Motorna i menjacka ulja

75

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Expendable ::Što se tiče vašeg izbora za traktor, takođe je veoma dobar.

Избор јесте мој, али савет је био Ваш:

Expendable ::2) Za uslove primene 10W-40 ili 15W-40.
Odradiće oba posao. Mala prednost za 10W-40 mada su ta(kva) ulja nešto skuplja.
Kad sam već kod Optime i FAM-a (iako bi lako mogli proširiti priču, makar na Nis(otec)) onda svakako:
Maxima HC Prestige XLD (jeste, malo je modernije ulje ali je kvalitetno i sasvim O.K.)
Fenix Superior Plus (ista primedba kao za prethodno)
Oba su u 10w-40 viskoznoj kategoriji.
Što se tiče 15W-40 ulja to bi bila: Maxima Turbo i Superior.
Jeftinija su i odradiće posao i na niskim temperaturama. Izbor je na vama.


Нисам имао подозрења према модричким уљима, само је било питање избора правог типа.

Обзиром да до сада нисам имао искуства са SHPD уљима, интересује ме постоје ли неки постављени стандарди или резултати испитивања за таква уља, колико је то моторних сати, када "Maxima HC Prestige XLD" деградира толико, да је зрела за замену? Да ли је то више од 300 моторних сати... или можда мање?

Expendable ::I da ne bude samo Modriča (mada je odatle početo), ne treba zaboraviti ni domaće proizvođače, makar NIS i FAM.
ФАМ-у "држим фиге" да живне и крене - сматрам да имају знања и могућности да буду произвођач уља којих се нико од великих играча не би постидео да их продаје под својим знаком. А то што имају толико широку гаму производа, то је посебна прича и мени лично разлог да имам велико поштовање према њима.

Expendable ::...na našem tržištu) NEMA (realno) mesta za još više od deset (i to je možda mnogo) brendova.
Koliko ih je kod nas? Najmanje 50.

Још да видимо белгијски "Ксенум" и украински "Хадо", па нек' иде живот... Smile

Да их нема толико, зар би се уопште бринули за ФАМ и НИС? Били би још бољи и "живљи", а ми купци не би били ускраћени за новац или тражени квалитет.

Expendable ::I to mesta ima pre svega za zvučna i skupa imena (Motul, Bel-Ray i slično).
И "Бардал"... и "Силколен"... "Моторекс"... "Ипоне"...

Шта да радим, кад имам ту болес'... Wink

Успут, ево скена две странице "лифлета" за "Еурол" уља, тј. њихове понуде код нас.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Г. Зорге,
Разбисте ме као звечку.
(у конструктивном погледу, као одлична (позитивна) критика)
Додуше подозривост према Модричи је била упућена на рачун "Фамас"-а.
Заборавих шта саветовах (но за једног "профу" уобичајено). А таман се обрадовах (зачуђено) да моје идеје нису усамљене (кад оно - ехо, мада и тако није лоше, нашле су плодно тле).
Узгред, заборавих да се сложим да је штета што Модрича нема више од једног уља за мотоцикле.
Да, да ... уз Motul, Bel-Ray idu i Ipone, Bardahl, Motorex, Silkolene ... Idemitsu i SLIČNI.

Јакако, без конкуренције Фам не би био толико доступан (4€ за ПС или 4,5-6€ за синтетику), Нис би раније поскупео (ала сам се непријатно изненадио видевши данас Аутолине 10W-40 за "тричавих" 574 дин. за литарско паковање; додуше овде је мало и ефекат (ауто) цистерне, крене курс горе па не можеш га стићи, па кад падне останеш на ненормално високој цени, сада се то поклопило и са ценом нафте, па испаде синергијски ефекат, што би астролози рекли - коњукција).

Велика понуда јесте добра ствар и чини тржиште попут оних у већим државама. Више сам хтео да нагласим то да смо ми мало поводљивији од просечних Европљана. Тамо требате да будете много јачи бренд од домаћег за исту цену или да се истог нивоа а осетно јефтинији.
Заправо свуда има и оваквих и онаквих (иначе не би ни у Француској или Немачкој опстало стотине брендова), али причам о "критичној маси", која не мора бити већинска али тамо чини добар део популације а код нас је таквих "патриота" много мањи проценат.

