje i o duplom kvačilu koje se sve više ugradjuje u nove automobile
Iz ličnog iskustva stečenog u prethodnoj firmi, postoji samo jedan jedini razlog montaže duplog kvačila:
- Prenos snage sa znatno snažnijeg motora na menjač istih dimenzija.
Kada imate snažan motor koji se ubacuje u auto, a ne smete da povećavate ni zamajac ni zvono menjača (zbog uštede u težini i jeftinije proizvodnje) iznuđeno rešenje se zove duplo kvačilo, odnosno kvačilo sa dve "lamele".
Na ovaj način ste u situaciji da prenesete mnogo veći moment sa motora na menjač, a duplo kvačilo uspešno zamenjuje jednu lamelu i kvačilo mnogo većeg prečnika. Nema proklizavanja, a sve to za jako malo razliku u ceni.
U prethodnoj firmi smo radili dupla kvačila i lamele za KRAZ ili KAMAZ kamione (nisam ih nikada razlikovao ).
Na netu je moguće naći i drugačija tumačenja:
Citat:duplo kvacilo je nista novo to je Porsche radio jos 50-h ako se nevaram. Radi na tom principu sto recimo jedno salta 1,3 i 5 brzinu ,a drugo kavacilo salta 2,4, i 6 brzinu.Oni koji imaju iskustva veruju da je ovo kvacilo efikasnije nego ono saltanje sa papucicama na volanu .
Citat:Ipak je moguće?!
Citat je jako štur i površan, za ovakvu "operaciju" je potrebno mnogo više detalja nego što je navedeno.
Iskreno, ja se na osnovu ovog uputstva ne bih usudio da šlepom startujem auto sa automatskim menjačem.
|
|
|
|
|
Poslao: 31 Okt 2013 17:05
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13409
- Gde živiš: Z-moon
|
To već ima smisla.
Još samo da otkrijemo na koji način katalizator može biti oštećen prilikom pokušaja startovanja motora šlepovanjem.
|
|
|
|