Poslao: 28 Okt 2009 15:11
|
offline
- Crazy Wiking
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Jan 2008
- Poruke: 3657
- Gde živiš: Stara Pazova
|
Evo ja ću vam razbiti sve dileme jer je jedan od mojih auta VW Bora 19TDI kojeg održavam od prvog dana (od kad je izašao iz fabrike) u ovlašćenom servisu. Po fabričkim podacima, veliki servis se radi na svakih 90.000km, a obuhvata zamenu svih kaiševa, filtera, ulja, španera zupčastog kaiša i vodene pumpe. To je osnovni servis. Alnaser, alternator, kočnice i elektronika se samo proveravaju, pa ako ima potrebe da se nešto radi, onda se radi. Mene je servis koštao 750€, s' tim da su meni pored osnovnog servisa radili i alnaser i alternator (čišćenje, zamena ležaja i četkica) i to na moje insistiranje.
To da na kolima oko 200.000 počinje sve da se kvari su najobičnije i najveće gluposti. To je samo stvar vožnje, održavanja i kvalitetnih delova i maziva. Postoje ljudi kojima se kola "raspadaju" nakon 100.000 km, a ima i onih kojima su kola kao nova i nakon 250-300.000 pređenih km.
Održavanje u ovlašćenim servisima je najbolje rešenje ukoliko imate sredstava za to iz prostog razloga što su to sve originalni rezervni delovi i servisi u kojima nema budženja. Ja recimo moja VW i Audi vozila održavam u AC Čanji u Temerinu (ne mrzi me da idem iz Stare Pazove za Temerin) i na svaki rezervni deo koji mi ugrade ja imam 2 godine garancije. Nikad mi se nije desio ni jedan jedini veći kvar kao ni jedna jedina reklamacija. Najveći kvar koji sam imao na mom Bori je zamena prednjeg levog ležaja i to pre oko dve i po ili 3 godine.
Svaka čast raznim majstorima, ima svakakvih, neki su majstorčine da poprave auto, neki su majstorčine samo da uzmu pare, ali jedno je sigurno, niko ne može bolje da popravi auto od fabrike, tj. ovlašćenih servisa, pa neka priča ko šta hoće.
Što se tiče kilometraže, nisam siguran da li je moguće tačno je utvrditi, znam samo da ovlašćeni servisi to ne rade sami, nego kopčaju softver na net i putem interneta VW iz Nemačke radi sve ostalo, a ako fabrika ne može da utvrdi, ne može niko. To znam sigurno jer sam razgovarao sa ljudima u servisu koji su mi objasnili kako se radi pravo fabričko čipovanje motora. Odnosto kako recimo da običan 19TDI čipujete na fabrički 19TDI sa T, TD ili TDI crveno i sve to bez ikakve ugradnje dodatnih delova, kablova ili čipova.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 28 Okt 2009 15:40
|
offline
- zeljko f
- Legendarni građanin
- Pridružio: 20 Jul 2008
- Poruke: 4682
|
Ljudi da se razumemo nesto, ako se auto odrzava polako u toku njegovog koriscenja, potrebe za velikim servisom nema, iz prostog razloga zato sto je sve to usputno odradjeno, nesto na 50000,nesto na 80000, nesto na 100000 itd. A ako auto samo vozis i menjas neke osnovne stvari da bi mogao samo da ide, e onda dolazis u situaciju da na 200000 nemas auto, i moras sve da mu radis.
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 14:28
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Dodao bih da i u ovlascenim servisima rade svakakvi sarlatani, tako da daleko od toga da je ovlasceni servis uvek najbolje resenje. Bio sam ubedjen da je najbolje aauto u ovlasceni i oni ce sve sta treba da utrade, ali posle druzenja sa njima demantovali su me. i, da 750e za Boru je premnogo, bas me zanima sta pise na racunu? I koliko kosta sat vremena njihovog rada? kod prvog velikog servisa se uglavnom po nekom nepisanom pravilu menja i vodena pumpa i zato je cena skuplja, proverava se klima, plocice se menjaju i to je to.
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 17:31
|
offline
- Pridružio: 08 Sep 2008
- Poruke: 299
- Gde živiš: pjong-jang
|
wv servisi su poznati po sisanju ovaca,ako te snime da se nerazumes pada sisanje,kucaju sta stignu a i ne urade mislim provera instalacije anansera i alternatora a pogledo ih nije
kaisevi,ulje,filteri,stelovanje ventila,kola na valjke da proveris kocnice i to je to.nemoj da te varaju pajser majstori.
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 18:55
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ja nikad nisam voleo te ovlašćene servise gde je sve original, full... Imam svog majstora kod kog teram kola od uvek i nemam nikakve zamerke. Čovek hoće i da me posavetuje, radi pedantno...
