Poslao: 11 Jul 2014 19:20
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Potpuno razumem.
Poređenja su ipak na različitim vozilima pa nisu potpuno zasnovana.
Slažem se da je Mobil jača firma i pre svega sa dužom tradicijom. Uz sličnu cenu (pa i nešto veću) sigurno je primamljivija ponuda. Ulje može da se koristi i posle 4-5 god. ali je sigurno bolje kad je "taze". Na kraju krajeva, složili smo se da 5W-30 ima prednost (makar za probu) a Genesis-a nije bilo.
Sve u svemu, razlozi su prihvatljivi, ali sam zbog drugih čitalaca morao da naglasim da razlike (zaista) nisu velike i da Mobil ima prednost ali samo pri sličnoj ceni. Mnogo veća nije prihvatljiva i zasnovana (na kvalitetu).
Pozdrav!
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 12 Jul 2014 18:03
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Pazario TRANSELF NFJ 75W80 sa Gl 4+ specifikacijom za korsu.
Jedino ulje koje sam nasao sa ovom specifikacijom.
Ostala su sva Gl5.
|
|
|
|
|
Poslao: 18 Jul 2014 14:39
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Napisano: 16 Jul 2014 14:03
Evo i kako izgledaju ulja koja ću da "sunem" u korsicu
Dopuna: 18 Jul 2014 14:39
Zamijenio danas ulje u mjenjaču.
Iskren da budem ne osjećam razliku u šaltanju, što bi značilo da je mjenjač u dobrom stanju.
Zaista ne vidim nijedan razlog da ljudi makar jednom u zivotu automobila ne zamijene mjenjacko ulje,jer je taj poduhvat jeftiniji od zamjene motornog ulja.
|
|
|
|
Poslao: 03 Avg 2014 20:35
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Da.
Obično treba 2 litara ulja.
Ne može da šteti! (ako se sipa ulje po specifikaciji)
Treba videti ulje (iz menjača) posle 7-8 god. (ili 150 hiljada km). Blagi užaš! A treba videti i lab. analize koje često nisu ispunjenje ili ako jesu na samoj su granici (bar na nečemu padnu).
Čak su i ATF za manualne menjače (BMW) sa kraja '80-tih (hermetički zatvorene kutije) sa striktnom preporukom da je "Fill for Life" obično u očajnom stanju nakon 15-tak god. (verovatno se smatra problemom vlasnika, šta će mu toliko dugo automobil, ili što ga nije "prosledio" na Istok).
|
|
|
|
Poslao: 05 Avg 2014 09:57
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Da se nadovežem i da ponovim, zasita ne vidim nijedan razlog da se to ne uradi jedno u 5-6 godina.
Jedan l mjenjačkog ulja je od 6-10e, ruke su oko 10eur.
Znači oko 25-30eur za nešto što se ne mijenja ne svaki dan, već jednom ili dva puta u deceniju.
Vrijedi te pare, zaista.
|
|
|
|
Poslao: 05 Avg 2014 11:24
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13409
- Gde živiš: Z-moon
|
Citat:Evo i kako izgledaju ulja koja ću da "sunem" u korsicu
Grbe, ne bilo ti zapoveđeno, postavi slike onog ulja što si morao da ispiraš motor od njega, možda bude od koristi nekome...
|
|
|
|
Poslao: 05 Avg 2014 14:44
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Sale
Nisam ispirao motor, a vjerovatno i necu. Kada sam bio kod majtora da mi zamijeni ulje u mjenjaču, pitao sam ga da li mogu kod njega da odradim ispiranje motora flush sredstvom, međutim rekao mi je da je prilikom zamjene dihtunga razvoda (prije 7-8 mjeseci), morao da skida karter i da je pritom očistio i sito uljne pumpe. To sam tek sada saznao, tako da neću raditi ništa oko ispiranja.
|
|
|
|
Poslao: 14 Avg 2014 19:16
|
offline
- Pridružio: 04 Feb 2010
- Poruke: 203
|
Bez komentara (samo objašnjenje koje je vozilo u pitanju) na komentar.
Sa CBC foruma (gde sam takođe "expendable")
"Nisam se dugo javljao :-)
Prema vasoj preporuci, prije ~3 godine i ~60.000km promijenio sam mjenjacko ulje u Abarthu* na Motul Gear 300 75W90. Prije dva dana sam pri promjeni motornog ulja promijenio i mjenjacko - cisto preventivno, mjenjac radi OK i nema nikakvih problema. Sta je iz njega iscurilo, nisam mogao da vjerujem... neka cudna tekucina, daleko rjedja nego motorno ulje, sivo-smedje boje (originalno crvenkasto). Eto, cisto kao zanimljivost i kao upozorenja svima koji tvrde da to "nema potrebe".
(Da, cisto da napomenem - ovih 60.000km auto je nekoliko puta vozen na Track Day-evima.)"
* (Grande) Punto Abarth, 180ks. Ulje u menjaču (nivo) se proverava na 30.000km; nema propisanog intervala zamene ulja u menjaču.
|
|
|
|
Poslao: 21 Avg 2014 08:23
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Expendable
Za tri godine mu se od crvenog pretvorilo sivo smeđe ulje?
|
|
|
|