Poslao: 24 Feb 2011 21:03
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Da, ali su aktuelne jos stare cene. I sa gorivom bi trebalo tako da bude. Ovo gorivo koje imamo sad je kupljeno pre ove naftne krize po nizim cenama.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2011 17:20
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Napisano: 27 Feb 2011 10:19
Poštovani Grbe,
Nije tako strašno i najverovatnije nije samo do ulja. Čak bi rekao da je samo minoran uticaj istog. TNG ti se ne isplati da se ugrađuje jer sekvent sistem nije ispod 600 do 700€ kod nas, te treba preći veliki broj km da bi se isplatilo.
Koristi benzin od 98 oktana.
Pri sledećoj promeni (ili nešto ranije) ne žali 20€ više te suni Mobil 1 ESP 5W-30 jer Elf ne možeš naći kod tebe a i da bi nešto zaključio treba ići na drastičnu promenu (iako Total-u i Elf-u ništa ne fali) i na referentno ulje kakvo Mobil jeste.
Ukoliko se situacija popravi (sumnjam, možda blago poboljšanje) dokazali smo da je Mobil 1 bar dve klase bolje ulje od Lukoil-a (jednu je sigurno) ako ne - onda je sigurno do motora, pa ako u PG ne možeš da rešiš slučaj, put pod noge!
Zaista ne znam kakvi su kod nas ali možeš se raspitati na nekom forumu iz Srbije pa ako vrede da rešiš problem.
Ovako se vrtimo (svi zajedno) u krug.
Problemi se rešavaju odlučnim (makar i skupljim) potezima, a "cile-mile" obično ne pomaže. Zaista je prvo za dobar servis (ali ne i 'dobar' makar zvanični) pa onda da se razmišlja o ulju koje 99% nije stvar pogoršalo, nego jednostavno upotreba motora (čim neki problem postoji pa se ne rešava on se sa radnim satima motora obično samo uvećava).
Dopuna: 27 Feb 2011 17:20
grbe ::http://www.blackstone-labs.com/
Dobar sajt.
Zaista jeste.
Ipak malo je "amerikanizovan" i ne toliko primenjiv u Evropi.
Karakteristčno je da tamo prelaze mnogo manje km (milja) do promene ulja.
Sintetika posle 8000km, pa kakva može biti?
Analize su O.K. ali nisu dovoljne za zaključak da je Total 9000 izuzetno ulje.
Pokazuje da je dobro u datom automobilu i da može i više da se vozi sa njim. Laboratorija je predložila "celih" 10k km. Mogli su odmah i 12k km no u Americi ovo već zvuči kao nešto enormno. Prave analize bi bile posle 15k km i na nekoliko vozila pa da zaključimo koliko je zaista Total dobar (a solidan je sigurno).
Black Stone laboratorije rade analize po jako povoljnoj ceni, uz američki standard šteta da se ne urade bar na svaku treću promenu ulja.
Uzgred razmišljao sam da otvorim sopstevnu lab. (polako dok ne doguram do AAS-a) znajući solidno visoke cene laboratorija u Srbiji. No zaključak je da bih godinama radio za Џ pa sam (na sreću i na vreme) odustao.
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2011 23:13
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Evo moram ispricati jednu pricu a tice se mog prijatelja koji vozi reno megan 1.5dci. Kupio ga je polovnog kada i ja mog seata sa oko predjenih 70000km.
Taj motor je poznat kao izuzetno osjetljiv i zahtjevan za odrzavanje. Sta se desava. Nista. Covjek od kad ga je kupio ne ulaze u njega. Nista, 0EUR.
Znate li koje ulje sipa? ELF 10W40.
Nista cudno da isti ne zivi u gradu gdje zimi nocu padaju teperature i do -20C.
Lupaju li njemu ventili i hidropodizaci istih? Naravno da ne, a meni lupaju na +5C i sa 5w uljem.
Ima li problema sa startom ujutru? Naravno da ne. On o tome razmislja kao o lanjskom snijegu.
Zamjena RT? U nekom drugom zivotu.
Zamjena KT? Hahahahahahha....
