A sad ozbiljno - iskustvo sa bus plusom je totalno nezadovoljavajuce, jos od samog pocetka (citaj negde oko avgusta prethodne godine kada je pocelo). Samo cu spomenuti da sam 7 rekordnih puta bila u ekspediciji vadjenja personalizovane kartice, a i kada sam istu izvadila prvo mi nicemu nije koristila mesecima, potom sam bila u nemogucoj misiji dopune iste. Iskusila sam i voznju u par vozila gradskog prevoza u kojima ni jedan aparat ne radi (a nisu razbijeni) a u kojima kontrolor uredno proverava da li ste se cekirali. Ironija, zar ne?
Da ne zalazimo u dublju tematiku kao sto su neinformisan Call centar, neinformisani zaposleni na salterima BusPlusa, nepismeni menadzeri koji vam odgovaraju na mail-ovima postavljeno pitanje.
Lici mi na pricu - daj da proguramo, posle cemo da mislimo sta cemo sa tim...
Juče sam prvi put probao bus plus i odlična je stvar, ne znam zašto se ljudi bune?
Koliko sam uspeo da primetim, problem je u tome što ljudi mašu onom karticom ispred aparata umesto da je naslone a sve lepo piše i onda se žale na gužvu i da aparat ne radi. Dakle, nije problem u bus plusu već u narodu koji u većini slučajeva ne zna ni poruku sa mobilnog da pošalje a kamoli nešto drugo. To je najveća greška..
I to kucanje je sjajna stvar, mnogo bolje od klasičnih markica, jer će moći da se izvadi tačna statistika o svakoj liniji. Onda tačno vidiš koju liniju treba pojačati, koju prorediti..
Sad, neko će reći, imamo bus plus ali još uvek ima starih autobusa. Tačno, ali cena jednog autobusa je između 150 i 300 hiljada evra, možda je mogao da se kupi neki autobus ali porediti cenovno te dve stvari je smešno. I ovo je moralo kad-tad da se uvede a ne vidim da sada škodi, naprotiv. Sjajna stvar.. Sad, što je ljudima svaka promena, čak i pozitivna, teška je sasvim druga priča.
rapha ::Juče sam prvi put probao bus plus i odlična je stvar, ne znam zašto se ljudi bune?
Koliko sam uspeo da primetim, problem je u tome što ljudi mašu onom karticom ispred aparata umesto da je naslone a sve lepo piše i onda se žale na gužvu i da aparat ne radi. Dakle, nije problem u bus plusu već u narodu koji u većini slučajeva ne zna ni poruku sa mobilnog da pošalje a kamoli nešto drugo. To je najveća greška..
I to kucanje je sjajna stvar, mnogo bolje od klasičnih markica, jer će moći da se izvadi tačna statistika o svakoj liniji. Onda tačno vidiš koju liniju treba pojačati, koju prorediti..
Sad, neko će reći, imamo bus plus ali još uvek ima starih autobusa. Tačno, ali cena jednog autobusa je između 150 i 300 hiljada evra, možda je mogao da se kupi neki autobus ali porediti cenovno te dve stvari je smešno. I ovo je moralo kad-tad da se uvede a ne vidim da sada škodi, naprotiv. Sjajna stvar.. Sad, što je ljudima svaka promena, čak i pozitivna, teška je sasvim druga priča.
I ja sam probao Bus Plus kada sam bio u BG i reci cu ti sto se bune:
- primetio sam da je dosta puta kartica ispadala ljudima (pogotovu starijima)
- personalizovana ili nepersonalizovana kartica se ne mogu deliti. Ako zelim da otkucam i bratu kartu --> ne moze. Moram i njemu kupiti.
- ne znam sada kako idu te dopune za nepersonalizovane karte, ali cini mi se da jedna (koja valjda kosta 50 kinti) moze da ima 10 dopuna. Pa onda sve u krug. Opet 50 dindzi + dopune.
Po mom misljenju, totalna glupost. Nailazio sam i na totalno razvaljene masine.
Fora sa onim kartama za bus je bila bolja:
- ako je izgubis, nikom nista (a ako izgubim ovo cudo, ode mi na primer i 300 dinara)
- mogu ih iskoristiti i za roditelje i sl. dakle kontrolisano trosenje po potrebi
- oni automati su relativno izdrzljivi za vandale (poredeci sa ovim masinama)
- nema kupovanja novih kartica (tipa 50 kinti) i cimanja sa dopuna. What you see is what you get.
