Poslao: 06 Jul 2013 20:16
|
offline
- Srdjan93itd
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 13 Sep 2009
- Poruke: 28
|
Au bre ubiste decka, tacno znam kako mu je, jer sam bio u slicnoj frci pre 3-4 godine kad sam poceo sa prog...
Evo ovako, prvo se moras odluciti zbog cega zelis da programiras,
*da li je to zbog interesa ? (C#, PHP, JAVA)
*da li je to zbog zabave ? (C++, C#, JAVA)
*da li je to zbog radoznalosti ? (ASM, C, C++ i ostali jezici)
naravno svaki od ovih imaju sve tri osobine, ali danas se recimo najvise traze php, java i C# programeri, dok su najvise placeni C,C++,ASM programeri jer uglavnom obavljaju tezi posao od C# programera.
Da ti predstavim svaki u sto kracim crtama...
C#
*Prednosti
- lak za koriscenje, a mocan
- dosta trazen u firmama
- Moze da se koristi na windows i web okruzenju(ASP)
- 100% Objektno Orijentisan jezik
*Mane
- Ogranicen na Windows OS, moguce je koristiti ga na Linux-u uz Mono framework, ali to nije to..
- Aplikacije koje su napravljene u njemu prelaze dug i zapetljan put od C#-a do masinskog koda, ako te zanima ozbiljno programiranje igara, zaboravi na C#.
PHP
*Prednosti
- lak za koriscenje
- predstavlja pravi monopol u dinamickom programiranju web strana
- dosta trazen u firmama
- radi na svim poznatim kompjuterskim sistemima
- Podrzava OOP programiranje
*Mane
- Moras znati HTML pre njegovog koriscenja
- Pomalo cudna sintaksa sa obelezivacima $, ako je to uopste mana
- Sluzi samo za WEB programiranje
C++
*Prednosti
- 90% aplikacija koje vidis su nastale u ovom jeziku, uglavnom u kombinaciji sa C i ponekad ASM.
- Aplikacije napravljene u C++ su nesto brze od jos visih jezika kao sto su C# i JAVA, tako da ako te zanima programiranje igara tvoj izbor je C++.
- Objektno Orijentisan je
- Native C++ podrzava sve OS
*Mane
- tezak je za pocetnike
- nije toliko trazen kao C#, PHP i JAVA
C
*Prednosti
- Jezik od koga su vecina drugih nastali
- Aplikacije su veoma brze u njemu, odlican za igre i zahtevne aplikacije
- Nije los za pocetnike, tezi je od konkurencije proceduralnih jezika, ali vredi svaku minutu ulozenu u nejga
- Podrzava sve OS
*Mane
- nije OOP, tako da je pisanje aplikacija u njemu sporo i dosadno,zato se cesto povezuje sa C++
- ne trazi se bas nesto, najvise u programiranju cipova odnosno mikrokontrolora, mislim da ovom jeziku tek dolazi vreme zbog robotike
Java
- U Javi mozes programirati sta god pozelis, a da radi gde hoces, Javu podrzava vecina OS platformi, Web i Android mobilni sistemi...
- 100% OOP
- vrlo trazena
- podrzava sve OS
*Mane
- kao kod C#-a, dakle aplikacije nisu prebrze
Asembler
*Prednosti
- Jezik od koga je sve nastalo, svaki jezik mora da sidje na nivo Asemblera pa teko onda u masinski kod, sto je njegova najveca primena, dakle presetanje bilo kog koda u njegovom putu do lima na stanici zvanoj sveti ASM!
- Najbrzi jezik ikada napravljen, nikada nece ni biti napravljen brzi, jednostavno je ne moguce
- Direktna komunikacija sa procesorom i bilo kojom drugom komponentom racunara
- Najveca primena je u hakingu, krekingu i programiranju mikrokontrolera
*Mane
- veoma tezak
- presporo programiranje u njemu
- malo se trazi danas, zbog svoje nefunkcionalnosti
Na tebi je da izaberes svoj prvi korak, naravno da mozes vise njih uciti, ali se sada usresredi na jedan...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 06 Jul 2013 23:54
|
offline
- Srki_82
- Moderator foruma
- Srđan Tot
- Am I evil? I am man, yes I am.
