Motorna i menjacka ulja

29

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Dobro, malo sam bio neprecizan.
Zapravo je činjenica da niže kategorije iz Rumunije nisu imale iste sertifikate kao na sajtu.
Rumunska sintetika je zaista izjednačena sa ruskom (a možda se samo puni u Rumuniji).
Lično mislim da ste koristili starju verziju (MB 229.3) sintetičkog ulja i da su novi sertifikati dobijeni uz novi paket aditiva (ili pojačani stari).
Razlika nije enormna ali je nova verzija sigurno (za nijansu) bolja.
Zašto je opšti haos kod Lukoil-a?
Nedovoljno dobra organizovanost (što naravno nije baš neka reklama za njihove proizvode). Uz nove sertifikate su morali:
1) Da objasne da je isto ulje, ako je isto (nije nemoguće ali ne bih rekao)
2) Da usklade objavu sertifikata i plasman na tržište.
Čemu verovati? Onome što piše na etiketi jer time se proizvođač obavezuje prema kupcu (drugih dokaza i nema). Ako pune MB229.5 ulje u ambalažu koju obeležavaju kao MB 229.3 to je zaista samo njihov problem.
Kao i "Big G" (Gazpromneft), moraju da se potrude da nam uzmu pare, same iz naših novčanika im neće otići makar imali i MB 229.9 (nepostojeći) standard.
Ne treba tu mnogo pameti. Učiti od boljih od sebe. Mobil i Shell rade kao "mašine", ma kao "švajcarski sat". Sve se planira i sprovodi godinama (bar par) u napred. Nema tu na sajtu jedno na težištu drugo (osim naravno regionalnih razlika). Nema Turski ili Nemački, Poljski ili Holandski. Ako i ima to je neprimetno i diskretno.
Nije da ih zbog toga gotivim (nešto posebno), draži su mi manji (srednji) proizvođači (sa Zapada), ali jeste nešto što ULIVA POVERENJE.
Uzmite u obzir da to traje decenijama, bez ijednog kiksa.
Da li ćete platiti malo više zbog toga? Naravno da hoćete. I TREBA.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Na mojoj kantici piše samo API SM i to je to. Nema nikakvih sertifikata niti standarda.
Jedino na sajtu mogu vidjeti koje standarde pokriva to ulje.
Takođe na kantiici piše da je iz Rumunije, ali ta kantica je identična onoj koja se nalazi na centralom sajtu, na kome i dalje "samo" stoji recim MB 229.3.
Nekom mojom logikom, nadam se da je i u praksi tako, jedinstvo proizvoda u okviru kompanije mora postojati. Možda griješim. Jedino zbog obima posla se proizvodnja preliva po raznim fabrikama.
Pa i VW ima pogone u Kini zar ne? Smiju li ta vozila biti nekvalitetnija od onih u Evropi!? Valjda ne.
Ali u kapitalizmu je sve moguće.

A dodavanje ovih sertifikata na sajtu je posao od jednog minuta. Zašto to ne urade, sami Bog će ga uznati.



offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Napisano: 14 Jan 2011 9:32

Gruba analogija se može postaviti sa Coca-Colom.
Možda je bilo i boljih pića, možda i sad može da se napravi bolje (za tu vrstu proizvoda imaju solidan kvalitet - premium, mada zapravo tu i nema mnogo poređenja jer je tu još samo Pepsi i lokalci) ALI ...
... ALI višedecenijski isti nivo kvaliteta i isti kvalitet (neprietan) na celoj planeti su nešto što je obrisalo konkurenciju.
Ne gledavši cenu (ili slučaj da ste otišli u inostranstvo), šta ćete pre kupiti (naručiti), Coca Colu ili XZY Colu?
Zašto?
Zato što SIGURNO ZNATE ŠTA DOBIJATE. Tako je i sa Mobil-om, Shell-om (pa i Motul-om koga baš bije glas da je isti na 5 kontinenata).
Kupiš - dobiješ. Nema mačaka i pernate živine u džaku.
Malo sam bio grub ali nije daleko od istine.
Ko hoće da prosperira u svetu ulja, mora dugo tamo da postoji i opstane.
Osim toga mora da uloži u publicitet makar to bilo i 10% cene proizvoda.
Možda Vi i vama slični znate o čemu se radi i volite da zagrebete ispod površine, ali verujte da ste manjina. Možda i ispod (uobičajenog političkog) cenzusa od 5%.
Ljudi ne mogu sve da znaju i ne treba. Ko neće da se predstavi obično ne postaje prijatelj.
Kao što sam na CBC rekao. Marketing je zanat. A zanat morate ispeći.

