Poslao: 12 Dec 2012 00:30
|
offline
- daxytt
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 30 Okt 2012
- Poruke: 623
|
Ljudi, jedva instalirah nešto što se zove Microsoft Visual Basic 2010 Express iz Microsoft Visual Studio 2010 Express, ma nisam našao taj VB.NET. Da li to pije vodu? Programirao sam po video tutorialu njihov PictureViewer. Uspelo mi, da ne veruješ. Sad moram da iznaliziram strukturu koda da vidim kako ću dalje. E, sad kapiram da svako od nas može da radi na nekom segmentu programa, to jest pojedinačnom prozoru, to jest pojedinačnoj form. Dakle neke od form bi bile: Logovanje korisnika programa, Informacije o klijentu, Informacije o konfiguraciji,Tok opravke (sa statusom započeto, strornirano, gotovo) gde iz baze(?) importujemo kratak opis standardnih postupaka, utroška materijala (iz forma magacin?) i vremena, itd. Što se tiče dizajna, eh, pa ako sve "razbijemo" na veliki broj form, lako ćemo ih kasnije objedinjavati preko intuitivnog menija koji i sam je form i može da liči na alatnu traku. Program verovatno već postoji, samo treba sastaviti delove kao na puzle, a ne verujem da ih ima preko 10000 linija koda
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 12 Dec 2012 07:58
|
offline
- Peki_92
- Elitni građanin
- Pridružio: 26 Okt 2008
- Poruke: 1560
- Gde živiš: Sremski Mihaljevci
|
Napisano: 12 Dec 2012 7:56
koje menjao naziv teme? Prvo ste je premestili pa ste naziv promenili. Alo bre!
Dopuna: 12 Dec 2012 7:58
sta ce ova tema ovde ako je programiranja u pitanju? I kakav bre dogovor kada je prva strana nesto deseto?? Nemojte da me zajebavate jer postoje druga resenja.
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Dec 2012 12:55
|
offline
- Srki_82
- Moderator foruma
- Srđan Tot
- Am I evil? I am man, yes I am.
- Pridružio: 12 Jul 2005
- Poruke: 2483
- Gde živiš: Ljubljana
|
Peki, pre nego što počneš s pravljenjem formi, bitno je da se odlučimo koje entitete ćemo koristiti u programu. Napravi spisak svih koje će nam trebati, pa ćemo se dogovoriti oko promena ako bude trebalo.
Npr... u programu ćemo imati stranke, i svaka stranka može imati više adresa i više načina da je kontaktiraš (telefon, mail, www, faks, gsm, itd...). To znači da nam treba entiteta Stranka koja izgleda ovako:
Stranka* Vrsta
Naziv
Kratak naziv
+ Adrese
+ Kontakti
Vrsta će biti predefinisan niz vrednosti:
VrstaNedefinisana
Fizička
Pravna
Adresa je entiteta koja sadrži podatke o adresama:
AdresaUlica
Broj
Broj ulaza
Broj stana
Poštanski broj
Ime grada
Itd, itd, itd... uzmi malo vremena i napravi fin dokument u kojem ćeš dokumentirati sve što nam treba da možemo podatke da zapišemo u bazu.
|
|
|
|
Poslao: 12 Dec 2012 17:55
|
offline
- daxytt
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 30 Okt 2012
- Poruke: 623
|
Stavili ste me na "ignore" status, je li? No problemo, hiperinflaciju mog superega ne možete zaustaviti, samo postaviti na akceleraciju.
|
|
|
|
Poslao: 12 Dec 2012 20:04
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Tebra,ako pocnes da se ponasas ozbiljno,mozda te i nece ljudi kulirati.
