Poslao: 31 Avg 2012 07:38
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Znam, ali kvalitet ulja je neuporediv. Ja sam do ada uvek sipao polusintetiku i to relativno kvalitetna ulja, ali nisam nikad iz Premium segmenta. Sada cu da probam ovo.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 31 Avg 2012 09:51
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Samo zbog FAMAS-a nisam sipao Total 5w40 u renou iako sam imao dobru nabavnu cijenu iz razloga sto je on imao ono pjenušanje zimus.
|
|
|
|
Poslao: 01 Sep 2012 23:03
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Iz tog razloga sam i ja batalio Total. Evo sad na jesen je godinu dana kako mi je Shell u motoru i nisam nikad primetio onu skramu. Znaci samo do Totala je.
|
|
|
|
Poslao: 05 Sep 2012 12:05
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Total je ugledna kompanija i ne može biti loš ... na zapadu.
Šta se ovde (sve) prodaje, ništa nije nemoguće. Nekoliko loših iskustava sa Total-om i naravno da treba biti oprezan (sutra može biti i neko drugi).
LM je skup brend. 28-30€ za 5 litara PS ulja svakako nije malo ali je podnošljivo.
6,5-7€ za litarsko pakovanje je nešto za šta se može kupiti i 5W-40 sintetika.
Naravno MoS2 nije baš ni obično ulje, a kako sam stava da se na mazivima ne treba štedeti (pa ko koliko može i ko šta može, ali da je primereno vozilu, makar da nije preterano) ne mogu da ne podržim da se trebaju probati čak i ulja koja izgeldaju skupo na prvi pogled.
Naravno, neko više voli da eksperimentiše neko manje. Posle dobrim iskustvom sa Shell HX7 većina bi ostala na njemu (mada ni ono nije jeftinije od pomenutog).
Nema ništa lošeg u promeni brenda, makar s vremena na vreme.
Vas uopšte ne odgovaram od LM-a a mogu ga preporučiti i drugim čitaocima.
Ipak, moram da naglasim (podsetim) da su i domaći proizvođači (ili šire gledano ex Yu) sasvim O.K.
(znači: FAM, Optima, NiS, INA); tehnološki više nego dobri, a cenovno - konkurentni (makar u većem delu). Optima jeste malo skuplja ali se treba i zamisliti zašto je to tako, pa ako ništa drugo dodatna je garancija kvaliteta. Da ponovim 1€ po litri ulja razlike (pa za zamenu i dolivanje tek 5€, najčešće godišnje) nije nešto što bi trebalo primarno da izvrši selekciju maziva.
U većim voznim parkovima jeste od značaja ali tek ukoliko se eksploatacionim ispitivanjima utvrdi da jeftinije ulje može držati korak sa skupljim (istih karakteristika i standarda) inače je tamo još i od većeg značaja ono "nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino!".
|
|
|
|
Poslao: 10 Sep 2012 10:08
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Expendable ::Total je ugledna kompanija i ne može biti loš ... na zapadu.
Šta se ovde (sve) prodaje, ništa nije nemoguće. Nekoliko loših iskustava sa Total-om i naravno da treba biti oprezan (sutra može biti i neko drugi).
Da napravim jednu paralelu.
Moja supruga je dugo živjela u Londonu. Kaže mi da recimo ženska kozmetika koju je tamo kupovala sa ovom ovdje blage veze nema. Jednostavno tamo su potpuno drugačija i pakovanja i linije proizvoda nego što ovdje nalazimo. Ovo što mi kod nas kupujemo od uvoznika proizvoda, tamo se ne prodaje ili se vrlo teško nalazi.
Recimo sin mi je na poklon iz Barselone prije neku godinu dobio Nike patike i trenerku na koju nikada ovdje nisam mogao da naiđem.
Ne vidim nijedan razlog da ni u uljnoj industriji stvari ne bi bile iste ili makar slične. Iz tog razloga ja gledam da kupujem jeftinije brendove, tj. direktne proizvođače koji plasiraju svoje proizvode, nego "izvikana" ulja kod "direktnih uvoznika". Ne zato što sam stipsa, već me strah da ne kupujem samo ambalažu, ali ne i sadržaj onakav kakav bi recimo kupio moj neki kolega iz EU.
Recimo znam nekoliko primjera u CG đe su "uvoznici" nekih čuvenih evropskih proizvođača vozila prodavala primjerke koji su bili udareni, kradeni ili im godište nije bilo ono za šta su ih predstavljali, tj.auto nije bilo novo.
Čak sam ja i na mog nekadašnjeg seata naišta na par mjesta da je vozilo bilo lakirano. A da ne pričam da je na 7000km "otišao" natezač zupčastog koji treba da dere do 100.00km
|
|
|
|
Poslao: 15 Sep 2012 09:52
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Kupio sam danas za mog Juga In 1.1 ulje. Odlucio sam se za Liqui Moly Formula Super 15w-40. Za kanticu od 5 litara sam dao 2000 din, sto je ekstra povoljno.
|
|
|
|
Poslao: 16 Sep 2012 17:44
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Napisano: 16 Sep 2012 17:38
grbe ::Expendable ::Total je ugledna kompanija i ne može biti loš ... na zapadu.
Šta se ovde (sve) prodaje, ništa nije nemoguće. Nekoliko loših iskustava sa Total-om i naravno da treba biti oprezan (sutra može biti i neko drugi).
Da napravim jednu paralelu.
