Motorna i menjacka ulja

95

Motorna i menjacka ulja

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Napisano: 26 Apr 2017 18:19

grbe ::Ovaj post što se navodi PAO je iz 2016.godine. Ovakav post, smatram, je velika reklama za Texaco ulja (vidi se da lik radi za Texaco).
Ako je to tačno, i ako sam ja dobro provalio da je Petrol premium performance 5w40 u stvari Havoline ultra S 5w40, onda kanticu od 4l ulja sa određenom dozom esterskih ulja, plaćati za oko 15eur.
Previše lijepo da bi bilo stvarno.


Mislim da je samo (besplatna) reklama za Texaco. Ako čovek radi za njih, onda tim pre.
PAO i estri su previše skupi za 4 eur. po litru. Nije nemoguće da se (u neka) ulja dodaju "začinski", ali pretpostavljam da se koriste bazna ulja III+ grupe (kao maksimum).
Ne treba zaboraviti da je Chevron najveći proizvođač HC ulja (naročito II i II+ grupe) pa je lako pretpostaviti da ih gura maksimalno.
Ponavljam, možda je Polar i neka 0W-xx ulja, za navedena ... naročito 5W-40 ... čisto sumnjam.

Dopuna: 26 Apr 2017 18:52

klodovik ::Imam VW Lupo 1.0 MPI, do sada sam sipao Castrol 5w40, došlo vreme za zamenu i dobio sam savet da probam Mobil 5w30?
Rečeno mi je da ovo ulje cirkuliše kroz motor mnogo lakše nego konvencionalno mineralno ulje (ako sam ovaj podatak dobro razumeo), tako da motor radi mnogo efikasnije. Mobil 1 radi mnogo brže tako da motor dostiže maksimalnu operativnu efikasnost mnogo ranije.
Auto je sa pravom km, sada na satu je 135.000, prešao sam sa njim 25.000 i 2 puta sam radio servise sa Castrolom, nisam primetio neke mane.
Ima li smisla menjati? Takođe me interesuje menjačko ulje, kad je hladan vidim da malo teže ulazi u brzine, posle malog zagrevanja je sve ok. Nisam nikad menjao ulje u menjaču, u Nemačkoj je promenjeno na 85.000 km. Šta tu ide i koja količina je potrebna?

Hvala unapred.


Grbe je već rekao, da nije Castrol Magnatec mineralno ulje.
Nije ni Mobil 1 (seriju koju svakako cenim) posebno i nešto što niko drugi nema.
MOže da se koristi i neko drugo 5W-30 ulje i biće slično. Poboljšanje u odnosu na 5W-40 je neznatno, tj. razlika u "cirkulaciji" i nije neka (razlika je u odnosu na 15W-40).
Vi možete koristiti:
1) ulja sa VW 502.00 (koja mogu biti 5W-30, 5W-40 ili 10W-40)
Najbolje da su VW 502/505/505.01
Ova ulja se moraju menjati na max. 15000km ili godinu dana (šta prvo istekne).
2) ulja sa VW 504/507, koja su (skoro) isključivo 5W-30.
Ova ulja mogu da se koriste i za produžene intervale izmene (do 30k km ili dve godine), ali to ne preporučujem (tj. preporučujem da se menjaju kao i prethodna).

I na kraju krajeva ... da li ili ne preći sa Magnatec-a na MObil 1 (može i Castrol Edge 5W-30, veoma je slično M1 5W-30 ESP)?
Stvar je lične odluke. Ako je sve o.k. sa Magnatec-om ne vidim poseban razlog (da se ide na skuplje ulje). Naravno, VW 504/507 ulja (manje ima veze što su 5W-30) su kvalitetnija pa ako možete da ih (sebi, tj. svojem vozilu) priuštite, možete probati.
Šta bi mogli da dobijete za (skuplje) ulje?
Kako su i VW 504/507 ulja HTHS (imaju visoku viskoznost pri visokom temp. (150 cel.) i smicajnim naponima) od uštede goriva nema ništa (ili u gradu 0,5%, praktično zanemarljivo).
Dugoročno bi eventualno dobili nešto čistiji motor, možda i par desetina % više km ali to niti je izvesno niti se isplati (ukoliko ne prelazite 30 hiljada km godišnje ili više) jer za 15000km godiš. 300k km je tek na 20 god. pa vozilo "jedu" godine a ne km.
Za menjač savetujem da problem prijavite servisu, možda je do ulja a možda i nije. Ako jeste, tamo će Vam sipati odgovarajuće ako je potrebno. Nije baš jasno zašto je menjatno na samo 85000km, jer nije tako predviđeno (fill-for-life, tj. min. 10 god. je neki period zamene a da je do ulja, naročito za fabričko punjenje). Inače, trebalo bi da idu SAE 75W ulja sa API GL-4 ali VW je vazdan nešto muljao oko preporuka (npr. Golf IV od 75W-90 do samo 75W) da vozila iz prve polovine prve decenije XXI veka (ili sa kraja prošlog) nerado dajem savete, pa je i ovo samo orijentacija (mora se pogledati SERVISNA KNJIGA, za konkretno godište (seriju vozila)).



