|
Poslao: 28 Jan 2011 19:24
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Na raznoraznim Oil Finder-ima se, kao preporuke, pominju 5w-40, 15w-40 i 10w-40 ulja. Sem u fabrickom uputstvu, nigde nisam naisao na 5w-30, ili cak 0w-40 ili 0w30, kao preporuku.
Kad vec spomenu ladu i zimsko vreme, apsolutna je istina to da auto nekako bude u svom elementu po ovom vremenu. To se stvarno i oseca. Leti se Lada mnogo muci, kao i njen vlasnik, tj. ja .
|
|
|
|
Poslao: 29 Jan 2011 08:50
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Napisano: 29 Jan 2011 8:39
Ima na nekoliko mesta. Kroon Oil, Liqui Moly . . .
(ne pod Lada Samara nego 110/111/112 modeli posle 2000.)
Mada čak i u "starom uputstvu" (oil finder-i za modele 1995-1999) se takođe pominje 5W-30.
15w-40 se ređe pominje od 5W-30 što je i normalno jer u novije lade ta VG ne treba da se koristi pre 100k km.
Za Samaru je baš kao što ste naveli pri čemu pored dominantnih PS 10W-40 i najkorišćenijih (za modele sa početka 90-tih) 15W-40, i u primerke sa blizu 200k km (iz prve ruke iskustvo) 5W-40 pokazuje svoje odlične osobine, čak i potrošnja ulja biva najmanja. Naravno motor mora biti u dobrom stanju.
Konkretan je pri kupovini (na oko 140k km) prvo ispran aditivom pri promeni ulja (LM), posle korišćenj aditiv za zaptivke (opet LM), zatim 10W-40 PS pa MaxLife 15W-40 te na kraju Chevron sintetika 5W-40. 'Sputnjik' ide kao što mu ime kaže (vasionski brod).
0W-xx nećete ni naći niti je to preporučljivo za Evropske uslove. Međutim ako ste u predelima gde je zimi prosek -20 čak i 5W-30 može da ispadne nedovoljno.
Podsećam: uticaj spoljne temperature na izbor ulja je jako važna stvar!!
U Evropi se to ogleda u minimalnim razlikama.
Ne pričam o Ladi (mada bi moglo da bude):
Eventualno za Skandinaviju umesto 10W-40 treba 5W-40 a u oblasti Mediterana 15W-40. Ništa više.
Za uputstva ne treba veći komentar mislim da je očigledno.
Dopuna: 29 Jan 2011 8:50
Na žalost nećeš biti prvi registrovani koristnik 5W-40 u Ladi.
Kao što se iz prethodnog vidi to je moj prijatelj Gavra (Lada Samara).
Doduše za 110/111/112 seriju možda još imaš neke šanse.
Samo jedna napomena: ukoliko je korišćeno mineralno ulje u početku može doći do povećane potrošnje ulja. Ona bi se trebala ustaliti na normalu (kao za 15W-40 ili čak manje) kod sledeće izmene. Takođe prva izmena bi možda morala da se obavi na kraćem intervalu (5-8k km) jer se obično sintetika jako brzo zaprlja zbog činjenice da mineralna, pa čak i PS ulja ne čiste motor tako dobro.
Ovo je najčešći razlog za zablude.
Doduše treba malo "živaca" i naravno više novca u početku.
Još jedna napomena: ukoliko vam motor već "troškari" ulje ili zaptivke nisu baš u najboljem stanju, manite se sintetike jer će potrošnja ulja biti znatno veća (eto podloge za mit).
I naravno, nije sintetika baš za svaki motor. Iako neki (mnogi) tvrde da je najbolji izbor čak i za VW bube ili peglicu to je već preterivanje i svakako da nije tačno.
Mogućnost da čak i takvi motori koriste sintetička ulja bez negativnih posledica trebala bi da ohrabri one sa iole modernijim motorima (od devedesetih pa naovamo) da ukoliko sintetičko ulje pokriva njihovu VG iz priručnika (ali da nije onoliko zastareo) nema razloga da ne koriste ovu vrstu ulja.
|
|
|
|
Poslao: 29 Jan 2011 09:45
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Od prvog dana kada sam preuzeo Ladu u salonu, sipana je iskljucivo polusintetika 10w-40, i menjana UVEK na maksimum 8 hiljada. Nikada nije predjeno vise. Ulje ne trosi uopste. Za 45000 bi bilo cudo i da trosi.
Sto se tice uticaja spoljne temperature, ovde su retko neke ekstremno niske temperature. Zivim u Paracinu. Ove zime sam prvi put uocio onu belu skramu, sto smo konstantovali da je zbog kondenzacije. Mozda je bilo i pre, ali ja nisam obratio paznju.
Kod sledece zamene ulje cu da probam ono Lukoil puno sinteticko, sto i Grbe koristi, pa cu da vidim kako ce da se ponasa. Inace, pre nego sto smo o njemu pricali ovde, imao sam nameru da na sledecoj zameni kupim Castrol Magnatec 10w-40.
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2011 19:34
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Kako ti se manifestuje to pjenusanje ulja?
U kojoj kolicini? Kada provjeravas ulje jel pjenusalo? Odmah poslije voznje?
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2011 19:52
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Nije to penusanje. To je neka belo-zuta skrama koja je onako kao neki redji krem na cepu za dolivanje. To sam za svo ovo vreme koje imam auto samo tada i vise nikad. Posle sam malo vise vozio auto, isao sam i van grada, po auto putu... i vise nema toga. Boja ulja na meracu je zlatno zuta, kao i kada je bilo novo.
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2011 20:32
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Ja provjeravao opet nocas kod mene i nema nista. A zaista vozim ultra kratke dionice.
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2011 20:45
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
I ja vozim 90% ultra kratke deonice. Svestan sam da to ubija auto, ali jbg kad nemam ni vremena a ni potrebe da idem negde dalje. Sve poslove koje svakodnevno obavljam, a treba mi auto, zavrsavam na dva-tri kilometra od kuce.
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2011 20:53
|
offline
- zeljko f
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Jul 2008
- Poruke: 4682
|
Cini mi se da je na pocetku teme @Expendable meni objasnjavao, sto dolazi do toga. U svakom slucaju nije zabrinjavajuce, u kontaktu sa toplotom ta skrama nestaje, pretvara se u nekoliko kapi vode. Kada upalis auto, bez velikog gasa dok se motor malo ne zagreje i otopi tu skramu u crevu iberlaufa, ako je ima. Da ne bi doslo do probijanja nekog semeringa ili zaptivaca na poklopcu ventila.
|
|
|
|
Poslao: 02 Feb 2011 20:58
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Tebi se to bese desilo sa Castrolom?
|
|
|
|