Poslao: 24 Okt 2010 22:44
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Valvoline Max Life 10w-40 je polusinteticko ulje za motore koji su dosta presli. Video sam ga u jednoj radnji i nije mnogo skupo, oko 700-800 dinara je bio litar. kazu da dosta cuva motor kod tih automobila i poboljsava kompresiju.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 24 Okt 2010 22:52
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
KOJE ULJE SIPATI U MOTORE KOJI SU PREŠLI VIŠE OD 100.000 KM?
Osnovno pravilo je zadržati inicijalnu klasu viskoziteta što je više moguće. Koristiti ulja za motore sa dosta pređenih km (Vavoline je najpoznatiji sa serijom MaxLife; od velikih imena tu je Mobil kao no. 2 a i Castrol nije za podcenjivanje) a ima ih u raznim viskozitetima, i polusintetičkih i sintetičkih. Pitanje je da li je 100.000 pravi trenutak (u USA se to predstavlja kao 75 hiljada milja tj. 120.000km) za početak primene ovih ulja. Mnogo zavisi i od motora. Otprilike pre isteka garancije (150 pa i 200 hiljada kod pojedinih ili “neograničeno” ali na 2 godine što dođe kao japanskih 100 hiljada) nema potrebe za ovim uljima. Od motora do motora lično bih preporučio da se počne od 150 ili 200 hiljada, mada i sa 100 hiljada nije greška da se počne kao što rade mnogi zvanični servisi (ali ne i kod nas).
@Famas
Da, ali ne znam da li je pravo vreme da to pocnem da koristim jer je motor u odlicnom stanju.
|
|
|
|
Poslao: 24 Okt 2010 22:57
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Na pakovanju valvoline Max Life-a pise ''after 100.000 km''. Ti si presao 190000, tako da, ako tako gledas, trebalo bi. Tebi je motor u odlicnom stanju, tako da bi mogao da koristis, recimo, Castrol Magnatec GTX 10W40 polusintetiku, ili Valvoline Durablend HC 10W40. Ako si vec resio da sipas polusinteticko ulje.
|
|
|
|
Poslao: 25 Okt 2010 16:14
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Poštovani Hit-man,
Nešto mi poznat onaj tekst koji ste spomenuli u vašoj poslednjoj poruci ... ne znam da li bi mogao da ponovim tim rečima ... posle više meseci ...
Ovako:
MaxLife bi trebalo da počne da se koristi u periodu od 75k km do 150k km.
Međutim nije strogo pravilo. Audi (zavisno od modela doduše a zapravo su VW mada su neki ekskluziva Audi-a) motori mogu da se koriste prilično duže od prosečnog automobila.
Zamisao je da se počne sa korišćenjem na sredini "peak life" faze motora ili na 40 do 50% njegovog prosečnog radnog veka. Zato je u USA to na 120k km što je za predviđeni radni vek motora 250 do 300k km.
Za Audi bi moglo da se kaže da je 500k km nešto što je uobičajeno i očekivano te bi trebalo da se krene na 200 do 250k km.
Zavisi naravno od uslova vožnje (više ili manje gradske, normalni ili teški usolovi rada, interval zamene ulja, opšte održavanje itd.).
Možete i da ne krenete sa primenom mada nećete pogrešiti i ako to uradite. Ne zaboravite da je uloga ovih ulja pre svega preventivna.
Kako vam je motor u "odličnom stanju" rekao bih da bi prvo trebali da probate MaxLife 5W-40 (sintetički) pogotovu uzevši u obzir ulja koja ste do sada koristili (i koja možete i da nastavite do 250k km, ili posle 1-2 ciklusa MaxLife).
Vidite vrhunska sintetička ulja odlažu (makar malo) i starenje motora te ukoliko je 190k km pređeno sa sintetikom (a verovatno je i zahtev) on zaista može biti u vrlo dobrom stanju.
Ako je problem samo cena možete koristiti i neki brend koji je jeftiniji od Castrol-a. Možete na blogu naći puno kvalitetnih ulja po dosta nižim cenama (pogledajte VW standard koja moraju da ispune).
Sa sintetičkim Max-om nećete baš puno uštedeti ali uz makar malu uštedu malo ćete "doterati" i zaptivke.
Prelazak na polu-sintetiku bih vezao baš za MaxLife pa možda posle toga i običnu ali ne pre 250k km ili čak 300k km.
Nije potpuno tačno da motor koji je prešao mnogo km treba da koristi manje kvalitetna ulja. Baš je suprotno! Sintetička ulja (naročito ako motor ne troši više ulja od novog, bar ne osetno) bi trebala da se koriste što duže, min. do 75% očekivanog radnog veka motora.
Uzgred, Mobil i Valvoline bi trebalo da mogu da se nažu u originalu.
Za Mobil se obratite Plattner-u (tu bi ako se 3000-ka uklapa mogli da prištedite neki dinar).
