Poslao: 10 Dec 2014 07:17
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
JohnnieBGD ::I opet rupe u zakonu. Recimo ako neko vozi 1.9TDI od 131KS i odluči da spusti konjažu na 100KS da bi mogao da vozi, ...
Znaš nekoga ko je to uradio?
Ja jok! Zbog čega bi to neko uradio?
Kako dokazuješ da motor ima manju snagu od one koja je navedena u specifikaciji za to vozilo i saobraćajnoj dozvoli?
Znam da se na novijim automobilima mapiranjem kompjutera može dobiti dodatna snaga (vrlo veliki rizik za motor) ali da se može oduzeti jeste logično ali ne vidim svrhu.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 13:25
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2012
- Poruke: 165
- Gde živiš: Beograd
|
Nisi izgleda ni procitao sta sam napisao... Lepo kazem da ako neko hoce da spusti konjazu da bi po novom zakonu mogao da vozi, nema ko ni potvrdu da mu izda...
P.S. Mapiranje nije veliki rizik ako profesionalci odrade, ali to kosta mnogo
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 13:33
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Pročitao sam, ali ti nisi odgovorio na pitanje "Zbog čega bi to neko uradio?"
Da kupi "mečku" i spusti snagu za 30% ili 50%?
Izvini, ne vidim smisao, i mislim da ne postoji čovek koji bi to uradio, a atestiranje bi ga tek dokrajčilo.
Kapiram da postoje "rupe" u Zakonu, ali to nikako nije dobar primer.
Što se tiče "profesionalaca", moj kum mehaničar ti može reći da dokle god je njih, njemu nema zime.
Jedini profesionalci su proizvođači, sve ostalo je rizik koji nije prihvatljiv.
Ali, to nije tema...
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 14:15
|
offline
- Pridružio: 20 Jun 2012
- Poruke: 165
- Gde živiš: Beograd
|
Ja objasnih već zbog čega nego opet ne čitaš... Još u prvoj poruci sam lepo napisao da imamo tu rupu u zakonu da neko ko hoće da spusti konjažu da bi uopšte mogao da vozi taj auto ima problem što nema ko potvrdu da mu izda. Zašto da spusti, evo da ti ponovim još jednom - da bih po novom zakonu bio u skladu sa propisima.
Imaš automobile gde im samo par KS manje treba...
O mapiranju nećemo da pokrećemo temu, ako te nekad bude zanimalo, pokazaću ti remapovane automobile sa mnogo hiljada km posle toga i koliko je otišlo na održavanje
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 15:59
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Ja tu ne vidim nikakav prekršaj ni rupu u Zakonu, jer će automobil odgovarati zahtevima.
Zbog toga sam i rekao da to nije dobar primer.
Mnogo zanimljivije pitanje je kako će neko dokazati da auto nema deklarisanu, već manju snagu?
Homologacija? Atest? Yeah, right.
Prava rupa u Zakonu i promašaj u startu je ono što sam rekao na početku:
_Sale ::BMW koji je sleteo u Dunav se kretao 110km/h (podatak objavljen u medijima), to bez problema možete postići i Yugom.
Dakle, ovde se maši poenta i Zakon se donosi na brzinu iz nekih drugih razloga.
Što se mapiranja tiče, kad se vidimo (uz pivce), ja ti mogu pokazati slike havarisanih motora kao posledice alavog mapiranja "stručnjaka", razvrstanih po marki vozila.
Zanimljivo je da je uobičajerna priča bila "vrednosti su fabričke, ali se ne objavljuju namerno" "ovaj motor može podneti 40% više snage" i tome slično.
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 16:25
|
offline
- m4rk0
- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
verovanto cu se ponavljati sa prethodnim kometarima ali cu objedniti sve "cons" primene predlozenog zakona:
Mislim da svaki auto na svetu moze da ide preko 100km/h bez obzira na snagu i kubikazu sto je vise nego dovoljno da se izazove saobracajna nesreca sa smrtnim posledicama.