Eurol-u свака част (чак су и са 35 година традиције, има их и са дупло или троструко мање).
Асортиман је импозантан (нарочито ако свега наведеног има код нас и на лагеру).

Не желим толико да критикујем пословну политику увозника, једино што је логистика (транспорт из Холандије) нешто што је против њих, а ако увозе John Deere, зашто (бар) не продају и њихова уља (макар их правио ... како ко и како где).
Подсећам (само) да су Холандија а нарочито Белгија, накрцане блендарама које штанцују десетине брендова (свака од њих).



offline
  • Pridružio: 04 Dec 2012
  • Poruke: 2

Postovani Gospodine Expendable,

prvo bih hteo da pokazem svoje zadovoljstvo postovanje prema osobi koja toliko sustinski zna o uljima i motorima a i ko zna o cemu jos. Mozda zvuci glupo, ali Samo zelim da kazem da se nadam da ste uspeli u svojoj karijeri, jer su retki koji znaju toliko i koji su sebe i svoje poznavanje-znanje doveli do tolike lestvice. Ocigledno ste veliki poznavac, a to mnogo vredi. Svaka cast

Ali da ja ne zamaram neke koji ne misle kao ja ili misle da je ne potrebno ovo reci, meni treba pomoc kod izbora ulja za moj auto, i par odgovora.

Naime, ponosan sam vlasnik MB C class 220 CDI SportCoupe 2002'. Auto je presao 103000 km kad sam ga uzeo, sto je bilo pre 4 meseca. Ocekujem da cete mozda i vi reci a i drugi da je lazna kilometraza, jer je dosao iz Italije, i 10 godina starosti, ali po stanju samog vozila rekao bih da je tacna ili bar +50 000 km.

Kad sam uzeo auto, zamenio sam ulje i filtere iz 007 radnje, tako se nesto zove. Sipao sam Motul X-Cess 8100 5w40, mislim da ne gresim. Posle 4000 predjenih, na zadnjem delu auta sam primetio tragove ulja, oprao sam auto i testirao, u kratkom roku sam opet nasao umazan kepek i branik. Isao sam u neki servis na proveru ulja, posto on nema sipku za ulje (teska glupost-'gospodski auto'), oni su mi rekli da fali 1l ulja, ali sam video da im ona sipka nije original, vec da su samo nesto rezbarili. Kada vrsim proveru ulja na Bordu instrument table, izbacuje stanje OK.

Posle 200-km ulje nije izlazilo vise auspuh i sve je bilo kao pre. Auto normalno ide, lampica ulja se ne pali i stanje ulja je i dalje OK. Ono sto mi je cudno, je miris sagorevanja nekog svaki put kad stanem i izadjem iz kola, kao ulje da gori u auspuhu. Razmisljao sam da odem da proverim emisiju izdivnih gasova na uredjaju.

Prvo sto sam pomislio da je ulje lose jer je stajalo kod mene godinu ipo dana i ko zna koliko jos u Mass Company-u. Postoji neki krug ispod kante, sa datumom, ali ja ne znam da procitam onde mesec i godinu.

Sta mozete vi reci na sve ovo, dati neku preporuku,savet.

Unapred Zahvalan, Filip Jovanovic

PS: Posto je sistem ubrizgavanja goriva Common Rail, nasao sam onaj dodatak aditiv u ulje bas za Comon Rail, mislim da je ona Americka marka STB, ali opet mozda gresim, slabo pamtim te podatke. Sta mislite o tome? Radi poboljsanja aditiva ulja. Hvala

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Poštovani g. Filipe,
O karijeri ... ne bih javno, dok sam radio u struci (i kad joj se vratim) imao sam neku osrednju ... "karijericu". Nije da nisam ambiciozan ali kliše (steroetip) o provinciji nije samo kliše (bolji su otišli a ko je ostao može proći samo kao Don Kihot ili "Idiot"). Dakle ne krivim sistem ni (voljenu) Šljivropu, dosta je i do mene, ali negativna selekcija je jeste ono što je činjenica. U tome ima i malo objektivnog (ima toga i na Zapadu ali manje) jer ruku na srce ovde vam mnogo znanja pre može škoditi nego koristiti (i to je tako da ne idemu u "zašto", objektivna je činjenica).

