Motorna i menjacka ulja

94

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Pod pretpostavkom da je 5W-30 default, ništa (naročito).
Prvu zamenu motor može (a ne mora) da troši malo više ulja i to je to.
Ako je mnogo star motor (više od 15 god.) eventualno može doći do curenja zaptivki, ili preciznije rečeno AKO takav problem već postoji, može se pogoršati (sama sintetička ulja to ne izazivaju, to je mit iz (davne) prošlosti).



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Nisam siguran, mislim da se u priči reklo da je 10-40 default.



offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Šta je onda pitanje?
Kakve onda veze ima da li je 5W30 "sintetičko" (može biti i PS ulje).
Za SAE 10W-40 PS zamena u sintetici je 5W-50 ili 10W-50.
Ako je 10W-40 default (npr. Fiat Punto benzinac), 5W-30 nije dobro koristiti kao celugodišnje ulje, kako kaže i sam proizvođač (automobila), ali za temp. od -25 do +25 cel. je itekako primenjivo.
I ne, neće stradati motor (ako je ulje sa High HTHS vrednošću (više od 3,5)), samo će potrošnja ulja biti (neprimereno velika). 5W-40 već može da posluži u većini slučajeva kada je 10W-40 default.
U svakom slučaju, bolje je koristiti 5W-40/50 ulja umesto 5W-30.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Naišao na zanimljiv podatak u vezi Havoline ulja na sljedećoj adresi: http://www.oil-club.ru/forum/topic/933-masla-texaco-havoline/page-18

Naime, tu se kaže da С применением ПАО производятся моторные масла Texaco: Havoline Ultra Arctic 5W-40 и Havoline Energy EF 5W-30. Эстеры используются в качестве дополнительной противоизносной присадки в малозольных маслах, какими являются Havoline Ultra V, Havoline Ultra S 5W-30 и 5W-40, Havoline Ultra R 5W-30, Havoline Energy EF 5W-30, Havoline Energy MS 5W-30.

Google prevodilac: Коришћење ПАO Теxaco моторна уља су произведена: avoline Ultra Arctic 5W-40 и Havoline Energy EF 5W-30.
Естри се користе као додатни антихабајући адитив у ниским пепела уља, које су Havoline Ultra V, Havoline Ultra S 5W-30 и 5W-40, Havoline Ultra R 5W-30, Havoline Energy EF 5W-30, Havoline Energy MS 5W-30.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Što je dobra preporuka za ista (ulja).
Za Artic je logično da ima (PAO baznih ulja), za ostalo nisam baš siguran.
Možda je i bilo (post je iz 2008.) ali posle krize teško da je više tako.
Ako i ima PAO i estarskih sintetika, onda je to u nekom manjem procentu (osim Artic-a).
Eventualno za rusko tržište možda ide nešto tako (sa pravim sintetičkim uljima) jer inače na sajtu Chevron/Texaco-a (Caltex-a) u SDS dokumentima se ne spominju ni jedna ni druga (sintetička) bazna ulja.
Sve je kao i kod većine ("mineralna sintetika", kvalitetna hidrokrekovana bazna ulja, II, II+ ili III grupe).
Na sajtu koji pominjete bila je data i analiza (gasna hromatografija) ulja, gde je pokazano da čistih PAO ili PAO/estarskih ulja (bar među automobilskim) baš nešto i nema.
Iz istog izvora, više o tipovima ulja (idealna po kategorijama) na:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/7906-idealnye-masla-top-ojl-kluba/page-3
Tamo se mogu naći i rezultati korišćenih ulja (nijedan nije bio zadivljujući, ne samo kod Texaco-a, nego uopšte).
Dobar komentar o količini sintetičkih baznih ulja može se naći i na:
https://www.drive2.com/l/8170461/
O ostalom je bilo na CBC-u i blogu ... Ravenol ima neka PAO ulja, Wolf (5W-40 PAO), Mannol, mnoga 0W-40 ulja imaju izvestan procenat (PAO pre svega), Liqui Moly ima par takvih ... ali uglavnom su u kombinaciji sa hidrokrekovanim uljima. Jednostavno NE isplati se (niti je neophodno).
Verujem da je Mobil "super" (Almighty) ulje 5W-30 ESP, kako je navedeno na prethodnom linku, sa tek oko
5% estara i 20% PAO baze (a Mobil i jedna i druga proizvodi, doduše ne u Evropi). Što je opet, verovatno, optimalno (i po pitanju cene i dodatih aditiva).
Kod motociklističkih ulja ima ulja sa čistom sintetičkom osnovom ali im je i cena poprilična.
(mada i u toj kategoriji počinju da preovlađuju ulja od III bazne grupe, ili makar mešavina HC i sintetičkih baznih ulja)
Sve ovo ne umanjuje vrednost (kvalitet) Texaco ulja. Možda imaju nešto začinskih sintetičkih baznih ulja, ali u Evropi njihovo veliko učešće (blizu ili preko 50% u bazi) nije izvesno.
Valvoline je verovatno sličan u tom pogledu, Shell forsira GTL ulja (zvanično priznata kao sintetička (VI grupa), doduše samo u Evropi), ostali (naročito za 5W-30/40) guraju III baznu grupu (ili III+).
Jedino 0W-20/30/40 mogu imati neki značajniji procenat IV i V grupe baznih ulja.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Ovaj post što se navodi PAO je iz 2016.godine. Ovakav post, smatram, je velika reklama za Texaco ulja (vidi se da lik radi za Texaco).
Ako je to tačno, i ako sam ja dobro provalio da je Petrol premium performance 5w40 u stvari Havoline ultra S 5w40, onda kanticu od 4l ulja sa određenom dozom esterskih ulja, plaćati za oko 15eur.
Previše lijepo da bi bilo stvarno.

