Motorna i menjacka ulja

46

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Baš tako! 'Grbe' je lepo naveo zašto 8€ za sintetsko (klase PS) ulje (Selenia) ne vredi toliko!

P.S.
Optima nije za izbegavanje osim ukoliko su preterali sa cenom (što im je "uža specijalnost").
Može li se ulje prilagoditi za gradsku vožnju? Delom i da ali nije od suštinskog značaja. Svako bolje ulje dobro izdržava gradsku vožnju, što bolje (ulje) bolja i pogodnost za teške uslove rada.
Kako god, za više od 80% gradske vožnje od ukupno pređenih km, menjajte ulje na kraćem intervalu od predviđenog. (1/2 do 3/4 od redovnog, je dobra orijentacija. Tipično 2/3.
Treba izbegavati da se ulje u ovakvim slučajevima menja na više od 15k km.
Ovo je naravno uopšteno ali prilično je dobra orijentacija. To otprilike odgovara mešovitoj (pretežno vangradskoj, recimo istih 80% svih pređenih km) vožnji od 40k km!! (30-45k km).



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Imam problem sa curenjem ulja u menjacu. Sipao sam Total Transmission BV 75w-80 i pocelo je da curi kod semeringa biraca brzina. Pre mesec dana sam zamenio semering, drzalo je do danas i opet je pocel oda curi. Danas sam kupio drugi semering, silikonski, pa cu da vidim kako ce da drzi. Majstor mi kaze da je problem u tome sto je to ulje dosta redje od fabrickog koje je sipano u menjac, i da je to zbog toga.

Ako ovo nastavi da curi, koje gusce ulje da sipam u menjac? Ovo 75w-80 je preporuceno po fabrickom upustvu.



offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Aman FAMAS za boga miloga!
Kakvo retko ulje kakvi bakrači. Zaptivka ili drži ili ne drži to blage veze nema sa viskoznošću!
Ovde se (očigledno i na žalost) radi o nekompatibilnosti elastomera i nekog od sastojka ulja.
Obzirom da se Lada izvozi i po Evropi (koliko se kupuje druga je priča) te bi delovi trebalo da su homologizovani za EU pa ne bi trebalo da ima problema. E sad, šta dođe do nas (verzija za Čečeniju da se nerviraju i sami sebi seku vene) to je tužna priča.
Ovo je dokaz da vaš auto (kao i moj krš) nije ništa drugo nego tehnološka prevaziđenost.
Doduše ... malo je i do delova koji sigurno nisu kao originalni. Ništa, vidite da li će silikonski da drži.
Ako ne ...
Lako je reći "menjajte majstora" to vam neće rešiti problem. E a majstor kao majstor ima svoje teorije.
Ako već nemate druge (ulje sačuvajte!) promenite i ulje (nego šta ako nije do ulja? O.K. ulje ste sačuvali za novo malo para dali pa i nije neka šteta).
Ništa, 80W-90 API GL-4. E sad, koje? Rusko (naravno)! Prvo mi je palo napamet G-box (Gazprom) ali avaj, ono je rađeno po full zapadnoj tehnologiji, nema šanse. Lukoil Trans TM-4.
To što bi bar na 80W-85 trebalo da se zadržite nemojte ni pomišljati jer ćete završiti na čistoj devedesetici ili 90W-140 pa jadan vaš menjač, birajte dok vam je još "glava na ramenima" manje zlo te sa 80W-90 (toga je bilo i kada se vozila Lada Žiguli) umirite majstora te pusti da radi.