No da se vratim na temu i vaše pitanje (i da budem što kraći).

Motul X-cess je adekvatno ulje za vaš motor.

Da ne ulazim u detalje vašeg opisa ali opšte je pravilo:
- Ako vam je (iole) sumnjivo kako vam se motor ponaša pri promeni ulja, menjaj ga (makar ti "iz oka ispalo", tj. makar da je iz ovlašćenog servisa, direktno od proizvođača ... "sa druge planete").

Nešto ne štima, a teško je reći šta. Moguće je i da je do starosti ulja a možda imate i manjak ulja.
Kod Mercedesa taj sistem (elektronski) dobro funkcioniše ali niti je precizan niti da se (baš) 100% oslonite na njega. Ipak, ne valja ni dosipavati napamet jer i mnogo ulja nije dobro.

Dakle, menjajte ulje pre isteka servisnog intervala. Kako ide zima, sad mu je i idealno.
Iako je za Vas 229.5 ono što vam treba, od 229.51 neće "glava da boli".
Čak bih malu prednost dao takvim uljima.

2) 5W-40 sa MB 229.51
Recimo od "pumpadžija" ili tako nešto (ako već ne možete iz inostranstva). Šteta za Mobil ESP 0W-40 ali mislim da ćete ga teško naći kod nas (slično i za Lukoil Genesis). Ostaju vam:
MOL Dynamic Prima ili Nisotec Autoline Sint kao ulja sa MB 229.51
1) Ipak, i pored godina, a obzirom na odlično stanje te tek 100-150k km, čini mi se (to je teško tvrditi napamet) da bi najbolje prošli sa uljima:
5W-30, MB 229.51, ACEA C3, VW 504/507, BMW LL-04.
Takvih je "tušta i tma" a osim pumpara (praktično svih, osim Lukoil-a, te G-energy ulja) tu su i FAM (Fenix Power 504/507) te Modriča (Optima Eco Plus), kuća ulja (ako ste iz Bgd) je još bolje od pumpe jer ne stoji ni napolju u limenom ormanu.
Naravno da Mobil 1 ESP 5W-30, Texaco Havoline Ultra S (i 5W-30 i 5W-40), Castrol Edge, Shell Helix Ultra Extra i slična deluju kao bolja (i možda za nijansu i jesu) ALI ne zaboravite:
Ulje je najbolje koje: ima odobrenje, ORIGINALNO JE i nije starije od godinu-dve (i nije svoja verzija za "pasivna tržišta").

Aditiv za ulja (post aditiv) IZBEGAVAJTE!
Ako je ulje pravo, samo će smetati!!
Isto važi i za gorivo. Kupujte isključivo ED, sada ne bi trebalo da nije Euro 5 gde god da sipate (birajte veće i prometnije pumpe, ipak).

Veliki pozdrav,
Stevan Dimitrijević

P.S.
Filter za ulje - što kvalitetniji. OEM najbolje ili MANN (original).
Ako ne menjate ulje u ovlašćenom servisu, onda nađite dobar servis (mehaničara) da bi u startu imali dobar nivo ulja. Pri zameni je teško da iscuri svo ulje, pa bez merne šipke treba ili mnogo iskustva (a i vremena) da se pomoću senzora to fino "našteluje".

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Ех, да - ти филтери за уље...

Како се котирају ФРАД-ови филтери? Нису неки екстрем као негативан пример?

И нешто око адитива. Набасао сам недавно да неко код нас продаје бочице адитива са фулареном као "главном фором". Чак је била нека велика компанија била у питању, да ли Валволин или ЕЛФ или нека трећа, са плавом амбалажом.

За фуларен знам да је "мала тајна" коју "Бардал" користи у уљима за мотоцикле са ЈАСО сертификатима за употребу у моторима са мокрим квачилом. Да ли има неке користи или можда и штете од употребе неког таквог адитива у препорученим дозама на мотоциклима за мокрим квачилом?

