Novosti sa auto-puta (Presretači)

2

Novosti sa auto-puta (Presretači)

offline
  • Pridružio: 16 Jan 2007
  • Poruke: 245
  • Gde živiš: PG

U CG su isto pasati (samo sive sam vidio), ali neka nabrijana 2.0 tdi verzija Cool

Podržavam tu akciju, jer u CG ljudi bezobzirno voze naročito put Budve, ali i na prilaznim putevima tunelu Sozina....

A evo kako se to radi u Hrvatskoj...

[Link mogu videti samo ulogovani korisnici]



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 17 Apr 2008
  • Poruke: 770
  • Gde živiš: Taurunum

Skodilak ::ne svidja ti se komsija nesto pa ti odmah policiji, e on je ovo i ono i kako da se branis. Nema dokaza

Mislim da su toga svesni i u Austriji ali ipak to kod njih funkcioniše do koje mere ne znam.

Vidim da su kod nas u Srbiji uveli isto neke MAD-MAX mašine.



offline
  • Pridružio: 24 Feb 2006
  • Poruke: 435

Da li ce od tih kazni da urade nesto po pitanju bezbednosti voznje po tim auto-putevima, da ljudi ne ginu iako se pridrzavaju ogranicenja jer su nam putevi u katastrofalnom stanju...

offline
  • Pridružio: 17 Apr 2008
  • Poruke: 770
  • Gde živiš: Taurunum

Putevi su nam stvarno loši!!!

Ne znam da li se od naplaćivanja kazni izdvaja neki deo za popravku puteva.

A mogao bi.

Koliko se sećam kod nas uveli taksu davnih '90-tih 1-Dinar za puteve od cene goriva, mislim da je llitar tada koštao oko 7din koju zvanično nikad nisu ukinuli mada su poskupljenja išla u procentima na tu cenu.

offline
  • Pridružio: 21 Sep 2008
  • Poruke: 238
  • Gde živiš: Bačka Palanka

Presretači za nesavesne vozače

Reč je o vozilima bez obeležja policije, izuzetnih performansi koja će sustizati i otkrivati teške prekršioce saobraćanih propisa

U trenutku kada je prekršaj uočen, operater podešava kameru
Svake godine u saobraćajnim nesrećama u Srbiji pogine između 800 i 1.000 ljudi, dok između 16.000 i 20.000 zadobije lakše ili teže telesne povrede. Najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda svakako je nepoštovanje dozvoljene brzine kretanja vozila.
U periodu od 2003. do 2007. godine čak 35 odsto svih nesreća uzrokovano je prekoračenjem brzine. Kao posledica nepoštovanja brzine kretanja, poginulo je više od 2.500 lica što je 56 odsto od ukupnog broja poginulih na putevima, istovremeno 45 odsto od ukupnog broja povređenih povrede je zadobilo u nezgodama čiji je uzrok bila neprilagođena brzina, kaže se u najnovijem izveštaju MUP-a.
Ministarstvo unutrašnjih poslova ulaže napore da se situacija u toj oblasti poboljša. Tokom pomenutog petogodišnjeg perioda pripadnici saobraćajne policije sankcionisali su više od 1.600.000 učinjenih prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine.
Više od 300.000 od ukupnog broja prekršaja bila su takozvana teža prekoračenja za koja su podnošeni zahtevi za pokretanje prekršajnog postupka.
Radi što efikasnijeg otkrivanja, sankcionisanja i dokumentovanja učinjenih prekršaja, a u skladu sa dostignućima razvijenih zemalja saobraćajna policija odnedavno je opremljena savremenim radarskim uređajima, među kojima se ističe laserski radar, prolaser fama-3. To je uređaj najnovije generacije velikog dometa i preciznosti. Njegova specifičnost je u tome što ima integrisanu kameru visoke rezolucije sa kvalitetnom optikom koja uz odgovarajući softver omogućava snimanje, arhiviranje i zaštitu podataka. Jedna od mogućnosti jeste i naknadno prikazivanje snimka učinjenog prekršaja, kako onom ko ga je učinio tako i sudiji za prekršaje. Osnovna karakteristika tog uređaja jeste stacionarno merenje, tj. nemogućnost merenja brzine iz vozila u pokretu. Upravo zbog te činjenice Ministarstvo unutrašnjih poslova je u redovan rad u kontroli saobraćaja uključilo posebno opremljena vozila bez policijskih obeležja takozvane. presretače.
Presretači su vozila bez obeležja policije, raznih proizvođača i modela čije performanse i ugrađena oprema omogućavaju lakše otkrivanje i dokumentovanje. S obzirom na zadatke koji se postavljaju pred njih to moraju da budu vozila izuzetnih performansi. Na taj način omogućeno je razvijanje velikih brzina kretanja, uz izuzetno ubrzanje. Pored toga značajne su i garancije koje se pružaju u pogledu izdržljivosti motora i menjača, zbog režima rada u kojim se takva vozila koriste.
Zaustavljanje učesnika u saobraćaju koji su uočeni da su učinili prekršaj može da se obavi u koordinaciji sa patrolama saobraćajne policije koje redovno kontrolišu i regulišu saobraćaj ili upozoravanjem i zaustavljanjem iz samog vozila koje je dokumentovalo prekršaj. Što se samog principa rada tiče on je omogućen zahvaljujući specijalnoj opremi koja je ugrađena u takvo vozilo. U trenutku kada je prekršaj uočen, operater podešava kameru koja je opremljena najsavremenijom optikom i zumira registarsku tablicu praćenog vozila. S obzirom na visoki kvalitet opreme, snimanje je moguće pri svim vremenskim uslovima, pa čak i noću. Uređaj računa brzinu vozila koje se prati, ali isto tako moguće je utvrditi i brzinu vozila koje dolazi u susret. Pored toga, presretači mogu da rade i u stacionarnom režimu i da zaustavljeni pored puta registruju brzinu vozila. Kada se prekršaj uoči vozilo se prati uz neprestano snimanje situacije. Nakon toga dolazi do upozorenja putem zvučnih i svetlosnih uređaja, preticanja i davanja uputstava vozaču sa displeja na zadnjem staklu automobila. Video zapis o učinjenom prekršaju arhivira se i koristi kao dokument koji se predaje sudiji.
Prema procenama saobraćajne policije, očekuje se da će upotreba presretača doprineti smanjenju brzine, posebno na autoputevima a samim tim i ublažavanju posledica saobraćajnih nezgoda.