- postojale su personalizovane markice (studentske i sl. ) ali nije bilo evidencije ko sta gde. Znaci, ovo je i zadiranje u privatnost.
Izvestan broj otuđenih uređaja se pojavio na pančevačkoj pijaci.
Sinoć kad se vraćah kući, pokušah da papirnom maramicom obrišem jedan neverovatno musav aparat u autobusu "35". I... ništa, nije mi uspelo (čime li su ga samo izmazali?), ali su me zato putnici posmatrali kao da sam jurodiva.
ThePhilosopher ::I ja sam probao Bus Plus kada sam bio u BG i reci cu ti sto se bune:
- primetio sam da je dosta puta kartica ispadala ljudima (pogotovu starijima)
Bus plus kartica je praktično istih dimenzija kao i karta ili markica. Kao što može ispadati jedna, može i druga. Naravno, markicu nisu kucali ali sve jedno, može da ispadne dok pokazuje kontrolorima i opet se pravi gužva. KArtu dok kucaš, još lakše ispadne nego bus plus. Ljudima ne možeš nikada ugoditi. Da im daš nešto što ne može da ispadne žalili bi se da je preveliko. Starim ljudima je generalno dosta stvari teže ali ne možemo zbog njih ostajati u prošlosti. Uostalom, zar se stari ljudi ne voze besplatno?
Citat:- personalizovana ili nepersonalizovana kartica se ne mogu deliti. Ako zelim da otkucam i bratu kartu --> ne moze. Moram i njemu kupiti.
Moraš. Samo ako svi ljudi kupuju karte GSP može poslovati kako treba i prevoz će biti bolji. Jbg, to možda jeste mana ali svaki sistem ima manu, zar ne? Kupi mu karticu na trafice, dopuni je i daj mu, nemoj da si takva cicija..
Citat:- ne znam sada kako idu te dopune za nepersonalizovane karte, ali cini mi se da jedna (koja valjda kosta 50 kinti) moze da ima 10 dopuna. Pa onda sve u krug. Opet 50 dindzi + dopune.
Ja sam juče prvi put kupio. Ako sam dobro shvatio, kartica košta 40 dinara a svaka vožnja košta 60 dinara. Karticu koju si platio tih 40 dinara važi naredna tri meseca i moeš je dopunjavati po potrebi.
Citat:Fora sa onim kartama za bus je bila bolja:
- ako je izgubis, nikom nista (a ako izgubim ovo cudo, ode mi na primer i 300 dinara)
- mogu ih iskoristiti i za roditelje i sl. dakle kontrolisano trosenje po potrebi
- oni automati su relativno izdrzljivi za vandale (poredeci sa ovim masinama)
- nema kupovanja novih kartica (tipa 50 kinti) i cimanja sa dopuna. What you see is what you get.
- postojale su personalizovane markice (studentske i sl. ) ali nije bilo evidencije ko sta gde. Znaci, ovo je i zadiranje u privatnost.
- Nemoj da je gubiš
- Slažem se, to je po mom mišljenju jedina mana
- Svaki aparat je neotporan na vandale. Ali tu nije problem bus plus već vandali. Staviš lepo kamere pa neka lome
- Isto ti je, kupio kartu na trafici ili dopunio ovu novu
- Misliš li da nekoga boli uvo gde je Pera krenuo i gde se vozio? Osim toga imaš gomilu putnika koji su kupili kartu na trafici gde se ne zna ime i prezime. To sa evidencijom je zapravo najbolja stvar u celoj priči. Tačno se zna koliko na kojoj liniji ima putnika. Stalno se priča, te ovu liniju treba pojačati, ovu produžiti, ovde je gužva a ovde nije.. Onda ulaziš u pravljenje studije da li je to zaista tako i slično. Sada toga nema. Za minut dobiješ tačnu informaciju da se na određenoj liniji u toliko sati vozilo toliko i toliko putnika i kraj priče. Nema više nagađanja i gubljenja vremena.
@sorelag
Ja bih tom vandalu isto tako čupao glavu u stanici policije. Sve dok je ne iščupam.. Debil balavi..
Sto se tice izgovora tipa 'prate me'.
koliko ljudi je spremno da se odrekne mobilnog telefona? U svakom trenutku moze da zna gde si i koliko si dugo bio tu.
