Gama..Citat: I ja bih da upitam: odakle ovo da čovek uživa u strašnim scenama destrukcije i mučenja? To je Vaše tumačenje ili ne? Ja nisam baš siguran da savremena psihologija/psihijatrija ima takav stav. Da ga ima onda ne bi bilo moguće lečiti čoveka.
Eto, ja ne volim da uživam u destrukciji i mučenju, da li to znači da ja onda nisam normalan tj. da nisam ono što bi trebalo da budem. Onaj ko uživa u mučenju je sadista ili mazohista i to nije priroda čoveka, već poremećaj/devijacija.
Normalno i nenormalno se određuje na osnovu sistema vrednosti u kome se živi.
Ne razumemo se kao i obicno.
Ne znam gde ti zivis i kako,ali ponavljam, ''covek je vise zao nego dobar''..i shodno tome se i ponasa..Dalje-napisano je negde dole -percepcija- kulturoloski elementi,vrednosni sistemi...Negde je pedofilija dozvoljena i legalna recimo Florida Amerika da ne nabrajam dalje(imaju svoje kvartove,pravila,naselja..)..Negde se elementi sadizma i mazohizma smatraju normalnom igrom ljubavi jer sve sto nam prija -dozvoljeno je -tako da je ovo prica koja po meni, ne pije vodu.
.Kada sam rekla da ljudi uzivaju u mucenjima mislila sam generalno i na vecinu ljudi ali to ne znaci da bas svaki covek to podrzava-.i vecina Americkih psihologa je ''uvrnuta''..setimo se onog zloglasnog eksperimenta sa cuvarima i zatvorenicima jos davne 1971 ..sta se dogadjalo..(Philip George Zimbardo)Zar to nije tipican primer zlostavljanja i mucenja ljudi skrivajuci sve iza nauke.. A psihicka zlostavljanja-Sta cemo sa tim??..Koliko toga ima ??Mozda cak i najvise od svega, posebno danas..
''Normalno i nenormalno se određuje na osnovu sistema vrednosti''-Ovo je delimicno tacno..Prosto.Normalan je onaj ko je sposoban da voli i da radi.Najprhvatljivija definicija..
Sistem vrednosti-tacno..negde se i dan danas ubijaju stari ljudi.Dakle, kod njih je homicid normalna pojava.A sta cemo sa Raskoljnikom iz Zlocina i kazne koji je ubio ''pohlepnu babu zelenasicu''koja nikome u zivotu ne treba!Nije li to normalno i pozeljno ili ipak,nenormalno.....!!
Znaci..ipak se zna sta je normalno na kugli zemljskoj,i ne treba to vezivati bas za sistem vrednosti,uvek..
Citat:
Malo je morbidno imati stav da čovek želi patnju i da mu je to heroin. Da je to tako, onda bi svi sistemi vrednosti bili bazirani na tome i svi bi se trudili da patnju učine drugom. Ja ne znam da tako nešto postoji. Zamislite jednog Pikasa da slike crta sačmaricom, Da Vinčija da Mona Lizu prisiljava musketom da mu pozira… apsurdan situacija.
Ljudi uništavaju iz različitih razloga, ali i stvaraju iz različitih razloga.
A KO JE TO KAZAO,JA SAM BAS SUPROTNO REKLA...Nismo se razumeli!!
Znatizelja i olaksanje da neko drugi pati umesto nas predstavlja dozu heroina koji nam nedostaje u realnosti. Svoja emocionlna nezadovoljstva zatrpavacemo brutalnim scenama nasilja da je nekome drugome gore nego nama i to ce trenutno pomoci da se osecamo zadovoljno i bolje..
''Malo je morbidno imati stav da čovek želi patnju i da mu je to heroin.'' I ''olaksanje da neko drugi pati umesto nas''-SU dve potpuno razlicite stvari...
