Poslao: 16 Feb 2011 22:25
|
offline
- stole89
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 12 Nov 2008
- Poruke: 6
|
U gore navedenom (odlicnom) tekstu na moju zalost tih podataka nema.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 17 Feb 2011 13:00
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
stole89 ::U gore navedenom (odlicnom) tekstu na moju zalost tih podataka nema.
Da, na žalost ih nema. To je zato što je proizvođač dao veoma šture podatke, na 100cel. od 12,5 do 16,3mm2/s, ma nije valjda
Pa da nije bilo bi 5W-30 ili 5W-50.
Search mašina na blogu je odlična te se može probati sa njom, jedino što ne pretražuje (ili ne tako dobro) komentare a možda ima i u komentaru.
Sigurno je 'kristina990' naveo link, ali mislim da je to na www.cbc.rs
Link je na lukoil-ovom rumunskom sajtu. Ima nešto od podataka ali mislim da je opet viskoznost data paušalno uz nebulozni indeks viskoznosti koji je "veći od 140" (da nije veći i od 100?!).
Kinematička viskoznost je (sigurno) 13,5 do 14,5 ali se slažem da bi prosečan podatak mogao da kaže "na koju stranu naginje" Lukoil sintetika, ka "gušćim" ili "ređim" uljima. Na žalost mislim da precizan podatak ne možete naći u javno dostupnim informacijama.
Sasvim sam siguran da postoji podatak o Noack isparljivosti i da je kod ovog ulja "ispod 12%" što je tek prosečno i naginje ka "ređoj" četrdesetici.
Tačka paljenja je 220 ili tako nešto ("veća od 220) što je opet nešto očekivano.
Sve u svemu pre par godina Lukoil se hvalio da je deo 5W-40 sintetike i PAO dok sada ćuti a sva prilika je da se sastoji "samo" od SHC ili sličnih baznih ulja. Doduše i Mobil je u istoj klasi učeše PAO smanjio na simboliku ili (zavisno od mesta proizvodnje) na nulu!
Sintetičko ulje je prilično O.K. ali nije više tako povoljna kupovina. Pored Valvoline, Elf i sličnih po istoj ili tek malo nižoj ceni taman je "koliko para toliko muzike" i na prosečnom odnosu kvalitet/cena.
FAMAS: nisam ja rekao da može SG nego fabrika (u vezi Lade). Verovatno uz njihov interni standard. SM sigurno ne mora (ali može) a najbolji izbor je verovatno API SL (PS kao jeftinija).
SHELL: o ovoim uljima ima u velikom tekstu: "ulja po proizvođačima" iz aprila 2009. Kao i svi proizvođači iz tog teksta i Shell zaslužuje jednu reviziju (i sa više podataka). Čak Shell možda i najviše.
Pomalo sam Shell gurnuo u stranu i to potpuno ne zasluženo. Shell ulja nisu ništa lošija od Mobil-a i Castrol-a (grubo, prosečno i paušalno rečeno).
Malo sam ih manje preporučivao iz prostog razloga što su zaista (čak i u odnosu na druga vrhunska) malo nakrkanija detergentima što može (ali ne mora) da poveća potrošnju ulja kod starijih automobila.
I kao što sam (negde) rekao:
- Kada bi prodavao (i od toga živeo) Shell i Liqui Moly ulja u Srbiji morao bi da se navučem na bensedine (makar), jer bi imao mnogo pritužbi tipa: skupo ulje a motor ga guta, šta si mi to prodao?
Shell-u ću se malo odužiti tekstom o uljima za menjače (odmah posle Selenije) uz možda jedan tekst pre oba (ne u vezi za menjačkim uljima).
Shell Helix Plus je odlično ulje, ali nije baš za Seat. Takođe ni Total 7000.
Ako je već do Total-a probao bih neko od 5W-30 njihovih ulja (sa VW 502.00). Inače slažem se da "nešto treba menjati" pa makar se potvrdilo da je do motora a ne do ulja. Zato bih predložio Mobil 5W-30 i to baš papreno skupi ESP (kao etalon). Mobil Super 3000, serija 5W-30 nije baš idealna za motor o kome pričamo i tu jedino dolazi u obzir MOBIL SYST S SPECIAL V 5W-30 koje je doduše DIZEL orijentisano mada ima i VW 502.00 dok ostala ulja definitivno nisu za VW motor 1.4 v16.
I na kraju, može se probati i sa PS 10W-40 ali da se i deo zime vozi sa njim, nije čak nemoguće da bi to popravilo stvari ali više kod startova u toku dana a ne onaj "hladni, jutarnji". Tu je logično da 5W-30 jedino može, koliko toliko da pomogne, a zadnja mogućnost je Motul ako što sam već rekao (stranu ili dve ranije).
Izbegavajte Total 10W-40 (iako vam se sviđa, sviđa se i meni ali nije za vaš auto) te kao što sam rekao Total neka bude u 5W-30 verziji ako gotivite taj brend, inače 10W-40 ipak birajte po VW 502.00 a ima i takvih.
U krajnjem slučaju vratite se na početak i koristite Castrol Magnatec 10W-40 ali ono je VW 501.01 te iako neće škoditi motoru neće sigurno rešiti problem sa hidropodizačima ventila.
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2011 15:35
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Dobra sta je da je sto su i Mobil ESP i Motul dostupni u PG.
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2011 16:15
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
Napisano: 17 Feb 2011 15:51
...pre zamene novog ulja stavi Liqui Molly Hydrostößel Additiv,ako to ne pomogne moraće se kvar otkloniti u servisu...ne sme on da zvecka ni sa 5w30,5w40...nije to do lukoila sigurno,zveketaće i sa drugim,zato bolje pare potroši na aditiv plus jeftinije 5w40 ulje....
Dopuna: 17 Feb 2011 16:15
ili 5w30,koliko sam shvatio ne voziš agresivno,u svakom slučaju aditiv i njegova primena striktno prema uputstvu,mućkanje pre sipanja,vruć motor itd.
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2011 18:58
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
A sta znam, u predjasna auto sam svako smece od ulja sipao i nikada se nije nista culo.
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2011 19:27
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
Napisano: 17 Feb 2011 19:21
zato i ti kažem sipaj taj aditiv LM,naki kažu i 300 ml ATF ulja tip A,no to se već ne bi usudio,jedino kad bi čuo direktno od čoveka koji je to radio(navodno u vw servisu majstori to rade i da se pokazalo bolje nego aditivi)...
Dopuna: 17 Feb 2011 19:27
cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=326&t=.....iza%C4%8Di
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Feb 2011 20:27
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Meni su se ventili dosta vise culi kad sam vozio na benzin. Od kad sam presao na TNG, zvuk motora se dosta promenio. Zvuk je mirniji i nema tog zveketanja.
|
|
|
|
|
Poslao: 18 Feb 2011 08:08
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
ma nisi sigurno,motor ima problem od ranije koji je sad postao izraženiji...
|
|
|
|