Naftne platforme

27

Naftne platforme

offline
  • jaymz 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 25 Sep 2006
  • Poruke: 13

eclipse_sd ::

... Zanimaju me neki detalji oko angazovanja na NP, pa ako si raspoloozen i jos uvek prisutan na ovim prostorima da mi odgovoris.

Naime, oko sistema zaposlenja, nacina transporta do NP, plata, uslova,itd...je gotovo sve receno. Mene sa druge strane zanima tehnicki deo posla.
Posto radim vec 7 godina u Industriji (Seceranstvo, i to 4 godine kao inzenjer automatike, i tri godine kao sef elektroodrzavanja), a pre toga 4 godine u telekomunikacijama (Telekom-Company, inace zavrsio elektroniku i telekomunikacije u NS-u), zanima me sledece...

Svi znamo da je sa aspekta struje i automatike industrija ista, da li naftna, prehrambena, hemijska...motor je motor, ventil ventil,....regulator je regulator itd... Da li si Ti kada si dobio posao na NP odmah bacen u vatru, tj. alat, instrumente, sheme, i....vozi) ili si imao odredjeni period prilagodjavanja, upoznavanja pogona,...ako jesi koliko je taj period.
Da li si morao da se bavis programiranjem PLC-a "Leder"ima, funkc. blokovima,....ili je samo potrebno da znas da ih analiziras i otklonis zastoj.

Da li si morao da se bavis i intervencijam na VN postrojenjima, ako ih tamo ima, ili su to obavljali drugi ljudi......Da li si morao da servisirash uradjaje kompletno (npr. premotavanje elektromotora, rad sa stampanim plocama,.....itd.) ili je redudansa na NP tolika da si menjao kompletene module i "teraj dalje". Tj. kolika je "dubina" resavanja i otklanjanja kvarova i zastoja u proizvodnji do koje si Ti morao da ides...


- To je bilo malo haoticno kada sam dosao na platformu, jer niko ovde nije navikao da ima ET-a na platformi posto se radi o jack up-u. Platforma na kojoj sam ja je stara 8 godina i nije od najmodernijih, ali daleko od toga da nema sta da se nauci. Obzirom da nisam imao apsolutno nikakvog iskustva u radu u industriji (odmah zaposlen posle faksa) malo toga sam mogao sam da uradim, pa sam se prvie 2-3 smene smucao sa elektricarem po platformi i gledao sta i kako on radi. Odgovor na tvoje pitanje direktno: period prilagodjavanja nije postojao kao takav, ali su svi znali da samnovi i dali su mi vremena da se upoznam sa platformom i nacinom rada.

- Programiranjem nisam morao da se bavim, jer sve sisteme koje narucujemo dolaze po principu "kljuc u ruke" - narucis ceo sistem gotov i to ti isporuce. Na tebi je instalacija i odrzavanje, mada nekad dolaze ljudi iz tih kompanija da sami instaliraju opremu (i mi se tada ukljucujemo, naravno). Problemsa modifikacijom PLC programa konkretno, kod ozbiljnih sistema je taj sto ako nesto modifikujes na svoju rukubices in a world of hurt ako se desi neki kurslus ili nedaj boze neko bude povredjen. Ali opet, dosta toga zavisi od tvog nadredjenog, odnosno OIMa - sta on u tom trenutku zahteva od tebe. Ako on kaze menjaj kod, ti menjas kod. Zato vecina tih sistema je nadgledana daljinski preko VPN-a od strane proizvodjaca, tako da ako imas problem oni se mogu nakaciti na taj PLC i pogledati sta nije u redu. Za ostale stvari u principu imas odresene ruke - svu "field equipment" mozes menjati i troubleshoot-ovati po potrebi. Kod manje bitnih sistema (kod nas watermaker, engine monitoring system...) mozes ulaziti u program i menjati neke stvari. Tako nesto smo moj relief i ja uradili sa novim sistemom za pracenje rada generatora - nesto dodali, nesto modifikovali (Koyo PLC sistem, master-slave konfiguracija, Koyo touchscreen i View C More program).