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

ФРАД бих третирао (бар) као средњу класу.
Сасвим коректни филтери, за све нормалне захтеве. Неко се на блогу жалио да један тип има релативно мали притисак при коме отвара by-pass вентил али не мења на ствари (а и није за све типове - димензије).
Фуралан ... заправо није фурален него једињења са фураленском структуром (нано честице MoS2 или WS2). Ови адитиви и нису тако нови а доста обећавају.
По многима су следећа генерација адитива за смањење трења и могли би до 2020. да постану и "званични" (индустријски) стандард за то.
Како год, наука (неколико радова) каже да резултата има, пракса је релативно скромна.
Умерена препорука са моје стране. Ако нешто вреди онда су то овакви адитиви.
Ипак, више се добија при додавању у уља нижег ранга (API SF/CC ili SG/CD) па је исплативост дискутабилна (можда је једноставније купити уље SJ ili SL нивоа).
Није лоше, али треба бирати иоле познатија имена.
Пазите: у принципу се ова врста адитива не користи код мотоцикала (мокрог квачила).
Вероватно постоје адитиви специјално за ту намену па само такве би могли да пробате. Иначе: НЕ.

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Још једна корисна... не, две корисне информације. Захваљујем.

offline
  • Pridružio: 04 Dec 2012
  • Poruke: 2

Expendable ::Poštovani g. Filipe,
O karijeri ... ne bih javno, dok sam radio u struci (i kad joj se vratim) imao sam neku osrednju ... "karijericu". Nije da nisam ambiciozan ali kliše (steroetip) o provinciji nije samo kliše (bolji su otišli a ko je ostao može proći samo kao Don Kihot ili "Idiot"). Dakle ne krivim sistem ni (voljenu) Šljivropu, dosta je i do mene, ali negativna selekcija je jeste ono što je činjenica. U tome ima i malo objektivnog (ima toga i na Zapadu ali manje) jer ruku na srce ovde vam mnogo znanja pre može škoditi nego koristiti (i to je tako da ne idemu u "zašto", objektivna je činjenica).

No da se vratim na temu i vaše pitanje (i da budem što kraći).

Motul X-cess je adekvatno ulje za vaš motor.

Da ne ulazim u detalje vašeg opisa ali opšte je pravilo:
- Ako vam je (iole) sumnjivo kako vam se motor ponaša pri promeni ulja, menjaj ga (makar ti "iz oka ispalo", tj. makar da je iz ovlašćenog servisa, direktno od proizvođača ... "sa druge planete").

Nešto ne štima, a teško je reći šta. Moguće je i da je do starosti ulja a možda imate i manjak ulja.
Kod Mercedesa taj sistem (elektronski) dobro funkcioniše ali niti je precizan niti da se (baš) 100% oslonite na njega. Ipak, ne valja ni dosipavati napamet jer i mnogo ulja nije dobro.

Dakle, menjajte ulje pre isteka servisnog intervala. Kako ide zima, sad mu je i idealno.
Iako je za Vas 229.5 ono što vam treba, od 229.51 neće "glava da boli".
Čak bih malu prednost dao takvim uljima.

2) 5W-40 sa MB 229.51
Recimo od "pumpadžija" ili tako nešto (ako već ne možete iz inostranstva). Šteta za Mobil ESP 0W-40 ali mislim da ćete ga teško naći kod nas (slično i za Lukoil Genesis). Ostaju vam:
MOL Dynamic Prima ili Nisotec Autoline Sint kao ulja sa MB 229.51
1) Ipak, i pored godina, a obzirom na odlično stanje te tek 100-150k km, čini mi se (to je teško tvrditi napamet) da bi najbolje prošli sa uljima:
5W-30, MB 229.51, ACEA C3, VW 504/507, BMW LL-04.
Takvih je "tušta i tma" a osim pumpara (praktično svih, osim Lukoil-a, te G-energy ulja) tu su i FAM (Fenix Power 504/507) te Modriča (Optima Eco Plus), kuća ulja (ako ste iz Bgd) je još bolje od pumpe jer ne stoji ni napolju u limenom ormanu.
Naravno da Mobil 1 ESP 5W-30, Texaco Havoline Ultra S (i 5W-30 i 5W-40), Castrol Edge, Shell Helix Ultra Extra i slična deluju kao bolja (i možda za nijansu i jesu) ALI ne zaboravite:
Ulje je najbolje koje: ima odobrenje, ORIGINALNO JE i nije starije od godinu-dve (i nije svoja verzija za "pasivna tržišta").