Postoji prilican broj automobila koji su neuporedivo opasniji za voznju (na pr yugic, zastava) od onih koji nece biti odobreni zbog snage, a koji imaju i po 5 zvezdica na crash testu.
Srbija je puna siromasnih ljudi koji jedva odrzavaju svoje krbulje a koje samo igrom slucaja ne ulaze u listu odobrenih vozila zbog snage i cime takvi ljudi da kupe drugo vozilo odgovarauce snage, kad jedva zakrpe za gorivo ?
Koliko mladica od 18-21 god imaju na pr trudnu zenu kojoj krenu trudovi / pukne vodenjak u periodu izmedju 23-06.
Sta ako je bilo koji hitan slucaj od 23-06h a jedini vozaci u kuci su osobe od 18-21god.
Koliko mladih ljudi od 18-21 god rade trecu smenu. Kako oni da idu i da se vracaju sa posla ?
Koliko mladih ljudi od 18-21 god se profesionalno bave voznjom od koje zaradjuju hleb ?
Ovde nisam spomenuo ni onu obavezu da prvu godinu voznje mora da bude neko uvek uz tebe ko ima barem 5 god iskustva.
Polozis voznju sa 18 i ne mozes prakticno ni da vozis sledece 3 godine i onda kad napunis dovoljno godina nastaje kontra-efekat. Dobijaju nesigurnog vozaca, pogotovo u nocnoj voznji.
U sustini vozac je ubica mnogo vise nego vozilo.
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 18:19
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Mislim da je stvarnost mnogo više siva od te slike jadnih mladih ljudi koji žive od vožnje noću, razvozeći hleb ili vožnje kući posle neprospavane noći na nekoj portirnici.
Imamo ogroman problem nekontrolisane, nasilne i (samo)ubilačke vožnje po celoj Srbiji, neshvatljivo ponašanje pravosuđa i države uopšte.
Nešto se mora uraditi .
Ovaj Zakon je donet na brzinu, ali ako će to biti prvi korak ka akciji opšte bezbednosti na državnom nivou - ja to pozdravljam iz sve snage.
Pesimista sam, poučen dosadašnjim poštovanjem i tumačenjem zakona od strane onih koji predstavljaju ovu državu.
Optimista sam, jer svi koje poznajem pričaju o novom Zakonu.
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 19:26
|
offline
- Pridružio: 28 Okt 2009
- Poruke: 212
- Gde živiš: Kanjiza
|
Ja vidim jos jednu veliku manu ovog zakona. Prvo sto je to sve do vozaca, ne do auta. I sa yugom se lagano mozes slupati i ubiti. Ali i mana je slabijeg auta je nedostatak snage i ubrzanja pri preticanju.
Jer se mladim vozacima (spadam tu i ja ) verovatno cesto desava da pogresno procene razdaljinu i brzinu auta koji mu ide u susret. U takvim trenutcima je dobro imati jaci auto da vas izvuce iz takve situacije. Jer sa slabim autom , slabo ubrzanje, i time treba vise vremena i veca razdaljina za preticanje.
A i dalje nece spreciti ovaj zakon tatine i mamine sinove da voze jaka auta, da piju itd.
Dok sam ja cekao priliku da dobijem probnu (odmah posle 17. rodjendana) neki moji vrsnjaci su vozili auta tipa audi a6 3.0 bez ikakvih problema sa policijom.
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 19:41
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Meni su pričali da su prve tri godine vožnje najrizičnije.
U mom slučaju, kad sam preživeo prvi dan voznje, živeću 100 godina.
|
|
|
|
Poslao: 10 Dec 2014 22:29
|
offline
- iCho
- Elitni građanin
- Pridružio: 03 Maj 2011
- Poruke: 1808
- Gde živiš: Mos Eisley
|
KecmaNedjo ::
Dok sam ja cekao priliku da dobijem probnu (odmah posle 17. rodjendana) neki moji vrsnjaci su vozili auta tipa audi a6 3.0 bez ikakvih problema sa policijom.
Zvuči mi poznato.
Najvažnija je primena zakona, a to izostaje.
|
|
|
|