Velika je diksrepancija izmedju tvog shvatanja emocionalnog nezadovoljstva kroz primere umetnika Pikasa i drugih od prihvatljivijih i dokazanih misljenja...Nasuprot..Umetnici se lece tako sto stvaranjem prelepih slika ili pesnici stihova, svoju negativnu energiju i bolesti,zlu prirodu, lece tao sto je preobracaju u nesto lepo i korisno..sublimacija..poznata.Ima milion primera-pesnici u najjacoj muci i boli su stvorii najbolje stihove ...recimo Jesenjin...u slikama cuveni Vincent Van Gog i mnogi drugi...
Ps,Izvinjavam se na velikim slovima htela sam samo da naglasim.!!
danka- ::
Ne razumemo se kao i obicno.
Ne znam gde ti zivis i kako,ali ponavljam, ''covek je vise zao nego dobar''..i shodno tome se i ponasa..Dalje-napisano je negde dole -percepcija- kulturoloski elementi,vrednosni sistemi...Negde je pedofilija dozvoljena i legalna recimo Florida Amerika da ne nabrajam dalje(imaju svoje kvartove,pravila,naselja..)..Negde se elementi sadizma i mazohizma smatraju normalnom igrom ljubavi jer sve sto nam prija -dozvoljeno je -tako da je ovo prica koja po meni, ne pije vodu.
.Kada sam rekla da ljudi uzivaju u mucenjima mislila sam generalno i na vecinu ljudi ali to ne znaci da bas svaki covek to podrzava-.i vecina Americkih psihologa je ''uvrnuta''..setimo se onog zloglasnog eksperimenta sa cuvarima i zatvorenicima jos davne 1971 ..sta se dogadjalo..(Philip George Zimbardo)Zar to nije tipican primer zlostavljanja i mucenja ljudi skrivajuci sve iza nauke.. A psihicka zlostavljanja-Sta cemo sa tim??..Koliko toga ima ??Mozda cak i najvise od svega, posebno danas..
''Normalno i nenormalno se određuje na osnovu sistema vrednosti''-Ovo je delimicno tacno..Prosto.Normalan je onaj ko je sposoban da voli i da radi.Najprhvatljivija definicija..
Sistem vrednosti-tacno..negde se i dan danas ubijaju stari ljudi.Dakle, kod njih je homicid normalna pojava.A sta cemo sa Raskoljnikom iz Zlocina i kazne koji je ubio ''pohlepnu babu zelenasicu''koja nikome u zivotu ne treba!Nije li to normalno i pozeljno ili ipak,nenormalno.....!!
Znaci..ipak se zna sta je normalno na kugli zemljskoj,i ne treba to vezivati bas za sistem vrednosti,uvek..
Već u dva navrata se ne razumete sa sagovornicima. Ne znam kako to da tumačim. Valjda sam napisao jasno.
Vaš stav je da su ljudi više zli nego dobri, a pri tome niste naveli metodologiju po kojoj ste došli do takvog zaključka.
Negde, recimo Florida (SAD) pedofilija je zabranjena zakonom. Nedavno su osudili jednog lika na 20-30 godina zatvora, bilo je na CNN. Tačno je da u SAD postoji pokret (NVO) koji se zalaže za ukidanje „prava na pristanak“ tj. da se ukine granica od 18 godina kao granica od koje osoba donosi samostalne odluke da stupi u seksualne odnose. Na taj način, neće postojati pravna definicija da je maloletnik osoba do 18 godina i da ona može da prihvati stupanje u seksualni odnos bez saglasnosti roditelja.
Znači, do 18. godine su deca i ne mogu tek tako da donose odluke „na svoju ruku“. E, neki ljudi smatraju da to treba ukinuti.