Inače baš me zanima šta je bilo fabrički. Ili 75W-80 ili 80W. Čak i Lukoil kaže 75W-90 pa navodi listu od 75W-80 do čak 85W-90 (za oblast Mediterana, možda bi kod 'grbe'-a to i moglo.
Do spoljnih temp. od +35cel. (pa leti u hladu i nema više ili tek par dana) i to ne zato što bi curelo nego zato što bi bilo 'tanko' u smislu podmazivanja (tanak uljni film, mada su menjači zapravo potopljeni).
Total jeste malo 'ređi' čak i u svojoj gradaciji ali:
1) Ljudi voze zastavu (godinama) na 75W-90 ili čak 75W-85 (no problem).
2) Ljudi voze Alfe predviđene za SAE 90 na ATF (godinama i sa još manje problema).
Jednostavno ta zaptivka se deformiše i topi i to je problem i na vozilima Zastava (nekompatibilni materijali male privrede, čitaj: garaže).

Nisam ljut ni na vašeg majstora ni na vas a nadam se da važi i obrnuto.
Sama viskoznost ne može biti uzrok ovakve situacije - TAČKA
Total 75W-80 na nekih 85cel. ima veću viskoznost od većine 75W-90 na 100cel. U ovo doba godine i za relacije kraće od 100km niste mogli to ulje da zagrejete na više od 70-tak stepeni cel. gde ono ima cca. 20mm2/s. To je gustina mnogradnog SAE 90 ulja (i malo više od toga) na 100cel. (i slično tome SAE 50 za motore). Dakle možete sipati i SAE 90 (na štetu svoju i svog vozila) pa da dođete u istu situaciju. Sam površinski napon ulja za menjače se malo razlikuje a i sadržaj aditiva je relativno sličan. Kako Lukoil tvrdi da aditive kupuje na Zapadu, ni on vam nije garancija ničeg.
Dakle niste upotrebili nešto što fabrika nije predvidela (manju viskoznost). Uzgred Samara sa 5W-40 sasvim fino funkcioniše već dve godine (o.k. to je malo viskoznije od Total 75W-80 ali ista je iz 1991. a vaš automobil je posle 2000.).
Ne bih da se vadim na originalnost ulja ili nedostatak aditiva za zaptivke jer i bez toga nema razloga za curenje ulja.

Ništa kažite vi lepo majstoru da ste slušali nekog tamo Don Kihota (ludaka) i izvinite se što mu niste verovali. Zaptivku gde on kaže (uglavnom imaju dilove sa STR-ima) ulje koje on kaže (ne više od 80W-90 ne baš toliko) a ako ne kaže trk' kod Rusa (U se i u svoje Ruse) te Lukoil i nema greške (doduše nemojte njihovu prvu preporuku jer je (polu)sintetička, nego 'dino(saurus)' ulje 80W-90 i jedno "oče naš" pa da vidimo šta će se desiti.

Eh, a taman htedoh jedan tekst (na blogu) o tome kako u Americi prodaju falsifikate i falš ulja (od krize 2008. na ovamo naročito) zbog čega je Shell (prvi i najveći) totalno otkačio i od 2009. sprovodi "drastične mere kontrole" firmi koje snabdeva, padaju ugovori, vode se sudski sporovi, ... cirkus.
E kod nas šta je sve moguće, nije ni za priču.
I posle kad me kritikuju kao "patriotu" kad pomenem NIS ja ućutim, e pa nije trebalo, više znači ko vodi Nisotec liniju ulja (jedan od naših najvećih stručnjaka) nego fensi reklama.
Ljudi su najbolja garancija ... doduše svako ima svoju cenu ...

Ništa strašno, možda silikon i bude držao, no proveravajte curenje čak iako zamenite ulje, nešto je tu trulo a Total ulje sigurno nije!

I zaista u Lade na zapadu se sipa 75W-80, 80W i eventualno 75W-90 a kako se menja na 75000km sigurno je više hiljada promena izvršeno i verovatno ništa ne curi. Da li i oni kao i mi prave kola od boljih delova za izvoz tamo, pitanje je.
Žalosno je što jedan ovakav događaj pokrene čitavu lavinu predrasuda (i posle se pitam na čemu se održavaju mitovi, pa neće ni da nestanu pre će nafte nestati). Očekujte pitanje: "Šta si ga koj m*j pa menjao kada se ulje u menjaču ne menja". VAZ nema pojma, ja nemam pojma ali majstori znaju bolje i to tako ide i kraja mu nema.