- Ako pod VN postrojenjima mislis na visoko naponska postrojenja, kod nas je najveci napon 600VAC sa 4 X CAT 3606 dizel masina uparenih sa istotoliko KATO generatora. Odatle imas transformatore koji smanjuju napon na 480, 240 i 120 volti. Ovde uglavnom za kvarove na tim linijama zovu elektricara, mada kad nesto ne radi obojica smo tu,bez obzira da li je visok napon ili nizak. Od premotavanja motora nista, jer i da imamo znanje koje je potrebno za to nemamo opremu, a i za kompaniju je uvek brze (sto je najbitniji faktor u svemu - sto manje down time-a, po mogucstvu 0) da naruci novi deo koji stize, ako je hitno, za par dana (ako vec ne postoji u stock-u). Stampane ploce mozes popravljati ako skontas sta nije u redu i ako imas odgovarajuce komponente i sto je takodje bitno seme. Malo je teze menjati minijaturne povrsinski lemljene komponente tako da se ti "moduli" narucuju u celosti. "Dubina otklanjanja kvarova" je sledeca -ako ti preti downtime, ides dotle dok ne udaris u zid i kazes 1) sad vise ne znam sta moze biti ili 2) u ovome je problem, ali nemam odgovarajuci rezervni deo ovde, mora da se naruci. Znaci kad zagusti budzi kako mozes, samo da proradi, a rezervni deo se tog trenutka narucuje i doprema na platformu. Takav problem smo imali prosle godine kada nam je izgoreo deo stampane ploce na S7 300 Siemens PLCu koji upravlja Varco TDS8SA Top Drive-om. Ali dobro, shit happens......

- U mom slucaju, da te ne lazem i pricam neke prazne moralne price, na odluku da ostanem da radim na platformi je uticao novac. Do tada nisam znao da neko nekog moze toliko da placa, odnosno da za isti (slican) posao u Srbiji treba da se useres od srece ako te plate 700-800 evra. Za neke stvari se, po mom misljenju, treba zrtvovati. Ako malo razmislis o tome - kakva je to u stvari zrtva? Radis 28 dana negde u belom svetu, ali si onda 28 dana slobodan, od 00 - 24 casova. Imas apsolutno ceo dan slobodanda provedes sa porodicom ili prijateljima. Neke kolege ovde cak i imaju neke svoje mini biznise kod kuce koje vode kad su tamo. I sto mi je najbitnije od svega, mogu svom sinu da priustim zivot o kojem sam ja samo mogao da sanjam kad sam bio u osnovnoj, srednjoj skoli i na faksu.
Ovoje bilo subjektivno - ajde malo objektivno: mislim da ljudi koji rade na platformama nemaju zasta da se zale. Drugi im spremaju hranu (4 obroka za 24 casa plus sto mozes uvek otici i jesti sta god ima u kuhinji ako si gladan, sokova i voca pregrst i naravno sve besplatno) koja je sasvim dobra, topla voda non stop, uredena kupatila, drugi im peru ves i namestaju krevete i sobe, imas internet svuda, telefone, satelitska televizija, teretna, na nekim platformama (bio sam na jednoj u Australiji) imaju i saunu.

Eto to je moje iskustvo za sada...........



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • peka72 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 29 Jun 2008
  • Poruke: 4

Nisam postavio pitanje na koje si odgovorio ali sve jedno hvala ti puno na i informacijama.ako moze jos jedno koliko otprilke i dali mozda znas dali ima neki rok da dobijes odgovor kada posaljes CV jer sam na sajtu kompanije aplicirao i poslao CV za evroafricku zonu.hvala jos jednom



offline
  • mirmar  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 29 Dec 2005
  • Poruke: 2
  • Gde živiš: Belgrade

Kako ja da se zaposlim na naftnoj platformi, jel dovoljno otici u norvesku ili englesku u neki grad i reci hocu da radim ili treba vise srece od toga. Ja studiram vec 4 godine i tek sam druga godina pa je ponestalo para za studiranje i odlucio sam da ozbiljno radim a ovo sa naftnom platformom mi jos deluje i kao odlicna avantura.Odlicno znam engleski, imam i srpski i hrvatski pasos, u srbiji nemam ni stan pa moram da radim.

Jel moze neko da na kraju sumira sta uraditi da se dobije posao na naftnoj platformi, npr :

1. poloziti marine survival test, ( da li je ovo neophodno pre dobijanja posla)

2 konkurisati negde

3.fizicka spremnost

4. .... sta dalje !!

offline
  • Pridružio: 02 Jul 2007
  • Poruke: 4
  • Gde živiš: Subotica

poz ljudi!!!

Naftne platforme nisu mit.
Ja sam upravo dosao sa jedne. Petterson-uti rig 506 u SADu.
Ovo je platforma koja se nalazi na kopnu, dakle busotina. Radi se o staroj kely rig vrsti.

Moje ograniceno iskustvo(radio sam samo 2 meseca jer mi je istekla radna dozvola) je da cak i u istoj firmi mozes proci veoma razlicito u zavisnosti na kojoj vrsti platforme radis. Pravilo je da su novije platforme: top drive daleko lakse za rad jer je vecina posla automatizovana.