Procitaj opet sta si napisao i zapitaj se sta bi odgovorio sebi...
|
|
|
|
Poslao: 12 Dec 2012 21:51
|
offline
- Peki_92
- Elitni građanin
- Pridružio: 26 Okt 2008
- Poruke: 1560
- Gde živiš: Sremski Mihaljevci
|
* stranka moze biti:
-fizicka
-pravna
* pravne sadrze
-adresu
-naziv
-sediste
-tel
-tel2
-tel3
-fax
fax2
-email
-emial2
-web
-pib
-maticni broj
-ziro racun
-ime osobe ko doveze auto
-njegov tel
-njegovu adresu
-br.licne karte osobe koja doveze auto
-njegov maticni
*fizicka lica sadrze
-ime i prezime
-adresu
-mesto
-broj licne karte
-mat. br.
-postanski br.
-tel1
-tel2
-fixni telefon
-email
*podaci o vozilu
-reg. oznaka
-marka
-tip
-vrsta vozila
-br. sasije
-br. motora
-godina proizvodnje
-kilometraza na satu
-kolicina goriva u rezervoaru
-da li ima radio
-da li ima obaveznu opremu i alat za tockove ili nema
-da li je vozilo fizicki osteceno ili nije?
*kada se nalog zatvara, u racunu mora da postoji
-koje je vozilo
-sta je uradjeno i sta je ugradjeno od delova i potroseno od materijala
-cena
-placa kesom ili preko racuna-nacin placanja
-da li ima popust, jel odlozeno
-koji je radnik radio
*sto se tice radnih naloga i operacija
-postoje predracuni, nezavrseni nalozi, zavrseni nalozi i oni koji su stornirani
-morace da postoji mogucnost odabira u comboboxu npr. opis kvara
-sta je dijagnostikovano kao kvar i uzrok
-izvrseni radovi
-ugradjeni delovi
-utroseni materijal
-satnica-koliko je sati provedeno na vozilu(naravno tacno definisana satnica po operacijama tipa skinuti i postaviti menjac na MAN vozilu je 8 sati, odzracivanje kocionog sistema 0.3 sata....)
-cena "ruku" npr. cena sata je 1200 dinara... ako imamo posao koji se radio 3 sata... automatski se racuna da je cna za ruke 3600 dinara...
**naravno ove gore stavke su neki grub orijentir i nemaju red
* osmislio sam i magacin za delove
-treba da sadrzi liste artikala u magacinu koji su na stanju, koliko je trebovano i cega, sta je poruceno i kada i za koga... svaki artikal mora imati iinformacije o tome koliko ih ima u magacinu(kataloski broj, opis, kolicina, jedinica mere, adresa u magacinu, kolika je kolicina tog artikla rezervisana za nekog klijenta, listu kada su svi artikli pod tim kataloskim brojem usli u magacin i kad je izasao, za koga je izasao i koliko...)
primer prgleda artikla koji su u magacinu:
|naziv |kataloski broj|jedinica mere|adresa|kolicina|rezervisano|
crevo |81.000-1245 |komad |C1-5 |12 |0 |
vijak |81.123-5489 |komad |E4-8 |125 |11 |
ulje za dif|99.999-9992 |litar |A1-8 |541 |124 |
ovo je jedna ozbiljna aplikacija koja zahteva vreme i organizovanost. imam zelju da je uradim ali nikad nisam uspeo... jbg. ja cu biti zadovoljan ako mi uspemo da zavrsimo prijem vozila u servis za fizicka lica.... eto za pocetak...
sve ovo je grubo receno(napisano), treba vremena da bi se dovelo do savrsenstva jer je,opet kazem, malo ozbiljnija aplikacija.
naziv tima bi mogao biti na primer Big My City Developer Team... BMCSOFT Srbija:)
|
|
|
|
Poslao: 13 Dec 2012 09:06
|
offline
- Srki_82
- Moderator foruma
- Srđan Tot
- Am I evil? I am man, yes I am.
