Poslao: 15 Jun 2011 13:01
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ma hocu, ali uvek pare odu na drugu stranu.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 15 Jun 2011 17:18
|
offline
- knell
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 25 Feb 2008
- Poruke: 634
- Gde živiš: Basin City
|
Ja danas isao da uradim servis i kad ono nema Repsola
koji sam hteo da sipam, a koji mi je expendable preporucio.
U trenutku nisam znao sta da im kazem da sipaju pa rekoh Mobil jer
se nekako isticao na policama.
Kad dodjoh kuci pogledah kanticu koju su mi ostavili u gepeku (ostao litar)
i kad ono mi sipali Mobil Super 1000 15W40, 5l =2.100,00 dinara.
Pre nego sto se iznerviram
da vas pitam dali ovo mineralno ulje nesto vredi.
Jbg ja zaboravio da im kazem da sipaju neku polusintetiku, a
oni mislili verovatno da kao vlasniku juga sipaju "krdzu".
Da ne gresim dusu mozda i ovo ulje nije lose ipak vozim juga
|
|
|
|
|
Poslao: 15 Jun 2011 18:17
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Odlicno ulje. Nego, koliko ti staje u karter? Mislim da nema potrebe da kupuje kanticu od 5 litara.
|
|
|
|
Poslao: 15 Jun 2011 18:32
|
offline
- knell
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 25 Feb 2008
- Poruke: 634
- Gde živiš: Basin City
|
Pa 4l, ali nema veze, ostao litar.
Pre ovoga sam sipao uvek poluintetiku Shell,
pa kad kuci videh mineralno umelo se ne preturih preko terase.
Da ne poveruje covek cim vide da vozis juga odmah da ti stave sto jevtinije.
Takodje mi stavili sad sam bas gledao svecice NGK i ispod imaju slovo "R"
Mozda ja tripujem ali kao da su tanje od bosninih koje sam imao ranije.
|
|
|
|
Poslao: 15 Jun 2011 19:13
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
I ja u mog Juga sipam uvek mineralna 15w-40 ulja. Ako je motor dobar, PS ulja 10w-40 su bolji izbor, ali ni ovo nije neka velika greska.
Inace, NGK svecice su jedne od najboljih na trzistu. I ja sam za moj auto kupio NGK V-Line. Te NGK R svecice imaju otpornik u sebi i dosta su dobre.
|
|
|
|
Poslao: 15 Jun 2011 20:30
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Dobro ti je to, ništa se ne sekiraj!
Naročito ako je MOBIL SUPER 1000 X1 15W-40. To ti je API SL/SJ/CF, ACEA A3/B3/A2/B2 te praktično po specifikacijama identičo Super 2000 koja je PS.
Leti nema ni neke razlike (minimalno), a tek zimi i ispod -10cel. bi Supre 2000 došlo do izražaja.
Ionako prevazilazi zahteve tako da je sve u redu. Možeš da voziš i svih 10.000km a ako je više od 60% u gradu menjaj na 7500km i uživaj!
Dobro je i za TNG tako da nije toliko strašno iako bi (pošto ti je motor nov) Super 2000 bilo i malo bolje (ali ne bi primetio nešto na osećaj). Cena je podnošljiva i niža od 2000 koji toliko košta za 4 lit. (pa i nešto jače, ne računam akcije). Taman ti je tolika razlika i u kvalitetu ali to kod Juga nije primetno.
Dobro je što si uzeo 5lit. jer 4lit. ide na zamenu (osim ukoliko cediš "suvu drenovinu", jednom sam uspeo i svih kataloških 4,4 lit. sa filterom da iscedim ali treba puno vremena i nije toliko bitno).
Verovatno nećeš ceo litar da dospeš ali nekih pola litara na 10k km ti ne gine (što je normalno, a ni ceo litar nije preterano). Ako budeš menjao ranije možda i ne dospeš ništa ili tek par dl.
Ako je Mobil Multrigrade (SG/CD) onda si ga skuplje platio (moralo bi da bude ispod 2000din.).
I dalje je to O.K. ali to je i minimum za iole noviji Jugo. Menjaj na 7500km/5000km i ne sekiraj se i dalje (osim što si dao jednu NGK svećicu više nego što si trebao).
Multigrade je idealno ulje za malo starije motore, recimo posle 80 hiljada km. Do tad bi ipak išao na viši kvalitet.
Što se svećica tiče, tek tu ne beri brigu. NGK se slovi za naj firmu (većeg kalibra; ima i boljih ali nisu globalno dostupni) za svećice.
BPR6E su one koje ti trebaju (baš gledam kutiju, još nisam ugradio).
R je otpornik koji nije samo da ne svećice ne ometaju rad radio prijemnika nego su i preporučljive ako imate elektronsko paljenje (a imate). Za starije sa platinama može i BP6E.
Koristio sam sve živo (Bosna, Bosch, Champion i NGK) a većih razlika u radu motora nema.
Bosch Itrium su bile najskuplje (NGK sam kao prava stipsa uzeo na akciji u Mass-u) ali to je manje-više to. Ništa ti ne brini sve će to lepo da radi. LJudi najviše hvale upravo NGK, mada je malo i placebo. Champion mi se najmanje sviđao (možda je i neki falš bio), a Bosna ništa nije bila lošija ni od NGK ni od Bosch-a. Jedino što kraće traju (15k km max.) ali ako menjaš na propisanih 10k km nema zime. Bosch Itrijum može ladno da se menja na 20k km (nisam toliko vozio sa njima ali je izgledalo kao da mogu i 30k km što nikako nije dobro čak i ako verovatno može), NGK su negde između, mogu sigurno 15k km ali je svećice bolje menjati na propisanom intervalu. Kao i na ulju ne valja tu štedeti, nije neka para, a potencijalna šteta je ogromna.