Moja supruga je dugo živjela u Londonu. Kaže mi da recimo ženska kozmetika koju je tamo kupovala sa ovom ovdje blage veze nema. Jednostavno tamo su potpuno drugačija i pakovanja i linije proizvoda nego što ovdje nalazimo. Ovo što mi kod nas kupujemo od uvoznika proizvoda, tamo se ne prodaje ili se vrlo teško nalazi.
Recimo sin mi je na poklon iz Barselone prije neku godinu dobio Nike patike i trenerku na koju nikada ovdje nisam mogao da naiđem.
Ne vidim nijedan razlog da ni u uljnoj industriji stvari ne bi bile iste ili makar slične. Iz tog razloga ja gledam da kupujem jeftinije brendove, tj. direktne proizvođače koji plasiraju svoje proizvode, nego "izvikana" ulja kod "direktnih uvoznika". Ne zato što sam stipsa, već me strah da ne kupujem samo ambalažu, ali ne i sadržaj onakav kakav bi recimo kupio moj neki kolega iz EU.
Recimo znam nekoliko primjera u CG đe su "uvoznici" nekih čuvenih evropskih proizvođača vozila prodavala primjerke koji su bili udareni, kradeni ili im godište nije bilo ono za šta su ih predstavljali, tj.auto nije bilo novo.
Čak sam ja i na mog nekadašnjeg seata naišta na par mjesta da je vozilo bilo lakirano. A da ne pričam da je na 7000km "otišao" natezač zupčastog koji treba da dere do 100.00km
Slažem se.
Uljari samo malo bolje čuvaju tajnu (unutar branše) ... mada i to više nije "mnogo bolje".
Za kozmetiku se odavno zna (kao i kućnu hemiju) a velike kompanije čak to i ne kriju (kao da se može sakriti). Čak sam imao dokument(e) Henkela (koji to kazuje u malo zavijenoj formi) i P&G (koji kazuje direktno) da imaju različite formulacije za različita tržišta (ne za svaku pojedinačnu zemlju).
Naravno, kvalitet (koje li "slučajnosti") opada od zapada ka jugu pa kasnije ka istoku.
I pravda se "običajima", "navikama" ali i "ekonomskim" razlozima.
Logično.
Osim toga postoje i posebne robne marke (brendovi, zapravo) samo za Istočna tržišta (i/ili platežno slabije sposobna).
Dopuna: 16 Sep 2012 17:44
FAMAS ::Kupio sam danas za mog Juga In 1.1 ulje. Odlucio sam se za Liqui Moly Formula Super 15w-40. Za kanticu od 5 litara sam dao 2000 din, sto je ekstra povoljno.
Što je zapravo povoljno (a ne baš "ekstra").
LM je skup brend ali je u poslednje vreme prilagodio cene tržištima poput našeg, ali još značajnije je da se radi o ulju za teretni program (pre svega) u klasi gde su cene 2,5-3€/l plus PDV (poznati strani brendovi), za pakovanja od 5 ili 10 lit. (te čak i nešto niže za 20l i bačve).
Ulje je više nego dobro za Yugo.
Ipak, njegov karakter je pre svega "dizelaški" (i za teška vozila, starije konstrukcije).
Veliki TBN neće škoditi (benzin još uvek ima sumpora kao ED III, mada je najavljeno da će od novembra biti sav "evropremium") ali je sadržaj sulf. pepela te ugljeničnih ostataka blizu gornje granice za benzinske motore. Dakle za čist benzin - nema problema, za TNG - nije (baš) idealno.
Naravno može se koristiti i za TNG ali na sledećoj zameni bih prešao na neko sa manje sulf. pepela (prvo sa API Sx pa tek onda Cy oznakom).
Pozdrav!
|
|
|
|
Poslao: 16 Sep 2012 21:03
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ovo ulje je API SJ, koliko se secam. Inace, u radnji je bila i dizel varijanta koliko mi se cini. Ista kantica ali je pisalo Super HD a i 15w-40 sa MoS2 aditivom. Bilo je skuplje 600 dinara za istu kolicinu.
Na ovom pise: Formula Super 15W-40 ist ein Ganzjahres-Mehrbereichsöl für Benzin- und Dieselmotoren.
|
|
|
|
Poslao: 18 Sep 2012 20:11
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Da, ulje je svakako API SJ.
Zaista nisam siguran da li su to dve verzije (HD i "non HD") jer na sajtu LM-a je bez HD dok ne odete na specifikacije. Kako god, na slici se vidi da je API CF-4/Cf/SJ.
Dakle, ostaje sve što sam rekao.
Kada se Sx navodi na kraju onda je to PRE svega ulje za diesel motore a MOŽE se koristiti i kod benzinaca (pa i kod TNG pogona ali daleko je to od idealnog).
Dakle ovo je tipično Multifleet ulje, za malko stariji vozni park.
Ta ulja u principu imaju povoljnu cenu.
Pozdrav!
|
|
|
|
Poslao: 26 Sep 2012 10:44
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Napisano: 18 Sep 2012 21:14
Malo mi je krivo sto nisam dao jos 600 dinara i kupio Leichtlauf 15w-40 MoS2. Ono je API SL i verovatno daleko kvalitetnije i prilagodjenije Jugu, ali to je, sto je.
Dopuna: 26 Sep 2012 10:44
Danas sam sipao taj MoS2 aditiv u ulje. Flasica je 400 dinara. Stvarno motor ''mekse'' radi i tisi je.
http://www.liquimoly.co.rs/proizvod/114/OIL-ADDITIV-125ml-8352/
|
|
|
|