Motorna i menjacka ulja

84

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Potpuno razumem.
Poređenja su ipak na različitim vozilima pa nisu potpuno zasnovana.
Slažem se da je Mobil jača firma i pre svega sa dužom tradicijom. Uz sličnu cenu (pa i nešto veću) sigurno je primamljivija ponuda. Ulje može da se koristi i posle 4-5 god. ali je sigurno bolje kad je "taze". Na kraju krajeva, složili smo se da 5W-30 ima prednost (makar za probu) a Genesis-a nije bilo.
Sve u svemu, razlozi su prihvatljivi, ali sam zbog drugih čitalaca morao da naglasim da razlike (zaista) nisu velike i da Mobil ima prednost ali samo pri sličnoj ceni. Mnogo veća nije prihvatljiva i zasnovana (na kvalitetu).
Pozdrav!



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Pazario TRANSELF NFJ 75W80 sa Gl 4+ specifikacijom za korsu.
Jedino ulje koje sam nasao sa ovom specifikacijom.
Ostala su sva Gl5.



offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Sasvim O.K.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Napisano: 16 Jul 2014 14:03

Evo i kako izgledaju ulja koja ću da "sunem" u korsicu




Dopuna: 18 Jul 2014 14:39

Zamijenio danas ulje u mjenjaču.
Iskren da budem ne osjećam razliku u šaltanju, što bi značilo da je mjenjač u dobrom stanju.

Zaista ne vidim nijedan razlog da ljudi makar jednom u zivotu automobila ne zamijene mjenjacko ulje,jer je taj poduhvat jeftiniji od zamjene motornog ulja.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Da.
Obično treba 2 litara ulja.
Ne može da šteti! (ako se sipa ulje po specifikaciji)
Treba videti ulje (iz menjača) posle 7-8 god. (ili 150 hiljada km). Blagi užaš! A treba videti i lab. analize koje često nisu ispunjenje ili ako jesu na samoj su granici (bar na nečemu padnu).
Čak su i ATF za manualne menjače (BMW) sa kraja '80-tih (hermetički zatvorene kutije) sa striktnom preporukom da je "Fill for Life" obično u očajnom stanju nakon 15-tak god. (verovatno se smatra problemom vlasnika, šta će mu toliko dugo automobil, ili što ga nije "prosledio" na Istok).

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Da se nadovežem i da ponovim, zasita ne vidim nijedan razlog da se to ne uradi jedno u 5-6 godina.
Jedan l mjenjačkog ulja je od 6-10e, ruke su oko 10eur.
Znači oko 25-30eur za nešto što se ne mijenja ne svaki dan, već jednom ili dva puta u deceniju.
Vrijedi te pare, zaista.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13409
  • Gde živiš: Z-moon

Citat:Evo i kako izgledaju ulja koja ću da "sunem" u korsicu






Grbe, ne bilo ti zapoveđeno, postavi slike onog ulja što si morao da ispiraš motor od njega, možda bude od koristi nekome...

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Sale

Nisam ispirao motor, a vjerovatno i necu. Kada sam bio kod majtora da mi zamijeni ulje u mjenjaču, pitao sam ga da li mogu kod njega da odradim ispiranje motora flush sredstvom, međutim rekao mi je da je prilikom zamjene dihtunga razvoda (prije 7-8 mjeseci), morao da skida karter i da je pritom očistio i sito uljne pumpe. To sam tek sada saznao, tako da neću raditi ništa oko ispiranja.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Bez komentara (samo objašnjenje koje je vozilo u pitanju) na komentar.
Sa CBC foruma (gde sam takođe "expendable")

"Nisam se dugo javljao :-)
Prema vasoj preporuci, prije ~3 godine i ~60.000km promijenio sam mjenjacko ulje u Abarthu* na Motul Gear 300 75W90. Prije dva dana sam pri promjeni motornog ulja promijenio i mjenjacko - cisto preventivno, mjenjac radi OK i nema nikakvih problema. Sta je iz njega iscurilo, nisam mogao da vjerujem... neka cudna tekucina, daleko rjedja nego motorno ulje, sivo-smedje boje (originalno crvenkasto). Eto, cisto kao zanimljivost i kao upozorenja svima koji tvrde da to "nema potrebe".
(Da, cisto da napomenem - ovih 60.000km auto je nekoliko puta vozen na Track Day-evima.)"

* (Grande) Punto Abarth, 180ks. Ulje u menjaču (nivo) se proverava na 30.000km; nema propisanog intervala zamene ulja u menjaču.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Expendable

Za tri godine mu se od crvenog pretvorilo sivo smeđe ulje?

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 963 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 5 sakrivenih i 924 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, A.R.Chafee.Jr., amaterSRB, babaroga, cikadeda, darkangel, Dežurni pod palubom, Dukelander, galerija, Karla, Kubovac, kybonacci, Lošmi, Marko Marković, mercedesamg, milenko crazy north, milos.cbr, milutin134, moldway, Motocar, radoznao, robertino, rovac, royst33, SlaKoj, Snorks, t.mile, vathra, Vatreni Zmaj, wizzardone, Yellow Pinky, YugoSlav, ZetaMan, 79693