P.S.
Šta reći za servis? Čim vide Juga vataju se za 15W-40, što je doduše i preporuka fabrike te morate ranije naglasiti da hoćete baš 10W-40. I (samim tim doduše) za mineralku, što nije loše ali može i bolje.
Aha, sad sam ponovo pročitao Vaš post gosn "knell" - Super 1000, to je (kako mu ime kaže) Super za Juga čak i novijeg. Mani brigu na veselje. Uživajte u vožnji i ne jurcajte (ali povremeno zađite u više obrtaje, čim zagrejete motor, voli to motor Juga).
I ... vozite auto, što ga manje vozite to brže propada. Minimalno jednom mesečno ga "izduvajte" van grada i mirno spavajte!
|
|
|
|
|
Poslao: 29 Jul 2011 20:18
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Napisano: 16 Jun 2011 8:18
Ma sve je u redu.
Filtere sam podrazumevao. Bez toga nema mnogo smisla. Ljudi potcenjuju značaj filtera za vazduh koji je veoma značajan za dug vek motora (skinite ga pa generalka ne gine mnogo ranije ).
To što ste umesto planiranog Repsola dobili Mobil - sasvim je normalno. Jednostavno Mobil-a ima na najviše mesta (ubedljivo) te ako niste unapred kupili ulje sva je prilika da vam Mobil "ne gine".
Uostalom na anketi na blogu je podelio mesto sa "svim ostalim" a od pojedinačnih brendova je bio ubedljivo na prvom mestu.
Što je još važnije i u aktuelnoj ("who is the best?") se dobro drži, trenutno je treći (sinoć je bila baš "mrtva trka" gde su tri prvoplasirana bila praktično izjednačena) a nekoliko dana je vodio (ubedljivo čak).
Ljudi dosta koriste Mobil i imaju visoko mišljenje o njemu. To je i prilično zasnovano.
Mineralka će više nego dobro odraditi posao. Verovatno ima isti paket aditiva (eventualno nešto manje modifikatora visoznosti koji se dodaju posebno) kao i "stariji brat" (Super 2000) tako da 2k dolazi do izražaja (samo?) zimi i može nešto duže da se koristi (12500km ili 10k km uz 2/3 u gradu).
Duži put će prijati motoru (i ulju). Samo razvaljuj (ali ne prekoračuj brzinu, kazne su velike).
Dopuna: 03 Jul 2011 11:53
Šta ste se uspavali?
Ako je od mnogo obaveza, shvatam 110%. Ako nije, može još što štab da se ksže iako je već sve bitno rečeno, osim ekologije ali toj temi ne mogu pre jeseni iole ozbiljnije da se posvetim.
Razlog za javljanje:
Ide sezona godišnjih odmora. Ako niste iskoristili priliku (prošle nedelje) da obavite besplatni tehnički pregled, obaviti to nedelju dana pred put. Možete i sami (ili uz pomoć majstora prijatelja, uz plaćene dve ture u kafani) prekontrolistati ono najvažnije.
Obratite pažnju na kočnice!!
Po potrebi zamenite ulje u njima. Kočione tečnosti se menjaju na dve ili tri godine!!
Ukoliko je približno vreme za zamenu motornog ulja, isto promenite bar desetaka dana pred put.
Ako nekad vredi skratiti interval zamene i do 20% onda je to ta prilika.
Ako ste zamenili proletos, ili niste napravili veliku kilometražu, naravno nemate veliku potrebu za tim.
Proverite samo nivo ulja i po potrebi dosipajte da nivo bude između sredine i maksimuma (što bliže maksimumu, ako ste sigurni da je auto na ravnom). Ponesite litar (ili bar pola ako vam je preostalo) ulja na put, makar vam i ne trebalo (mislim na ulje koje je već u motoru, iako možete za dosipavanje koristiti skoro bilo koje, vidi detalje u onih 20 pitanja na str. 4).
I ako želite da se odobrovoljite skoknite na:
http://motornaulja.blogspot.com/2011/07/who-is-bes.....okazi.html
Dopuna: 15 Jul 2011 19:05
Grbe,
kako je sad u PG (CG)?
Isparava li ulje? Eto, samo što si uzeo 10W40 a da si slučajno uzeo 15W50 bilo bi, kako i u SAE klasifikaciji stoji - 50cel. a ne samo 40 :-)
I ozbiljno, ovde je nekih 35-36 a u toplijim krajevima (zvanično 39) verovatno bar 40 u hladu i 50 na suncu. Tvoja davnašnja odluka da je ipak bolje koristiti četrdesetice od tridesetica (što sam uvek potvrđivao) sada se pokazuje izuzetno dobro odmerenom odlukom.
I više kao šala:
Zveckaju li sad ventili? U podne? Ni izjutra?
Evo "majke prirode", kao generalnog test majstora, na delu!
Ti bar vikendom možeš do mora a mi se za isto spremamo (servis, promena ulja, guma, ...)
Dopuna: 29 Jul 2011 20:18
Znam da nije sezona ulja, ali javite neko iskustvo. Recimo na potrošnju do mora i nazad ...
Jesmo rekli više od 90% svega o motornim i menjačkim uljima ali uvek ima nešto da se doda.
"Grbe" još nije javio kako je prošao sa OMV-om, "Knell" posle većeg puta (Ohrid, beše?) posle servisa i slično.
U svakom slučaju svima veliki pozdrav (i mene nije bilo nedelju dana na forumu čak ni kao čitaoca).
Javite se i bez ozbiljnih tema, onako neobavezno.
|
|
|
|
|