A ovako, ako vec hoces da ih zavaras, utrci u bus, otkucaj kartu, i istrci dok ne zatvori
Rapho, vidi se da nisi odavno koristio usluge GSP i da nisi pratio situaciju sa BusPlus karticama.
- Papirne nepersonalizovanekartice koštaju 40 dinara (samo kartica, prazna!) i mogu da se dopunjuju u naredna tri meseca do ukupne vrednosti od 600 dinara. Posle toga, kupuješ novu za 40 dinara i ponovo je dopunjavaš. Plastične nepersonalizovane kartice koštaju 250 dinara (prazne!) i možeš da ih dopunjavaš bez ograničenja, a važe tri godine.
- Građani preko (mislim, nisam siguran) 70 godina imaju besplatan prevoz ako žive u Beogradu i ako lično izvade karticu koja košta 250 dinara.
- Cena vožnje u prvoj zoni je 60 dinara, a u drugoj 95 dinara, za nepersonalizovane kartice. Hajde ti sad uplati 600 dinara i iskombinuj da potrošiš sve, da ne ostane deo koji ne možeš da iskoristiš. Za personalizovane kartice ne postoje zone.
- Zašto bi neko morao prisilno da učestvuje u vođenju statistike opterećenja u vozilima GSP, a za račun privatne marketinške firme? Neka iz svog džepa plate ljude koji će da broje putnike. Ionako će te podatke da koriste za analizu najboljih mesta gde će da postave reklame na stanicama. Sigurno neće za promenu broja vozila. To brojanje se radi već godinama pa nema promena u linijama. A sada ne mogu da vide opterećenje linija jer ne evidentiraju izlazak, već samo ulazak. Znači, evidentiraju najposećenije stanice, a ne i gde izlaze putnici. Primer busa 31: do Slavije se uglavnom samo puni, od Karađorđevog parka se prazni. Kad uđe u Ustaničku, uglavnom je poluprazan. Da li imaju evidenciju o tome? Ne.
- Potrošio sam svoju prvu nepesonalizovanu karticu (onu od 40 dinara) i dva dana nisam mogao da pronađem trafiku u centru Beograda (od Hrama do Kalemegdana!) koja ima na prodaju kartice. Imaju dopune, ali nemaju prazne kartice.
Istina, koristim gradski prevoz prvi put posle nekoliko godina i prva trafika na koju sam neleteo imala je kartice.. Slučajno ili ne..
To za starije je super. Nemoj mi samo reći da je 250 dinara mnogo jer toliko 80% njih potroši na cigarete dnevno. Vidim da naglašavaš da 40 dinara košta prazna kartica. Opet ću da se pozovem na cigarete. Kukaju ljudi da je 40 dinara mnogo za prevoz a za cigare nije mnogo 100 i više dinara dnevno. Cigarete su lično zadovoljstvo a ovo je nešto što se podrazumeva da bude maltene džabe? Nije baš tako..
Što se tiče toga da ne može da se iskoristi, verujem da može ali me mrzi da računam, kasno je.. Osm toga, baš i ako ostane 5 dinara ne bih rekao da je to toliko strašno. Ljudi bacaju pare na gluposti, ostavljaju silne bakšiše po kafanama, koliko puta ti i ispadne sitan novac ilio je negde u jakni pa i ne znap da ga imaš ali kada treba da se da za nešto što koristi svima, pa makar bilo i tih 5 dinara, onda je mnogo.
Zašto bi neko morao da učestvuje u statistici GSP? Pa zašto se onda vozi u njihovim vozilima? Svako mora da da neki doprinos. Ta statistika se ne vadi za marketinške firme već isključivo za potrebe GSP-a. Ne znam odakle ti to da je to neka privatna marketinška firma? Čak i da GSP koristi to i za potrebe postavljanja reklama, ne vidim šta je loše u tome. Od nečega mora da se živi. GSP posluje sa velikim gubitcima, cena karte je skoro duplo niža od rentabilne. Kako misliš da se izdržavaju? Grad nema para da to finansira, ako se privatizuje (kao što bi i bilo sasvim normalno) ljudi bi se opet bunili. Kako god da uradiš nešto ne valja..
Čak i sa tom cifrom, koliko ljudi ulazi na kojoj stanici, vidi se koje su stanice "popularne". To nije bitno za centar jer tamo uvek ima ljudi ali je i te kako bitno da li ima ljudi na nekoj stanici recimo na periferiji gde ljudi traže da se pojača prevoz u određenim terminima. Zašto bi to radili ako nema ljudi?