Poslao: 18 Apr 2010 23:34
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
dobro se sećam da je ranije(pre nove formule) i na lukoil luxu 15w40
pisalo 502.00/505.00 i na luxu 10w40 isto.sada samo SL.
ovo ulje nema preteranu cenu i zgodno je za eksperimentisanje.ja sam probao da stavim u lux 10w40 malo luxa 15w40(oko 0,5l 15w40 i 2,5 l 10w40)i rešio problem sa hidropodizačima koji su se čuli kratko vreme posle starta motora.
na ovoj listi što si postavio nema nijedno 10w40 sa 502.00,a ima ih dosta,
moje je mišljenje da se forsira sintetika
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 19 Apr 2010 08:22
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Znaš li što je po meni najveći problem. Katalizatori. Strah je čovjeka da ga ne zezne a on košta ko sam đavo.
Npr. kod mene imaju dvije lambda sonde. Zamisli sada da to zašteka!? Uh, ne smijem ni da mislim. Zato je čovjeka strah da experimentiše.
A ni ova sintetika koja ja koristim (Lukoil lux 5w40) nje skupa. Ispod 6 eura za litar, a ispunjava SM specifikaciju.
|
|
|
|
Poslao: 19 Apr 2010 09:09
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
ma imali su auti katalizatore i sa SG,a SL je ulje koje sigurno dovoljno dobro štiti katalizator,a ujedno i motor,tu nemaš brige,to nije eksperimentisanje.pogotovo ako zadovoljava 502.00.lambda sonda je tu najmanje osetljiva.
sintetika lux SM,ako je dobro kao ova ostala,a verujem da jeste(nisam ga probao baš zbog SM i niskog sadržaja cinka) možda nakon pređene koje hiljade km popravi situaciju kod tebe.jer ko zna šta su ovi u ovlašćenom servisu sipali,i još da ti ne kažu koje su ulje stavili u motor.
|
|
|
|
Poslao: 19 Apr 2010 11:19
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Nije popravila ama baš ništa. Imam osjećaj da se i više čuje.
Vidi, imaš one oil finder-e kod ovih veći proizvođača. Kod svih njih se navodi specifikacija 504 ili SM.
|
|
|
|
Poslao: 19 Apr 2010 15:54
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
oni forsiraju one proizvode koji su najbolji i najskuplji,normalno jer tu ostvaruju najveći profit.čak takva ulja preporučuju i za starije automobile
gde nisu najbolji izbor.
ponekad najnovije i najbolje nije uvek najbolji izbor za određeni motor.
zato bi se ja držao standarda 502.00 i unutar njega tražio rešenje.
|
|
|
|
Poslao: 19 Apr 2010 20:53
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Slažem se sa članom "gag93". Katalizatori su bili i u eri SG ulja. Još je sa SJ počelo da se potencira da su Cink i Fosfor u uljima štetni po katalizatore i ograničeni su im sadržaji*. Naravno anti-frikcioni aditivi su osavremenjeni mada je ZDDP ostao nezamenjiv mada u manjoj koncentraciji. Za starije automobile nije bauk koristiti SL pa ni SM ali u slučaju starijih konstrukcija bregaste osovine zaista je bolje ostati na API SJ koji je optimum za automobile koji su u svoje vreme tražili SE, SF ili SG. Ne mora se težiti inicijalnom kvalitetu jer je kompatibilnost na više (i naniže) potpuna (pa čak i SL i SM) već jednom do dva više (npr. SG ili SH za SF i sl.).
Mogućnost korišćenja modernijih ulja kod starijeg tipa motora je mogućnost ali ne i obaveza te bih se složio da jesu preporuka ali ne i najbolja.
Ima tu forsiranja skupljih ulja i to je sigurno.
Zaista bi se držao 502.00 standarda i min. SL i SM ali ne po svaku cenu.
Povećan sadržaj cinka neće u kraćem vremenskom intervalu uništiti katalizator (ošteti lambda sonda) pa čak ni smanji efikasnost.
