Poslao: 26 Okt 2010 14:58
|
offline
- Recoba20
- Stručni saradnik
Umrežavanje
- Pridružio: 19 Apr 2003
- Poruke: 2711
- Gde živiš: Beograd
|
Unapred se izvinjavam ako sam promasio mesto za temu.
U pitanju je vozilo Renault Clio, Apr. 2004. 48kW, 65KS, presao oko 130000km, dizel EURO3 motor, troje vrata. Vozilo je kupio moj otac, ima radnu vizu u Nemackoj od fizickog lica.
Obzirom da ovo radim prvi put i da pojma nemam proceduru oko uvoza polovnih vozila, zamolio bih iskusne i upucene u ovu rabotu da mi ukratko objasne kako i sta. Citao sam po netu i sto sam vise citao, sve vise sam bio zbunjen. Jedino sto sam skontao jeste da pri ulasku u zemlju na carini treba da se prijavi da ce vozilo biti uvezeno i da se tu zavrsi neka papirologija i da je najbolje posao prepustiti nekom spediteru kako bi me postedeo muka, zivaca i vremena.
Obzirom da je reklamiranje zabranjeno na forumu, predloge nekog dobrog speditera mi posaljite na PM.
Unapred zahvalan.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 26 Okt 2010 22:46
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Na samom granicnom prelazu postoji dosta kancelarija-ekspozitura speditera koji obavljaju te poslove. Od dokumentacije ti treba kupoprodajni ugovor i oni papiri koje tvoj otac dobije uz auto u Nemackoj. Kad zavrsis to sa carinom, ides u sup u tvom mestu i registrujes auto.
|
|
|
|
Poslao: 27 Okt 2010 01:07
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4094
- Gde živiš: Bg
|
Recoba20 ::
U pitanju je vozilo Renault Clio, Apr. 2004. 48kW, 65KS, presao oko 130000km, dizel EURO3 motor, troje vrata. Vozilo je kupio moj otac, ima radnu vizu u Nemackoj od fizickog lica.
Obzirom da ovo radim prvi put i da pojma nemam proceduru oko uvoza polovnih vozila, zamolio bih iskusne i upucene u ovu rabotu da mi ukratko objasne kako i sta.
1 - imaj u vidu da možeš ostvariti povraćaj PDV-a. Kola kupuješ u inostranstvu, kako kažeš u Nemačkoj (kod njih je 19%) i taj iznos možeš dobiti kao povrat novca.
2 - verujem da će ti otac dovući taj auto, pa je najbolje da ne koristi usluge firmi koje to rade i naplaćuju oko 500 €, nego da sam lepo odjavi odmah taj auto tamo, uzme col tablice (privremene) i plati osiguranje (to je od 100 do 150 €). Ostaju mu troškovi puta, to bi on sam trebao da zna koliko će ga koštati do Srbije. Col tablice može da uzme svako, nebitan je stalni boravak. Takođe mora uvesti kola koja su proizvedena posle 01.01.2001 godine - Euro 3
3 - dalje, što se naše države tiče. Prilikom ulaska u zemlju plaćaš sledeće:
- ulazna špedicija oko 3.000 RSD
- carinske usluge oko 6.500 RSD
- carina je bila oko 12-13%, ako ne i manja (veća nije sigurno, ne brini se) - ovo se odnosi na vrednost vozila + troškovi transporta
- imaš još PDV koji je kod nas 18% + registracija i osiguranje
- dodaj ukupno oko 45% novca na onaj iznos koliko si auto platio u Nemačkoj
4 - Nemačka je idealna zemlja za uvoz auta. Nema redova i nekih glupih zavrzlama. Col table dobijaš odmah, tvoj otac neka izabere koje tablice mu odgovaraju (15/30 dana). Potrebni su mu sledeći dokumenti:
- pasoš naravno
- tehnička ispravnost vozila i izduvnih gasova
- saobraćajna
- osiguranje
- od grada do grada traže i stare tablice
To bi u principu bilo sve.
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2010 13:37
|
offline
- Recoba20
- Stručni saradnik
Umrežavanje
- Pridružio: 19 Apr 2003
- Poruke: 2711
- Gde živiš: Beograd
|
klodovik ::1 - imaj u vidu da možeš ostvariti povraćaj PDV-a. Kola kupuješ u inostranstvu, kako kažeš u Nemačkoj (kod njih je 19%) i taj iznos možeš dobiti kao povrat novca.
Od povrata PDV-a nema nista, jer vozilo je kupljeno od fizickog lica.
Raspitivao sam se za cene kod speditera i u rasponu su od 100-150€ (bez lezarine; lezarina 20€/dan) da mi oni zavrse posao oko carine. Jako bitna stvar je izvaditi EUR 1 certifikat (dokaz da je vozilo napravljeno u EU) jer je onda carinska stopa manja. Redovna carinska stopa je 12,5%, a sa ovim certifikatom je 7%. Obzirom da ce se vozilo voditi na moje ime, potrebno je da posaljem caletu ovlascenje da mi kupi i uveze vozilo (overeno u sudu). Raspitivao sam se takodje da li je moguce obaviti na granicnom sav posao oko carine i uvoza, ali rekose mi da je to vezano za mesto prebivalista, tako da od toga nema nista. Carina i PDV ce me izaci 33% od ukupne vrednosti vozila, odnosno 26% sa EUR 1 certifikatom.
|
|
|
|
Poslao: 30 Okt 2010 17:51
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4094
- Gde živiš: Bg
|
Ok, pomislio sam da se auto uzima iz garaže ili od neke firme pa sam pisao o povratu PDV-a.
30% od ukupne cene vozila je vrlo dobro. Ako je tako onda super, ali mislim da si nešto permutovao. Dakle na auto koji košta 3.000€ ti imaš troškova 930€? Ovo deluje skroz malo.
Da li si uračunao transport vozila - minimum 350€ će koštati sa osiguranjem, vinjetom, gorivom, itd...?
|
|
|
|
Poslao: 31 Okt 2010 16:11
|
offline
- Recoba20
- Stručni saradnik
Umrežavanje
- Pridružio: 19 Apr 2003
- Poruke: 2711
- Gde živiš: Beograd
|
Tih 30% je samo carina i porez, bez troskova speditera, lezarine, taksi i ostalih propratnih troskova.
|
|
|
|
|
Poslao: 10 Nov 2010 12:05
|
offline
- xJaneDoex
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 10 Nov 2010
- Poruke: 1
|
Evo ovde ima sve lepo "na srpskom" objashnjeno o uvozu i carinjenju:
registrujauto.com/index.php/zakon-u-ovozu-vozila.html
registrujauto.com/index.php/carinjenje-vozila.html
|
|
|
|
Poslao: 06 Dec 2010 02:56
|
offline
- Milos
- Super građanin
- Pridružio: 22 Jun 2008
- Poruke: 1116
|
Da li neko ima iskustva sa uvozom automobila iz Italije? Koji su uslovi,cene i sve ostalo.I da,automobil planiram sam da odem i dovezem.
|
|
|
|
Poslao: 17 Dec 2010 14:14
|
offline
- Pridružio: 05 Dec 2010
- Poruke: 41
|
dali mi moze neko objasniti kada auto kupis u inostranstvo[ reno tvingo 1.2] za 1300 eur i platis carinu prema katalogu da li i pdv platis prema katalogu ili pdv placas za cenu kupoprodajnom ugovaru plus carina iz kataloga :
|
|
|
|