Poslao: 25 Feb 2012 16:43
|
offline
- lnenad
- Stručni saradnik
Web
- Pridružio: 16 Jan 2007
- Poruke: 2860
- Gde živiš: Bijeljina
|
ThePhilosopher ::Citat:i motor ima goriva tek da moze da radi na leru.
Pa to je to. znaci mora da bude makar minimalna potrosnja goriva.
Da, ali potrosnja onda prelazi u onu na litara na sat, a ne lit na predjenih broj km.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 16:50
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Nema potrošnje goriva u opisanoj situaciji.
Ler je jedno, vožnja u brzini bez gasa je druga stvar.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 18:47
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Na leru ni bord kompjuter ne meri potrosnju goriva. Ne moze da se ne trosi uopste, ali je svedeno na to da motor tek radi i trosi samo da odrzava tih 800-900 obrtaja. Trosi nesto vise kad je hladan pa je ukljucen sauh.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 18:56
|
offline
- lnenad
- Stručni saradnik
Web
- Pridružio: 16 Jan 2007
- Poruke: 2860
- Gde živiš: Bijeljina
|
_Sale ::Nema potrošnje goriva u opisanoj situaciji.
Ler je jedno, vožnja u brzini bez gasa je druga stvar.
Znaci po tebi motor se ugasi kad ne dajes gas na njega ? Naravno da trosi, samo minorne kolicine.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 19:04
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Samo bih se ponavljao ako bih hteo da odgovorim na ova pitanja.
Sutra ću snimiti bord kompjuter iz službenog VW Passata B7, ako i to bude dovoljno.
p.s. Bord kompjuter registruje svaki miligram goriva koji se ubrizga u cilindre, ler ili pun gas - nebitno.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 19:20
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Citat:Ne moze da se ne trosi uopste
Tako je.
Kako motor moze da radi bez goriva?
--> Ne trosi jedino ako ga ugasis. Ukoliko radi, mora da trosi.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 19:36
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Kako se gasi dizel automobil novije generacije?
Stariji dizeli su imali elektromegnetni ventil koji je prekidao dovod goriva kada ostane bez kontakta.
Novi motori nemaju takvo rešenje.
Šta se desi kada okrenete ključ da ugasite auto?
Šta znači pojam "radi motor" ?
Po čemu možete zaključiti da motor ne radi kada oduzmete gas dok je auto u brzini i brojevi obrtaja su mu iznad onih u leru? Po instrument tabli koja radi?
Ponavljam, ne uzimajte u obzir stare karburatorske motore, to je kod njih bilo neizvodljivo.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 19:53
|
offline
- dr_Bora
- Anti Malware Fighter
Rank 2
- Pridružio: 24 Jul 2007
- Poruke: 12280
- Gde živiš: Höganäs, SE
|
_Sale je u pravu, određeni broj "modernih" motora je doista sposoban da totalno ugasi injektore goriva.
U nekom opsegu brzina auta, pri RPM-u u određenom opsegu, injektori se gase, a motor samo kompresuje vazduh i izbacuje ga.
Ako se ne varam, to se zove deceleration fuel cut off.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 19:58
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
_Sale ::Kako se gasi dizel automobil novije generacije?
ECU dobija komandu: ubrizgati nula (moja parafraza).
To isto ECU dobija i prilikom opisanog slučaja.
Ova "nula" je zaista nula, nije blizu nule.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2012 20:27
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Moze li neko da mi da literaturu da to malo izucim? Nikako mi nije jasno kako ce motor da radi npr. 10 minuta bez goriva? Sta ga pokrece?
~
Vožnja s hladnim motorom
Ukoliko automobil nije vožen duže vreme, ulje se slilo u karter - tako da se pri starovanju motora usled većeg otpora troše pokretni delovi (jer su malo podmazani).
Nakon pokretanja motora, nema potrebe zagrejavati motor u "praznom hodu", na mjestu.
(tako se zagrejava samo motor, ali ne i ostali delovi mehanike, npr menjač).
Dakle, odmah treba startovati motor i automobil voziti na nižim obrtajima, bez naglih ubrzavanja dok motor ne postigne radnu temperaturu.
Brza vožnja
Pored očiglednih razloga, kao što su plaćanje kazni i ušteda goriva, mirna vožnja deluje lagodno na očuvanje motora i drugih delova. Pri dinamičnoj vožnji, dolazi do većeg naprezanja motora, elemenata prenosa i drugih, pa samim tim i njihovog habanja, čime se smanjuje njihov vek trajanja.
Nakon vožnje
Skoro svi današnji dizel motori imaju turbinu, a taj trend se više širi i na benzince. Veoma loše po životni vek turbine je isključiti motor odmah nakon intenzivne i brze vožnje na visokim obrtajima. Ovde se preporučuje da motor bude "u praznom hodu" oko dva minuta, osim ukoliko pre zaustavljanja vožnja nije bila smirena, na nižim obrtajima. Na taj način se obezbeđuje da ulje dobro procirkuliše kroz turbinu.
Zima
- zaštita od korozije nanošenjem voska na karoseriju, a na podvozje se, takođe, nanose hemijski preparati koji štite vozilo od agresivne industrijske soli kojom se posipaju prometnice u zimskim mjesecima.
- ukoliko imate klima uređaj, uključite ga u zimskim mjesecima barem 10 minuta u 30 dana. To će podmazati sistem klima uređaja i smanjiti isticanje rashladnog plina kroz porozne delove sistema.
|
|
|
|