Koliko god pričali, SAD su razvijenija demokratija (ma šta god mislili o spoljnoj politici SAD) i naravno da dozvoljavaju delovanje jer je to, kako vole da kažu "u najboljem interesu demokratskog društva" - jedno od načela demokratije, pravo da se izrazi svoje mišljenje i politički stav koji je različit od drugih. U Srbiji postoje razni anonimni pokreti koji deluju i koji se zalažu za različite stvari, ali niko im ne ograničava prava dok deluju u okviru Ustava i propisanih zakona.
Sado-mazohizam je različit od kulture do kulture i od zemlje do zemlje tj. zakona. Iz ugla države Srbije, dozovoljeno je da radite šta hoćete u spavaćoj sobi jer je to Vaše pravo na privatnost, kraj takvim igrama nastupa kada se takve igre prošire u pravcu da je ugrožen život, bezbednost ljudi, itd. Vi možete nekog da bičujete i to, ali ne možete da nekom odsečete ruku jer se to vodi kao nanošenje teških telesnih povreda, za šta se kažnjava po Krivičnom zakoniku RS. Ne možete nekog vatrom pržiti, a pri tome mahati bakljama po stanu preteći da izazovete opštu opasnost tj. da ugrozite druge koji ne znaju da se Vi igrate vatrom.
Npr. Vama možda prija da vodite ljubav na javnom mestu ali to podleže Zakonu o javnom redu i miru tako da ćete popiti prekršajnu kaznu zbog tog „prijanja“. Sad Vi vidite da li se isplati takva „avantura“. Hoću da kažem da nije ta problematika tako karikirana kako mislite.
Stanfordski eksperiment je eksperiment. Situacija je ta da su ljudi pristupili dobrovoljno eksperimentu. I kada se konkuriše za „Velikog brata“ i druge rijalitije potpisuje se ugovor o saglasnosti da se odričete krivičnog i prekršajnog gonjenja ukoliko produkcija rijalitija ugrozi vaša prava zagarantovana Ustavom i drugim zakonima.
Mogu i ja odmah da učestvujem u eksperimentu ukoliko dam saglasnost, može bilo ko.
Rezultati eksperimenta se i danas izučavaju i psiholozi dolaze do različitih zaključaka. Problem je bio etičke prirode, koja se i danas razmatra. Da je došlo do povreda i smrtonosnih ishoda, išao bi u aps autor samo tako. Eksperiment nije izvršen do kraja.
Normalan je onaj koji radi i voli? To ne da je pogrešno nego katastrofalno. Bio sam u staračkim domovima i vidim da ljudi tamo ne rade, da su u penziji, ali da ima zanimljivih pojava – dolazi do intimnih odnosa između muških i ženskih članova. Jel su oni normalni ili nisu normalni – pitanje je sad.
Čovek koji je izgubio obe noge, 100% invalid, nesposoban za rad, voli svoju suprugu. Jel on normalan ili nije?
Na osnovu dosadašnjeg iskustva, mislim da je ova Vaša definicija „normalnosti“ potpuno nenormalna, uprošćena i može da bude diskriminatorska.
Da li možete da navedete gde se to ubijaju stari ljudi (institucija „lapot“)? Ja sam istoričar te me živo interesuje gde je to još uvek praksa.
Kakve veze ima Raskoljnikov i baba sa psihologijom. Književnost je jedno, a psihologija drugo. Mislim, ajmo da proučavamo psihologiju „Promenljivih“ iz Zvezdanih staza: Duboki svemir 9. I oni su fiktivni likovi. Ja bih da se zadržim na realnoj praksi, a ne na književnosti.
danka- ::
A KO JE TO KAZAO,JA SAM BAS SUPROTNO REKLA...Nismo se razumeli!!
Znatizelja i olaksanje da neko drugi pati umesto nas predstavlja dozu heroina koji nam nedostaje u realnosti. Svoja emocionlna nezadovoljstva zatrpavacemo brutalnim scenama nasilja da je nekome drugome gore nego nama i to ce trenutno pomoci da se osecamo zadovoljno i bolje..
