Poslao: 05 Mar 2009 20:52
|
offline
- kobac001
- Građanin
- Pridružio: 13 Jan 2008
- Poruke: 131
|
Pa izgleda oni su samo pooštrili kaznenu politiku, i to im je kao neki zakon?! Kao sto reče revolveras: "dati da ZOBS izradjuje policija isto je kao i dati lisici da obredjuje visinu kokosinjca" Treba prepraviti zakon, ali ne nakaradno. Prvo bi trebali puteve i signalizaciju da urade kako treba, da ne lomimo kola i glave. A i znate ko u većini slučajeva pravi prekršaje??! "kadija te tuzi, kadija ti sudi"
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 09 Apr 2009 21:04
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Vlada Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju i uputila ga Skupštini na usvajanje. Ministar policije Ivica Dačić očekuje da će primenom ovog zakona do 2012. godine biti dva puta manje poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji.
Posle skoro šest godina odlaganja i usaglašavanja, pred ministrima Vlade konačno se našao Zakon o saobraćaju, koji bi trebalo da poveća bezbednost na putevima u Srbiji.
"MUP i Ministarstvo za infrastrukturu su u saradnji sa stručnom javnošću uspeli da dođu do zakonskog teksta koji će, verujem, imati većinu u parlamentu, ali i u javnosti", rekao je ministar Dačić na konferenciji za novinare posle sednice vlade.
Prema njegovim rečima, zakonski predlog je po najvišim svetskim strandardima i u interesu je zaštite bezbednosti građana na putevima.
Dačić je ukazao da je prošle godine na drumovima širom Srbije poginulo 897 ljudi, od kojih 36 dece mlađe od 14 godina, kao i da je pričinjena materijalna šteta od 2,7 milijardi dinara.
On je rekao i da je cilj državnioh organa da se do 2012. godine smanji za 50 odsto broj saopbarćajnih nesreća na srpskim drumovima i dodao da bi predlog zakona što pre trebalo uputiti u skupštinsku proceduru.
Dačić je naveo i da je cilj predloga tog pravnog akta ne regirozno kažanjavanje, već pre svega povećanje bezbednosti i preventivno delovanje.
Zamenik premijera i ministar policije je naveo da su i MUP i Ministarstvo za infrastrukturu otvorene za poboljšanje, putem amandmana predloga zakona ukazujući istovremeno da u njegovoj primeni neće biti protekcije ni za koga.
Dačić je apelovao na sve koji ga poznaju - prijatelje, ministre, stranačke kolege - da ga ne zovu i urgiraju za poništavanje saobraćajnih prekršaja "jer toga neće biti".
Kamere, telefoniranje i dozvoljeni promili
Predlogom zakona predviđeno je i da se na osnovu snimaka kamera može dokazivati saobraćajni prekršaj i najavljeno je uvođenje video nadzora na putevima.
Zakonom se, između ostalog, zabranjuje upotreba mobilnih telefona bez “hendsfrija”, dozvoljena brzina u naseljenom mestu smanjuje se sa 60 na 50 kilometara na sat, a dozvoljeni promili alkohola u krvi smanjeni su sa 0,5 na 0,3.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić se zahvalio i čestitao svima koji su radili na izradi ovog pravnog akta.
Načelnik Uprave saobraćajne polcije Stojadin Jovanović je rekao da su novčane kazne predviđene ovim zakonom u rasponu od 3.000 do 50.000 dinara objasnjavajući da više neće biti plaćanja na "licu mesta".
Jovanović je predstavio i niz novina predviđeni tim pravnim aktom koje su usmerene, pre svega, ka preventivnom delovanju.
Neke od novina u Predlogu zakona o saobraćaju su i kaznene poeni, tako da će onaj ko sakupi 18 poena ostati bez dozvole, ponovno će morati da polaže test znanja, i da plati kaznu.
Za onog ko napravi prekršaj sa deteom u vozilu kazne će biti duplo veće, a uvode se i kategorije 'privremene dozvole" sa osobe sa 17 i 18 godina.
"Uvažene sugestije stručne javnosti"
Pre sednice Vlade, ministar policije Ivica Dačić rekao je da su ministarstva policije i infrastrukture uvažila sugestije stručne javnosti.
U Komitetu za bezbednost saobraćaja, međutim, kažu da zakon nije dobar i da je represivan prema građanima.
Posle pet godina odlaganja i usaglašavanja, pred ministrima Vlade konačno se našao zakon o saobraćaju koji bi trebalo da poveća bezbednost na putevima u Srbiji.
Zakonom nije zadovoljan Komitet za bezbednost saobraćaja, jer, kako navodi, zakon ne uspostavlja efikasan sistem koji bi smanjio broj nesreća na putevima u Srbiji.
Gostujući u vestima TV B92, direktor Komiteta Damir Okanović rekao je da će zakon svakako imati pozitivnih efekata, ali ne onakvih kakve bi mogao imati da su uvažene njihove primedbe.