Valvoline je malo komplikovanija priča. Sada je ovlašćeni uvoznik i distributer Prista Oil d.o.o. (Beograd) jer Prista ima regionalnu licencu za 14(?) zemalja jugoistočne Evrope. Do skora je ugovor imao i Valtec (koji je i dalje možda ali samo možda i direktan uvoznik) pa je tu opšta konfuzija. Ipak zvanično je dobro obratiti se Pristi (naćićete telefone na net-u) koja je 100% ovlašćena za brend Valvoline.
Na JP (NIS-u) su ta ulja originalna ali i malo skuplja, ima ih i u Delta sistemu (Tempo) po povoljnijim cenama ali ne i u celom asortimanu.
Inače cena od 700 do 800din. za litar MaxLife 10W-40 nije baš tako mala i sigurno se bar 100 do 150din. po litru može uštedeti.
U Tempu je "obična" polu-sintetika (DuraBlend) 530din. za litarsko pakovanje, dok je sjajni SynPower tek 750! (inače sa VW spec. nije baš naj i ima tek 502/505 ali za benzince je skoro sve, ima i API SM; uz to poneka 502 ulja (a ovo je jedno od njih) mogu da se koriste i za 503.01 specifikaciju ali uz skraćen interval zamene; ipak ovo nije baš jednoznačna tvrdnja i zato Valvoline ima nekoliko verzija SynPower-a te gledajte da se u traženi VW standard uklopite iako vam je motor u stanju kada bi male varijacije standarda mogle i da se zanemare).
Dakle i MaxLIfe 5W-40 bi mogao (morao) da se nađe za nekih 850 do 900 din. za litarsko pakovanje.
U svakom slučaju Max ili ne 5W-40 je bolje da sipate pred zimu nego 10W-40 (vidi tekst na cbc-u "... Zima, zima e pa šta je").
Pozdrav!
P.S.
Jedana mala registracijica na blogu (ako već nije)?
|
|
|
|
Poslao: 25 Okt 2010 18:05
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
Expendable ::Poštovani Hit-man,
Zavisi naravno od uslova vožnje (više ili manje gradske, normalni ili teški usolovi rada, interval zamene ulja, opšte održavanje itd.).
Vidite vrhunska sintetička ulja odlažu (makar malo) i starenje motora te ukoliko je 190k km pređeno sa sintetikom (a verovatno je i zahtev) on zaista može biti u vrlo dobrom stanju.
Puno Vam hvala na odgovoru.
Evo da napisem jos nekoliko detalja koje nisam u prethodnom postu.
U motoru je sipano skoro od pocetka Castrol ulje sto pise u knjizici po kojoj sam ja samo nastavio.
Auto je kupljen pre godinu i po dana od starijeg gospodina, a zadnjih 90k km sam ja presao 95% auto-putem. Retko kada je vozen u gradu.
Expendable ::
Ako je problem samo cena možete koristiti i neki brend koji je jeftiniji od Castrol-a.
Prelazak na polu-sintetiku bih vezao baš za MaxLife pa možda posle toga i običnu ali ne pre 250k km ili čak 300k km.
U svakom slučaju Max ili ne 5W-40 je bolje da sipate pred zimu nego 10W-40
Sto se cene tice sta da Vam kazem, do sada nije bilo problema ali bih rado presao na jeftiniju varijantu jer prelazim jako mnogo km, a placam oko 14€/litar Castrolovog ulja. (ne zivim u Srbiji)
Hvala jos jednom na odgovoru, nastavicu sa uljima do 250k km, 5W-40 zimi, 0W-40 leti i pogledacu obavezno koji je brend jeftiniji...
pozdrav!
|
|
|
|
Poslao: 25 Okt 2010 19:07
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Ja još jednom!
Nije mi jasno baš zašto zimi 5W-40 a ne 0W-40 ali O.K.
Ako mislite da vozite brže i oštrije leti nije loše razmišljanje međutim zašto onda ne 2x 0W-40? Možda je i samo greška u kucanju.
Uz malo gradske vožnje slobodno do 250k km bez Max-a.
Inače sintetički MaxLife sigurno može u vaš automobil (ne znam koji model A3) jer oba Castrol ulja koja pominjete nemaju više od njega u pogledu VW standarda (502.00/505.00). Doduše oba imaju i ACEA C standarde.
U tom smislu uz "klot" SynPower (bilo 0W-40 bilo 5W-40) koji su sigurno jeftiniji od Castrol-a, ali je pravog ekvivalenta nema jer MST postoji samo kao 5W-30.
Dakle Castrol nije jeftin ali dobar deo cene ipak zaslužuje.
Doduše Valvoline u inostranstvu nije teško naći kao original a krasi ih umerena cena. Ne zaboravite da u USA daju garanciju od 300.000 milja (480.000km) za svaki nov automobil koji koristi (samo) njihova ulja.
U kasnijoj fazi (posle 300k km) možete koristiti i polu-sintetički MaxLIfe iako formalno nema VW standarde.
I na kraju ali ne i po značaju: od jeftinijih zapadnih brendova na prvom mesetu bih stavio nemački Fuchs. Može i Addinol, međutim oni kao manji proizvođači imaju manu da deo proizvodnje rade kao "outsourcing" tj. u pogonima većih te tu preporuka ide samo za skuplja ulja.