offline
  • Pridružio: 02 Sep 2008
  • Poruke: 4094
  • Gde živiš: Bg

Imam VW Lupo 1.0 MPI, do sada sam sipao Castrol 5w40, došlo vreme za zamenu i dobio sam savet da probam Mobil 5w30?
Rečeno mi je da ovo ulje cirkuliše kroz motor mnogo lakše nego konvencionalno mineralno ulje (ako sam ovaj podatak dobro razumeo), tako da motor radi mnogo efikasnije. Mobil 1 radi mnogo brže tako da motor dostiže maksimalnu operativnu efikasnost mnogo ranije.
Auto je sa pravom km, sada na satu je 135.000, prešao sam sa njim 25.000 i 2 puta sam radio servise sa Castrolom, nisam primetio neke mane.
Ima li smisla menjati? Takođe me interesuje menjačko ulje, kad je hladan vidim da malo teže ulazi u brzine, posle malog zagrevanja je sve ok. Nisam nikad menjao ulje u menjaču, u Nemačkoj je promenjeno na 85.000 km. Šta tu ide i koja količina je potrebna?

Hvala unapred.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

klodovik

Pa ni Castrol 5w40 nije mineralno ulje.
Nisi naveo koje je ulje Mobil 5w30, ono iz Super serije ili ono iz Mobil 1 serije.
Koji ti je VW standard 502.00?

offline
  • Pridružio: 02 Sep 2008
  • Poruke: 4094
  • Gde živiš: Bg

Ne znam na koje Mobil ulje su mislili kao preporuku, kao ni standard ulja. Koliko sam na netu našao, VW odobrava 504, 502, 507 i 505.

U čemu je razlika konkretno? Kako da proverim tačno moj model?

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Razlika je jer se neki standardi odnos ena benzinske a neki na dizel motor, poa neki na produženi interval zamjene ulja...
Imaš li uputstvo koje ide uz automobil, možd atu piše?
Ja pretpostavljam da ti ide 502.00

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1039 korisnika na forumu :: 42 registrovanih, 4 sakrivenih i 993 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: AleksSE, amaterSRB, aramis s, armor, babaroga, banebeograd, cemix, darcaud, deimos25, Denaya, Djokkinen, Dorcolac, draganl, dragoljub11987, DragoslavS, dule10savic, Dzoni90, FileFinder, Insan, ivan1973, kenny74, kinez88, Koca Popovic, Kubovac, kuntalo, milenko crazy north, milimoj, miodrag, nebkv, oldtimer, opt1, Parker, pein, Petarvu, raptorsi, RecA, Ripanjac, ruma, shone34, ss10, StefanNBG90, trutcina