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

@Expendable

Možeš li mi reći d aje je Eko napravio novo synthetic 5w40 ulje, ili je odradio update podataka za postojeće.
Niame, naišao sam na podatak da isto ima sledeće specifikacije https://www.mycity.rs/must-login.png gdje smatram da se sada ima druge karakteristike u odnosu na ranije 5w40 ulje http://www.jugopetrol.co.me/Products.aspx?lan=1&id=32

Čitao sam na blogu da je ovo sasvim solidno ulje (pričam za ovu raniju verziju). Da li se isplati njegova kupovina (ovog sa novijim specifikacijama), jer je sada u CG na akciji oko 16eur/4l?
Takođe, magnatec 5w40 C3 je oko 28eur/4l, što mi iskreno nenormalna cijena za Castrol.
Za razliku od nekih ranijih godina, ponuda ulja je mnogo bolja,u slučaju da su originalna ulja u pitanju.
Ali i ja i dlaje nešto više vjerujem naftnim kompanijama (Petrol, Eko, Lukoil), naročito poslije razgovora sa nekim likom sa carine đe mi je rekao da sesa uljima svašta radi.



offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Iskreno mislim da je to isto ulje (identično), samo sa malo osveženim specifikacijama (verovatno je i prethodno moglo sve da prođe).

Dakle za sledeće zahteve:

ACEA A3/B3/B4, API SN/CF, ‘’MB-Approval 229.3’’, RENAULT RN 0700/RN 0710, VW 502
00/505 00, PORSCHE A40, OPEL GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.

Sasvim korektno ulje. Cena (na akciji) odlična, tako da se jako isplati kupiti.
Castrol ... možda je za CG to skupo, u Srbiji je to dobra cena (u proseku je cca. 7,5-8€).
Ne može biti "duplo bolji" (iako se to ne gleda samo po ceni ulja, ali svakako da se Eko više isplati, iako Magnatec ispunjava nešto više norme (npr. MB 229.5)).

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Expendable ::Iskreno mislim da je to isto ulje (identično), samo sa malo osveženim specifikacijama (verovatno je i prethodno moglo sve da prođe).

Dakle za sledeće zahteve:

ACEA A3/B3/B4, API SN/CF, ‘’MB-Approval 229.3’’, RENAULT RN 0700/RN 0710, VW 502
00/505 00, PORSCHE A40, OPEL GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.

Sasvim korektno ulje. Cena (na akciji) odlična, tako da se jako isplati kupiti.
Castrol ... možda je za CG to skupo, u Srbiji je to dobra cena (u proseku je cca. 7,5-8€).
Ne može biti "duplo bolji" (iako se to ne gleda samo po ceni ulja, ali svakako da se Eko više isplati, iako Magnatec ispunjava nešto više norme (npr. MB 229.5)).


Za EKO sam mislio i na hemijekse specifikacije. Koliko vidim, tačka paljenja je sa 205C "porasla" na 220C.Kin.viskoznost sa 14,9 prešla na 15, i td.

Nisam mislio da je Castrol skup, naprotiv. Odjednom mi je postao previše jeftin.

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Napisano: 12 Maj 2017 10:08

Mora se malo fleksibilnije gledati na specifikacije ... one su (kao što svi proizvođači kažu) samo orijantacione (najčešće prosečne vrednosti) i uvek su odstupanja (bar) ±5%.
U konkretnom slučaju 14,9 i 15(,0) nije više ni akademska razlika, više je do komercijale (šta smatraju da je bolje za plasiranje na tržište). Ona tačka paljenja (od 205°C) ionako nije imala (blage) veze sa životom i verovatno je bila greška od početka (pa godinama nije uklonjena). Doduše bila je objavljena na sajtu gde su (tek) vrednosti (skoro) proizvoljne. U teh. dokum. je samo ozbiljnije tretirana tema (i pisali su ljudi iz tehničke službe ... oni koji zbog manjih plata nisu pobegli u "beli svet").
Meni to (i dalje i sve više) liči na identične podatke.

Kupiti Castrol je (čak i za VW ili BMW) uvek bilo plaćanje poreza na neznanje, ali i to je o.k. (kao što ekonomisti kažu "uzmi od svakog koliko je spreman da plati (makar bilo isto)").
Ipak, uvek mi bolje zvuči skup Castrol od (previše) jeftinog (onaj koji pominjete je takav, kao da se pravi u Moldaviji ili tako nešto).

