Motorna i menjacka ulja

88

Motorna i menjacka ulja

offline
  • xandar  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 02 Avg 2008
  • Poruke: 8

Kakva su ova Eneos ulja, danas prvi put naleteh? Kažu br.1 ulje u Japanu.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Kažu da su dobra. Kažu da su i Mobil ulja dobra, a meni se pokazala kao loša. Tako da.....



offline
  • Blue  Male
  • Elitni građanin
  • Pridružio: 06 Avg 2003
  • Poruke: 2214

meni se eneos nije dobro pokazao,posle dexeli-e za mazdu dizel ,sada sam presao na elf ,eneos mi je trosio auto,delovalo je sve ok,ali mislim da se to ulje mucka kod nas ,u inostranstvu je litar mog ulja bio 10e ,kod nas 700-800din. toliko o tome

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

xandar ::Kakva su ova Eneos ulja, danas prvi put naleteh? Kažu br.1 ulje u Japanu.

"Kažu" ... Ko?
Naravno marketing. Čak i da jeste (a verovatno jeste) NE znači (apsolutno) ništa!
(može biti samo prvo po prodaji, zar ne?)
Osim toga, Eneos u Japanu i ovde ... dve različite stvari. Sustina (serija ulja) je valjda iz Japana pa je to taj kvalitet ali ona su i osetno skuplja (i zbog transporta, naravno).
To su sasvim korektna ulja ali (sigurno) nisu no. 1 u Evropi (Srbiji).
Cena im je prilično (doduše) konkurentna.
Uglavnom su reakcije neutralne, većina korisnika misli da su ulja korektna, dok ima i pritužbi ali i hvalospeva. Lično mislim da su neki prosek evropske industrije (tu se i prave, Eneos Europe je posebna ćerka kompanija).

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Ubjeđuje me prije neki dan jedan majstor da je najbolje ulje za manuelni mjenač ATF ulje. Napomenem mu ja da je to za automatiku, a on meni da zna.
Predamnom je "sunuo" u nekog megana sa manuelnim mjenačem 1l ATF ulja.
O čemu se ovdje radi!!??

PS. Čuo sam od drugog majstora da upravo ATF ulja miješa sa dizel gorivom radi boljeg čišćenja dizni.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Da je najbolje, bilo bi fabričko punjenje.
Da može ... može!
Ovde mi jedino smeta razbacivanje "znanjem" i ubeđivanje. Ako nekog u nešto ubeđujete, onda su vam argumenti slabi ili ih (najčešće) uopšte nemate, nego znate jedan "trik" više i izvodite svoj performans (vašarsku predstavu) ne znajući ni u čemu je suština.
Majstori, majstori ... teško sa njima još teže bez njih (ili obratno).
Otkriće "Amerike" nije nešto novo, ATF se koristio (i to) MASOVNO u manuelnim menjačima OSAMDESETIH godina prošlog veka (BMW i Mercedes, naročito).
Odustajanje od ovog koncepta je duga priča a devedesetih je u "modi" bilo korišćenje motornih ulja za menjače (uz posebno podmazivanje diferencijala ili korišćenje takvih da im je i GL-3 bilo dovoljno). Ovaj koncept je naročito forsirao (zapravo oba) ZF ali "sam protiv svih" ne ide baš lako (iako se Microsoftu i Apple-u posrećilo baš sa takvim).
Kasnije je popularnost SUV-ova vratila stvari na staro.
Dakle,
ATF se može koristiti kod NEKIH manuelnih menjača, gde i nije fabričko punjenje.
Kojih?
Gde se zahteva (striktno) API GL-4 i 75W-80 (ili 75W).
Megan je baš jedan od takvih.

Napomena:
Nemojte ovo pokušavati ako su zahtevi viskoznosti 75W-90 ili (još gore) 80W-90!
Takođe, nikako ako su zahtevi API GL-5!! Upropastićete diferencijal.