- Pridružio: 12 Jul 2005
- Poruke: 2483
- Gde živiš: Ljubljana
|
Imam samo par primedbi.
Mane navedene za C# nisu baš tačne. Mono je odličan za Linux, Mac OS X, iOS i Android. Sve što nije specifično za Windows radi savršeno i prilično brzo. Što se tiče brzine, pisanje igara u C# danas nije nimalo čudno. Brzina izvršavanja je na modernim računarima skoro ista kao i kod drugih ne-managed jezika jer se najveći deo vremena provodi čekajući na GPU da obradi podatke i nacrta sliku.
Poređenje brzine jezika (recimo Java je spora, a asembler je brz) se jako retko primećuje u scenarijima iz realnosti. Skoro sve aplikacije najveći deo vremena provedu čekajući na podatke sa ulaznih/izlaznih uređaja, čekaju na bazu podataka ili podatke sa interneta. Uz to, brzina je srazmerna sposobnostima programera da napiše kvalitetan kod.
|
|
|
|
Poslao: 07 Jul 2013 11:24
|
offline
- Srdjan93itd
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 13 Sep 2009
- Poruke: 28
|
Srki_82 ::Imam samo par primedbi.
Mane navedene za C# nisu baš tačne. Mono je odličan za Linux, Mac OS X, iOS i Android. Sve što nije specifično za Windows radi savršeno i prilično brzo. Što se tiče brzine, pisanje igara u C# danas nije nimalo čudno. Brzina izvršavanja je na modernim računarima skoro ista kao i kod drugih ne-managed jezika jer se najveći deo vremena provodi čekajući na GPU da obradi podatke i nacrta sliku.
Poređenje brzine jezika (recimo Java je spora, a asembler je brz) se jako retko primećuje u scenarijima iz realnosti. Skoro sve aplikacije najveći deo vremena provedu čekajući na podatke sa ulaznih/izlaznih uređaja, čekaju na bazu podataka ili podatke sa interneta. Uz to, brzina je srazmerna sposobnostima programera da napiše kvalitetan kod.
Slazem se, nego sam napisao okvirno, svaki od OOP jezika se za nijanse u perfomansama razlikuje, i sto kazes nije to bas toliko bitno...
Sto se tice Mono C#, nisam nikada programirao pod Mono fw, jesam u .NET, samo sam cuo da nije to to i da se Java i C++ znatno bolje snalaze na drugim sistemima, verujem da su u pitanju sitnice..
|
|
|
|
Poslao: 07 Jul 2013 11:34
|
offline
- iCho
- Elitni građanin
- Pridružio: 03 Maj 2011
- Poruke: 1808
- Gde živiš: Mos Eisley
|
PHP ima prednost da se ne mora definisati tip promenljive nego je on sam određuje, a po potrebi se može odrediti.
|
|
|
|
|
Poslao: 09 Jul 2013 18:19
|
offline
- Sale.S
- Elitni građanin
- Pridružio: 06 Feb 2012
- Poruke: 1872
|
To Srđane kralju
Konačno neko ko me razume. Ne kažem za druge da nisu pomogli, ali svi ostali su taj period već prošli i samo preporuče neki tutorijal sa gugla ali nijedan mi nije prilagodjen (iako je uglavnom to dobar tutorijal).
Nego...
Želim da naučim programirati onako nzm ni ja...valjda zbog interesa (od to troje). Trenutno i pored škole imam dosta vremena za rad na računaru i ne želim da to bezveze provodim (igrice i fb) neko uvijek nesto čitam vezano za računare.Pa reko kad već nešto učim nek mi to bar bude od koristi...eto to je neki razlog.
Zbog toga sam već izabrao C#.
Sad mi je najteži korak...šta dalje?
Kako si ti dalje krenuo?