Aditiv za ulja (post aditiv) IZBEGAVAJTE!
Ako je ulje pravo, samo će smetati!!
Isto važi i za gorivo. Kupujte isključivo ED, sada ne bi trebalo da nije Euro 5 gde god da sipate (birajte veće i prometnije pumpe, ipak).

Veliki pozdrav,
Stevan Dimitrijević

P.S.
Filter za ulje - što kvalitetniji. OEM najbolje ili MANN (original).
Ako ne menjate ulje u ovlašćenom servisu, onda nađite dobar servis (mehaničara) da bi u startu imali dobar nivo ulja. Pri zameni je teško da iscuri svo ulje, pa bez merne šipke treba ili mnogo iskustva (a i vremena) da se pomoću senzora to fino "našteluje".


Stevane hvala vam na odgovoru ali nisam bas razumeo.

1) Da li je 229.51 za motore sa partikularnim filterom i ako jeste vi kazete da mogu slobodno da sipam to ulje, jel ono bolje od 229.5?
2) Da sipam 5w30 ili 5w40, ja sipam ovo drugo jer sam mislio da je bolje, posto meni prodju sva godisnja do a dok mi prodje servisni interval. Zima,leto. Valja veci opseg gradacije viskoznosti.
3) Da li stvarno mislite da smem da sipam neko ulje sa pumpe? Nikad nisam verovao to, sipao sam Luk oil u kamion 10w40 Avangarde mislim, tacnije dolivao, kad mi je bilo hitno.
Koje po vama mislite da je najbolje od tih sa pumpi nasih. I da li da kupim bas na pumpi kod nas? U. Blizini imam i Eco, Nis, OMW on my way Smile, Lukoil,...
4)Sta mislite o Wurth ulju? Ja kod drugara sipam ulje, njegov otac je drzao servis, pa sad i on. Nisam ga sipao jer ne verujem, cuo sam da iz rumunije dolazi. On na burad 200l uzima.
5) Castrol sam ranije sipao dok sam imao audi a4 sa 1.8 20v motorom i nikad nisam bio zadovoljan, dok nisu poceli i hidropodizaci da se cuju. Fals fals fals, sve fals. U evropu ne idem, Samo Rusiju, nju drzim. Tako da sta mi je ciniti????
6) i ovo, kazite mi sta su ti bypass filteri i koja je svrha? I centrifugalni takodje, imam ih na kamionima, na kolima ne, bar koliko ja znam Very Happy

Pozdrav

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Poštovanje.
Moram priznati da nisam bio skroz jasan. Ajd' sam da bidnem:
1) Da li je 229.51 za motore sa partikularnim filterom i ako jeste vi kazete da mogu slobodno da sipam to ulje, jel ono bolje od 229.5?
Za Vas, nije bolje ... (skoro) isto je. Mislio sam da ćete lakše naći odgovarajuće MB 229.51 naročito u 5W-40 što proširuje mogućnosti. Pošto nemate (isključiv) zahtev za .51 ni DPF obradu otpadnih gasova .51 nije (naravno) obavezno. Dakle, može i jedno i drugo bez veće prednosti ijednog.

2) Da sipam 5w30 ili 5w40, ja sipam ovo drugo jer sam mislio da je bolje, posto meni prodju sva godisnja do a dok mi prodje servisni interval. Zima,leto. Valja veci opseg gradacije viskoznosti.
Kod novijih motora ne mora da znači. Ipak, mala prednost za 5W-40.