Da bi dobili posao u SAD skoro sve kompanije zahtevaju da prodjete obuku. Firma koja se ovim bavi se zove Wyoming Contractors Association.
Basic floorhand training kosta 1600 dolara i traje nedelju dana. Tek posle toga se mozete poceti prijavljivati za posao.

Ja sam radio pocetni polozaj : floorhand-roughneck

Plata: Prosecna dnevna zarada za taj polozaj se krece izmedju 400-500 dolara sa svim bonusima. Radi se 7 dana pa si 7 dana slobodan, ili 14-14 u zavisnosti od platforme.
Ja nisam imao slucaj da Amerikance placaju vise od mene vec nasuprot. Posto su porezi na platu ogromni a ja kao strani drzavljanin povracam vecinu tih poreza dobijao sam vecu platu nego oni.
Mozda je to i zato sto oni tradicionalno zaposljavaju samo Amerikance a ne strance pa sam bio prava atrakcija.
Ukoliko resite da se oprobate u ovome najveci problem vam nece biti nalazenje posla vec dobijanje vize sa radnom dozvolom.

Dopuna: 27 Okt 2008 20:49

Pitanje za jaymz-a?

Da li ovaj sertifikati koje sam ja ispolagao vrede i na ofshore platformama?

Certified IADC Rig Pass
Certified First Aid/CPR
Certified Fall Protection
Certified Fire Protection and Prevention
Certified Hazard Communication/Hazwoper
Certified Personal Protective Equipment/Clothing
Certified Lockout-Tagout
Certified Permit Required Confined Space
Electrical Safety Awareness
Stairways, Ladders & Walkways
Excavations
Record Keeping

Dopuna: 27 Okt 2008 21:07

I da zaboravio sam jednu bitnu stvar.
Platforme na kojima sam ja radio su jako opasne.(staro djubre)
Redovno se desava da neko ostane bez noge ruke ili bar nekog prsta.
Pravilo je da sto duze radis imas vecu sansu da prezivis jer naucis cega sve treba da se klonis.

poz

offline
  • sep 
  • Građanin
  • Pridružio: 27 Feb 2006
  • Poruke: 46

Pozdrav ljudi !
Ja sam pre 6 meseci propustio Priliku da se zaposlim na platformi Transocean jer nisam prosao interviju na koji su me poslali iz agencije iz Trsta u Raveni kod Ide Zocoli . Mada jos pkusavam da nadjem posao na NP redfovno zovem Trst ali trenutno nemaju bas neku potrznju za ljudstvom .

offline
  • Pridružio: 11 Feb 2008
  • Poruke: 13
  • Gde živiš: Bor

Pitanje za trle405

Gde si sve bio da polažeš ove kurseve?

Ja sam upisao kurs za Geo-bušače pa me interesuje da li bih mogao da se sa tim sertifikatom zaposlim na nekoj nafnoj platformi s tim da još položim taj neki obavezan kurs preživljavanja ili šta već...

Pozz Milan

offline
  • Pridružio: 02 Jul 2007
  • Poruke: 4
  • Gde živiš: Subotica

Firma je Wyoming Contractors Asociation u gradu Casper, Drzava Wyoming, SAD. Kurs kosta 1600 dolara i traje nedelju dana.

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2008
  • Poruke: 3

Pozdrav svima,
interesuje me dal se ko prijavljivao u agencije za rad na brodu (Sea Agency Beograd ili Employment Power Zagreb) i imali ko blio kakva iskustva s tim agencijama.

offline
  • Naftas 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 14 Dec 2008
  • Poruke: 1

Pozdrav svima!

Interesuje me interviju u Raveni vidim da je sep bio tamo pa ako mi on ili bilo ko drugi moze reci sta pitaju tamo posto i ja planiram da odem u Ravenu.Svaka pomoc ili savet su dobro dosli.

offline
  • zexoni 
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 20 Sep 2007
  • Poruke: 17

Pozdrav svima.Zna li neko nesto o ovoj advokatskoj kancelariji iz Skoplja,Korpasev?Ima ih na vise nasih sajtova,nude poslove iz vise oblasti,pa i iz oil&gas industrije.Kao oni su neka vrsta zastupnika.Ja nikad ranije nisam cuo za njih,neznam za vas

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 859 korisnika na forumu :: 6 registrovanih, 5 sakrivenih i 848 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Georgius, hyla, Lazarus, lcc, nenad81, UAV operator