|
Poslao: 03 Sep 2010 18:24
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Poštovani,
Izvinite što kasnim sa odgovorom ali "no can do" bar ne brže.
Grbe je rekao i bio je upravu. Iskreno ni ja se ne mogu setiti (Lukoil prvi deo? ili drugi?) gde sam pisao o Fiat Stilo 1.9jtd ili nekom drugom Fiat-u 1.9jtd. Ima malo veze da li je V16 ali da pretpostavimo da nije multijet već motor koji se ugrađivao od 2001 do 2005. u nekoliko Fiat modela (pa i Punto II). Tako da su zahtevana ulja sa minimumom sledećih standarda:
ACEA B4 i API CF. Poželjan je Fiat 9.55535 (bar neki iz te serije, D2 ili bolji).
Zapravo mislim da je N2 od 9.55535 ali manje je bitno.
Praktično možete koristiti tekst sa bloga TOP 10 Motornih ulja za Fiat Punto Classic 1.3JTD (v16) iz januara ove godine (2010).
Diskusiju o uljima za 1.9jtd nećete naći putem pretraživača na blogu (traži samo po tekstovima) ali ima toga u nekoliko tema.
Mala dopuna: Mobil 1 0W-40 koji je zauzeo (podelio) prvo mesto sa Fuchs-om se kod nas prodaje u dve verzije (New Life i Turbo Diesel). Prednost zapravo (i neočekivano) dobija New Life koje ima ACEA B4 dok drugo nema. Možda je i greška kod plattner-a (zvaničnog uvoznika) ali obratite pažnju na etiketu.
Selenia WR je bila druga no možda je ipak tek za tri, što uz fabričku preporuku ipak ne da nije loše nego je odlično, pogotovu što je za nijasnu jeftinije od ostalih sa "postolja".
Drugo mesto bi zaista trebalo da bude izvanredno Shell Helix Ultra 5W-40. Može i Helix Ultra 0W-40. I naravno tu je i Fuchs sa liste te se tu zatvara krug favorita. Doduše oni su uz Castrol TD 5W-40 svi preko 10€ i relativno skupi. Ukoliko bi da uštedite malo ali ne i na kvalitetu:
Mobil Super 3000 (ili Esso Ultron 5W-40).
I naravno ne podcenjujte ulja koja su još jeftinija a ispunjavaju specifikacije (Lukoil, FAM, Prista, ...) jer sa njim možete još više da uštedite a da pri normalnom intervalu izmene zadržite sav potreban kvalitet. Pogotovu što je motor stariji, pogotovu ako ne vozite u oštrim ili teškim uslovima vožnje.
Odnos cena ide i do 3:1 a što više para to manje muzike. Naravno ništa loše u skupljem ulju (makar tek za nijansu kvalitetnijem) jer u ukupnim troškovima održavanja motorno ulje je tek u učešću do (oko) 5%. Ukoliko uračunamo i gorivo u eksploataciji onda i manje.
E sad 4% ili 6% može da bude i manje važno ili kada se plaća na kasi više pa ćete sami odlučiti.
Selenia WR je sigurno dobra. Može i malo bolje ali i skuplje. Može i vrlo malo lošije ali i osetno jeftinije. Na vama je izbor, sva sa liste su O.K.
|
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2010 10:01
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Koliko kod vas kosta litar ovog ulja?
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2010 13:02
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
6,5EUR/l ili 22,5eur/4l što mu onda dođe 5,625/l.
Možda smo bili rezervisani prema tom ulju, ali definitivno Mercedes ne bi dao tom ulju taj sertifikat za lijepe oči.
Pogledajte u kakvom je društvu to ulje. Sve sami "krem" uljnih proizvoda koji se trenutno nalazi na tržištu.
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_de.html
Plus što ne glavoboljate je li original ili ne. Teško da će te na LUkoil-ovoj pumpi kupiti falsifikat.
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2010 13:11
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Pogledacu ovo ulje. Ja sada imam Total Quartz 7000 10W40.
