Ajd' da se javim na kratko.
Viskoznosti koje se navode u specifikacijama su prosečne a u proizvodnji mogu biti nekoliko % gore-dole.
Podatak 14,5 je zapravo 14,0 do 15,0. Naravno 14,5 i 13,5 u specifikacijama znači da je prvo sigurno (izvesno) viskoznije o drugog. Ako upoređujemo 14,5 i 14,8 (mala razlika) može se samo reći da je drugo VEROVATNO viskoznije a ne da tako i jeste. Druga implikacija je da svakako min. nije sipod 14,4 (ako je ozbiljna firma u pitanju) a da može biti i nešto iznad 15, tako da se svakako radi o malo viskoznijem ulju unutar viskozne gradacije.
Lukoil zaista ne može da se sam sa sobom dogovori. I Castrol ima haos u dokumentaciji ali nema toliko protivurečnosti (pomešana slična ulja su kod njih u pitanju ali je sajt u saglasju sa teh. dokum.) te zaista ostavlja loš utisak. Površnost, nedorađenost i neozbiljnost. Za tako veliku kompaniju (koja koristi SAP, Oracle ... ima "gomilu" pro informatičara, očigledno primnjenih preko veze, te čak plaća eksterne usluge) jednostavno neoprostivo. Nisu to podaci o viskoznosti (čak) pa da 14,5 ili 14,8 i nije od tolike važnosti. Ljudi sve više ulje kupuju prema specifikacijama koje imaju. Šta ako čoveku treba MB 229.5 a ne 229.3? Motor neće zaribati ili tako nešto ali je praktično prevaren ako kupi iz uverenje da ono ispunjava viši standard.
Zato pre svega gledajte etikete (i čuvajte ambalažu!).
OMV sam više puta (na CBC, možda i ovde) spominjao kao jedno od (naj)boljih PS ulja 10W-40 klase.
Iako pomalo (viskoznošću) podseća malo i na 15W-40, zapravo je bliže 5W-40 klasi (proseku te klase).
Kako ispunjava VW 502.00 (te MB 229.3) sigurno je dobro za Cordoba Seat 1.4.
Originalnost je zagarantovana. Cena ne baš niska ali ipak podnošljiva.
OMV je zaista ozbiljan proizvođač. Možda nije sam vrh ali nije ni daleko od njega. Malo je skuplji ali "made in Austria" ipak vredi neki dinar preko. Svakako bolje zvuči nego: Rumunija, Poljska, Turska ...
Inače goriva su im odlična! U Srbiji (još) nema Carrera benzina od 100 oktana ali ko je probao - zna. Zna da je klasa sa Shell V-Power Racing (sa 99+ oktana).
LPG im je verovatno najbolji u Srbiji (uz MOL), ED je onako ... nije loš, mada nije iz Zapadnih izvora.
P.S.
Za viskoznost koja sliči 15W-40 sam mislio na temp. preko 40 cel. Na niskim temp. je naravno ovo ulje čisto 10W i to iznada proseka (vidi teh. podatke).
|