Dopuna: 15 Maj 2017 20:56

Eko Hellenic (dobro jutro Kolumbo (meni upućeno)) se ponovio ... no, opet nisam siguran za 5W-40 (osim što je zakićeno sa nešto više odobrenja/standarda/specifikacija).
Sad imaju bar par novih ulja (u 5W-30) ... koja ispunjavaju ACEA C# (# = 2-3 ili 3) iz 2012.
(konačno, makar ovome bilo i više meseci, zaista nisam pratio bar celu godinu) imaju i "oil search".
No, sve im je to džabe, jer informacija (direktnih) nema na sajtu (a kamoli udarnih) nego "zovi telefonom" (piši mejl), auuu bre "braćo Grci" pa XXI vek je u toku, drugi imaju bolje već (bar) celu deceniju.
Cene su pristojne (700-800 rsd za 5W-30) a nalepnica je na grčkom pa ko razume neka mi javi (deklaracija na srpskom je skromna).
Inženjeri su uradili "domaći zadatak" ali je komercijala potpuno podbacila.
Šlag na torti je to što sam praktično najuren sa pumpe dok sam zagleđivao (nova) ulja, jer to je "sintetika brate" tebi treba 15W-40 ... eh, zemljo Balkaniko ... mora da su nam i za manire krivi Nemci (ako već "jesu" za to što su bolji hemičari i pedantniji u poslovanju, što su bogatiji (malo su bogatiji, treba jedno još 5x bogatiji da budu kada se sve uzme u obzir) što smo (su) od njih uzimali kredite, itd. i sl.).
Zato ne mogu više da kažem ... nisu jedini, ima tolikih drugih na tržištu (još me niko nije baš najurio iako kad kod zagledam ulja, obrate pažnju da ne maznem neko, u životu (osim par žvaka kao klinja) nisam ništa pa neću ni sad sa blizu 50, ali verovatno sam sumnjiv u farmerkama sa buvljaka i patikama nasleđenim od juniora ...).

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Prije neki dan opet razgledao ovo ulje na polici EKO Petrola, i jedna kantica je bila "stari" Synthetic, a druga "novi" synthetic".....Isto se prodaju

offline
  • Pridružio: 02 Sep 2008
  • Poruke: 4092
  • Gde živiš: Bg

Uradio sam servis, i da, Castrol Magnatec je u pitanju. Poslušao sam savet i ostao pri Castrolu, hvala.

Što se tiče menjača, ulje je menjano zbog zamene sinhrona, odrađeno je u Nemačkoj. Nivo ulja je ok, ali su bili skeptici u servisu oko viskozititeta ulja (nadam se da ne prave sebi posao, već da je stvarno potrebno, ali opet, ako je zamenjeno pre 50k km, zašto opet menjati).

Idem na zamenu uskoro nije neko veliko ulaganje, a nadam se da će menjač posle raditi mekše u tom prvom startu, i javljam šta su sipali.

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

Prešao sam sa autom (Dacia sandero 1.2) oko 80 000km i staro je 5 godina. Da li je potrebno izvršiti zamjenu ulja u mjenjaču s obzirom na kilometražu i godište?

offline
  • Pridružio: 04 Feb 2010
  • Poruke: 203

Nije neophodno. Verovatno bi bilo (veoma) korisno kod teških uslova eksploatacije, a možda i nije loš period za kasnije (posle prve zamene).
Ipak, fabričko punjenje (praktično "fill-for-life") bih odložio (svakako).
Npr. na nekih 7-8 god. ili (bar) 120k km.
Može i na 10 god. i 150-200k km (što je neki opšti savet).
Naravno, nivo ulja se mora proveravati (makar jednom godišnje, kad je nov automobil možda i na dve).
Ako se doliva, onda je razlog više da se zameni pre jubileja od 10 god.
Naravno, mnogi ulje menjaju tek pri zameni nekog sklopa povezanog sa menjačem, na 200k km ili više.
Mislim da je bolje to raditi preventivno, ali zaista se ne mora (preterano) žuriti.
Možete na tome insistirati, ali je (verovatno) bacanje para.
Taman ste na pola puta do zamene, uživajte i dalje (eventualno primenite interval koji je prvo predložen).

P.S.
Naravno da je bolje ulje zameniti na 5 nego na 15 god. (ili nikad), ali treba naći i neku razumnu granicu ili imati poseban motiv za to (kod npr. terenskih vozila, ali ako se koriste na teškim terenima, van asfalta, npr. Dacia Duster).

offline
  • grbe 
  • Moderator foruma
  • Pridružio: 20 Maj 2007
  • Poruke: 3404

expendable.

Hvala na odgovoru. Imam relativno novo auto, koje me za sada služilo bez primjedbi, pa zaista želim i da mu se odužim redovnim održavanjem.
Inače, auto održavam u ovlašćenom servisu zbog veoma male razlike u cijeni održavanja u tom servisu, i servisu zvanom "mala privreda". Zato sam i pitao za zamjenu ulja u mjenjaču da bi istu odradio u narednom periodu, to sve bilo fino unijeto u servisnu knjižicu, ja miran narednih 80-100.000km, a i sledeći kupac tog auta da vidi da je auto održavano kako treba :-)

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 521 korisnika na forumu :: 4 registrovanih, 1 sakriven i 516 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: ALBION101, JOntra, pacika, TBF1D