I najozbiljnije, j*b*š nauku, spašavaj si kola te slušaj Milojka kao da je Tesla. Ako treba narani svinje i ništa ne diraj.
Ja sam sa majstorima i ovako i onako, uglavnom prijatelj. Najpismeniji mešu njima (i najbolji za motore) se najviše složio samnom (čak i da se antifriz menja na 3 godine (dobro ono je dve ali ...), pa i ulje u menjaču, da može jednom i da se zameni) ali ulje u kočnicama se ne menja i šlus (razgovora nema). Ja već dva puta zamenio a on pre mesec-dva malo pregledao auto, divi se svom ranijem radu ... Evo čak ti nije ni potamnelo ovo ulje za kočnice, kažem ti ja da se ne menja! A ja cimam glavom kao đeram ili carev pisar iz Mandžurije ... i ćutim kao miš, jer kad treba dogodine da štelujem ventile ne ide mi se u drugi grad.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

A kojim metodom je majstor utvrdio gustinu ulja? Odokativnim?

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

@ grbe

Pa navodno je uporedio ono koje je izvadjemo sa ovim Totalom.

@ Expendable

Jbmlg, ne znam. Prenosim ono sto mi on kaze. Covek tvrdi da su veci zazori kod vozila proizvedenih za trziste severnih zemalja pa im vise prijaju gusca ulja. On tako kaze da nikako ne sipam redje, 5w-40, ulje u motor jer ce garant da ''propiski'' negde. Svako ima svoju teoriju. ''Sto ljudi, sto cudi. Sto zena, 200 sisa.'' Sto bi reko moj komsija. Evidentno jeda menjac mnogo bolje radi od kad je sipan taj Total. Posebno pri izuzetno hladnom vremenu. Jedino mi je zao sto nisam kupio ono Transmission Syn FE 75w-90, Nakon par dana od kupovine sam naisao na to ulje po malo vecoj ceni.

Iskreno, mozda je prvi dihtung koji sam zamenio bio loseg kvaliteta, i placen je malo. Nisam ni znao da postoje skuplji, i gde se uopste prodaju. Ovaj silikonski sam kasnije platio otprilike 3 puta vise od tog prethodnog. Blizu 500 dinara. Valjda ce da drzi.