Neki online tutorijal ili knjiga?
|
|
|
|
Poslao: 10 Jul 2013 10:52
|
offline
- Srdjan93itd
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 13 Sep 2009
- Poruke: 28
|
Napisano: 10 Jul 2013 10:48
Jimmy4 ::To Srđane kralju
Konačno neko ko me razume. Ne kažem za druge da nisu pomogli, ali svi ostali su taj period već prošli i samo preporuče neki tutorijal sa gugla ali nijedan mi nije prilagodjen (iako je uglavnom to dobar tutorijal).
Nego...
Želim da naučim programirati onako nzm ni ja...valjda zbog interesa (od to troje). Trenutno i pored škole imam dosta vremena za rad na računaru i ne želim da to bezveze provodim (igrice i fb) neko uvijek nesto čitam vezano za računare.Pa reko kad već nešto učim nek mi to bar bude od koristi...eto to je neki razlog.
Zbog toga sam već izabrao C#.
Sad mi je najteži korak...šta dalje?
Kako si ti dalje krenuo?
Neki online tutorijal ili knjiga?
Imao sam tu srecu da smo na fakultetu radili C#, ali nisam tamo Bog zna sta naucio, ima dosta korisnih sajtova i knjiga, evo na primer ovo je odlicno:
thenewboston.org/list.php?cat=15
msdn.microsoft.com/en-us/library/aa288436(v=vs.71).aspx
knjige Professional C# i Head First C# su ok...
Dopuna: 10 Jul 2013 10:50
E.L.I.T.E. ::Napisano: 07 Jul 2013 12:08
Srdjan93itd ::
- Aplikacije koje su napravljene u njemu prelaze dug i zapetljan put od C#-a do masinskog koda, ako te zanima ozbiljno programiranje igara, zaboravi na C#.
Netačno. Postoji XNA Framework za programiranje igara u C#.
mycity.rs/3D-programiranje/XNA-Game-Studio-Express-2.html
Nisi napomenuo još i to, da ako nije talenat za OOP može učiti naprimer Python jer je on lak i dosta moćan jezik, a neke Linux distribucije dolaze sa razvojnim okruženjem za njega
Dopuna: 07 Jul 2013 12:12
Srdjan93itd ::- Sluzi samo za WEB programiranje
I ovo je netačno, glavna upotreba PHP-a je za dinamičko programiranje, ali uz biblioteku PHP-GTK moguće je programirati konzolne i grafičke aplikacije
XNA je neki pokusaj da se prave igre putem managed jezika, jesi video neku ozbiljnu igru pisanu pod .net i xna frameworkom? Te sitne igrice koje mozes praviti u C# niko i ne gleda, ako se prave sitne igre to je danas za android i web, dakle C# tu nema ucesce...
Dopuna: 10 Jul 2013 10:52
iCho ::PHP ima prednost da se ne mora definisati tip promenljive nego je on sam određuje, a po potrebi se može odrediti.
Diskutabilno je da li je to prednost
|
|
|
|
|
Poslao: 08 Avg 2013 01:24
|
offline
- Rocky I
- Građanin
- Pridružio: 26 Dec 2007
- Poruke: 132
|
Srdjan93itd , svaka cast na odgovoru! Pobio si jednim udarcem stotine slicnih tema gde mnogi pocetnici u okeanu programiranju nailaze na pocetnu zbunjenu tacku a dobijaju najcesce ne adekvatne odgovore.
|
|
|
|
Poslao: 08 Avg 2013 11:52
|
offline
- E.L.I.T.E.
- Legendarni građanin
- Pridružio: 23 Maj 2012
- Poruke: 4575
|
@Rocky I, bez uvrede, ali stvar je da nešto sam naučiš, a ne da ti neko prežvaće. Dakle, sve što smo mi u ovoj temi ostavili jesu, hajde da se tako izrazim, putokazi prema kojima on mora nastaviti dalje. Usput mu se može uvek pomoći kad zagusti. I pored toga postoji još dosta stvari koje nisu spomenute u temi, a za koje bi trebalo jedno desetodnevno predavanje u kojem bi se obuhvatilo što više gradiva na tom polju. Iskreno, ja ne vidim zašto je odgovor Srđana bolji od Srkijevog naprimer, iracionalno je vršiti ikakvo poređenje. Tih par osobina svakog jezika koje je Srđan naveo može naći i u 80% programerske literature.
|
|
|
|