''Malo je morbidno imati stav da čovek želi patnju i da mu je to heroin.'' I ''olaksanje da neko drugi pati umesto nas''-SU dve potpuno razlicite stvari...
Velika je diksrepancija izmedju tvog shvatanja emocionalnog nezadovoljstva kroz primere umetnika Pikasa i drugih od prihvatljivijih i dokazanih misljenja...Nasuprot..Umetnici se lece tako sto stvaranjem prelepih slika ili pesnici stihova, svoju negativnu energiju i bolesti,zlu prirodu, lece tao sto je preobracaju u nesto lepo i korisno..sublimacija..poznata.Ima milion primera-pesnici u najjacoj muci i boli su stvorii najbolje stihove ...recimo Jesenjin...u slikama cuveni Vincent Van Gog i mnogi drugi...
Ps,Izvinjavam se na velikim slovima htela sam samo da naglasim.!!
Ja bih voleo da vidim ovde na forumu kome je heroin i zadovoljstvo da neko pati? To prvi put čujem, te u interesu dalje polemike molim da se navede relevantan izvor za to.
Umetnici se leče tako što stvaraju prelepe slike, a pesnici pišu stihove zbog negativne energije I bolesti. To što ste rekli je kanalisanje emocija, u nešto konstruktivno, od strane ljudi koji imaju psihički problem i to nije isto. Pobogu, pre par dana je bila Sićevačka kolonija u Nišu, umetnici slikali, ja sam video normalne ljude, niko nije pokazivao devijantno ponašanje – možda mi je promaklo.
Šta da kažemo za anonimne autore priča i pesmica „Crvenog bana“, da li to znači da su imali određenih seksualnih frustracija u životu pa ih izbijalo na pevanje i pričanje, a Vuk Karadžić sve to pomno zapisivao.
Naveli ste dva primera (Jesenjina i Van Goga), ja ću da navedem npr. još Jovana Jovanovića Zmaja i Dostojevskog. Nije mi jasna samo tolika generalizacija s vaše, a pri tome ne ostavljate prostora da možda niste u pravu.
Da napomenem da nisam po struci psihijatar/psiholog (od psihologije je ono što sam učio u okviru psihološko-pedagoško-didaktičkih predmeta u četiri semestra), međutim, imao sam prilike da razgovaram (uzimam intervjue) sa ljudima koji su bili učesnici ratnih događanja, od Drugog svetskog rata do današnjih dana. Neki su i ubijali, nisu skrivali to, i imali određene traume, neki su lagali, drugi su opravdavali sebe, jedni se nisu kajali i ponosili time, ali nikad nisam primetio da su svi išli iz iskonskih potreba da čine zlo drugima već su uvek nalazili razloge da opravdaju to što su činili, pri tome, u njihovim sistemima vrednosti ti razlozi su se nalazili u samom vrhu prioriteta za kojih je bilo načelo „ili mi ili oni“. Meni je interesantno bilo, da uopštim sada, da su npr. neki učesnici ratova devedesetih (još uvek veruju da rat traje) opravdavali rušenje gradova jer eto, drugi su bili zli, što se vidi i danas. Pripadnici partizanskog pokreta opravdavali su svoju revolucionarnu aktivnost činjenicom da su oni donosili ravnopravnost i da su činili uslugu narodu, a da su oni drugi bili strani plaćenici što su pokazali devedesetih godina i posle 2000. godine rehabilitacijom četništva i saradnjom sa onima koji su nas bombardovali. Npr. neki pripadnici četničkog pokreta tvrdili su da su partizani bili plaćenici, koji su uništili Srbiju, da su zapravo stvorili klasu koja je bila privilegovanija od drugih i da su obmanuli narod, koji su terorisali, da je sve njihovo bilo prevara što se videlo devedesetih godina kada je „pukao“ taj sistem.
mpman ::
Niste?! A, čemu onda ona Čolina pesma iz teme kviza kulture?!