I sve funkcionise savrseno.
Na drugoj strani imamo grbeta i ovakve kao sto sam ja koji pretrazuju internet za gomilom podataka i koji zele da uce nesto novo u vezi sa automobilskom industrijom. I koliko god se ja trudio da svoje steceno znanje primijenim na mom vozilu to problemi postaju dublji, skuplji i neresiviji. A zivci i novci sve tanji, naravno. Kunem vam se da ja dam mog seata tom liku (vlasniku megana) on bi u njega "krnuo" neki mineral i ne bi ni mislio o tome dalje od izlaska iz servisa. Bi li motor stradao tada? Naravno da ne. Ja to da uradim odmah bi mi motor dozivio "crnu smrt".
Od svih vozila koje sam imao jedno moram izdvojiti. FIAT Tipo sa 1.1 fire motorom. U njega nema ulja koje nisam sipao. Mijesao razna, kupovao na pijaci i to ona najsumljivija. Sa takvim mojim izivljavanjem uspijevao sam da ostvarim potrosnju i do 5l na otvorenom. Motor mi nikada nije crkao niti bio blizu tome. Auto je bilo teretno magare.
A od kada sam poceo da gledam da mojim autima sto vise ugodim, od tada imam konstantnih problema.
Zalosno ali istinito.
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2011 23:19
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Naravno, to je ziva istina. Znam i ja dosta ljudi koji samo sipaju gorivo i teraju, i auto ih sluzi super, a ja ovom mom ugadjam ko da vozim Ferari, i stalno nesto primecujem da ne valja.
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2011 23:40
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Ja se zadnjih dana ubih razmisljajuci od cega da odvojim 60EUR za Mobil ESP + 10 EUR za ruke i filter da bih PROBAO hoce li mi podizaci prestati sa lupkanjem.
A po forumima nailazim da ljudi u isti motor sipaju PS i ne razmisljaju o drugome. Pih kakva sam ja b..... Ma tom s.... od mog auta bih najradije sada sipao onu crnu 15w40 modricu koja je napravljena prije Hrista. Pa neka crkaje motor, bar da ima razloga sto ovako lupa i steka. Uhhhh.......
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2011 23:44
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ti imas dva izbora: ili polusintetika, ili to 5w-30. 5w-40 si vec probao, i to ti se javlja, tako da ti neko drugo 5w-40 nece resiti problem vrlo verovatno.
|
|
|
|
Poslao: 28 Feb 2011 12:13
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Ma to nije sporno, samo sam ljut na sebe što i pored mojih dobrih navika oko kola mi se dešvanju ovakave gluposti. Još sam se zaklao i kupio novo auto upravo da ne razmišljam o kvarovima.
Pih. Ljut sam kao ris.
|
|
|
|
Poslao: 28 Feb 2011 12:30
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
grbe,
Zaista bi trebao da "žrtvuješ" tih 50-60€ i da rešiš dilemu zauvek (i dok je god hladno, makar +5cel.) da li je do ulja ili ne (a nije makar većim delom ne).
To što se nađe poneko da dobro prođe sa polovnim autom, nađe se. Doduše 70k km i nije neki pređeni put za bilo koje zapadno vozilo (ni pre 30 god.).
Sipanje nedovoljno kvalitetnih ulja, pre ili kasnije dovodi do problema sa motorom. U slučaju turbo dizela lako je u takav doći vrlo brzo (već za 2-3 promene crkne turbina). Nemojte se zavaravati i mešati babe i žabe.
Glasao sam da mi se Grbe-ov post sviđa jer je anegdodske (šaljive) prirode.
Ti što ne ulažu ni € obično plate po par stotina (i blizu hiljadu čak) evra kad za to dođe vreme. E sad, obično takvi ljudi često menjaju automobile pa se u većini slučajeva izvuku i uvale svoj problem drugome. Ipak svako od njih pre ili kasnije dolija, ja lično znam tri takva slučaja (kada je bilo "krš i lom").
E sad. Znam da je slaba uteha. Učinili ste sve što ste mogli, kupili nove automobile (što je najbolje što ste uradili) a problema ipak ima.