Podsetimo, prošle godine, u saobraćajnim nesrećama na putevima u Srbiji poginulo je čak 897 osoba, a na snazi je Zakon o bezbednosti u saobraćaju iz '88. godine.
http://www.vesti.rs/exit/Vlada-usvojila-Zakon-o-saobracaju.html
|
|
|
|
Poslao: 11 Apr 2009 18:55
|
offline
- zeljko f
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Jul 2008
- Poruke: 4682
|
"Saobraćajni prekršaji i negativni poeni dobijeni tim povodom poništavaju se posle dve godine. U evidenciji vozača, međutim, ostaju oni negativni poeni koje je dobio u međuvremenu."
Jeli neko dublje ulazio u ovu tematiku, da mi ovo malo pojasni.Negativni poeni se ponistavaju posle dve godine,medjutim ostaju negativni poeni koji su dobijeni u medjuvremenu.Znaci za svaki poen koji se dobije mora da prodje dve godine da bi bio ponisten,ne ponistava se skup poena koji si zaradio za dve godine.Jesam li ovo dobro razumeo?
|
|
|
|
Poslao: 11 Apr 2009 19:01
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Dobro si razumeo. Negativni poen se briše u roku od dve godine od dana dobijanja.
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Apr 2009 16:32
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ovog proleća je situacija u saobraćaju postala alarmantna. Svaki dan u novinama čitam o nesrećama sa bar dve-tri poginule osobe. Bilo je krajnje vreme da se nešto preduzme. Obećava njihova tvrdnja da će se do 2012. broj poginulih i povređenih prepoloviti. Videćemo kako će to sve da se odvija. Dobra strana ovog zakona je i to što se više kazne neće plaćati direktno saobraćajnom policajcu, nego uplatnicom u banci. Tako se izbgao kontakt plicajaca sa nocem a samim tim i smanjila mogućnost zloupotrebe. Uvedene su i kazne zatvora za malo ozbiljnije prekršaje i sviđa mi se još i to što ako vozač napravi prekršaj sa detetom u kolima, kazna mu se duplira. Zabranjena upotreba mobilnog telefona u vožnji, osim sa handsfree setom, je takođe dobra stvar. Po mom mišljenju, jedna od najvažnijih stvari je to što se mladim vozačima zabranjuje da, kao do sad, odmah po dobijanju dozvole sednu za volan i besno voze. Malo sam skeptičan prema novom pravilu o polaganju vozačkog ispita, zato što se povećava teoretska obuka a smanjuje praktična. Po mom mišljenju treba da bude obrnuto ali videćemo. Svuda u svetu je taj princip.
|
|
|
|
Poslao: 12 Apr 2009 18:03
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Nikakav zakon ne moze smanjiti broj poginulih, ako policajci ne vrse svoju duznost. Zar je po sadasnjem zakonu dozvoljeno proci kroz crveno svetlo ? To je u NS postala opsta pojava ! Policajaca nigde. Nameste se negde da radarisu i uzimaju pare - to im je lakse, i to ne tamo gde je stvarno opasno ici brzo, nego tamo gde ima 3 trake u jednom smeru, a ogranicenje je 60.
Sto se tice ukidanja placanja na licu mesta, ni time se nece nista postici. U cemu je prednost ?
|
|
|
|
Poslao: 12 Apr 2009 18:13
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Idemo redom:
Nije dozvoljeno proći kroz crveno i tačno je to što si ti rekao u vezi toga. Ali će se sigurno promeniti pristup policije problemu bezbednosti u saobraćaju. kazne će biti veće i drastičnije tako da će sigurno policija imati veći motiv da kontroliše saobraćaj a i ne treba zaboraviti na psihički momenat kod vozača kad svako zna šta ga čeka ako ga policija uhvati kako juri i ne poštuje pravila.
Nigde u Evropi policija ne naplaćuje kazne na licu mesta. Od skora ni u Makedoniji. Nego dobiješ uplatnicu i odeš u banku a za veće kazne se ide kod sudije za prekršaje pa te tamo rasture. Hoču da kažem da policajac sad nema razloga da te pusti jer ne može da ti kaže: ''Treba da ti pišem 4000 za prekoračenje brzine, ajde ti meni daj 1000 i ja ti pišem 1000 za pojas''. Nabavili su radare sa kamerom, tako da svako prekoračenje evidentira radar i to podnosi svom pretpostavljenom, tako da što se toga tiče tu je stvar čista.
|
|
|
|
Poslao: 12 Apr 2009 19:19
|
offline
- BIO
- Super građanin
- Pridružio: 12 Jun 2005
- Poruke: 1056
- Gde živiš: Beograd
|
Ja ne vidim zasto pandur ne bi uzeo pare kad ga lepo pitas: "mozemo li da sredimo to nekako"? To sto ne uzima pare za kazne ne mora da znaci da ne uzima pare za mito...
|
|
|
|
Poslao: 12 Apr 2009 19:31
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
To je tačno, može. Ali ne može za, recimo, prekoračenje brzine. Malopre sam objasnio žašto ne može. A za one sitnije prekršaje tipa pojas, ne radi svetlo itd. može ali niko normalan neće da rizikuje svoj posao zbog nekih sitnih para.
|
|
|
|