Za vas konkretno (ali indirektno, samo po uljima koja koristite) bi Fuchs Titan Supersyn ili Supersyn Plus 5W-40 mogli da budu dobro a jeftinije rešenje.
Aral posebno zaslužuje pažnju kao brend BP-a (kao i Castrol) koji je cenovno ispod Castrol-a a razlika u kvalitetu je (naravno) manja.
Pozdrav!
|
|
|
|
Poslao: 25 Okt 2010 19:20
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Pozdrav Expendable,
zanima me koje kociono ulje da sipam u Ladu 112? U uputstvu pise da die DOT4. Da li je i tu bitna marka ulja, ima li nekih ''caka'' kao kod motornih ulja itd.?
|
|
|
|
Poslao: 25 Okt 2010 19:42
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
Expendable ::Ja još jednom!
Nije mi jasno baš zašto zimi 5W-40 a ne 0W-40 ali O.K.
Samo greska u kucanju...
|
|
|
|
Poslao: 26 Okt 2010 09:47
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Napisano: 26 Okt 2010 9:45
Poštovani Famas,
uvek je važna marka (brend) ali kod kočionog ulja (fluida) i antifriza nešto manje nego kod motornih (i menjačkih) ulja.
Ovo ne znači da kupite bilo šta nego da je veća cena manje opravdana.
Ostaje glavna preporuka da se kupuje od renomiranih proizvođača a oni su već navedeni na blogu.
DOT 4 je ono što vam treba. Ova ulja su (trebala bi biti) u 99% slučajeva sintetička (kod DOT 5 i 5.1 je i obaveza) dok se kod DOT 3 može naleteti (mada sve ređe; na zapadu verovatno neverovatno) i na mineralo ulje.
Ovo je bitno iz razloga da se zapravo sintetička sa mineralnim ne mešaju a ne kako se često (najčešće) misli da se ne mešaju razni standardi.
DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 (sintetička) se mogu mešati i kompatibilna su.
Naravno nižu u višu klasu samo ako je nužda i u manjoj meri dok višu u nižu može i u većoj (klasičan i zapravo jedini preporučljiv slučaj, ne računajući one hitne na putu, DOT 4 u DOT 3) meri.
Većina (sva) novija vozila (pa čak i Zastava) imaju zaptivke koje su otporne na sintetička ulja tako da o tome ne treba brinuti. Moguće je čak da su iole novije zaptivke neotporne zapravo na mineralna ulja te uz nemogućnost mešanja i ovo je razlog da se izbegavaju u širokom luku.
Obzirom na vozilo Lukoil DOT 4 (Break Fluid DOT 4) bi bilo više nego dobro (-50 do +50 spoljna temperatura).
Takođe (skoro videh) EVOX (e sad kako dalje DOT 4 ili DOT 4+) MOL-ovo ulje za kočnice (na njihovoj pumpi) za manje od 400 din. za pola litara.
Ova dva su i 100% originalna.
Naravno dolaze u obzir veliki svetski proizvođači (Total kad već koristite njihova odlična motorna ulja) ali ne treba davati previše novca jer su razlike male ili ih čak i nema (u odnosu na renomirane jeftinije).
Dolaze u tom smislu u obzir i FAM, INA i Prista. Kao domaći FAM ima prednosti. Tu je naravno i lako dostupni i prilično jeftin NIS. Nije baš omiljen ali ne bi trebalo da se podceni jer je sigurno dobar (ako već odličan) a po ceni bar vrlo dobar.
Ima nekoliko tehničkih podataka ali nije toliko bitno i ostavio bih za poseban tekst. Razlike postoje ali u praksi nisu toliko presudne osim ako vozite sportski i često (jako) kočite.
NAJVAŽNIJE je da ovaj fluid (ulje) menjate po propisanom roku. Ova ulja su JAKO higroskopna (upijaju vlagu) te vremenom im performanse zbog toga opadaju (do mere da kočenje postaje nedovoljno efikasno).
Po pravilu se menjaju na 2 ili 3 godine. Neki proizvođači dopuštaju i 4 ali to je krajnji rok. Neki ljudi ovu tečnost uopšte ne menjaju što je jako loša navika (i opasna čak).
Pogledajte u uputstvu za automobil pa tako i postupajte.
Ipak šta god pisalo zamena na 2 godine bi bila idealna i nije bacanje para.
Pozdrav!
Dopuna: 26 Okt 2010 9:47
NAPOMENA:
DOT 5 (silikonska, sintetička) ulja se ne mešaju ni sa jednom drugom DOT specifikacijom. Dobro pazite na ovu činjenicu!
Mnogi ljudi pomešaju 5 i 5.1 te smatraju da 5.1 kao noviji standard je taj koji je nemešljiv a istina je zapravo da se radi o DOT 5.
|
|
|
|
Poslao: 26 Okt 2010 09:52
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Da li mogu ja sipam OMV Brake Fluid DOT 5.1? Nasao sam ga na OMV pumpi.
|
|
|
|