I ja sam imao slicne probleme. Kad dam desni zmigavac pale mi se dugacka svetla. Skinuo sam ablender i odneo kod jednog autoelektricara da vidi da li nesto moze da se uradi. Nije uspeo nista. Kupio sam drugi i sam ga namestio.
Crevo nije na šrafove, odnosno, dva creva su na ventilu, jedno može da se skine, drugo ne - na neki način je fiksirano uz ventil. Nisam razumeo ove u servisu za šta je tačno jedno, a za šta drugo crevo. Pitaću sutra. Postavljanje lima se vrši na izduvnoj grani, imaju dva šrafa (torx), ali nema šanse da se priđe istim, a ni da se odvrnu. To je sve zapeklo. I onda je taj lik našao u nekom uputstvu, kako i šta da uradi sa ventilom. Dobra fora. Ako bude nekih problema, rečeno mi je da vratim crevo na ventil, vidi se mesto na drugoj slici, odakle je svučeno crevo sa ventila.
Evo par slika, i klip sam snimio. Auto radi bez ikakvog problema, bar za ovo vreme koje ga vozim posle servisa. Opet se najviše oseća vuča, mirniji rad motora i najvažnije bez gušenja - pošto se opet bio počeo pojavljivati beli dim.
Ok, jasno mi je sta je uradio. Zapusio je vakum tako da ventil vise ne prima komandu otvori- zatvori, vec je uvek zatvoren. Znaci ventil nije izolovan, vec je stalno zatvoren. Gasovi i dalje stizu do njega, i vrlo brzo ce ga zapeci da nece moci "slucajno" da se otvori. Elegantno resenje. Samo ja sam vise za totalnu izolaciju. Nemoj pogresno da me shvatis, i jedno i drugo resenje rade posao kako treba. Samo sto kod totalne izolacije nema mesta nepredvidjenim problemima. Tipa da ga neka visa sila slucajno otvori itd.
Ne znam tačno koje šta crevo odrađuje, uglavnom, EGR ventil je u nekoj funkciji uključen, jer kad dajem gas, to drugo crevo koje nije dirano, otvara klapnu unutar samog ventila i prosleđuje gasove napolje. Tako nešto valjda, nisam siguran oko ovoga što sam napisao, ali, to mi je rečeno.
Nego, ima li leka za ablender ručicu? Da li postoji mogućnost reparacije?
Sto se tice ablendra, mora da se otvori . Da se ociste kontakti sto se tice blicanja, i da se pogledaju granicnici za automatsko vracanje u neutralan polozaj (da nije koji pukao ili ispao iz lezista). E sada, to otvaranje ablendera je vrlo zeznut posao, u smislu da moras sve polako da radis, da sve ostane na svom mestu. U slucaju da prilikom rasklapanja nesto ispadne, a nisi video gde je stajalo osedis dok mu ne nadjes pravo mesto. Ti ablenderi su puni onih plocica za kontakte i kojekakvih gluposti. U sustini potrebno je samo ocistiti kontakte (plocice) i vratiti granicnike na svoje mesto ako su se pomerili (naravno ako nije nista puklo). Ali kao sto rekoh samo rasklapanje se mora raditi polako da bi znao sve da vratis na svoje mesto, kako je i bilo. Moj savet ti je, ili da odes kod nekog elektricara to da ti pogleda, ili da prvo skupis pare za polovan za svaki slucaj, pa otvaraj sam taj tvoj stari. U slucaju da ne moze da se popravi, ili da ne znas posle da ga sklopis, ti kupi polovan.
Da, kao sto Zeljko kaze, obicno treba samo ocistiti kontakte i naprskati WD sprejom. AKo je mehanicki kvar, onda popravke nema. To je kod mene bi oslucaj. Jednostavno, od stalne upotrebe se razlabavi i pocne da zeza. Plastika je to.
Sad me interesuje sledeće: ako probam da skinem ablender, moram prvo skidati volan ili ne? Šta se dešava sa vazdušnim jastukom, da li će se oštetiti ili ne? Da li se ablender može skinuti bez skidanja volana?
Sad sam gledao u kolima i ne mogu da provalim kako ide, ima plastičnih delova na sve strane volana i stekao sam utisak kao da moram skinuti onaj deo sa vazdušnim jastukom, a to ne bih da čačkam, tu je elektronika od jastuka..ne znam da li je pametno....
Sve zavisi kkao je kod tebe. Ja sam samo skinuo plastike oko volana i izvadio ablender. Nisam imao potrebe da skidam volan. Kod mene su odvojeni delovi za zmifavce, dugacka svetla.... i onaj za brisace.