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2010 13:17
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Znači da ne bude zabune. Sertifikovan na ovaj standard je samo lux 5w40 synthetic. Imaš i polusntetiku 5w40 i 10w40, ali su oni API SL, dok je ovaj synthetic API SM.
|
|
|
|
Poslao: 15 Okt 2010 17:05
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
"Grbe" je bio aktivan. Moram priznati da je ovo jedna (od hiljadu značajnih) informacija koja mi je promakla. Zaista ni kad bi imao puno radno vreme ne bih stigao sve da pratim iz ove oblasti.
MB 229.5 je najzahtevniji "ne ekološki" standard.
Osim zaštite katalizatora (koja nije potpuno zapostavljena ali nije na nivou 229.31 ili 229.51) sav potreban kvalitet ulja je ugrađen u ovaj standard.
Malo uprošćeno ali ukratko je tako.
Ovo samo potvrđuje da nismo džabe hvalili ovo ulje čak i kad je imalo "samo" 229.3 i ostale niže standarde.
Naravno ulje je isto samo što nije bilo sertifikovano.
Ovo je ujedno i dokaz da nedostatak nekih sertifikata (a svi se plaćaju i to pozamašno) nije krucijalna stvar koja pokazuje kvalitet ulja. Naravno posedovanje sertifikata ukazuje na visok kvalitet ali opet nije 100% garancija te stoga i postoji blog o motornim uljima.
Inače sviđa mi se što se FAMAS "podmladio". Naj šofer u SRB.
Uzgred oko ovih reklama, samo par reči.
Koloidno srebro je odlična stvar za lokalno dejstvo (kao dezifenkciono sredstvo). Dakle kapi i sprej su O.K. Nije ni tečnost za piće loša stvar. Jedino što nema sistemsko dejstvo nego opet više dezinfekciono.
Mislim da se koloidno srebro loše resorbuje što je i dobro jer je težak metal makar i u malim količinama. Dejstvo na imuni sistem ne bih isključio ali samo posredno preko poboljšanja rada digestivnog trakta. Doduše selektivnost kol. Ag nije baš velika te nisam baš siguran. U svakom slučaju lokalno delovanje može biti izuzetno.
Ovo je odavno poznato a u manjoj meri se koristi kod pripreme vode (poodavno).
Malo mi izgleda skupo, doduše akcija malo popravlja stvari. Mislim nema tu niša od skupih materijala (srebra jako malo) a i tehnologija je relativno jednostavna. Ipak sertifikati i izveštaji zdravstvene ispravnosti i ambalaža uz male serije su nešto što prilično opterećuje cene. Tako da to je tu negde, moglo bi i malo jeftinije što bi uz velikoserijsku proizvodnju i moglo da bude.
Ovo je samo lično mišljenje pro & cons. i ne mora da je u potpunosti tačno.
Kod ulja je već 99% garancije na tačnost podataka.
|
|
|
|
Poslao: 16 Okt 2010 15:30
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Expendable ::
Ovo je ujedno i dokaz da nedostatak nekih sertifikata (a svi se plaćaju i to pozamašno) nije krucijalna stvar koja pokazuje kvalitet ulja.
Mislim da cijene i nisu velike. VW je za prosli Lukoil 5w40 API SL od VW dobio sertifikat 502 i u njemu stavio cijenu od 2. ili 4000 eur sta i nije mnogo za toliku kompaniju.
|
|
|
|
Poslao: 16 Okt 2010 16:09
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Napisano: 16 Okt 2010 15:51
@ Expendable
Vec jednom sa postavio pitanje u vezi menajckog ulja za ladu 112. Nisam u mogucnosti da nadjem ono koje ste mi vi preporucili. Danas sam nasao Total Transmission BV 75W80. Da li mogu to da upotrebim? Ispunjava standard GL4.
Dopuna: 16 Okt 2010 16:09
I jos jedno pitanje: Sa uljem Total Quartz 7000 10w40, polusintetika, sam presao oko 6000 km. Planiram da ga zamenim uljem Total Quartz 9000 5w40 koje je full sinteticko. Da li je to dobar izbor jer nije nesto puno skuplje?
|
|
|
|