Melody ::Ja samo vidim da su skoro svi ti aparati po gradu polupani... odakle god da su pare, bačene su...
Нема озбиљног социолога или аналитичара који није то предвидео. Није ни било тешко предвидети.
Но, да не би ово било ламент над ''нанадном памећу'' ( Енглези се уче на Оксфорду а Срби на грешкама) можемо да обрнемо процес размишљања, а то уопште није тешко. Размишљање, бар, ништа не кошта (ако после њега не уследи нека погрешна акција).
Ево, уклоните (мисаоно), на сат времена тај систем и погледајте шта ћемо изгубити тиме и како то изгледа у односу на оно што смо добили. Ништа више. Дакле, још једноставније: да сад уклоне бус-плус, да ли би вам (стварно) недостајао?
Razumem želju da se iz političkih, ili bilo kojih drugih (hm?) razloga kritikuje odluka da se Busplus kod nas uopšte uvede, ali nalaziti zamerke samom sistemu u odnosu na one stare spravice, to ne razumem. Hoću ja onda nazad one narandžaste monstrume što su štampali datume na karte, ti su bili neuništivi.
jelkica7 ::Razumem želju da se iz političkih, ili bilo kojih drugih (hm?) razloga kritikuje odluka da se Busplus kod nas uopšte uvede, ali nalaziti zamerke samom sistemu u odnosu na one stare spravice, to ne razumem. Hoću ja onda nazad one narandžaste monstrume što su štampali datume na karte, ti su bili neuništivi.
Управо када се пореди са другим системом или системима, Бус плус је дефинитивно бољи, ја не критикујем тај систем већ начин одређивања приоритета.
Систем наплате је већ постојао, по мени није било никакве преке потребе мењати га. Само увођење новог система нешто кошта. Дакле ти мењаш нешто што имаш и што ради за нешто савременије, а не мењаш нешто што не ради, попут грејања у аутобусу. И притом се каже да је то зарад путника или уштеде. Увођењем новог система кажу да ће се побољшати наплата карата, ја то не видим тако, јер онај ко није хтео да плати карту неће ни даље. Приче о уштеди у гориву и скраћивању линија такође не пију воду. Да би они могли да одреде који део линије је оптерећенији морају имати податак и када је путник напустио аутобус, што немају. Овако као и досада могу само да нагађају. Једино што је позитивно у целој причи је то што они сада могу да прате свако возило и да утврде да ли се превозници држе реда вожње или не. Још један конфор је то да можемо знати када ће стићи следећи аутобус, а да ли има места у истом? Тај податак остаје да се нагађа.
Ја само хоћу да кажем да сам ја неко ко одлучује о томе, да бих донео другачије одлуке. Возили бисте се у ружнијим возилима, али би имали светло, грејање и технички исправна возила и пре свега чиста. Срећа ваша па нисам то у могућности.
Овако имате још једну "фенси" справицу.
@rapha
Дневни преглед? Возила у ГСП-у се само оперу споља и добро погледају. Враћају се само ако дође до неког квара. У то сам се лично уверио док сам био са факултетом на пракси. Што се тиче чишћења изнутра, махну два три пута метлом и то је то. Остало раде путници својим капутима....
Нажалост, ми немамо изграђену свест на неком нивоу. Људи гледају само да не плате и да се возе за џабе. То је крајње некоректно јер тај превоз какав год да је нешто кошта, а људи који поштено плаћају испадну овце. Стога бих ја заиста увео таксу у граду и превоз ставио бесплатан. Људи би се у почетку можда мало бунили, али ништа више од тога и проблем решен. Тврдим да је то изводљиво, не располажем тачним цифрама, али сигуран сам у то.
Нама као народу тешко иде, баш зато што немамо јасне приоритете и циљеве, већ поступамо ирационално и без икаквог јасног плана и визије. Идем ван теме знам, али ево једног примера:
Знам гомилу људи који подигну кредит и купе неки ( за наше појмове релативно скуп ) ауто, паркирају га испред зграде и ретко кад помере јер немају пара за бензин. Пређу годишње 3000-4000 километара али имају чиме да се похвале. Мени је то јако чудно понашање, а и увођење Бус плуса видим као нешто слично.
Исто ми је један друг који је дошао овде на одмор из Америке рекао да се понашамо попут њихових црнаца. Каже, они немају људску кућу, скоро да је ко циганска од картона, кров прокишњава и само што се не сруши али је уредно на крову сателитска антена а у кући техника која вреди преко 3000 долара... По мени је то нелогично, зар не? Или сам ја изгубио здрав разум?
Jesi li ti gledao vesti juče? Jesi li čuo da su zahvaljujući Bus Plus-u pojačano nekoliko linija? Eto pozitivne stvari u celoj priči.
Sva vozila idu svakodnevno na tehnički pregled. Vozači svakodnevno prijavlju u izveštaju i najmanji kvar. Potkrade se po nešto, ko radi taj i greši. Treba nekada nešto i pohvaliti, ne samo kritikovati po default-u.
коме другом него мени може да се деси оваква глупост? Наиме, купио сам Бус Плус карту, ону папирну за 40 динара, ето тако ако баш некад идем бусом да ми се нађе. Стоји она тако дуго код мене и ја чујем да важи само три месеца или 10 допуна. Погледам ја на њој, нигде нема рока важења, па како да знам да ли важи или не? Одем ја на трафику, кажу ако може да се допуни онда важи. Допунимо је ми за још 60 динара и сада на њој има 120, међутим када сам ушао у бус, не могу да је поништим. Зовем ти ја њихов кол центар и они кажу, да је у свим медијима објављено да оне трају три месеца. Ок, али како ја да знам када сам је купио? Да ли и о томе треба да водим рачуна. Кажу да, а зашто једноставно не пише рок докле важи или бар негде да то могу да проверим а не да видим тек када је касно. Пре неки дан у темпу има нека испостава Бус плуса, сам питао за то и рекли су ми да са тим картицама има проблема и да планирају да их повуку из употребе. Предложили су ми да идем у Београђанку и да тамо потражим новац назад.....
Колико се сећам, превоз је био најбољи у време када смо користили ове карте