Meni je najsumnjiviji taj birac brzina jer ako je ona osovina dobila luft, onda je vrlo moguce da tu pusta ulje. To kosta oko 10 evra za moj auto, pa ako ovo ne pomogne, menjam to sa komplet sa nekim ultra-mega-giga semeringom.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Ma sve je to O.K.
Inače šalio sam se da nisam rekao mom majstor Saletu da menjam kočiono ulje. Ako neću da razbijam mitove uživo što bih na net-u. U razgovoru sam primetio da je problem u tome što većina naučenog i iskustva seže iz ranijih vremena kada su se korisila mineralna (a ne sintetička, kao sad) ulja u hidrauličnim sistemima za kočenje (i sada to ima u prefinjenoj formi Citroen, LHM).
No da se vratim na temu menjača (i motorna ulja).
Zaista šteta za Transmission Syn FE 75w-90 koji smo spominjali ali nije bio dostupan (skoro polovina oil finder-a kao prvi izbor daje 75W-90 što je sigurno najbolje). Ipak nekoliko stvari su išle u prilog 75W/80:
1) To je fabrička preporuka (koji često ne poštujem ali zaista od toga treba poći)
2) U mogućnostima koje se navode (od 75W-80 do 85W-90) najlakše je bilo reći 75W-90 jer 110% da je najbolja Viskoz. Gradacija, no tvoj je automobil prilično nov, iz najnovije generacije konkretnog modela (posle 2000.); prosto se nametalo da je prva fabrička ideja bila FE i 75W-80 čak pre 80W.
3) Konkretno ulje jeste malo 'ređe' čak i za svoju klasu i veoma blizu ATF uljima, no ako fabrika kaže 75W-80 moralo bi da bude O.K. Osim toga ono je 'tek' GL-4+ i nije ličilo na striktno PSA mineralna ulja ove gradacije koja su po pravilu GL-5 (i pored ispunjenja njihovih standarda). U krajnjem slučaju sve i da je tako, mineralna ulja su ... pa bar od HC ulja manje agresivna mada najviše zavisi od aditiva.
ITD.
U principu se za 5W-40 ne slažem no ipak moram da naglasim:
Nisam poseban ljubitelj Lada vozila ali sam smatrao da su (iako i dalje ne dorađena po zapadnim standardima) napredovali u smislu upotrebe materijala i da su makar na nivou zapada iz 90-tih godina te da je i konstrukcija motora tu negde. U 99% slučajeva motori iz druge polovine 90-tih (a konstrukciono iz prve) mogu da koriste 5W-40 pa čak i 0W-40 (možda nešto manji procenat) gde je 10W-40 fabrička preporuka.
Da li je tu i Lada? Mislim (i dalje) da jeste.
Drugo: adekvatni ali nedovoljno kvalitetni materijali se vremenom isuše, ispucaju i uopšte budu porozni(ji) nego na startu (strogo gledavši većina "gumenih" materijala ne može da traje više od 10god. a da bude kvalitetna više od 5 godina). Možda je to slučaj i kod vas. Teško je reći.
Uglavnom: delom zbog loše konstrukcije (stare) ali više zbog loših materijala (zaptivki) korišćenje lakotečljivih ulja kod Zastava vozila može da bude problematično (mada uglavnom nije) a sličaj slučaj je i sa peglicom, bubom i sličnim vozilima. I zaista može da dođe do curenja i sličnog.
Ipak SAE 40 sintetike nisu baš nešto lakotečljiva pa bi u principu trebalo da budu upotrebljiva.
Ali naravno ne kao primeran izbor. U USA se bez problema sintetička ulja (5W-40 a naročito 15W-50) koriste i u motorima iz 60-tih.
I da se vratimo na vaš slučaj: Lada kaže da 5W-30 može, tek 5W-40 može još i više.
Da li su primerci na naše tržište nešto posebno? Ne bih rekao, ali sve je moguće.
Šta kažu na zapadu?
Za Ladu motorno ulje: od 0W-30 (?!) do 20W-40; "-20°C to 45°C, 15W-40; -15°C to 45°C, 20W-40"
20W čak do -15cel.? ispada da bi 15W-40 bilo najbolje?!
Malo to treba naravno proanalizirati. Kako god to bi ipak trebalo suziti na 5W-30 do 10W-40.
I onda (kao i većina oil-findera, ovde su zapravo u pravu) kao idealno se nameće 5W-40.
Za menjač? Tu se malo više razlikuju razni 'fajnderi' no navodi se:
od 75W-80 do 85W-90 te najčešće 75W-90 kao idealno ali i 75W-80 kao i 80W.
Zanimljivo je da gde je 75W-80 ili 80W kao preporuka za stariji model (1995-1999) je često nešto viskoznije ulje dato kao prvi izbor, po pravilu 80W-90!
Šta čovek da pomisli? Pa jedino da je Lada izvršila detaljnu reviziju (makar zaptivki) i dala preporuke koje idu ka FE (Fuel Efficeint) konceptu. Prosto se nameće da više od 75W-85 ili 80W-85 ne bi trebalo da ide. I naravno opet je lako naći najbolji izbor a to je 75W-90.
E sad ... mogućnost da su se kod nas i posle 2000. prodavali modeli koji su zapravo prva verzija iz 1995. (ili nekakvi hibridi) zapravo se može zaključiti (kako god glupo zvučalo):
1) Motorno ulje - prvih 5-6 godina 10W-40 a posle 15W-40; kvalitet API SJ ili SL (bolje SL za 16 ventila)
2) Ulje za menjač - prvih 80k km (ili možda i svih 100k ?) originalno (ma koje bilo) a posle: 80W-90.
Potrošnja goriva će biti 2-3% veća, habanje motora (i menjača) 10-tak % veće no ništa ne misliš a ako se vozi manje od 15k km (a naročito 10k) ionako nema mnogo veze.
Slično i sa jugom sa DMB motorom, 10W-40 baš dok je glanc nov (30-40k km) pa 15W-40 do 70-80k km te 15W-50 kasnije.
U menjaču (naravno) isključivo 80W-90 (čak i GL-3 ako može da se nađe a menjati na 50k km).
Strategija za ljude koji mnogo voze (preko 20k km, recimo: 30k km) treba da potpuno suprotno postave strategiju, mada je tu mogućnost korišćenja "letnjeg" i "zimskog" ulja zapravo i najbolja mogućnost. I kod Lade i Zastave u menjaču 75W-90.
Inače u 90-tim i opštoj nemaštini i nedostatku robe na tržištu (plus falsifikati) nekih 20k km sam u menjaču koristio hipoidno FAM ulje SAE 90. Sve je bilo O.K. ali ... na duži rok bi pojelo sinhrone (verovatno ih je načelo za te 3 godine) verovatno u tom periodu su se zupci i malko pojeli (zimsko vreme i gotovo čvrsto mazivo); utvrđeno malo kasnije, inače kec bio u upotrebi 26 god. i prešao 160k km i još neproduvao mada je već od 130k km troškario ulje te su karike već trebale da se menjaju). Otada sam čvrsto na stanovištu da je velika visoznost ulja štetnija od za nijansu manje (ako se ne pretera, min. po savetu proizvođača ili prva manja a da nije cela klasa viskoznosti, na primer: 75W-90 umesto 80W-90 ili 5W40 umesto 10W40).
ITD.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