Kako god zvučalo nov automobil se pre svega - VOZI. Voziš, voziš i na godinu ipo i pređenih makar 50k km zaključuješ valja li ili ne valja pa u zvanični servis pa ne izlaziš dok te ne izbace (a izbace te brzo ako iole popustiš). Zato prvo i pre svega se raspitaš kakva je servisna mreža pa tek onda razmatraš koji auto ćeš kupiti.
Drugo, previše se bavite sitnicama. Da sve štima, mora da se ide makar u Golf klasu ili više, sve što je jeftinije uvek ima neki sitni problem koji je takav serijski (fabrički). I opet se desi (kao čak i sa Tojotom) da se nešto kasnije desi.
Automobilska industrija je postala industrija potrošne robe. Što se pre pomirite sa tim bolje po vas.
Seat nikako ne zvuči dobro makar bio i u sastavu VW-a. Španska tehnika, to mi nekako ne štima. Čak i čuveni Repsol ne može više od proseka da dobije. Šta onda raditi?
Čitati prave časopise (ne AutoBild, SAT i slične), raspitivati se kod drugih pa tek onda odlučiti šta da se kupi.
Kia i Hyndai su mi nekako u prednosti makar zbog 7 i 5 god. garancije. Ako do četvrte ništa ne prifali, vozićete se makar do desete.
Uostalom posle 3-4god. možete ih još uvek dobro prodati (a posle garancije pada cena). Naravno ovo samo važi uslovno i nije bezrezervna podrška Korejancima. Uostalom u Srbiji bar vidimo kako postižu tako dobre cene i tolike garancije ...
Naravno stvar je i ukusa. No treba biti i ekstremni baksuz pa da pre pete godine novog automobila (i to evropskog) imate toliko problema.
Ja sa svojim kecom (evo puni petu) nisam imao većih problema (55k km) osim što sam menjao lamelu na 30k km i zadnji lonac auspuha na 45k km (četiri godine). Ostalo je potrošni materijal. I od toga osim ulja i filtera samo prednje pločice jedared.
Što bi rekli majstori: mnogo često otvarate haubu pa baksuzirate!
I zaista dve stvari svakako stoje:
1) Previše često menjate ulje (što i nije tako dobro)
2) Previše vozite u gradu. (automobil mora da protegne noge bar jednom mesečno).
I zaista: automobili koji se voze svaki dan na dužim relacijama (ili makar jednom nedeljno) obično imaju manje problema po pređenom km i sigurno pređu tri puta više km. Čak i u radnim satima odnesu pobedu za bar 50%.
Osim toga pipkanje gasa troši manje goriva ali se povremeno (naročito benzinci) mora malo nagaziti, ništa mu loše neće biti. A kad nov automobil retko vozite ništa gore. Ima bre da ga voziš i ganjaš pa da vidiš kako će da služi. Ovo je jedna od stavki gde se sa majstorima slažem.
Zaključak: ukoliko vozite 5-6k km godišnje i 80% po gradu zaista trebate da shodno tome i kupujete vozilo (gradsko) i da stavite na papir da li vam se možda više isplati da koristite taxi prevoz a za dalji put (koji je ionako redak) da koristite rent-a-car.
Kod nas možda još nije dotle stiglo ali na zapadu ljudi upravo tako rade.
|
|
|
|
Poslao: 10 Mar 2011 16:19
|
offline
- Simplicija
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 21 Mar 2010
- Poruke: 2
- Gde živiš: Beograd
|
Ostao mi je od prosle godine litar ulja Castrol SLX Professional 5W-30, procitala sam da je pre oko pola godine naziv “Professional” zamenjen nazivom “Edge”, znaci to ulje se sada zove Castrol EDGE 5W-30 ?
U jednoj radnji imaju akciju, pa bih da kupim, tim pre sto uskoro moram da menjem ulje, ali pre toga bih volela da mi neko potvrdi da je rec o istom ulju i da istovremeno mogu da sipam taj litar starog Professional i novog Edge koliko treba.
|
|
|
|