3) Da li stvarno mislite da smem da sipam neko ulje sa pumpe? Nikad nisam verovao to, sipao sam Luk oil u kamion 10w40 Avangarde mislim, tacnije dolivao, kad mi je bilo hitno.
Koje po vama mislite da je najbolje od tih sa pumpi nasih. I da li da kupim bas na pumpi kod nas? U. Blizini imam i Eco, Nis, OMW on my way , Lukoil,...
Kod nas ništa nije 100% pa ni ovo ali je svakako jedno od (naj)boljih rešenja.
Eco i OMV imaju dobra ulja ali su ya odgovarajući kvalitet u 5W-30.
Lukoil je O.K. samo što kod nas može i da nema MB 229.5 oznaku (kao u npr. Rusiji) pa na to treba obratiti pažnju (pogledati etiketu) pri kupovini. Ovo vam je i najjeftinije rešenje.
Ipak, kod nas je no. 1 G-Energy F-Synth 5W-40 (MB 229.5). Ima ga na većim NIS pumpama.
Ne morate ga kupovati u Rusiji, ionako se pravi u Italiji u Bariju (do skorašnji pogon Chevron/Texaco-a). Cena? Prava sitnica! (nemojte se zagrcnuti na kasi; ali vredi, ni OMV nije jeftiniji, naprotiv).
Rusiju spominjem jer putujete tamo. Inače kao jako dobro rešenje mi se čak čini Lukoil Genesis Premium 5W-40 (MB 229.51). Uošte je Genesis serija - strava! Jedino što je nema kod nas.

4)Sta mislite o Wurth ulju? Ja kod drugara sipam ulje, njegov otac je drzao servis, pa sad i on. Nisam ga sipao jer ne verujem, cuo sam da iz rumunije dolazi. On na burad 200l uzima.
Nije loše ali koliko je dobro ... pitanje je. Verovatno ga pravi Omv ali i takva firma (verovatno) ima nivo kvaliteta za Zapad i za Šlj tržišta pa (ne samo zato što je iz Rumunije, naprotiv) pogađajte (tri puta jer je teško pitanje) šta stiže do nas (mala pomoć: u celoj zemlji se uradi manje analiza ulja, godišnje, nego što ima prisutnih brendova).

5) Castrol sam ranije sipao dok sam imao audi a4 sa 1.8 20v motorom i nikad nisam bio zadovoljan, dok nisu poceli i hidropodizaci da se cuju. Fals fals fals, sve fals. U evropu ne idem, Samo Rusiju, nju drzim. Tako da sta mi je ciniti????
Vidite odgovor pod 3.
Inače Castrol a da nije kupljen na zapadu je (ipak) "mačka u džaku".

6) i ovo, kazite mi sta su ti bypass filteri i koja je svrha? I centrifugalni takodje, imam ih na kamionima, na kolima ne, bar koliko ja znam
Nema ih i neće ih ni biti skoro (na automobilu). Centrifugalni filteri su kod automobila napušteni iz mnogo razloga a jedan od poslednjih automobila sa njima je "peglica". Preporučujem tekst o filterima za ulje na blogu:
http://www.motornaulja.blogspot.com/2011/12/oil-fi.....lteri.html
O by-pass filterima je bilo na (stručnom) forumu u "horizontu" (na CBC) a ukratko:
komplikovano ih je ugrađivati u automobile, za teretna vozila izvanredna stvar (kao i za industriju).
Produžavaju vek ulju 5 pa i 10 puta (zavisno od uslova eksploatacije i vozila/mašine).


POZDRAV!

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Expendable

Koje ulje bih mogao da stavim u opel corsa 1.2 16v iz 2002.godine sa predjenih 94000km?
U opelovoj radnji mi nudili GM 10W40 polusinteika.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1016 korisnika na forumu :: 29 registrovanih, 9 sakrivenih i 978 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, aleksmajstor, amaterSRB, babaroga, cikadeda, Dukelander, galerija, Kubovac, kybonacci, Lošmi, mercedesamg, milenko crazy north, milos.cbr, milutin134, moldway, Motocar, Panter, Qwertyuio, radoznao, robertino, rovac, royst33, tubular, vathra, wizzardone, Yellow Pinky, YugoSlav, ZetaMan, 79693