Poslao: 13 Maj 2011 15:41
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Koliko su ozbiljni nemaju ništa o proizvodima na sajtu.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 13 Maj 2011 17:16
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2010
- Poruke: 136
|
verano motors je uvoznim pežoa,a oil group je njihov deo,uvoze za potrebe svojih ovlašćenih servisa i šire, što s jedne strane uliva dodatno poverenje
...jednom sam zvao menadžera prodaje plattnera da pitam za prodavnicu na mojoj teritoriji,prodavnica koju je on preporučio na traženom ulju imala je deklaraciju oil group pa mi to sve bilo sumnjivo...
|
|
|
|
Poslao: 13 Maj 2011 20:50
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Gde god se pojavila reklama za Mobil i Esso, stajao je Plattner kao uvoznik. Nikad pre nisam cuo za ovaj Oil Group.
|
|
|
|
Poslao: 14 Maj 2011 08:48
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Oil Group je unutar Verano motorsa kako je 'gag93' već naveo.
U tom smislu (kao deo velike kompanije) mogu da imaju i pozitivne i negative strane.
Ipak to u principu uliva poverenje. Ne znam za njihov status sada (nekako su neaktivni) ali pre nekoliko godina su bili jače zastupljeni.
Ovo više ima veze sa pravnom stranom i vrstama ugovora koje imaju Plattner i Oil Group sa Exxon Mobil korporacijom. Uzevši u obzir i strukturu samog giganta (multinacionalke) kakva je ExxonMobil kompanija, zaista je teško bilo šta konkretno reći (bez preciznih informacija).
Plattner sigurno ima ugovor sa njima (za uvoz i distribuciju) no on (izgleda) ne daje pravo ekskluziviteta. Zato osim Oil Group ima i bar još dva-tri veća uvoznika Mobil (Esso) ulja i maziva i nekoliko sitnijih. Od malo većih tu su: AN group i Zdravković (koji uvozi i Castrol).
Dakle Plattner je sigurno O.K. a i Oil Group verovatno.
Verano motors je kao uvoznik Peugeot-a verovatno "preuzima" i deo većih ugovora između ExxonMobil-a i PSA grupe. Esso sa Citroenom ima dugogodišnju (više decenijsku) saradnju, koja se prenosi i u celu PSA grupu pa preko nje i na izvozne (uvozne) poslove u drugim državama.
Sasvim je sigurno da O.G. direktno uvozi Mobil i Esso ulja za potrebe ovlašćenih Peugeot servisa.
Šta se događa u oblasti šire maloprodaje zaista ne znam pa ne bih ni da nagađam. U svakom slučaju situacija je takva da EM i nije posebno zainteresovan za naše tržište te to prepušta drugima da rade za njega. Jako loše za nas kao kupce (korisnike).
U svakom slučaju oba dolaze u obzir (ako već ne možete Mobil ulja da kupite u inostranstvu).
Metro je dobar za kupovinu i zbog dobrih cena (akcija) i poznatog porekla proizvoda (velika verovatnoća da se radi o original proizvodima). Naravno ništa nije 100,00%.
Preporučio bih ti Mobil 2000 jer je jeftiniji od Castrol Magnatec-a. Oba su ulja dobra te tu nema greške. Vrlo su sličnog kvaliteta. Iako jeftiniji Mobil je možda čak i bolji mada je malo estarske sintetike u Magnatec-u jako zanimljiva i dobra stvar (ovog nema kod Mobil-a osim u Mobil 1 seriji).
I koliko god bio dosadan (i nemao koristi od toga) da ponovim:
Motul 6100 je u 10W-40 klasi (ubedljivo) najbolje ulje, ne računam Motul 300V u istoj viskoznoj gradaciji. Osim što je još skuplji od Magnatec-a.
Doduše na akcijama se može naći za pristojne pare. 4100 je u klasi M2000 i C.Mag. a po ceni je negde između. 2100 je već malo nižeg kvaliteta (ali ima odličnu cenu).
Elf je verovatno najisplatljiviji. OMV je dobar ali skup, slično je i sa MOL-om.
Eneos ulja su vrlo dobra ali baš u 10W-40 klasi ne i toliko koliko u drugim.
INA se jako isplati i uz Elf je verovatno sa najboljim odnosom kvalitet/cena.
Fuchs ili Kroon ćete teško naći kao i Statoil.
Još jedno ulje se nameće kao dobro rešenje a to je EKO Hellenic Megatron Ultra (uz umerenu cenu a na akcijama već i povoljnu).
Eto to vam je izbor u 10W-40 PS klasi kod nas (Shell je preskup kao što smo zaključili, kao i Liqui Moly, a u oba slučaja treba posebno paziti na originalnost).
Malo bi uštedeli sa Nisotec-om ili FAM-om (ako se još može naći) ali nije posebno vredno (tek 100 do 150din. po litru i to u odnosu na Mobil) tako da imate dva "trijumvirata" koja su neki uži izbor (skuplji i malo kvalitetniji i jeftiniji i isplatljiviji) na široj teritoriji Srbije.
P.S.