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 19:31
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Ma nije rec da li je original ili nije, original deo mozes i sam da kupis, problem je u tome koliko su strucni ti ljudi koji rade u ovlascenim servisima i koliko bezobrazno naplacuju svoje usluge. Ali ovde se zaustavljamo, jer tema nije strucnost i obuka ljudi koji rade u servisu vec sta se menja na velikom servisu, sto je i odgovoreno.
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 20:08
|
offline
- zile 98
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 02 Okt 2009
- Poruke: 7
|
JA se ocigledno ne razumem nesto posebno inace ne bih trazio pomoc ovde
ALI evo sta je rekao jedan moj poznanik koji ima iskustva , naime treba zameniti kaiseve ,spanere eventualno vodenu pumpu i to je to( filteri ulje se podrazumeva ). Navodno to moze izazvati kvarove na motoru kao sto su krivljenje ventila ,ostecenje glave motora itd.
A sve ostalo po potrebi , takodje kaze sto manje ulazes u auto manje se kvari
U svakom slucaju ispade da je najbolji auto sluzbeni auto .
poz hvala svima
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 22:34
|
offline
- Crazy Wiking
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Jan 2008
- Poruke: 3657
- Gde živiš: Stara Pazova
|
@zeljko f
Potreba za velikim servisom mora da postoji jer je fabrički propisano da nešto može toliko da izdrži i da mora da se menja. Nema potrebe menjati kaiševe na 50.000 jer mogu da izdrže još toliko, ali ne bi trebalo da se menjaju na preko 100.000 jer bi mogao da pukne jer ima svoj vek trajanja i eto belaja. Pa ne bi milioni ljudi radilo veliki servis da ne treba.
@Lorki
Ne bih da te vređam, ali da li si ikada barem ušao u ovlašćeni servis, a ne održavao auto u istom? Ako te baš toliko zanima, na računu piše sve što treba, cena radnog sata je 1600 dinara, a pločice se NE MENJAJU na velikom servisu. Menjaju se ako ima potrebe. Druže pljuješ po nečemu sa čim očigledno nisi imao dodirnih tačaka.
@konj-VODENI
Kao prvo nije u redu da pljuješ po nekome za koga ne znaš ni gde se nalazi, a kamoli šta i kako radi. Štelovanje ventila nije pod obavezno na velikom servisu i to nećeš naći pod obavezno ni u jednom ovlašćenom servisu ili fabričkom propisu. Niko mene ne šiša, ja se u mehaniku razumem više od mnogih ovde, završio sam tu školu i radio kao mehaničar dve godine. To što me životni put odve na drugu stranu i što mi nije moranje da budem zamazan uljem i mašću je druga stvar.
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 22:56
|
offline
- Pridružio: 08 Sep 2008
- Poruke: 299
- Gde živiš: pjong-jang
|
vikingu ja pricam samo onako kako cujem.
nisam imao cast da zavrsim skolu za auto me'anicara no za meanicara alatnih masina(ako je skola uoste bitna) zanat sam krao od 15 godime po kojekakvim otpadima i divljim servisima kad sam imao vremena guro sam ruke u mas' sam niko me nije ter'o.
zasto nebi zamenio kais na 30 000 ako ti izgleda sumnjivo?
stelovanje ventila je jako korisna stvar da se odradi nemoze da skodi motoru kojem se nezna kilometraza,a zreo je za veliki servis.
ako ce mo po p.s.-u ti si upravu 1000% a moje misljenje nemora da uvazi bilo ko sa foruma 8-)niti moze da mi ospori da ga iznesem. ako se ti nesto licno osecas prozvanim u tom slucaju primi moje izvinjenje ma da neznam zasto bi ti se izvinjavao.
@lorki
moze lock na ovu temu znas i sam kakvu jezicinu imam
|
|
|
|
Poslao: 29 Okt 2009 23:26
|
offline
- Crazy Wiking
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Jan 2008
- Poruke: 3657
- Gde živiš: Stara Pazova
|
Ma možeš ti i iz dosade da menjaš kaiš na svakih 1.000km, ja samo govorim ono što je po propisu, a tebi niko i ne osporava mišljenje. Naravno da ćeš ga promenuti na 30.000km ako je sumnjiv, ali to nije redovan veliki servis. Što se tiče štelovanja ventila, ista je stvar, ne škodi, ali nije propisano kao obavezno u redovnom velikom servisu. Škola kao škola, neko je završi, pa pojma nema ni šta je završio, a neko i magistrira, ali to ne znači da zna mehaniku. Meni nemaš zašto da se izvinjavaš, niti ja to tražim, niti sam se našao prozvan.
|
|
|
|