Sistem katalizatora je menjan vremenom te nije isto sad i pre 20 godina ali ne u toj meri da bi narušili činjenicu da:
- Krajem osamdesetih i početkom devedesetih (otprilike API SG) vek katalizatora bio je 80k km (50k milja).
- Sa API SM (ILSAC GF-4) stiglo se do 120k milja.
Za SL se ne mogu setiti a trenutno ne mogu naći na google-u ali mislim da je bilo 100k milja a kod SJ 80k milja.
U Evropi su vrednosti nešto niže ili zaokružene (80k milja - 120k km ili 100k milja - 150k km) ali zavisi i od klase automobila pa može biti i nešto manje (npr. 120k km za API SL ili odgovarujući, zapravo, ACEA standard).
Zaključak se sam nameće: skratiti rok trajanja katalizatora hoćete ali ne drastično i ne tako brzo (naročito ne za jednu ili dve zamene ulja).
Sa druge strane upotreba SL gde se zahteva SM ne bi trebalo da bitno utiče na vek motora a pogotovu ne na havarijske pojave. Ipak nije baš preporučljivo. Sa druge strane manja je razlika SM-SL nego SL-SJ i dalje SJ-SH dok je slično mala razlika bila SH-SG (iako je SH imao svojih posebnosti i meni je značajan ali to je duga priča). Ogromna razlika ("kvantni skok") bio je SG-SF tako da ako vam automobil ne traži više od SF možete da koristite i ta ulja ali sa SG u startu imate 50% duži interval izmene (pa i dupli kod nekih modela) što ih čini isplatljivijim.
Teža oštećenja motora sa korišćenjem jedne kategorije kvaliteta nižeg od potrebnog su više teorija i veoma su se retko dešavale u praksi. Šta više radilo se više o prekoračenjima servisnog intervala jer su novije kategorije ulja uvek oksidaciono stabilnije i imaju mogućnost za duže intervale zamene.
Naravno bolje je koristiti jednu kategoriju više nego jednu niže!
I najbolje je ipak se držati preporučene čak i kada nema indicija da je zaštita motora ugrožena. Naročito kod novijih motora a u slučaju "Grbe" to jeste slučaj.
Za običnog korisnika je najbolje da se drži više preporuke. Oni koji imaju posebne potrebe mogu i da eksperimentišu. Naročito je to slučaj sa sportskom vožnjom ili oštrijim stilom vožnje. Mnoga "Racing" ulja su SL ili čak SJ iako su najnovije generacije. To posredno dokazuje da veći sadržaj ZDDP-a ima svoju svrhu u nekim situacijama. Naravno ne kao pravilo.
* Kod SJ na 0,1% kod SL na 0,08% i SM 0,06% (mislim za oba ili je kod cinka procenat nešto veći).
|
|
|
|
Poslao: 29 Maj 2010 22:31
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Napisano: 19 Apr 2010 21:15
Sjajno objasnjeje, uostalom kao i svaki put.
Upravo dok ste Vi pisali ovaj post ja sam prelistavao Vas blog i jos nesto cacakao po netu i dosao dao informacije da VW maltene za svaku seriju automobila izdaje nove specifikacije.
Kao laik bi rekao, sto je mnogo, mnogo je.
Dopuna: 29 Maj 2010 22:31
Naisao na Mobil 3000 X1 5W40 za 8,70eur i ESSO Ultron 5W40 za 8,6EUR. Imaju deklaraciju uvoznika za CG a zemlja porijekla im Turska jer im je tamo i fabrika. Sjajna cijena za jos sjajnija ulja.
|
|
|
|
Poslao: 29 Maj 2010 22:35
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ako je sa deklaracijom, onda je to dobra kupovina za te pare.
|
|
|
|
Poslao: 29 Maj 2010 22:37
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Dekalracija na kojoj je navedeno ko je uvoznik (provjerio i sam ko je ta firma) i zemlja porijekla.
Ma ne da je i cijena i ulje sjajno nego je namrtvo dobro. Ova su ulja maltene ista i predstavljaju state of art svoje klase ulja.
|
|
|
|
Poslao: 30 Maj 2010 14:54
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
a jesi li gledao koja je cena za Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ?
|
|
|
|