FAMAS ::@ grbe

Pa navodno je uporedio ono koje je izvadjemo sa ovim Totalom.

Uporedio Total iz mjenjača sa Totalom iz kantice?

Moje mišljenje, a shodno iskustvu sa majstorima, da oni kaskaju za svijetom ulja jedno 10-15 godina.
Smatram da tek 0,001% svih majstora ima tek neki predznak znanja o mazivima u smislu priče koja se ovdje a naročito na Blogu spominje.
Svi majstori koje ja poznajem preferiraju gušća maziva. Zašto pojma nemam. Recimo ja sam mnogo veća pristalica 5w40 ili 0w40 ulja od 0w30 ili 5w30 (da ne pominjem 5w20 i sl.) ali ako fabrika preferira ova druga, ja mogu samo da pametujem.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

@ grbe

Ne. Kad je ispustio fabricko ulje (neko rusko, jbmlg), utvrdio je da je dosta gusce od tog Totala koji sam ja doneo da sipa.

Inace, juce sam dosta vozio auto, danas takodje. Ispod auta sam stavio cist beli papir da vidim da li negde curi, i za sad nema ni jedne jedine kapi. Izgleda da silikonski semering radi posao.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Zar nisi rekao da si ranije sipao Total?

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Nisamo se razumeli. Menjacko ulje sam menjao samo jednom i sipan je Total Transmission BV 75w-80. Pre toga nikad nije menjano menjacko ulje. To curenje ulja je kod biraca brzina na semeringu. Ne pricamo o motornom ulju.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 886 korisnika na forumu :: 22 registrovanih, 3 sakrivenih i 861 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: AleksSE, babaroga, Denaya, Dežurni pod palubom, DH, Georgius, janbo, Japidson, madza, milenko crazy north, Milometer, Milos ZA, milutin134, nikoladim, Povratak1912, predragc, proka89, repac, Srle993, TTN, voja64, zlaya011