Dopuna: 14 Jan 2011 9:42

Kvalitet na raznim kontinentima bi zaista trebao da bude isti.
Ipak to polazi za rukom samo najjačima i najboljima.
Da maziva nisu vezana za goriva pa samim tim i državne firme ili bar državne subvencije ("nusproizvod" proizvodnje goriva) imali bi situaciju kao u slučaju Pepsija i Kole. Ovako je makar kao u oblasti duvanskih proizvoda:
desetak velikih proizvođača i globalnih 4 ili 5.
Lokalne duvandžije takođe opstaju zbog velikih poreza ali su baš to LOKALNI proizvođači. Ovo je još bolje poređenje.
Bez ovih (administrativno-političkih) prepreka imali bi UKUPNO svega 10-tak proizvođača maziva i to sve od reda Multinacionalke koje se bave i eksploatacijom nafte. Možda bi bilo par izuzetaka koji potvrđuju pravilo (Fuchs i Motul, mada je i Motul nastao iz specijalnog odeljenja Standard Oil-a za visoke tehnologije, negde sam skoro pisao o ovome a gde, pojma nemam! CBC forum ali ne sećem se naslova teksta).

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

U protekle dve godine sam dosta ulagao u auto, kucu, racunar... Mnoge poznate marke su me razocarale. Da krenem redom: Samsung usisivac iz premium kategorije je crkao vrlo brzo, Bosch akumulator, koji je bio medju najskupjima, je u fazi crkavanja posle godinu ipo dana, hard disk WD je crkao posle godinu dana, OSRAM Nightbreaker sijalice, koje su najskuplje, su trajale desetak dana...

Mogu da kazem da su mi se n esto smucili ti zvucni premium brendovi gde samo dajes pare za ime, a kvalitet je los. Placas samo naziv, a sve je Made in PRC, Made in Turkey...

Od sada imam drugu taktiku. Kupujem proizvode koje mi ljudi preporuce iz svog iskustva, i gledam da prodjem sto povoljnije. Evo na primer Lukoil. Expendable je predlozio, grbe je isprobao i dao preporuku i ja sam dosao do zakljucka da mogu da dobijem odlicno ulje za male pare. Da nije tako bilo, opet bi se izleteo da platim neko ime i da eventualno kupim ulje sumnivog kvaliteta.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

FAMAS :: grbe je isprobao i dao preporuku i ja sam dosao do zakljucka da mogu da dobijem odlicno ulje za male pare.
Gledaj, ja se ograđujem da na mom primjeru nisam imao nekih neprijatnosti. Da bih bio 100% siguran o kakvom se proizvodu radi trebalo bi uraditi laboratorijske analize prije i nakon korišćenja ulja. Ovako ja mogou samo da nagađam da je sve ok. Jer šta se zaista dešava u motoru to ne znam. Pristao sam da probam i rizikujem pa ćemo vidjeti

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Aman ljudi! (izvinite za ovaj vapaj!)
Ja ga (s oproštenjem) tupim i šiljim oko akademskih razlika a vi o klasama pričate. Nema zašto da se IKO plaši od upotrebe Lukoil-a koji na etiketi ispunjava zahteve za njegov automobil. Ako oni sami ne stave na etiketu, pa neću valjda ja da im stavljam?!
To junačenje i 'turčenje' sa MB 229.5 i BMW LL-01 je samo neiskustvo i bacanje para (ima se može se, nafta skupa). Ko će od onih kojima stvarno trebaju ovi standardi da koristi Lukoil? Možda tek 2% korisnika (ako i toliko). Pa ljudi kojima i LL-98 treba zaziru i od Mobil 3000 ... Jasno? ako nije nema šanse da budem slikovitiji.
Možda bi 5% ljudi kojima treba 229.3 moglo da se 'upeca' na 229.5 i to je sve.
FAMAS,
slažem se za WD HDD, Samsung usisivač i ostalo, ali to je odavno poznato.
Turski Mobil je pouzdaniji od svega navedenog. Ako je stvarno Mobil. Potpisujem.
Ako ste zabrinuti zbog GLOBALIZACIJE onda vam je najsigurnije da koristite renomirane proizvođače srednje veličine. Motul na primer.
I zaista bez analiza novog (manje bitno) i korišćenog ulja (bitnije) možemo samo da nagađamo. Ipak za bilo koju renomiranu kompaniju a to su i Lukoil i FAM i Prista (od jeftinijih) i NIS (kao nastavak Novolin brenda) nije u pitanju rizik da se išta desi motoru.
Naročito ako se ne dostigne servisni interval (što je slučaj i kod 'Grbe"-a i 'Famas'-a).
Moje pisanije je u smislu APSOLUTNOG KVALITETA i nijansi koje mogu da odluče da se servisni interval (eventualno) može produžiti ili da se pun može koristiti i kod lošijeg goriva ili u težim uslovima vožnje (makar pretežno gradska). Naravno da sve pomenuto nije preporučljivo ali to je nešto što razdvaja dobra i vrhunska ulja. Kao i vek trajanja motora koji bi mogao da bude 20 ili 25% duži uz bolja ulja (300k umesto 250k ili 250k umesto 200k km) ili čak za 1/3 (ovo već teško ali ne i nemoguće, prosečno za korišćenje TNG umesto benzina).
Ulja sa istim specifikacijama a renomiranih proizvođača su ista klasa. Razlike su u nijansama ili čak u klasi ali samo pri teškim uslovima vožnje (gde i kvalitet osnove igra ulogu a naročito "uparenost" aditiva sa baznim uljem).
Uf! Nemojte se ljutiti ali ko grune pravo na zadnju stranu bez pročitanih ranijih postova pomisliće da smo 'lujke'.

