Poslao: 30 Jun 2014 11:03
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Nemamo temu u mjenjackom ulju.
Al kako je to ista oblast ja je ne bi otvarao vec bi mozda temu preimenovao u Motorna ulja i ostala maziva ili Maziva za automobile
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 30 Jun 2014 11:50
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
_Sale ::
Zbog čega?
Bez nekog pravog razloga, hteo sam Motul ulje !
Mislim da smo se saglasili da ova tema bude zajednicka za motorno i menjackom ulju.
Naziv teme bi mogli promeniti.
|
|
|
|
|
Poslao: 05 Jul 2014 12:55
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Bolje je što je promenjen naziv teme.
Em je bilo i o menjačkim uljima, em o njima ima i manje šta da se kaže.
Inače, nije da se ne menjanju, ali se menjaju po savetu proizvođača vozila.
Postoji dosta vozila sa "fill for life" pa se ulje i ne menja (mada je to uslovno).
Kod mnogih (savremenih) japanskih vozila ulje u menjaču se menja ("propisano" je od strane proizvođača vozila) na 6 do 8 god. i to treba poštovati. Kod teretnih vozila i češće, gde je to i bolje definisano. Postoje standardi sa zamenom na 300, 400 ili (čak) 500 hiljada km ALI maksimalno 3 godine!
To što se kod nas (osim u garantnom roku) to ne poštuje, je samo slika i prilika tehničke kulture (i šire na Balkanskom poluostrvu).
Slažem se da kod većine modernih vozila ulje u menjaču ne treba menjati bez potrebe (najčešće pri intervenciji na menjaču kako je naveo "Sale" ili kada treba dosipati veću količinu ili manju ali kada nemate ulje koje je u menjaču (slučaj "Grbe").
|
|
|
|
Poslao: 06 Jul 2014 15:07
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Expendable ::
To što se kod nas (osim u garantnom roku) to ne poštuje, je samo slika i prilika tehničke kulture (i šire na Balkanskom poluostrvu).
Passat B7 (2011.) službeni, da li veruješ da nikome ne pada na pamet u servisu da pogleda u menjač, a ne da menja ulje? Auto je prešao 89.000 km, inače. Ovlašćeni servis je u pitanju i auto u full garanciji.
Ne bih ja to povezivao sa tehničkom kulturom, već sa uputstvima proizvođača.
Čim stignem, pogledaću šta piše u Uputstvu.
|
|
|
|
Poslao: 08 Jul 2014 17:31
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Uzeo sam mobil xe 5w30 da sipam u opel corsa c 1.2.
Istina,necu mijenjati do jeseni,jer sam presao sa Havoline tek oko 5000km.
|
|
|
|
Poslao: 09 Jul 2014 17:14
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Nema potrebe ranije menjati ulje!
P.S.
Sale,
Bar se oko jednog slažemo a to je da treba slušati šta je proizvođač propisao.
Uzgred, šta kaže uputstvo?!
Za B7, šestostepeni manuelni menjač, nivo ulja se proverava na 60.000km ili 4 godine.
Dakle, pre će biti da je tehnička nekultura tolika da ni zvanični servisi ne poštuju propisano.
No, to nije ni bitno. Niti ćete Vi odustati od toga da se ulje u menjaču ne menja, niti ću ja prihvatiti da je tako. Neka ostane na propisanom od strane proizvođača.
Zato nemojmo o specijalnim slučajevima (i citat bez konteksta) jer je počelo o tome da li se UOPŠTE menja ili ne menja. Bar desetine proizvođača kažu da se menja i to propisuju, znači da se menja.
Ne mogu pojedinačni slučajevi imati opšte značenje.