Gde nađe Čolu, ne slušam Čolu. Ne udubljujem se u njegove tekstove. Jedina pesma koju volim je ''Tvoje oči'' i to je to...
Nova generacija može da se osvrne na ono morbidno i loše što se radilo ranije. Pa valjda neka loša slika treba da bude pouka da se neke stvari više ne rade. Umesto ''nabijanja ljudi na kolac'', snima se čovek koji umire ili ga ubijaju. Postoje morbidnosti koje više nisu cool i IN, ali zato imamo nove vrste morbidnosti. I to se stalno produbljuje.
Ne radi se o tome ko je gori, prošla generacija ili nova, već se radi o tome, zašto ljudska svest u tom delu ne napreduje u pozitivnom smeru. Radile su se neke ,morbidne stvari. Stop. Ne rade se više. Ali su zato osmišljene razne druge morbidnosti.
Da li ljudi uživaju u morbidnostima ? Uvek ima izopačenih. Da li su svi ljudi uživali o klanju stoke na sceni, čisto sumnjam, bili su publika koja nije znala da će se možda izvesti takav scenski nastup. Verujem da je veliki broj takve publike bio zgrožen. (Pričam o tom koncertu koji pominješ).
Bila sam na koridi u Španiji, u momentu dok sam se slikala bik je probo rogom toreadora u stomak. Za mene je to bio šok. Kad se nisam onesvestila, nikada neću. Bila sam na koridi iz znatiželje, kao deo turističkog aranžmana. Ako nisi bio na koridi kao da nisi ni bio u Španiji. A zapravo je morbidno ubijanje bika, povređivanje toreadora. Lično nisam na takav način ni razmišljala.
Kada smo izašli iz arene, ušli smo u neki podzemni prolaz koji je vodio ka izlazu. U momentu prilaska izlazu, pored nas je u galopu protrčalo par bikova, a zatim su dva lika na konjima vukli mrtvog bika. Ispred se pojavilo neko vozilo sa kasapinima koji su sa oduševljenjem prihvatili bika u neku prikolicu. Kod njih je sve to rutina.
E sada, opisujem situaciju kada je toreador proboden na očigled svih. Nastaje tajac, ljudi su uglavnom zgroženi. Tišina je trajala par minuta. Znači, ja sam kao turista bila na toj ''predstavi'' ali mnogi su došli jer uživaju u istom. Međutim u samom činu tog stradanja, nastao je tajac. Teštko da je tu neko baš uživao. Mada je činjenica da se takve stvari dešavaju. Ja više nikada neću otići sigurno.
Saznali smo na kraju da je toerador samo povređen. Da nije mnogo ozbiljno.
Nismo svi isti. Uvek ima nakaradnih i uvek ima onih drugih normalnih. Ne bih da pravim podelu teme na nove i stare generacije. Jer svaka generacija ima svoj ''hit'' među morbidnostima.
Ja se više pitam zašto nismo osvešćeni, kada imamo loše primere iza sebe?
Najveća morbidnost, po mojoj skromnoj proceni, nije to što ljudi gledaju te snimke već po tome što ih snimaju i što sve što fotografišu (čak i kad odu u toalet), moraju da okače na društvenim mrežama.
Tipa: čovek teško ranjen u Siriji ili u istočnoj Ukrajini i svi drže telefon da snimaju umesto da mu pomognu.
Ova anomalija je primetna i u našoj sredini. Konkretno su mi zapale za oko poplave u Srbiji iz 2014. gde smo otišli da pomažemo, a ovi kul, svi da se slikaju u akciji i da to brže postave na fejsbuk. Slično je bilo i sa požarima na Staroj planini pre par godina, gde su isti fotografisani od strane ljudi, kao da ih sakupljaju za album.
U eri gde se naglašava zaštita podataka o ličnosti i gde se naglašava privatnost uopšte, ljudi uopšte ne reaguju na to i misle da je sve dozvoljeno.