Iako i dalje smatram da je 5W40 najbolje rešenje za tvoju Ladu to svakako nije obavezno i skuplje je. Osim toga posle slučaja "menjačko ulje" više i nisam siguran da li bi zaptivke izdržale napad "silesije" salicilata. Kad na zapadu kažu stariji automobili (koji bi sa sintetikama EVENTUALNO imali problema u smislu zaptivki) misli se na "jang tajmere" ali kako se ide na (divlji) Istok, sve je moguće.
|
|
|
|
Poslao: 14 Maj 2011 15:11
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
To je upravo ono o cemu sam i ja razmisljao.
Castrol Magnatec i Shell Helix kostaju veoma lsicno u toj radnji. Ipak Shell, u tom slucaju?
|
|
|
|
Poslao: 14 Maj 2011 19:39
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Shell.
Nije drugo nego Castrol je nekako kliše ("Kastrol, brate ...").
Najviše vozila (u poslednje 2 godine), u svetu, ide sa Shell-om. Ne može toliki narod da greši.
Na CBC-u izjavih da bi da prodajem Shell i LM ulja morao da se navučem na bensedine jer su vodeći u količini i učinku detergenata u većini segmenata.
Naravno vaš automobil nije prešao mnogo km, menjali ste ulje na manje od 10k km a koristili solidan Total, te bi motor trebao da je čist ko suza.
Zaista sa Shell-om nema greške.
Jedino ga kod starijih automobila izbegavam kao preporuku (ili kad ne znam stanje motora), naročito kod dizela, jer ako zaptivaju koksiranim uljem, može Shell i da propi*a na nekoj zaptivci (eno ga onaj stručnjak, pojma nema).
Zaista su kod vas šanse za to kao šestica na lotou.
|
|
|
|
Poslao: 16 Maj 2011 13:30
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Expendable
Jedno pitanje.
Gledam u ponudi Castrola u gradaciji 5w40 imamo Edge i Magnatec, pritom što se Edge treira kao klasa iznad, trebalo bi. Ali oba ulja ispunjavaju iste standarde
■ACEA C3
■API SM/CF
■MB-Freigabe 229.31
■VW 502 00 / 505 00
osim što Edge ima o MB 229,51.
Magnatec ima malo estera u sebi pride.
U čemu je caka što imaju dva ulja u toj gradaciji? Recimo ja sam Edge 5w40 u PG nailazio i jeftinije nego magnatec C3.
|
|
|
|
Poslao: 23 Maj 2011 14:28
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Izvini 'grbe' sad sam tek skoknuo do foruma a nije me bilo par dana.
Formalno izgleda da nema mnogo razlike.
Ipak MB 229.51 je dosta više od 229.31 što znači da je i paket aditiva bogatiji (skuplji), plus sigurno "aditivčić" za smanjenje trenja (friction modifier) koji je prilično skupa stvar.
Verovatno da Edge ima (kao i Mobil 1, Eneos Racing, Motul V300, ...) i nešto ogranskih kompleksa molibdena te boriranih (boratnih) estera.
Glavna razlika je ipak u baznom ulju (base stock-ovima) jer EDGE ima kvalitetniju osnovu.
Veći udeo estarskih sintetika je siguran a neki od EDGE-a (0W-40) ima i nešto PAO sintetika.
Verovatno (kako koje) ima i naftenskih sintetika u EDGE-u (makar kao mirođija).
Edge je skoro potpuno sintetičko ulje a Magnatec je tek sintetsko (III grupa baznih ulja) sa malo estarske sintetike.
Sve to vodi većoj ceni. Zašto se Edge ne reklamira kao "magnetno ulje"? Podrazumeva se da je to sve što i Magnatec i još preko.
Naravno između konkretna dva nije tolika razlika (i sigurno ne vredi cene) tako da je izbor Edge-a uslovljen jedino MB 229.51 ili željom vlasnika (koji može sebi to da priušti) da sebi obezbedi najbolje pa makar koštalo više nego što vredi (a dugoročno verovatno i vredi).
To što si nalazio Egde i jeftinije znači da nabavna cena i nije toliko različita (recimo 20-tak %) pa je preko marže i kanala nabavke moguće da se i izjednače (pa čak i skuplje bude jeftinije; ovo je već redak slučaj).
Naravno Edge pokriva i neke viskoznosti koje Magnatec nema a kod 5W30 je razlika i veća (i u ceni i u kvalitetu).
5W-40 nije posebno "full sintetička" kategorija te osim Motul-a i (skoro) Egde-a ostala su tek na nivou Magnatec-a ili "full sintetska" (SHC) pa čak i mešavina HC i SHC ili od čisto II+ bazne grupe a kod jeftinijih i "full HC" ulja (II bazna grupa).
|
|
|
|
Poslao: 23 Maj 2011 14:49
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Cena Edge-a je visa i za oko 10 evra od Magantec-a 5w-40 (pakovanje od 4 litra). U ovoj radnji gde ja kupujem je magnatec 3350 dinara a Edge je oko 4400. Logicno je da je Edge bolji, ali je po ceni dosta nepristupacan za siru populaciju.
|
|
|
|
Poslao: 23 Maj 2011 18:10
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
FAMAS
Govorim o EDGE 5w40 a ne 5w30. 5W30 je za par eura skuplji od EDE 5W40.
|
|
|
|