P.S.
Ja svakako najveća. Još će neko reći: "sram te bilo, znaš ponešto a zbunjuješ ljude". Nadam se da sam bio malo jasniji.

offline
  • Acid_Burn  Male
  • Moderator foruma
  • Glavni moderator foruma Zabava
  • Hellraiser
  • Demon to some. Angel to others
  • Pridružio: 07 Jan 2005
  • Poruke: 25503
  • Gde živiš: Beneath the Black Sky

Citat:a sve je Made in PRC, Made in Turkey...

Ja GM ulje koje sam uzimao bilo je iz Grcke kada sam pitao prodavca otkud uvoz iz Grcke?

Znate sta mi je rekao?

Turci prodali svoje zalihe GUZ - Glavom U Zid

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Dva puta sam sipao to ulje. Prvi put nije bilo natpisa grkom i pisalo je Made in EU, a drugo put je bilo na grckom i nije pisalo gde je proizvedeno.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Taj "Grčki" GM je zaista sumnjiv. Više ljudi se žalilo na njega. Ne baš da je katastrofa ali da je za klasu lošiji od "EU" GM-a. Uočavana je veća potrošnja ulja, brže tamnjenje, nemirniji rad hladnog motora i slične, ne baš zasnovane i indirektne tvrdnje zasnovane na utiscima.
Nije nemoguće da je falsifikat. Možda da je i iz Turske. Čim nema oznake zemlje porekla, stvar je sumnjiva.
To verovatno nije isti kvalitet kao uobičajeni GM. Iako nemam dokaze za to. Osim toga bio je osetno jeftiniji (a i to je sumnjivo).
Znači pazite se! Italija i Grčka su na žalost često "fina navlakuša". Čovek pomisli ma to je isto a jeftinije je od Nemačkog ili Belgijskog zbog toga.
Grci nisu bog zna šta ni u proizvodnji svojih ulja. Teško da bi iko od takvog značaja koristio usluge u Grčkoj. Zašto bi uopšte? Radna snaga ne igra veliku ulogu a i nije toliko jeftinija. Tehnološka nedisciplina, štrajkovi i ne toliko vrednoće sigurno pretežu u odnosu na 20-tak% skuplju radnu snagu u Belgiji ili tako već nešto. Od početaka cela priča deluje sumnjivo.
Čak i da jeste GM, zaobižite ga u širokom luku.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Napisano: 24 Jan 2011 9:03

Po dogovoru sa Expendableom kacim izvode iz uputstva za moje auto koje se odnosi na motorno ulje, tj. standarde ulja koje treba ovaj VW 1.4 motror treba da koristi.
Po meni je ovo potpuno van svake pameti jer se radi o starim VW standardima kao i to da je propisan samo API SJ stnadard kao obavezan.



Dopuna: 24 Jan 2011 9:13

Ujedno i da okačim sliku koja se odnosi na kočione tečnosti.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 917 korisnika na forumu :: 26 registrovanih, 3 sakrivenih i 888 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: aramis s, Bobrock1, bojank, bokisha253, cvrle312, d bos, darkangel, Denaya, FOX, HrcAk47, ILGromovnik, ivan1973, janbo, kolle.the.kid, Mali Veseljak, mercedesamg, MilosKop, milutin134, nedeljkovici, raptorsi, repac, Ripanjac, Srle993, Stanlio, Tvrtko I, Čivi