Napomena 2:

Korišćenje ATF za čišćenje ("održavanje") dizni ili "podmazivanje" boš pumpe (kod starijih vozila) nije dobra ideja! (nije baš katastrofa ali svakako je bolje koristiti specijalne aditive ... da ne kažem ono što već i vrapci znaju, uz dobro Euro 5 gorivo, naročito dodatno aditivirano, najbolje ne dodavati ništa).

Dodatak:
"Tajna" je u tome da ATF ima viskoznost na 40 cel. od 32 (Dex VI) do 40 (neke verzije Dex IID, npro. Kroon Dextron II-D ima čak i svih 43!) u proseku je to 36 mm2/s.
75W-80 ulja imaju 46 mm2/s ±2 (uglavnom plus).
Na 100°C 75W-80 ima 8 do 9, a ATF 7 do 7,5.
Slično, zar ne?
ATF-i imaju manje sulf. pepela a po AW osobinama su u nivou API GL-4 zahteva.
Dex II su najčešće PS ulja, III po pravilu HC ulja ... TASA su obično mineralna (uvek ima izuzetaka).
Nemaju visok bazni broj ... što je dobro za neke materijale čak i kod manuelnih menjača ali time nisu baš idealna i (između ostalog i zbog toga) se moraju menjati RANIJE nego klasična (aditivima narkcanija) menjačka ulja. Negde na pola preporučenog (sada uglavnom "fill-for-life" (e kratak je taj "život" onda) pa znači na 5 do 6 god.).

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Napisano: 24 Jul 2015 14:25

Znači moglo bi i u moju korsu, u nju ide GL4 i 75w80.
Neću to da radim, samo konstatujem.

Dopuna: 29 Jul 2015 10:06

Ranije sam naveo da sam stavio u korsu Mobil XE 5W30. Prvo mi je zimus bilo skrame na poklopcu od ulja, a vidim i d aje potrošnja istog jedno 0,5 l na 6500km. Toliko mi nije Petrol Premium 5w40 potrošio na 10000km.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Slučaj Mobil samo potvrđuje nekoliko stvari:
1) Ulje (teško da) može rešiti problem sa kondenzacijom (sama viskoznost a još manje brend).
2) Cena ulja ne znači da je bolje (ne vredi mnogo preplaćivati brend)
3) Mobil Super serija (gde pripada i XE) (i) nije nešto posebno, tj. sasvim je u novou industrijskog standarda (prosek, prosek+).
4) Havoline poslednju deceniju nije posebno skup brend ALI je svakako još bolje (isplatljivije) kupovati u Petrol pakovanju (opet se ne plaća brendiranje nego samo ulje).
5) Nije u 100% slučajeva ali ostaje da motori (makar malo) manje troše viskoznija ulja.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Joše jedna impresija sa korišćenjem Mobila u gradaciji 5w30.
Prije nedelju dana sam bio u Grčkoj na ljetovanju, gdje su temp. više nego ovamo. Auto bih palio oko 13-14 časova da idem na plažu, i lanac mi se toliko čuo na prvo paljenje, da sam imao opravdanih razloga da mislim da li ću uopšte i stići nazad u CG.
Kada sam se vratio u Pg, temp. je osjetno pala, i sada motor radi ko sat, ne čuje se lanac.
Što znači, ako ne griješim, da mu viskozna gradacija 5w30 nije dobra za ljetnju period gdje su temp 30/35C+.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Najverovatnije. Iako bi "po knjizi" 5W-30 moralo da bude dovoljno i za +40 (u hladu), preporučljivo je koristiti 5W-40 ulja. Zimi nisu inferiorna (čak i u hladnijim predelima a kamoli u CG) a leti ipak imaju malo prednosti zbog viskoznosti.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 672 korisnika na forumu :: 14 registrovanih, 5 sakrivenih i 653 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., amaterSRB, arsa, Bubimir, darkojbn, famoso, Lazarus, Metanoja, MILO-VAN, nikoladim, raptorsi, Rotacioni, strelac07, Tvrtko I