- Pridružio: 12 Jul 2005
- Poruke: 2483
- Gde živiš: Ljubljana
|
Peki, predpostavljam da to što si napisao nije za onaj projekat koji je Sloba tražio (servis računara)? I još jedna stvar... podatke kao što su telefon1, telefon2, faks1, faks2, gsm1, gsm2, itd, je pametno napraviti kao posebnu tabelu u kojoj možeš dodavati više zapisa bez dodavanja novih kolona u glavnoj tabeli. Recimo:
Tabela Stranke:
ID Ime Ostala polja....
1 Srki .........
2 Peki ........
Tabela kontakti
ID StrankaID Tip Vrednost
1 1 Telefon 09836463
2 1 Email srki@qwer.cvm
3 1 GSM 09836463
4 2 WWW www.peki.com
Te dve tabele su povezane preko polja Stranke.ID = Kontakti.StrankaID. Na taj način jedne stranke mogu da imaju samo jedan telefon, dok druge mogu da imaju i 1000
|
|
|
|
Poslao: 13 Dec 2012 10:39
|
offline
- Peki_92
- Elitni građanin
- Pridružio: 26 Okt 2008
- Poruke: 1560
- Gde živiš: Sremski Mihaljevci
|
Napisano: 13 Dec 2012 10:37
ne ovo je za auto servis.
Nisam hteo da komplikujemo stvar, a i mislim da su suvisne stvari imati 5 telefona, dva weba,. 3 adrese... Ali ok, moze... Nije problem. Jos nesto?
Dopuna: 13 Dec 2012 10:39
za slobu nista za sada jer mi se cini da je @dexytt u svadji zbog toga. :/
|
|
|
|
Poslao: 13 Dec 2012 11:31
|
offline
- Srki_82
- Moderator foruma
- Srđan Tot
- Am I evil? I am man, yes I am.
- Pridružio: 12 Jul 2005
- Poruke: 2483
- Gde živiš: Ljubljana
|
Napisano: 13 Dec 2012 11:18
Još jedna fina stvar je da entitete, odnosno klase koje se koriste za čuvanje podataka o objektima u programu, nisu duplirane. Ne valja da imaš posebnu klasu za fizična i pravna lica. Ako već polja ne mogu da se organizuju da budu jednaka za oba tipa, onda napravi jednu klasu Stranka koja će imati sva polja koja su zajednička fizičnim i pravnim licima, zatim napravi još dve klase koje je nasleđuju i dodaju specifična polja za svaki tip.
Za čuvanje tih podataka u bazi imaš tri rešenja. Jedno je da podatke za svaki tip čuvaš u posebnoj tabeli, što je relativno ružno i može dovesti do problema prilikom čitanja i pisanja u bazu. Drugi je da imaš samo jednu tabelu u kojoj se nalaze sva moguća polja za oba tipa i da pišeš/čitaš samo ono što ti treba. To je najjednostavniji način za upotrebu i nema nekih većih mana. Treći način je da podatke organizuješ kao u programu... jedna tabela za skupne podatke + dve tabele za svaki tip u kojima se nalaze specifični podaci. Taj način je za nijansu sporiji od drugog ako je broj dodatnih kolona mali i malo je teže organizovati pisanje/čitanje podataka, ali za veću količinu podataka i velike razlike među tipovima je ovo pravi način organizacije podataka.
Dopuna: 13 Dec 2012 11:31
Hajde sad fino napravi jedan lep dokument u Word-u ili šta već koristiš, i unutra lepo napiši prvo ime programa, zatim kratak opis, zatim što detaljniji opis svakog dela programa koji treba da se napravi (slobodno iskoristi Paint ili nešto slično da nam nacrtaš kako bi približno želeo da izgledaju prozori koje opisuješ), pa dodaj još i lepo poimenovane objekte i njihova polja s jasnim naznakama koja polja i objekti su povezani.
Ako to lepo središ do vikenda, pogledaćemo svi zajedno, dati par komentara, popraviti šta je za popraviti, pa može da se krene s kodiranjem
|
|
|
|