offline
  • Pridružio: 04 Sep 2003
  • Poruke: 24135
  • Gde živiš: Wien

1. Bilo vec
2. Moras stavitilink odakle si vest iskopirao

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Pa o ovome se u Auto Bildu i SAT reviji pisalo evo preko 2 mjeseca, a isto toliko i na MC.

offline
  • Dusan  Male
  • SuperModerator
  • Supermoderator opštih foruma
  • Pridružio: 26 Jul 2006
  • Poruke: 11118

Nastavak diskusije - u već postojećoj temi: [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]

offline
  • Pridružio: 18 Jun 2006
  • Poruke: 1514
  • Gde živiš: Singidunum

Cela problematika oko prekoracenja je podlozna polemici - da li je zaista isto prekoracenje na auto putu i u gradu? Mislim, kad se na auto putu Bg-Sid vozi 160 novim kolima po suvom kolovozu danju npr. to je itekako sigurna voznja i za taj auto i za ostale, ali ako se po naseljenom mestu vozi recimo 85 km/h to je vec druga prica...a kazne su iste.

Pritom presretaci hvataju samo one prve.

Btw. ponegde su i prilicno glupa ogranicenja, primera radi u Ustanickoj u Bg, na blagoj nizbrdici ogranicenje 40 km/h, a 2 trake u oba pravca...jednom sam racunao - u leru mi je auto isao oko 50 pri kraju nizbrdice, sto ce reci treba non stop drzati kocnicu da ne bi prekoracio brzinu...? Tu je sasvim bezbedno ogranicenje 60 km/h.

offline
  • dado80 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 18 Dec 2010
  • Poruke: 1

institucija ::U CG su isto pasati (samo sive sam vidio), ali neka nabrijana 2.0 tdi verzija Cool

Podržavam tu akciju, jer u CG ljudi bezobzirno voze naročito put Budve, ali i na prilaznim putevima tunelu Sozina....

A evo kako se to radi u Hrvatskoj...

[Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
uglavnom su ti pg i bp tablice mada ih treba malo nasankati jer oni te prvi izazivaju preticu na punu itd pa te navuku da krenes za njima treba ih povuci malo po krivinama pa da vide kako se vozi oni su glupi za brze voznje po krivinama samo opusteno

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1026 korisnika na forumu :: 109 registrovanih, 9 sakrivenih i 908 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: ajo baba, aramis s, bagor10, Bivan, bogart81, Bojan198527, boromir, Bozjidar87, Bubimir, Cicumile, Dannyboy, DeerHunter, dendrit86, DENIRO, Dioniss, Doca, DonRumataEstorski, Dorcolac, dovlafkcz, dragan_mig31, draganl, Drakce65, E_Kurir, Electron, Fabius, famoso, feanor, Feller, FileFinder, Flanker-G, Georgius, Gligo01, gobrad, goranvas, gregorxix, havoc995, hyla, Iskander, Istman, Jakonjveliki, Jeremiah, Kobrim, koom0001, Kosmos Banja Luka, kovinacc, Kozara1, Kubovac, Litostroton, M74AB3, Macalone, Manjane, mantrox, markomacii9, mexo, Mihajlo, Milan A. Nikolic, milenko crazy north, Millennium, Mićko, moldway, Mrav Obrad, Mravojed, N.e.m.a.nj.a., Najax, Natuzzi, nevjerna beba, niksa517, Nobunaga, oganj123, oldtimer, opt1, Paklenica, Panter, pfc74, PlayerOne, Prečanin30, prikolica, PrincipL, procesor, Qvazimodo, R_038, raketaš, RD84, rovac, ruger357, ruma, s0ne, sajorg, samojednoimeznam, sokars, Srle993, Str2022, suponik, synergia, trajkoni018, Velizar Laro, vidra boy, vladao75, Vlado82, vlahale, voja64, vuk77, XBMC, Zdilar, zmajbre, Zoca, zoran-ruma, Zorge, zzapNDjuric99