Kod modernih automobila (mada je tendencija iz 80-tih i '90-tih) je uobičajeno punjenje "fill-for-life" pa se to pogrešno tumači da se nikad ne menja. Rok upotrebe vozila je 10 do 15 god. i po tome proizvođači tako to i tumače. ZF je glavni zagovornik ovog principa (i da se za menjače koriste motorna ulja) ali nije uspeo to da "istera". Čak su i za teretna vozila pokušali (uz testove od milion km) ali još uvek nema takvog standarda. Kako god, na zapadu veliki vozni parkovi teretnjaka poštuju propisane zamene na 2 ili 3 god. (bar dok su vozila novija) što kod nas ne verujem da je slučaj.
Uzgred, kod nas se u industriji u reduktorima ulje nikad (ili skoro nikad) ne menja a trebalo bi na 2 godine (u izetnim slučajevima više) sa mineralnim uljima i 2 do 4 god. sa sintetičkim.
Dakle, jeste ČEST slučaj da se ulje u menjaču ne menja. Tačno je i da ako nije menjano 10 ili 15 god. ne treba ni menjati, tačno je i da se ne proverava baš svake godine (ali je preporučljivo) ali je najčešće to na 30 hiljada km ili dve godine (npr. Golf IV 1.9 TDI).
Ne mora ali menjač bez ulja neće dugo (bez par dl još i nekako ali ako nedostaje više sigurno će otkazati kasnije ili pre (više pre)).
Pozdrav!
|
|
|
|
Poslao: 09 Jul 2014 22:48
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Expendable ::Nema potrebe ranije menjati ulje!
Kako vam se cini ovo ulje sto sam uzeo?
Ima GM A LL 025 specifikaciju (kao i dexos 2) ,i urednu deklaraciju uvoznika. Pise da je proizvedeno u Belgiji a uvoz iz Francuske.
Dao sam mu prednost u odnosu na Lukoil genesis premium.
|
|
|
|
Poslao: 10 Jul 2014 21:34
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Veoma dobro ulje!
Ne bih mu davao (neku) posebnu prednost u odnosu na Genesis (u istoj VG).
Koliko se sećam rekli ste da u CG nema 5W-30 Genesis-a, pa u tom smislu možda (i) ima prednost.
Lepše zvuči (Belgija i Francuska) ali u suštini to su jako (J A K O) slična ulja.
Čak (možda i) imaju iste aditive i to ne samo osnovni paket, nego i sve bustere redom.
I jedni i drugi se snabdevaju kod Infenion-a (JV, ExxonMobil-Shell) i ozbiljni su dovoljno da ne zabušavaju na "kantaru".
Možda su u nijansama bolja Mobil ulja III BG ali to su "nijanse od nijanse" (a i ne mora da znači).
Mobil ekstra kvalitet (i začinke PAO i estre) gura samo u seriju "KEC" (ONE), pa tu može biti malo više kvaliteta ali uz mnogo veću cenu, pa ko voli nek' izvoli (nije zahtev standarda a Genesis i XE ionako prevazilaze takve (minimum zahteva)).
Dexos2 pokriva i GM-LL-025A, "120%".
Pozdrav!
|
|
|
|
Poslao: 11 Jul 2014 08:44
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Ovako,
Genesis mi je bio jeftiniji ali ipak sam se poveo za onom da je Mobil bar malo jača firma u ovom poslu od Lukoila da bi ovo XE ulje bilo lošije od Genesisa. Ne kažem ni da je bolje, ali ipak je Mobil u prednosti, makar samo marketinški.
Još jedna stvar koja je odlučila je i ta da je Genesis sa početka proizvodnje, odnosno 2012. (datum punjenja ulja koja sam gledao). XE je iz sredine 2013.godine.
Takođe, Genesisa 5w30 N E M A u CG. Zasto, ne znam.
Još jedna stvar, sjećam se kada sam sipao luxe 5w40 svojevremeno u seata cordobu, tokom zimskom vremena mi se javljala kondezacija, koje recimo sada nema kod petrol premium (havoline) iako vozim krace relacije nego sa seatom.
Ujedno, htio sam da probram kako fercera motor sa još rjeđim uljem u odnosu na četrdesetice.
|
|
|
|